Dacia 2310 Li, By Renault
![]() ![]() |
Dacia 2310 Li, By Renault
Rob3rto |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 583 Joined: 1 January 11 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
- PH 88 VBA
1981
|
|||
psychoo |
![]()
Post
#152
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.767 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Nu e prea inalt? Se mai poate inchide capota sau trebuie sa o adaptezi?
Sunt curios daca se poate pune legal in circulatie fara costuri prea mari. Pe de-o parte ar fi ilogic sa interzica circulatia deoarece motorul asta e mai nou, are injectie, in teorie polueaza mai putin si e mai eficient. Pe de alta parte ramai fara talon pentru orice modificare. Ma gandesc ca ai un plan deja |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.507 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Exista mitica omologare individuala.
Daca in institutia car trebuie sa se ocupe de asa ceva, ar fi ingineri, nu pile, poate ar fi o treaba. Pe de alta parte, in tara asta, pentru fiecare masina ca asta de aici, ar veni la omologare si 99 de bombe ambulante, deci... |
--------------------
Dacia
1300
- 3-SB-2608
1981 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#154
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.733 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ai discutat cu multi ingineri de la omologari RAR? Adica nu zic ca nu sunt si pile, dar nu stiu exact daca ai experienta necesara sa generalizezi.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#155
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.507 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Dud, intreg RAR-ul schioapata din cauza greutatii aditionale pe care o cara degeaba. Cat de omologarea aia dinamica, am discutat cu unul din ingierii RAR pe care-i cunosc, si care stiu ca mai si stie ce face, si cand am zis de aia, l-a pufnit rasul.
Banui ca te-ai iritat ca oi avea colegi de faclutate pe acolo. Ia intreaba-i, ce au omologat in ultima vreme ce sa semene macar vag cu subiectul topicului? This post has been edited by bucatzel: 17 Apr 2025, 10:13 |
--------------------
Dacia
1300
- 3-SB-2608
1981 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Rob3rto |
![]()
Post
#156
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 583 Joined: 1 January 11 ![]() |
Motorul incape, s-au facut probe anul trecut
![]() Despre omologare a punctat excelent Bucatzel. Dupa ce termin o sa intocmesc un dosarel cu șină. Probabil degeaba, insa e datoria mea sa incerc. Ar mai fi o varianta dar nu vreau sa fac valuri momentan ![]() Acum, detalii despre ce se vede in clipuri. Era ideal sa le scriu atunci, cand era informatia proaspata in creier ![]() In ultimul post instalatia electrica de motor era gata mufata in cea de caroserie(da, Dacia injectie are instalatie de motor separata), traseul de apa la fel. Am continuat cu instalatia caroseriei. Mi-am impus sa pastrez ceasurile de bord OEM, in locul unor ceasuri de Renault unde totul ar fi fost infinit mai simplu(viteza corecta luata din abs, turometru precis, etc). Doar ca tigaia a fost "cheala", fara turometru si alti indicatori. A trebuit sa trag cateva fire si sa inversez papuci in mufe, totul ok. Intr-o seara, mai mult de plictiseala i-am bagat ulei si am conectat mufa demarorului, astfel a urmat "preludiul" ![]() Urmatoarea zi m-am asigurat ca becul pt. presiunea de ulei functioneaza, filtru de benzina cuplat la traseul de alimentare, apa in instalatie, stingator la indemana(a fost pentru prima oara de cand sunt in garajul ala, in rest l-am folosit doar pe post de opritor pt. usa ![]() ![]() ![]() Evacuarea, dubios de placuta auzului, chiar nu ma asteptam! Becul de presiune ulei se stinge aproape instant ![]() Bun, ceasurile: Din doua carcase de ceasuri nu am reusit sa fac nimic, rupandu-se prinderi la cele mai mici atingeri. Am reusit sa le asamblez cu ajutorul unei a treia carcase, ceva de prin anii 80, mult mai