Curatare epurator ulei Laguna II, demontare, sfaturi
![]() ![]() ![]() |
Curatare epurator ulei Laguna II, demontare, sfaturi
BannedHost |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|||
mircea-daniel |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
Pe unde sa dea fum? Pe la acel furtun? Da, e normal, este furtunul cu gaze din carter. Cu cat turezi mai mult motorul, cu atat ar trebui sa iasa mai mult. Iar gazele acelea trebuie sa fie "uleioase". Chiar si motoarele pe benzina noi, din fabrica scot niste vapori/gaze pe acolo.
Recomandare personala: curatare epurator+intercooler+montare catchcan. This post has been edited by mircea-daniel: 8 Sep 2015, 16:20 |
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
john_yo86 |
![]()
Post
#33
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 3 August 12 ![]() |
Montare catchcan?
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2002, 1.9dci, 88kw, 120cp
|
|
Lupu_Cadmiel |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 749 Joined: 9 October 14 From: Dumbrava Timis ![]() |
Am si eu o intrebare. Eu circul cu conducta de la epurator afara adica numai intra pe conduca dintre debitmetru si turbo. La conducta dintre debitmetru si turbo am obturat gaura unde intra conducta de la epurator. Si acuma intrebarea mea ii : afecteaza la ceva daca am scos afara conducta? Afecteaza turbo?
|
--------------------
Renault
Laguna
2 2002 1.9dci 88kw 120cp 290.000km
- M 3185 BK Renault Talisman 2021, 2.0 blue dCi 160cp Intens 75.000km
Renault Trafic 2006 1.9dCi 100cp 268000k, |
|
john_yo86 |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 3 August 12 ![]() |
Si eu am mers cu ea scoasa dar cand stateam la semafor iesea fum de sub motor de ziceai ca a luat foc masina....pana la urma am bagat-o la loc...
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2002, 1.9dci, 88kw, 120cp
|
|
Lupu_Cadmiel |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 749 Joined: 9 October 14 From: Dumbrava Timis ![]() |
Pai si eu am mers asa cu ea peste 12.000km . dar afecteaza cu ceva turbo daca ii scoasa afara?
|
--------------------
Renault
Laguna
2 2002 1.9dci 88kw 120cp 290.000km
- M 3185 BK Renault Talisman 2021, 2.0 blue dCi 160cp Intens 75.000km
Renault Trafic 2006 1.9dCi 100cp 268000k, |
|
john_yo86 |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 3 August 12 ![]() |
Din ce am citit ajuta la ungere sau pentru particulele de praf care trec de filtru....cineva care stie mai bine poate ne lamureste...
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2002, 1.9dci, 88kw, 120cp
|
|
BannedHost |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
asa ma gandeam si eu ca acei vaporide ulei mai ung turbina si subansamblele ei sa nu ramana pe uscat... Dar nici in cantitate mare acei vapori nu sunt sanatosi ca pot ajunge pana la catalizator si de acolo distractia incepe
![]() Daca stie cineva sunt curios .... Acelasi fum alb il scoate si daca desfac busonul de ulei u motorul cald, doar ca mult mai putin... |
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|
boeru_laurentiu |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.244 Joined: 25 November 09 From: Focsani ![]() |
Turbina nu este lubrifiata de gazele din carter , are traseu de ungere separat . Faptul ca ai scos furtunul de la epurator din admisie nu afecteaza turbina , atat timp cat ai obturat orificiul sa nu intre impuritati si praf ! Singurul inconvinient este ca iti va intra gaze in masina , in special cand stai pe loc !
O solutie eleganta este cea propusa de mircea-daniel : montare catchcan ! |
--------------------
renault
latitude
2011, 173 cp , automată
|
|
Lupu_Cadmiel |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 749 Joined: 9 October 14 From: Dumbrava Timis ![]() |
Multumesc mult. Am crezut ca poate afecteaza turbina. Am sa pun un catchcan cat de curand.
