Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Curiozitate: (Ne)Schimbarea uleiului

BogdanFl
post 16 Feb 2016, 16:43
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 30 September 13




Salut,

Se da urmatoarea situatie:
- o masina merge fara schimb de filtre si ulei (doar completari): ~30.000km
- masina inca functioneaza (minune, noroc, etc).
- se schimba filtrele si uleiul dupa cei 30.000km

Din putinele mele cunostinte in mecanica, dupa o asemenea distanta e imposibil ca motorul sa nu fie afectat. Uleiul daca nu ma insel dupa un numar mare de km devine foarte gros.

Presupunand ca proprietarul schimba de 3-4-5-10 ori la rand uleiul la un interval de 5000km... se va curata acel motor de "pasta" de ulei vechi?

Deschid acest topic deoarece in urma unei discutii cu un amic am ramas surprins sa aud ca el a mers 30k km fara schimburi si umeaza o "dieta" pentru motor sa-l curete.

Nu am gasit nimic relevant pe internet despre "dieta" asta, mi se pare o aberatie. Poate cineva (de preferat cu putina experienta) sa confirme "dieta"?

Motorul nu pluteste in noul ulei, cum naiba se amesteca si se curata pasta aia de pe unde s-a asezat?

// PS: Masina este o Dacia Logan 1.5dCI.


--------------------
Renault Megane Sedan - AG-11-YPU 2008, 1.5 DCI, 106 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
solidconvert
post 17 Feb 2016, 12:06
Post #2


Donator


Group: Members
Posts: 3.247
Joined: 3 May 06
From: Bucuresti




Eu am un clio 1.5 dci la munca, care n a vazut schimb de ulei vreo 3 ani la rand... km in intervalul asta au fost in jur de 40k. Anul trecut in decembrie i am facut schimbul si masina merge beton, adica pare ca n a patit nimic. wink.gif


--------------------
. . .
Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandrackul
post 20 Feb 2016, 23:53
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 29 June 12




cred ca nu ar strica un tratament de curatare a motorului dura lube sau cum ii spune. apoi doamne ajuta si calca acceleratia cu incredere. nu il tine subturat consumul minim la logan 1.5 cica e la 2500 ture... cam la 1000k tureaza masina 2km pana la turatia maxima din carte daca vrei sa o folosesti mai mult timp .


--------------------
renault clio II 2003 1.4
1.4 8v + gpl clio(thalia) dacă merge nu umbla la ea!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 20 Feb 2016, 23:56
Post #4


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




nu are nimic, sa ii schimbe uleiul si filtrele, putina talpa si e ca noua wink.gif


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 21 Feb 2016, 14:39
Post #5


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Eu as desface baia de ulei sa ma uit in jos/sus.....parerea mea.
Daca sunt aglomerari de ulei trebuie curatat cu solutie....si chiuloasa idem.


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 1 Mar 2016, 18:36
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




Daunele oricum se vor vedea in timp prin uzarea prematura a unor componente ale motorului, foarte important este: ce tip de ulei a fost, in ce regim sa mers cu ea (urban sau nu) si cat de vechi este uleiul
Pentru ca una e sa bagi ulei bun, sa faci 25 - 30 de curse drum intins Bucuresti - Iasi si inapoi, in decurs de 3-4 luni - si ai ajuns la km respectivi, asta e varianta cea mai buna
si alta e sa bagi ulei ieftin si sa faci km aia in 3-4 ani prin Bucuresti, cel mai daunator
poti sa incerci intai cu un produs de genul http://www.ulei-ravenol.piese-autonext.ro/...e-cleaner-400ml, iar apoi sa bagi un ulei care se preteaza la motorul respectiv si care sa aibe mai multi agenti de curatare in el (aici doar un reprezentant de vanzari de la o firma de uleiuri de poate ajuta), apoi uleiul asta sa il schimbi destul de repede (5.000km spre exemplu)
si dupa revii la normal
desemenea o inspectie a motorului cum a spus espacern e mai mult decat bine venita

This post has been edited by BiGBearRO: 1 Mar 2016, 18:38


--------------------
Toyota AURIS - IF-94-URS Touring Sport 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
froniecristian
post 1 Mar 2016, 20:56
Post #7


Cristi F


Group: Members
Posts: 152
Joined: 10 February 10
From: Rimnicu Vilcea




Intr-adevar am vazut niste teste de laborator in care se fierbea uleiul 30 min la temperaturi foarte ridicate, pe recipient a ramas un fel de zgura.
La Dacie bagam 20w 40 si il schimbam la 5000 mii km, la Renault Megane 2 am bagat 10w 40 si il schimbam la 10-12 mii km. Acum am Fluence iar cartea de garantii recomanda schimbul uleiului la 30 mii, dar cu ulei sintetic 5w30.
Parerea mea e ca pe componentele in miscare nu se depune nimic, iar pe celelalte nu cred ca le influenteaza prea mult. Nu cred ca producatorul s-ar risca sa recomande ceva care iar produce pagube material si de imagine.
Motorul la Dacie l-am desfacut la 80 mii si era ca nou.