zdravana. Indicatorul de presiune ulei l-am eliminat. N-am chef de T-uri si alte inventii pe blocul motor, am pastrat partea de "bec" din ceasurile ei(in plus, motoarele aste nu sunt excelente la capitolul presiune ulei; decat sa vad acul stand pe minim, mai bine deloc ![]() ![]() Messenger_creation_F252DAFA_11A3_4070_BBE0_23F6A5EBA857.jpeg ( Size: 222.7k ) Number of downloads: 472 Messenger_creation_C205197D_DDC2_41B4_88EE_D9296258B5B3.jpeg ( Size: 303.39k ) Number of downloads: 466 Totul testat, functioneaza de jur-imprejur tot ![]() ![]() Citeste erorile, citeste viteza celor 4 roti. Aranjat definitiv trasee, adaugat mufe, apoi m-am apucat de matisat. Am inceput cu instalatia "de spate", sa-mi "fac mana". In ea am adaugat si trasee pt. difuzoare si deschidere electrica portbagaj(n-am chef sa opresc motorul de fiecare data cand trebuie deschis, de la mama lui se deschide doar cu cheia ![]() Messenger_creation_98D3369E_7CE9_4B95_A287_BCA74F4DBB0D.jpeg ( Size: 132.39k ) Number of downloads: 478 Dupa, scos instalatia de motor si bandajata si ea. Muuult mai ordonat arata acum ![]() Messenger_creation_1A5B16D9_84DB_4310_B050_8845347FAD32.jpeg ( Size: 226.49k ) Number of downloads: 472 Aseara am scos si partea din fata+bord si am infasurat-o cu tot cu cea de ABS ![]() ![]() Screenshot_20250428_230517_Gallery.jpg ( Size: 358.89k ) Number of downloads: 456 Urmeaza sa scot din nou ce am pus pe "firewall", a.i. sa pot lipi placi bitumoase pt. izolare fonica ![]() This post has been edited by Rob3rto: 28 Apr 2025, 22:40 |
--------------------
Dacia
1300
- PH 88 VBA
1981
|
|
iulica89 |
![]()
Post
#157
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.269 Joined: 6 August 08 ![]() |
![]() |
--------------------
Dacia
1310
- PH 10 SIA
1989 MLS Iulian
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#158
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.380 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Frumos! Felicitari pentru punere in scena!
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
Rob3rto |
![]()
Post
#159
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 583 Joined: 1 January 11 ![]() |
Ah, da, uitasem.... Evacuarea!
![]() ![]() ![]() Messenger_creation_1BE9339A_CECB_4B8F_BA46_33F5317DBB28.jpeg ( Size: 217.43k ) Number of downloads: 59 Messenger_creation_75EE5839_4CCA_40AC_9816_462884E85D55.jpeg ( Size: 327.84k ) Number of downloads: 56 Messenger_creation_0E1162F1_93E0_4A97_ADFC_260F0CAECB1A.jpeg ( Size: 185.34k ) Number of downloads: 55 Messenger_creation_F87FA205_9F03_4BA1_93E4_D73DCC7C2F1B.jpeg ( Size: 218.3k ) Number of downloads: 52 Am vrut o prima pornire "curata", fara graba si compromisuri. Gen evacuare completa si etansa, traseu de racire complet si umplut, ulei in cutia de viteze(desi jumatate a curs prin etansarea capacului din spate ![]() ![]() This post has been edited by Rob3rto: 29 Apr 2025, 21:16 |
--------------------
Dacia
1300
- PH 88 VBA
1981
|
|
Rob3rto |
![]()
Post
#160
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 583 Joined: 1 January 11 ![]() |
Odata definitivata instalatia electrica, am demontat tot de pe "firewall" si l-am captusit cu placi cu bitum pentru protectie fonica. Am optat pentru ceva de productie poloneza, adus de prietenul cu magazinul de piese
![]() 495379282_672195875534583_5031834677736519458_n.jpg ( Size: 1.03mb ) Number of downloads: 61 Cum spuneam mai in urma, totul este functional ![]() 495060220_672195992201238_3003739708763501709_n.jpg ( Size: 673.61k ) Number of downloads: 67 494889456_672195942201243_1639303513780719668_n.jpg ( Size: 1.11mb ) Number of downloads: 60 494472987_672196032201234_5043596333591508670_n.jpg ( Size: 910.73k ) Number of downloads: 59 A urmat umplerea cu lichid a instalatiei de franare si aerisire. Surprinzator, nicio pierdere ![]() ![]() WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.31.28.jpeg ( Size: 207.66k ) Number of downloads: 65 Evident ca am luat cotele pe graba si au necesitat ajustari la