Intradevar ii urat in orase la semafoare cand iasa gaze pe sub capota:)) |
--------------------
Renault
Laguna
2 2002 1.9dci 88kw 120cp 290.000km
- M 3185 BK Renault Talisman 2021, 2.0 blue dCi 160cp Intens 75.000km
Renault Trafic 2006 1.9dCi 100cp 268000k, |
|
mircea-daniel |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
Nu mai lasati furtunul din carter liber! La turatii mari, e prosibil sa fie necesar vacuumul admisiei pentru a evacua cat mai repede gazele din carter si a neutraliza presiunea. Nu numai ca nu e ecologic, dar poate si dauna motorului.
Cat despre catch can, google it. Recomand, am vazut ce inseamna motorul inainte de catchcan, si dupa. Evident, cu curatare intercooler+traseu admisie+anulare EGR. Nu dauneaza cu nimic un catch can bun, ba din contra. Faptul ca din fabrica s-au dotat motoarele cu un epurator PENIBIL este datorat economiei, nu principiului. Ce economie credeti ca s-a facut daca in loc de 50 de $ au cheltuit 4$ pentru o piesa din plastic, prost dimensionata si predispusa la scurgeri/crapaturi? This post has been edited by mircea-daniel: 10 Sep 2015, 14:33 |
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
todhiere |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 625 Joined: 8 June 09 ![]() |
Buuun, si acum intrebare: de unde ne facem rost de un catch can? L-am goagalut dar nu am gasit nimic concret, gen oferta pret, livrare, montaj etc.
M-am saturat de uleiul de la egr si de cum cum arata compartimentul motor in zona aceea. |
--------------------
Renault
Laguna
2004 dynamique 6 speed 1.9 dci 120 caluti Renault... Jean Renault
|
|
Aco |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 742 Joined: 19 April 13 From: Ploiesti ![]() |
Am vazut pe ebay cateva modele la pretul de ~30 dolari. Arunca o privire.
|
--------------------
Renault
Laguna II 2.0dci
2007
|
|
iuli23 |
![]()
Post
#44
|
![]() you have to scream if you wanna go faster Group: Members Posts: 1.057 Joined: 11 April 12 From: Bucuresti ![]() |
colegu melcu de pe aici isi montase unu dar nu l-am mai vazut demult. are pe aici un topic cu montaj cu rezoltatul dupa 1000 k ceva asa
|
--------------------
Renault
Laguna II
2003 1.9 dci hatchback
- B-CFX
|
|
costyn1982 |
![]()
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 27 November 15 ![]() |
Salut la motor 2.2 are cineva poze cu epuratorul?
|
--------------------
renault
laguna 2
2003
- ct 10 bdh
|
|
edi oase |
![]()
Post
#46
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 7 December 14 ![]() |
Salutare!
Am montat eu un catch-can improvizat dintr-un recipient din policarbonat pentru filtru de apa. M-a costat mai putin de 60 de lei cu totul (filtru plus coliere, doi bureti de inox, doua nipluri si un cot). Borcanul asta are si o teava cu fante laterale prin care vaporii de ulei se pot dispersa si cu un "guler" la partea de sus care ar retine eventualele bucatele metalice rupte din bureti. Am curatat intai epuratorul si apoi l-am conectat cu separatorul de ulei printr-o conducta de cauciuc. Pentru ca mi-a fost teama, nu am taiat furtunul de la epurator la admisia in turbina ci l-am dat cotit printre celelate. Incape destul de bine in spatiul din dreapta epuratorului si nici nu e nevoie sa fie fixat suplimentar. Trebuie doar intrepuse ceva materiale mai moi intre borcan si conducte/cabluri ca nu cumva sa le deterioreze. Cine e mai pretentios isi poate monta si un robinet pentru golire la partea de jos dar nu cred ca mai incape asa lejer recipientul. Dupa aproximativ o luna si 1000km am colectat cam 1ml de ulei. Attached thumbnail(s) IMAG0265.jpg ( Size: 1022.42k ) Number of downloads: 1288 IMAG0271a.jpg ( Size: 1.16mb ) Number of downloads: 1376 IMAG0274a.jpg ( Size: 874.44k ) Number of downloads: 1378 IMAG0277a.jpg ( Size: 759.48k ) Number of downloads: 1338 |
--------------------
Renault
Laguna 2 Authentique
2003 100CP
- B 48 HPU
|
|
ady_vasiloiu |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 946 Joined: 12 March 12 From: Ploiesti ![]() |
Poate tehnic o fi ok, sincer...n-as sta cu asemenea lucru sub capota.E masina, nu chiuveta..