--------------------
Renault Fluence - Vl-02-AMC 2013 Privilege 1,6 dci R9M - 130CP
I LOVE MY RENAULT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 1 Mar 2016, 22:09
Post #8


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




30.000 nu are nici pe dracu. Sunt autoutilitare care au interval de revizie chiar 45.000 km.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 1 Mar 2016, 22:44
Post #9


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(froniecristian @ 1 Mar 2016, 20:56)
Acum am Fluence iar cartea de garantii recomanda schimbul uleiului la 30 mii, dar cu ulei sintetic 5w30.

"Recomandarea" respectiva este pentru o anumita exploatare a masinii.....nu este general valabila la orice conduita!
Citeste cu atentie tot ce scrie prin carte.....poti afla informatii interesante.


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BogdanFl
post 2 Mar 2016, 07:50
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 30 September 13




Multumesc pentru raspunsuri, am cam inteles ideea: nu se poate curata decat prin munca (mecanica) - desfacut si curatat.

Ma batea si pe mine un gand sa fac schimburile (masina din semnatura) la 15.000 (in loc de 10.000) dar imi e frica sa nu fie nevoie dupa X km sa desfac piesele pentru curatare... daca exista solutia magica Y cu 2-3 schimburi si motorul e ca nou nu mai faceam niciodata schimb dupa recomandare. smile.gif)


--------------------
Renault Megane Sedan - AG-11-YPU 2008, 1.5 DCI, 106 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 2 Mar 2016, 11:13
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




depinde in cat timp si ce regim faci cei 15.000, ca daca nu te prinde mai mult de o iarna si mergi mai mult in regim extra-urban nu e mare problema
cifra de 10.000 a fost calculata pe baze statsitice si e pusa ca sa il acopere si pe cel care merge 90% urban cu maxim 50km/h, unde nu merge nici in regim constant

This post has been edited by BiGBearRO: 2 Mar 2016, 11:14


--------------------
Toyota AURIS - IF-94-URS Touring Sport 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 2 Mar 2016, 14:40
Post #12


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(BogdanFl @ 2 Mar 2016, 08:50)
Multumesc pentru raspunsuri, am cam inteles ideea: nu se poate curata decat prin munca (mecanica) - desfacut si curatat.

Ma batea si pe mine un gand sa fac schimburile (masina din semnatura) la 15.000 (in loc de 10.000) dar imi e frica sa nu fie nevoie dupa X km sa desfac piesele pentru curatare... daca exista solutia magica Y cu 2-3 schimburi si motorul e ca nou nu mai faceam niciodata schimb dupa recomandare. smile.gif)
*




Eu am un Master 2.5 DCI la care schimb 10w40 la fiecare 20.000 de km. Am deja 12 revizii facute in felul asta si motorul luceste in interior. Deci stai linistit ca nici nu e vorba de depuneri. Si e masina de firma, calarita bine, a vazut bietul de el 5,5 tone mult prea des. Turbina, injectoare, toate originale si inca nu dau niciun semn de oboseala.

Si tu puteai face reviziile la un interval dublu si nu ai fi simtit nicio diferenta pana acum. Decat in portofel, iti ramaneau cateva mii de lei bune in el. Uleiul ca sa devina gros trebuie sa ajunga in cazuri extreme, gen 100.000 km si/sau 5 ani neschimbat. Eu am vazut masina cu ulei neschimbat in 10 ani si vreo 40.000 km si inca era ok, nu avea depuneri.

This post has been edited by ssilviu: 2 Mar 2016, 14:43


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oves
post 2 Mar 2016, 23:15
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 969
Joined: 10 February 09




Am 230 km cu 8 schimburi de ulei in general la 30k . Cu uleiul de acum am 11k si planuiesc sa-l tin mai mult de 30k poate 40k depinde cata autostrada fac.Incerc sa nu depasesc un an cu uleiul adica sa nu prinda 2 ierni in baia de ulei din cauza condensului.


--------------------
renault megane 3 ST - BH xx xxx 2009 1.9dci 130 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aluibasarabeanu
post 2 May 2016, 23:26
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 664
Joined: 24 August 08
From: CONSTANTA




Am citit din intamplare acest topic si mi_am adus aminte de o cunostiinta de a mea care a mers 80000 de km cu acelas ulei cu un bmw x3 model 2007, motor 2000 diesel.Masina facea des Constanta-Sibiu. cand a fost la reprezentanta iau luat garantia de la motor, iau facut vreo doua schimburi la 1000 de km si asta a fost. Masina a mai mers vreo 2 ani si inca 100000 de km cu schimburi de ulei la intervale normale si nu a aparut intre timp nici o problema la motor, a fost vanduta dupa aceea.


--------------------
Renault Megane 2.2 - Necunoscut momentan 1,6 16v anul 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 3 May 2016, 08:49
Post #15


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(BogdanFl @ 16 Feb 2016, 17:43)


Din putinele mele cunostinte in mecanica,
*



Imbogateste-ti cunostiintele, 30.000 e un interval normal de schimb, recomandat de producator la multe motoare inclusiv dci.


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 20:08
Dacia