flex(scurtare), dar au iesit decent ![]() WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.31.27.jpeg ( Size: 406.9k ) Number of downloads: 65 Da, cablul de frana de mana este cel pe care l-a avut masina. Prefer ceva folosit si de calitate, n-am incredere in mizeriile de se mai gasesc acum in magazine. Ba chiar se vede in poza ca i-am tras un termocontractibil unde era nitel ciufulit ![]() ![]() WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.25.48.jpeg ( Size: 331.31k ) Number of downloads: 81 Anvelope noi 195/45/R15. Nu cele mai ieftine dar nici foarte scumpe. Am ales o chinezarie care m-a multumit in trecut, Nankang ![]() WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.25.48__1_.jpeg ( Size: 243.39k ) Number of downloads: 64 WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.25.48__2_.jpeg ( Size: 204.89k ) Number of downloads: 54 Apoi am dat-o afara langa sor-sa sa-si etaleze amandoua rotile prosapat vopsite ![]() WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.25.48__3_.jpeg ( Size: 429.28k ) Number of downloads: 65 WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.25.49__1_.jpeg ( Size: 535.15k ) Number of downloads: 62 WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.25.48__5_.jpeg ( Size: 361.32k ) Number of downloads: 64 N-am rezistat si am si plimbat-o cativa metri prin curte ![]() ![]() Ramane s-o mai suspend o data de bot pentru a rezolva pierderea de ulei din cutia de viteze. Miscarea inteleapta era sa fac asta inainte sa o pun pe roti dar sunt un imbecil nerabdator ![]() WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.25.49__4_.jpeg ( Size: 224.15k ) Number of downloads: 75 WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.25.49__2_.jpeg ( Size: 427.79k ) Number of downloads: 68 WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.25.49__5_.jpeg ( Size: 224.93k ) Number of downloads: 67 WhatsApp_Image_2025_05_25_at_22.25.49__3_.jpeg ( Size: 290.05k ) Number of downloads: 62 This post has been edited by Rob3rto: 25 May 2025, 22:01 |
--------------------
Dacia
1300
- PH 88 VBA
1981
|
|
Rob3rto |
![]()
Post
#161
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 583 Joined: 1 January 11 ![]() |
Si asta am si facut
![]() Messenger_creation_86B6A08A_E623_48B6_AD26_2D981B664CD3.jpeg ( Size: 206.32k ) Number of downloads: 47 Ocazie buna pentru a inlocui si capacul cu unul de NG3, astfel incat sa pot pune si angrenajul pentru kilometraj de Dacie. Alt beneficiu, eliminarea cablului pentru marsarier intrucat timoneria cutiei de viteze nu am primit-o ![]() Am montat capacul, am pus iarasi ulei, zemuia fix la busonul de scurgere. Banda de teflon, alta saiba, am vanturat uleiul de m-am plictisit, incepuse sa-mi para rau ca am trecut-o pe busoane de Dacie. A stat ceva timp cu ligheanul sub ea, pana cand m-am apucat sa strang bieletele antiruliu si am vazut ca de fapt uleiul se prelinge pe la simeringul de la diferential de pe partea dreapta, simering pus nou in toamna, aproape 0 km. Furios tare m-am pus pe demontat mecanica, scos planetara si am inlocuit din nou simeringul. De data asta i-am scurtat putin arcul si am pus si putin mastic pe oringul piulitei de la diferential. Momentan e uscata. Sper sa ramana asa ca mi-a mancat zilele ![]() Dupa toate astea m-am apucat de incropit o timonerie. In faza preliminara arata asa ![]() Messenger_creation_9CA5B1F0_2B65_4CA9_A82C_A7576D33E360.jpeg ( Size: 262.55k ) Number of downloads: 75 Capacul e putin vatamat si reparat, altul n-am avut de unde lua ![]() Demontat de n+1 ori, punctat, taiat, iar punctat, am sfarsit cu asta: Messenger_creation_595C8F59_C28C_4118_BB64_898AA9661BE0.jpeg ( Size: 201.62k ) Number of downloads: 63 Messenger_creation_8E37B7EA_A7D7_42F4_908F_99DC7CBCC127.jpeg ( Size: 251.57k ) Number of downloads: 55 Partea superioara este compusa din fosta coloana de directie a Daciei negre, inclusiv bucsa suport din spate. Maneta este de Dacie, tija de jos o bieleta antiruliu din dezmembrari, fara