|
--------------------
RENAULT
CLIO 3 1.5dci
dynamique
|
|
RENO SS DPR |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 25 February 11 ![]() |
QUOTE(edi oase @ 25 Mar 2016, 13:31) Salutare! Am montat eu un catch-can improvizat dintr-un recipient din policarbonat pentru filtru de apa. M-a costat mai putin de 60 de lei cu totul (filtru plus coliere, doi bureti de inox, doua nipluri si un cot). Borcanul asta are si o teava cu fante laterale prin care vaporii de ulei se pot dispersa si cu un "guler" la partea de sus care ar retine eventualele bucatele metalice rupte din bureti. Am curatat intai epuratorul si apoi l-am conectat cu separatorul de ulei printr-o conducta de cauciuc. Pentru ca mi-a fost teama, nu am taiat furtunul de la epurator la admisia in turbina ci l-am dat cotit printre celelate. Incape destul de bine in spatiul din dreapta epuratorului si nici nu e nevoie sa fie fixat suplimentar. Trebuie doar intrepuse ceva materiale mai moi intre borcan si conducte/cabluri ca nu cumva sa le deterioreze. Cine e mai pretentios isi poate monta si un robinet pentru golire la partea de jos dar nu cred ca mai incape asa lejer recipientul. Dupa aproximativ o luna si 1000km am colectat cam 1ml de ulei. Bravo. Nu ai facut DECAT sa ajuti masina, admisia o sa fie mai curata si intercoolerul nu o sa se mai comporte EL ca un epurator. Nu o sa se desprinda nimic din sarma de inox, stai linistit. Singurul dezavantaj este ca recipientul este din plastic si astfel o sa preia imediat caldura mare a motorului, mai ales vara. Ori, daca in interior, temperatura nu este mai scazuta, vaporii nu vor condensa. O mica parte din ei o sa condenseze datorita intreruperii directiei fluxului de aer (prin sarma), dar daca recipientul era dintr-un metal, cat de cat mai gros, proportia de condensare era de aproape 100% This post has been edited by RENO SS DPR: 25 Mar 2016, 20:22 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA 2.0 Dci
2007 No religion ! ONLY God !!!
|
|
edi oase |
![]()
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 7 December 14 ![]() |
Multumesc. Am pus din plastic pentru ca e transparent si pot vedea cat ulei se strange in vas. Eu nu sunt sigur ca ar fi vreo diferenta de temperatura plastic vs metal, mai ales dupa ce se incalzeste compartimentul motor. Mai degraba cred ca ar fi mai eficient un vas mai mare pentru o eventuala "detenta".
|
--------------------
Renault
Laguna 2 Authentique
2003 100CP
- B 48 HPU
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Salutare,
in legatura cu acel epurator:am vazut ca e plin de ulei pe blocul motor in partea de sub epurator,posibil ca de la el scapa,cred ca prin partea de sus pentru ca e ulei de sus pana jos. Banuiesc ca scapa pe la iesirea din epurator spre motor,are un gat foarte scurt apoi un racord de ~2cm si apoi gatul metalic din motor.Se rezolva oare daca pun un colier acolo sau trebuie schimbat epuratorul?L-am curatat acum o luna. Un epurator nou vine cu tot cu furtune sau se cumpara separat? Merci This post has been edited by azaghorth: 7 Dec 2016, 13:54 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Multumesc tuturor de ajutor...
