Curatare clapeta aer 1.6l/16V, Tutorial
Curatare clapeta aer 1.6l/16V, Tutorial
mark`` |
5 Oct 2013, 11:44
Post
#241
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 1.821 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures |
|
||
--------------------
Renault
Espace IV
2012 / 2.0 DCi 150CP
|
|||
zqxwce |
17 Oct 2013, 20:21
Post
#242
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 10 November 12 |
QUOTE(mark`` @ 5 Oct 2013, 11:44) Salut. Daca in timpul curatarii clapetei ai miscat de clapeta iar la montare si in timpul functionarii anomalii la turatie in relantii este nevoie de reinitializarea clapetei. Calculatorul stie ca ,clapeta la o inclinare de x grade va trebui sa de-a comanda de un anumit amestec aer carburant si altele. Daca nu faci reinitializarea in veci nu-ti va functiona bine. Altfel se prezinta situatia atunci cand cureti clapeta fara sa misti deloc de ea.Cureti ,montezi si pe plimbi cu masina fara reinitializare. Numai bine. |
--------------------
Renault
Megane II
2007
|
|
mark`` |
17 Oct 2013, 20:45
Post
#243
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.821 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures |
Nu stiu ce reinitializare sa-i mai fac ca acum merge bine ca la inceput. Dupa cativa km si-a revenit.
|
--------------------
Renault
Espace IV
2012 / 2.0 DCi 150CP
|
|
cosmin_69 |
25 Oct 2013, 22:11
Post
#244
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.322 Joined: 16 February 10 From: Curtea de Arges |
Astazi am facut curatarea clapetei, respectiv a carburatorului.
1 - RESPECTATI pasii pe care i-a indicat Hack la inceputul acestui tutorial si totul va fi ok. 2 - Cei care santeti speriati cu reinitializarea, DECONECTATI bornele bateriei si nu mai stati cu grija ca trebuie reinitializare. Asta este a treia oara de cand curat carburatorul singur, acasa si nu am facut nici o reinitializare. 3 - Asa cum au spus-o si altii, faceti operatiunea asta o data pe an, acum cat mai este cald si timpul prielnic si astfel evitati surprize neplacute la iarna. Anul asta in martie, am schimbat distributia si carburatorul era curat. Astazi, cand l-am desfacut, dupa aproape 8 luni clapeta era murdara ca in poza lui Hack. 25 Oct 2013, 22:14: PS. Clapeta nu are cum sa se miste la curatare. Fiind comandata electronic, nu se deplaseaza nici un milicron. This post has been edited by cosmin_69: 25 Oct 2013, 22:14 |
--------------------
renault
Megane IV
2018 renault sedan IV inca renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
|
|
mark`` |
26 Oct 2013, 06:58
Post
#245
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.821 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures |
Ba se deplaseaza cat vrei tu. Dar revine la pozitia initiala, adica intredeschis. Si nu-i mai spune carburator ca n-ai asa ceva pe Megane.
|
--------------------
Renault
Espace IV
2012 / 2.0 DCi 150CP
|
|
argon |
26 Oct 2013, 08:21
Post
#246
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
QUOTE(cosmin_69 @ 25 Oct 2013, 23:11) Nu e cam des? Clapeta murdara are o cauza clara, uleiul/vapori din motor care vin pe admisie, deci ori uleiul prost, ori motorul uzat, sau ambele. La mine la Megane are 150.000 km si nu a fost desfacuta/curatata clapeta vreodata, si la masinile de dinainte la fel, la o masina pateam sa se murdareasca asa des clapeta, si avea nevoie de segmentare. This post has been edited by argon: 26 Oct 2013, 08:47 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Catalinmodena |
26 Oct 2013, 11:24
Post
#247
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.547 Joined: 7 April 08 From: Aproape de Craiova |
Ce segmentare,ce aiureli?La mine la 30k a fost nevoie prima data,masina noua.
|
--------------------
Renault
megane sedan
manager 1.4 16v 2007
|
|
argon |
26 Oct 2013, 11:34
Post
#248
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
Ia-o logic, cu ce s-ar putea murdarii aia, si de ce? E vorba de recircularea gazelor din carter, daca face gaze, e motorul obosit, si trebuie curatata clapeta des.