jocuri(cu una noua ar fi merg greoi schimbatul treptelor, n-am riscat), burduful de schimbator de Dacie Pick-up, iar măciuca o chinezarie ieftina de pe temu careia i s-a rașchetat filetul dupa doua infiletari. Am ceva bila simpla si de calitate la tara, nu stiu de ce m-am incurcat cu mizeria asta ![]() WhatsApp_Image_2025_06_07_at_21.31.40__1_.jpeg ( Size: 134.22k ) Number of downloads: 29 WhatsApp_Image_2025_06_07_at_21.31.40__2_.jpeg ( Size: 127.91k ) Number of downloads: 26 M-am ocupat si de partea de filtrare aer admisie. Intrucat nu vreau filtre sport si oracaiala, am incercat sa potrivesc carcasa motorului. Cu galeria mea de evacuare nu prea are loc, drept urmare am eliminat o bucata din ea, apoi am peticit cele doua gauri ovale cu niste table nituite si mastic ![]() ![]() Messenger_creation_145D9BAF_B935_4FD2_A329_FBEC0F944B4F.jpeg ( Size: 303.48k ) Number of downloads: 69 WhatsApp_Image_2025_06_07_at_21.31.40.jpeg ( Size: 190.13k ) Number of downloads: 32 Messenger_creation_09CA3867_F9CC_4F0B_86CA_B84D79D29AB3.jpeg ( Size: 192.76k ) Number of downloads: 53 Apoi, in incercarea disperata de a ii da forma de masina, am montat bara de fata. Am vrut bara noua pentru a scapa de munca de a cosmetiza bara ei. Fail total, e intinsa grav. Probabil a fost la fundul gramezii. Am incercat si cu aer cald dar fara rezultate prea mari. O sa ii aranjez bara ei ![]() Messenger_creation_610BCA18_9AA9_4AFA_A892_289C340A66F2.jpeg ( Size: 196.78k ) Number of downloads: 57 Messenger_creation_1EE13D2B_CC34_42A2_958B_FA2BA5CE8B54.jpeg ( Size: 205.64k ) Number of downloads: 52 0b8edbe9_6132_432b_a094_f297335bed32.jpg ( Size: 133.83k ) Number of downloads: 35 66dcb409_ed05_4a5f_9837_eb8964e3f381.jpg ( Size: 144.67k ) Number of downloads: 32 De la douăj de metri e chiar drăguță ![]() ![]() Messenger_creation_7CC5B32A_0373_46CC_BA06_4E8817243D12.jpeg ( Size: 163.64k ) Number of downloads: 68 Messenger_creation_D29EBDD4_33F1_40F7_8BDC_96023F32E787.jpeg ( Size: 264.25k ) Number of downloads: 59 Mintindu-ma singur ca am scapat de mecanica, am continuat cu echiparea usilor cu manere si incuietori, lipit cate o placa de bitum in fiecare(mai trebuie completat, probabil o sa iau o rola de 'aluband' din Dedeman ![]() ![]() Messenger_creation_E8271605_3D54_49C7_9070_BC3E8831DA18.jpeg ( Size: 183.83k ) Number of downloads: 61 Un alt episod de care ma temeam a fost mocheta. Norocul meu ca am primit doua de pe la prieteni, iar a masinii a ramas bine-mersi intreaga. Partea de pe tunel este lipita complet de tabla, iar celeilalte i-am lipit doar capetele, unde a fost decupata. Foarte, dar foarte incantat de rezultat ![]() Messenger_creation_3EAF87EF_F6E2_4D5D_9701_901510F3E3B1.jpeg ( Size: 176.67k ) Number of downloads: 63 Messenger_creation_F4B76298_1C71_4593_B472_B2E896D79C82.jpeg ( Size: 200.89k ) Number of downloads: 57 Messenger_creation_B512765D_8D30_486C_B140_6F71B13CD7DC.jpeg ( Size: 176.48k ) Number of downloads: 56 Messenger_creation_0AC3B4C0_AF58_49AE_9E87_F076153AFCF9.jpeg ( Size: 242.6k ) Number of downloads: 53 Messenger_creation_542D3778_3CDA_491E_99D3_CEF5B286F233.jpeg ( Size: 251.33k ) Number of downloads: 61 This post has been edited by Rob3rto: 8 Jun 2025, 01:20 |
--------------------
Dacia
1300
- PH 88 VBA
1981
|
|
wolfin |
![]()
Post
#162
|
![]() Haha Group: Members Posts: 9.018 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Salut.
Te rog, cu ce tabla ai lucrat. 0.6..0.8? |
--------------------
pegas
3120
- Curand de provincie
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#163
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.380 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Felicitări!
O idee foarte frumoasă. Păcat că în România cadrul legal este prea rigid pentru restomod |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
wolfin |
![]()
Post
#164
|
![]() Haha Group: Members Posts: 9.018 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Este in alta parte omologarea mai usoara?