![]() For your info: epuratorul e ~300lei iar cele doua furtune de sub el inca ~300lei.Piece d'origine Renault... ![]() La mine era valva control presiune defecta,si anume membrana din ea e si sparta si cam topita. Posibil epuratorul/separatorul de ulei sa fie ok This post has been edited by azaghorth: 14 Dec 2016, 09:46 Attached thumbnail(s) IMG_20161210_134051.jpg ( Size: 4.16mb ) Number of downloads: 1171 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
iuli23 |
![]()
Post
#52
|
![]() you have to scream if you wanna go faster Group: Members Posts: 1.057 Joined: 11 April 12 From: Bucuresti ![]() |
f ciudat ca este 300. Fix acum 2 luni am intrebat la Serus renault (rep renault/dacia in bucuresti ) si era 150 lei . Am intrebat chiar de 2 ori si pana nu am vazut pretu din program nu m-am convins. Acum aud ca e 300 lei
![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
2003 1.9 dci hatchback
- B-CFX
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
150lei e rezonabil (desi e un borcan de plastic,dar mnah il schimbi o data si asta e),300lei mi se pare cam mult.Ce sa ma zic de furtune,300lei doua furtune de 30cm fiecare...serios?
Mizeria aia de valva vine cu tot cu furtune si clipsuri (desigur) si costa 248lei... ![]() La unele piese Reno is chiar penibili. Preturile le am de la Ciclop This post has been edited by azaghorth: 15 Dec 2016, 10:25 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
Ririnel |
![]()
Post
#54
|
Membru incepator Group: Members Posts: 65 Joined: 29 November 12 ![]() |
Mi-am pus si eu catch can in urma cu ceva timp. Gasiti un topic pe care l am facut special cu explicatii si o poza. Chiar astept si de la alti oameni ceva impresii 😊
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 Expression 1.9 dci 79kw
|
|
Bumbul |
![]()
Post
#55
|
![]() Am alt vapor acum ... Group: Members Posts: 378 Joined: 22 June 15 From: Constanta ![]() |
Salutare.
Cunoaște cineva caracteristicile / dimensiunile O-ringului de la epuratorul de pe 1.9 dCi? As vrea sa îl schimb. Mulțumesc |
--------------------
Hyundai
i40
1.7 CRDi 136cp CVA
- CT28SBA
|
|
byby |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 489 Joined: 29 July 07 From: IASI ![]() |
desfa epuratorul, masori o-ringul, il iei putin mai gros , si gata;
|
--------------------
Renault
Laguna
2003 1,9 dci Privilege
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Cred ca ideea era sa nu desfaca de doua ori...
|
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
byby |
![]()
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 489 Joined: 29 July 07 From: IASI ![]() |
Daca nu vrea sa desfaca de doua ori, poate sa pune banda teflon sub oring, si sa il foloaseasca pe acelasi; cu ocazia asta masoara oringul si il cumpara ca rezerva.
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2003 1,9 dci Privilege
|
|
Bumbul |
![]()
Post
#59
|
![]() Am alt vapor acum ... Group: Members Posts: 378 Joined: 22 June 15 From: Constanta ![]() |
QUOTE(byby @ 3 Jan 2017, 12:51) Daca nu vrea sa desfaca de doua ori, poate sa pune banda teflon sub oring, si sa il foloaseasca pe acelasi; cu ocazia asta masoara oringul si il cumpara ca rezerva. ![]() Nu îmi plac miștocarii ieftini ca tine. Întrebarea a fost simpla, iar tu ai bătut câmpii. De 2 ori. Nu, mulțumesc. Am terminat cu off topicul. Dacă cineva are într-adevăr informația, încă este binevenită. |
--------------------
Hyundai
i40
1.7 CRDi 136cp CVA
- CT28SBA
|
|
espacern |
![]()
Post
#60
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Pentru cod corect trebuie seria VIN.
|
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 05:15 |