Daca da, atunci in Ro ar fi doar inmatriculare.... Dar logistic...cred ca ar fi un cosmar..... |
--------------------
pegas
3120
- Curand de provincie
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
ProfiBv |
![]()
Post
#165
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.148 Joined: 12 June 16 From: Bv ![]() |
Refuz sa cred ca atat putem !!! Doar 4 like din 1 mie vizualizari , sper sa fie doar o abureala de youtube.4_like.jpg ( Size: 211.62k )
Number of downloads: 95
|
--------------------
Renault
Grand Scenic 3
- Bv
2010 / 1,5dci 110cp / EDC Drumuri bune și RESPECT !
|
|
Rob3rto |
![]()
Post
#166
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 583 Joined: 1 January 11 ![]() |
Probabil daca-l punea nea vio era viral
![]() ![]() Wolfin, preponderent am folosit tabla de 0.8. Intariturile stalpilor fata 1mm, pe contrapraguri 1.5mm. Pentru inventiile adaugate suplimentar cred ca am scris in posturile respective grosimile tablelor pe care le-am folosit. Am reparat si postul antrior, erau cateva imagini care se deschideau negre ![]() |
--------------------
Dacia
1300
- PH 88 VBA
1981
|
|
wolfin |
![]()
Post
#167
|
![]() Haha Group: Members Posts: 9.018 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc!
|
--------------------
pegas
3120
- Curand de provincie
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
Rob3rto |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 583 Joined: 1 January 11 ![]() |
Aaaaasa.... Unde ramasesem? Nasol e ca n-am scris cand le-am facut... Lene, aia e..
Tapiseria de plafon, cusuta vis-a-vis de blocul unde locuiesc, intr-un atelier modest de croitorie. Croitorul, un nene foarte cuminte, pe la vreo 45-50 de ani, n-a ezitat o clipa cand i-am spus ce vreau. A iesit....asta: WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.36_1_.jpeg ( Size: 181.2k ) Number of downloads: 43 WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.37_1_.jpeg ( Size: 167.47k ) Number of downloads: 47 WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.37.jpeg ( Size: 269.43k ) Number of downloads: 45 Am si eu antrenament la intins panze dinastea, insa si omul si-a facut treaba bine. Mi-a cerut 50 de lei. Dupa ce am vazut ce a iesit m-am dus si i-am mai lasat 50 ![]() Am continuat cu geamurile. Luneta, apoi lateralele si..... Parbrizul, nou-nout, nu-mi placea cum se aseaza jos pe la jumatate. I-am aplicat 2 pumni, la cel de-al doilea s-a pierdut cu firea ![]() WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.37_2_.jpeg ( Size: 115.8k ) Number of downloads: 56 Am comandat altul ulterior, pe care l-am montat recent. Ironia e ca primul era impecabil. Astalalt are vreo 2 zgarieturi zdravene ![]() Buuuuun... A urmat o tura de 4 zile la job. In prima zi de liber am zis ca vreau sa pedalez(chestie redescoperita dupa vreo 13-14 ani, uitasem cat de misto e...) si am plecat catre parcul municipal din Ploiesti. Ajuns acolo m-a fascinat o zona in care erau 2 rampe dinalea mici pentru sarituri si am vrut neaparat sa sar. Dupa ce mi-am luat zdravan avant, cand m-am vazut in aer mi-am adus brusc aminte ca nu mai am 16 ani si am dat cu mine de pamant. Mi s-au amestecat grav visele, mie mi-era ca am jumulit tricoul si ca am spart ochelarii, dar nu puteam sa ma ridic de jos si mai eram si plin de sange ![]() ![]() ![]() WhatsApp_Image_2025_07_24_at_20.17.52.jpeg ( Size: 166.01k ) Number of downloads: 62 WhatsApp_Image_2025_07_24_at_20.17.52_1_.jpeg ( Size: 104.37k ) Number of downloads: 44 WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.37_3_.jpeg ( Size: 108.68k ) Number of downloads: 46 Asta se intampla pe 18 iunie, urmand ca(din auzite) pe 28 sa se dea minunata lege cu radierea vehiculelor cu ITP expirat de 3 ani. Tigaia era oarecum gata dar mai necesita ceva atentie. Mi-am luat un prieten de incredere si l-am pus la treaba. Strans toate bratele, pus un scaun, d-astea ![]() ![]() WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.37_4_.jpeg ( Size: 1.31mb ) Number of downloads: 61 Peste cateva zile a urmat o aventura de a strabate orasul cu autobuzul si de a merge vreo 2km pe jos pana la garaj pentru a lua necazul demn de ITP cu platforma. WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.37_7_.jpeg ( Size: 283.09k ) Number of downloads: 53 WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.37_5_.jpeg ( Size: 659.57k ) Number of downloads: 44 S-a facut programare la inmatriculari, s-au pus cap la cap n+1 contracte la un birou de acte auto si s-a inmatriculat necazul. Emotiile au ajuns si ele la puterea n+1 cand baietasul ala de la birou a-ntrebat "aaaa, contractul in original este?". Aproape ca m-am desertat in indispensabili. I-am intins(fara sa exagerez) vreo inca 15 contracte de mi le daduse deoparte tanti de la acte auto, a dat putin din cap si dupa vreo 2 min mi-a intins dovada aia pentru certificat. N-am zis pana acum, era cat pe ce s-o inmatriculez cu clopot de amortizor taiat. Masina are vreo 3 intermediari la fiscal si ramasa cu numerele de Ilfov. Bonus, prietenul de la care am luat-o, a trecut-o pe numele fostei neveste care a plecat in America, a rezolvat ceva-ceva prin e-mail, ca apoi sa vina la un moment dat in tara si sa-mi dea actele. Nu stiu daca s-a observat dar am lalait-o pana sa trec pe partea dreapta la tinichigerie, ca nu stiam ce sa fac cu clopotul coloanei de amortizor ![]() ![]() WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.37_8_.jpeg ( Size: 500.16k ) Number of downloads: 54 In aceeasi zi, cu maimuta dupa mine am completat si pe la interior. Mocheta de spate la culoare si cat de cat intreaga, scaunele, am tapisat si stalpii centrali plus alte nimicuri. Eu, evindent, intr-o mana. Dupa cele 3 saptamani am inceput sa conduc manuala si mi-am facut de lucru. Prima oara pe la interior. Fereasca maicuta lu' Dumnezeu ce-nseamna ultimul model de Dacie. Tot ce e specific CN4 e....chin.. Pentru fiecare chestie fumam cate 3 tigari legate. Nu zic ca a trebuit sa dau iar parbrizul jos pentru ca bordul trebuia montat cu tot cu un tub de ventilatie. Nu m-a deranjat pentru ca oricum trebuia schimbat geamul. Chinuiala a fost cu rama ceasurilor/consola. Cred ca am pus-o si dat-o jos de vreo 5 ori, si nu intra tocmai usor cu 2 maini intregi, d-apai una si jumate. Ma rog, la final aveam un interior de Dacie cu scaune Sparco si centuri cu omologare(imprumutate din cealalta Dacie) si volan MOMO tip Porsche. Scaunele nu or sa ramana, e un compromis. Volanul.... Imi placeau tare cele "deep dish" care au ajuns copiate in toate formele stupide. Am unul simplu, negru cu gauri rotunde in spite in sufragerie si eram sigur ca o sa il montez. Apoi mi-am amintit ca e prea "adancit" miezul pentru a fi montat pe Dacie si mai si vazusem un Porsche cu un volan similar pe la un prieten pe la un service prin Bucuresti. Am rumegat-o mult pana sa-l comand. Ebay, site-ul Momo, China, Reisșop... Jur ca as fi luat original dar mi-era ca vine tot chinezarie, asa ca l-am comandat hotarat de la chinez. Nu mai zic ca pe reisșop fix acelasi produs era de 5 ori mai scump si vandut ca fiind original, mi-era sa nu-mi iau aceeasi teapa si direct de la producator ![]() WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.38.jpeg ( Size: 269.05k ) Number of downloads: 54 WhatsApp_Image_2025_07_24_at_21.01.16.jpeg ( Size: 280.16k ) Number of downloads: 42 Fara modificari grave, cu detalii fine, eram multumit de interior, am stat acolo si am fumat vreo 2 tigari doar sa ma minunez de cat de simplu e. Apoi a fost momentul sa imi antrenez mana stanga cu chestii mai serioase. Tigaia era mult prea cazuta in bot, desi imi era treama ca doua spire taiate din arc nu-s suficiente ![]() ![]() WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.38_1_.jpeg ( Size: 314.78k ) Number of downloads: 48 Buuun... Cat am stat pe acasa, cand imi aduceam aminte scriam pe o lista chestii "da facut". Ajunsesem sa nu pot taia chestii de acolo din diverese motive de lipsa componente s.a. Era pe lista si inlocuirea fuliei de pe axul cu came de admisie, insa mi-era teama, nu ma ajuta mana dreapta deloc, dar m-am apucat de ea si mi-a iesit si asta. Distributie "facuta" cu stanga ![]() ![]() 515857089_705256332387732_5536988317285521170_n.jpg ( Size: 136.29k ) Number of downloads: 43 Nu intentionam sa fac asta atat de devreme. Entuziasm, adrenalina, habar n-am.... Am prins repede si placuta cu numarul pe fata in doua holzsuruburi si am plecat sa-i bag benzina... Cam un km pana la prima benzinarie, insa emotiile au fost grave rau. Geometrie "la ochi" cablu de acceleratie cat sa deschida clapeta 1/4, am bagat in ea cateva scule si i-am dat inainte ![]() Bagat benzina, chisat ochii, m-am intors inapoi si i-am mesterit un cablu de acceleratie corect. Evident, tot cu stanga. Apoi am considerat ca e apta de mers pana la bloc ![]() WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.38_3_.jpeg ( Size: 551.32k ) Number of downloads: 45 Am luat-o pe madamme si am dus-o inapoi. Putin alert pentru un motor in rodaj, ce-i drept, dar nu chinuit. Ceva schimbari de trepte pe la 4000 ![]() ![]() WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.38_2_.jpeg ( Size: 273.34k ) Number of downloads: 44 Impresii: Foarte, dar foarte ferma pentru o Dacie. Suspensie dura dar care preia socurile(spre deosebire de bemveul cu arcuri sport si roti e 19'), timonerie precisa(si cam foarte scurta), cuplu foaaaaarte misto, directie....praf, ralanti....inexistent(ma simteam ca intr-o dacie cu gunoi in jiclorul responsabil de mersul in gol) M-am ocupat a doua zi de ralanti si am ajuns la concluzia ca "axele" de clio cer altceva.... Pentru ca am gasit prin ladita cu ECU-uri unul de-l foloseam pe Dacia neagra(long story, o sa detaliez cand refac si topicul ei) acum vreo 9 ani, de Clio sport si tinea foarte bine ralantiul... Dupa asta am luat-o la bloc, a doua zi urmand s-o duc pe un stand de geometrie. As fi abordat metoda "Muttley" insa in continuare nu ma ajuta mana dreapta. Am ales sa fac asta la un service unde patronul imi e amic si am si un prieten bun care lucreaza acolo. Nu s-a putut sa fac asta decat "dupa program", omul stiindu-ma pretentios. Deja eram plecat de acasa si a fost un prilej bun sa dau o fuga la tara sa-i pun si bancheta ![]() WhatsApp_Image_2025_07_24_at_23.11.10.jpeg ( Size: 482.82k ) Number of downloads: 44 Si a durat, vreo 2 ore cred... Directie misto, m-a deranjat doar ruliul spate.. A urmat o taiere masiva a chstiilor de pe lista facuta cat eram in convalescenta, cu un singur scop. Sa ajung la intalnirea anuala a Daciilor la Oradea. Am plecat joia trecuta la 12 noaptea. Cu cateva ore inainte cautam un compromis pentru robinetul "de caldura" caruia i s-au topit stuturile si picura. Am rezolvat-o provizoriu cu un robinet de instalatii sanitare. Alta chestie rezolvata tot pe ultima suta de metri, player... Am gasit pe fuga un Sony pe marketplace in feisbuc. Difuzoarele erau puse de mult. Niste JBL luate din Altex pentru usile fata si ceva boxe vechi ovale primite de la un prieten puse pe polita de sub luneta(n-as fi facut asta dar gaurile erau acolo deja) Se aude bine, da' bine rau! ![]() Si cum spuneam, am plecat spre Oradea. Miercuri cred, dupa vreo 200km i-am schimbat uleiul. Am mers lejer pana la Sibiu, cum spuneam, mergea suuuuperb necazul. Vazut pe autostrada, putina talpa, estimez 140km/h. Dupa ceva km, prietenul de-i prezentat in primul post(de data asta cu un Logan cu acelasi motor ca pe Dacie) in spatele meu.... Si i-am dat.... 180km/h dupa ceasurile lui. Si inca vreo 3 reprize probabil ceva mai sus ca viteza. Ma opream din accelerat ca-i era frica maimutei, nu ca as fi fost eu prea neinfricat. Singura problema a fost ca mi s-au slabit planetarele. Eu tin minte ca le-am strans, probabil am fost prea bland strangandu-le la dinamometrica. Le-am aplicat ceva forta cu un "break-bar" ![]() Poze, felicitari, oameni incantati de ce-am facut eu pe acolo, ba chiar am primit si un premiu, ceva pentru cea mai buna restaurare. Ma rog, nu premiu voiam eu... Ajunsi la pensiunea unde eram cazati, tipul cu Loganul zice sa-l dau o tura. I-am dat cheile, ma-nfipsesem deja-ntro bere. Un alt prieten ca vrea si el, i-o dau. Vin astia inapoi, deschid capota, picaturi de ulei sub carcasa filtrului de aer... M-am mintit eu ceva singur si i-am dat pace. WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.39.jpeg ( Size: 527.87k ) Number of downloads: 47 WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.38_5_.jpeg ( Size: 449.77k ) Number of downloads: 34 WhatsApp_Image_2025_07_24_at_19.56.38_6_.jpeg ( Size: 366.24k ) Number of downloads: 37 Am plecat duminica pe la 12. Undeva intre Oradea si Deva un drum virajat suuuuuperb. Am tras de ea cateva viraje bune destul de "la limita", in ciuda fricii ce statea in scaunul din dreapta. Suspensia misto(in ciuda faptului ca pe fata sunt amortizoarele ei si arcurile ei taiate), in continuare ar merge redus ruliul spate ![]() ![]() ![]() ![]() Acum despre motor. Am plecat constrans ca o sa crape pe drum, bataia aia sus nu era in regula, insa in cei aproximativ 200km facuti local nu s-a accentuat. Luni am dus-o la garaj si abia azi am mai dat pe acolo cu un singur gand. Test de compresie. Tragic!!!! WhatsApp_Image_2025_07_24_at_22.13.20_1_.jpeg ( Size: 207.23k ) Number of downloads: 54 WhatsApp_Image_2025_07_24_at_22.13.20.jpeg ( Size: 178.59k ) Number of downloads: 39 WhatsApp_Image_2025_07_24_at_22.13.21_1_.jpeg ( Size: 176.64k ) Number of downloads: 35 WhatsApp_Image_2025_07_24_at_22.13.21_1_.jpeg ( Size: 176.64k ) Number of downloads: 36 Primul gand a fost ca-i ceasul defect. L-am pus si pe motorul bemveului coupe, motor cu 310.000 care haleste 3l la 10.000 ![]() WhatsApp_Image_2025_07_24_at_22.13.21_2_.jpeg ( Size: 151.69k ) Number of downloads: 39 Desi m-am amagit si am intrebat in stanga si-n dreapta, aveam doua motive foarte consistente sa ma dau cu cheile-n el! WhatsApp_Image_2025_07_24_at_22.19.51.jpeg ( Size: 332.19k ) Number of downloads: 45 Chiulasa clar o dadeam jos. Era sapata in lagarele axurilor din primavara, p-asta mi-o asum. Compresia aia nu! Foarte-foarte dezamagit! Habar n-am cat e de reala cifra aia de pe compresmetru dar e destul de clar ca-i pe jumatatea celei de la un motor omorat cateva sute de mii de km. Ba mai mult, pe toti cei 4 cilindri! ![]() This post has been edited by Rob3rto: 24 Jul 2025, 22:13 |
--------------------
Dacia
1300
- PH 88 VBA
1981
|
|
Ov |
![]()
Post
#169
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.527 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
vazut, citit, placut
![]() ma abtin de la comentarii si mistouri ![]() insanatosire usoara! |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#170
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.733 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 17 Apr 2025, 10:13) Dud, intreg RAR-ul schioapata din cauza greutatii aditionale pe care o cara degeaba. Cat de omologarea aia dinamica, am discutat cu unul din ingierii RAR pe care-i cunosc, si care stiu ca mai si stie ce face, si cand am zis de aia, l-a pufnit rasul. Banui ca te-ai iritat ca oi avea colegi de faclutate pe acolo. Ia intreaba-i, ce au omologat in ultima vreme ce sa semene macar vag cu subiectul topicului? colegii mei de facultate sunt mai batrani ca aia de acolo.... Ei ar omologa daca ar veni cineva sa si plateasca, ca majoritatea vin, intreaba, primesc devizul si pleaca. Pentru o masian de varsta asta e mai usor ca una din 2000 de exemplu. This post has been edited by einstein1984: 25 Jul 2025, 10:04 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st August 2025 - 13:15 |