Cum ai constat ca trebuia curatata? Cum iti explici ca la mine si la multe alte masini merge fara sa fi fost curatata niciodata? This post has been edited by argon: 26 Oct 2013, 11:40 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cosmin_69 |
26 Oct 2013, 20:36
Post
#249
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.322 Joined: 16 February 10 From: Curtea de Arges |
QUOTE(mark`` @ 26 Oct 2013, 06:58) Ba se deplaseaza cat vrei tu. Dar revine la pozitia initiala, adica intredeschis. Si nu-i mai spune carburator ca n-ai asa ceva pe Megane. Si...... cum ai reusit sa o misti fiindca eu am incercat si am fortat chiar, in ideea sa o deschid mai mult pentru o curatare buna. Nu a fost chip, asa ca am lasat-o in pace si am curatat-o asa cum s-a putut. |
--------------------
renault
Megane IV
2018 renault sedan IV inca renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
|
|
mark`` |
26 Oct 2013, 21:35
Post
#250
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.821 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures |
Nu sti cum culiseaza si din cauza asta n-ai putut s-o deschizi. Doar intr-o directie culiseaza clapeta, invers nu merge. In momentul in care dai jos clapeta si ai piesa in mana poti observa ca clapeta sta intredeschisa, nu obtureaza complet accesul. Ei bine deschiderea clapetei se face in directia in care sta intredeschisa. Impingi in partea opusa din in jos (depinde cum privesti clapeta) si va culisa insa daca o lasi revine la loc. Trebuie aplicata ceva forta ca e puternic actionata de un arc cred, care o face sa revina la pozitia initiala fortat. Nu forta clapeta cu nimic altceva decat degetele mainii pt ca risti s-o deteriorezi. Eventual pui o coada de ciocan in locul unde culiseaza ca sa nu mai revina si s-o poti curata calumea. Eu am tinut-o cu degetele de la o mana apasata si am sters cu cealalta mana cu o carpa si decarburol. Am facut-o oglinda.
Deci stai linistit ca se poate culisa. Si daca faci operatiunea cu bateria data jos in prealabil atunci n-o sa ai probleme decat un relanti marit la 1000rpm pt primi 5-10km. Apoi se reseteaza singura clapeta pt ca invata singura parametrii. QUOTE(argon @ 26 Oct 2013, 11:34) Ia-o logic, cu ce s-ar putea murdarii aia, si de ce? E vorba de recircularea gazelor din carter, daca face gaze, e motorul obosit, si trebuie curatata clapeta des. Cum ai constat ca trebuia curatata? Cum iti explici ca la mine si la multe alte masini merge fara sa fi fost curatata niciodata? Pai poate merge si prost si sa mearga Nu zic ca a ta merge prost dar da jos clapeta si eu sunt convins ca nu e curata. Dupa atatia km n-are cum. This post has been edited by mark``: 26 Oct 2013, 21:46 |
--------------------
Renault
Espace IV
2012 / 2.0 DCi 150CP
|
|
Catalinmodena |
28 Oct 2013, 16:20
Post
#251
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.547 Joined: 7 April 08 From: Aproape de Craiova |
Cum mi-am dat seama,am scris mai demult,cam prin 2008.Daca pornesc masina la rece totul ok,apoi daca merg cu ea si 30 de minute,o opresc si o pornesc peste alte 5,10 minute cu motorul cald,cade relanti-ul in 500,maxim 600 rot/min si tremura ca draku.
Intotdeauna dupa curatare au disparut aceste probleme. Clapeta aia e ca si carburatorul la Dacie,nu stiu,mersul prin oras,combinat cu benzina de la noi,insa nu-i nici asta o regula,ca benzina buna a baut,mers subturat nu prea. |
--------------------
Renault
megane sedan
manager 1.4 16v 2007
|
|
cosmin_69 |
3 Nov 2013, 23:21
Post
#252
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.322 Joined: 16 February 10 From: Curtea de Arges |
QUOTE(mark`` @ 26 Oct 2013, 21:35) Nu sti cum culiseaza si din cauza asta n-ai putut s-o deschizi. Doar intr-o directie culiseaza clapeta, invers nu merge. In momentul in care dai jos clapeta si ai piesa in mana poti observa ca clapeta sta intredeschisa, nu obtureaza complet accesul. Ei bine deschiderea clapetei se face in directia in care sta intredeschisa. Impingi in partea opusa din in jos (depinde cum privesti clapeta) si va culisa insa daca o lasi revine la loc. Trebuie aplicata ceva forta ca e puternic actionata de un arc cred, care o face sa revina la pozitia initiala fortat. Nu forta clapeta cu nimic altceva decat degetele mainii pt ca risti s-o deteriorezi. Eventual pui o coada de ciocan in locul unde culiseaza ca sa nu mai revina si s-o poti curata calumea. Eu am tinut-o cu degetele de la o mana apasata si am sters cu cealalta mana cu o carpa si decarburol. Am facut-o oglinda. Deci stai linistit ca se poate culisa. Si daca faci operatiunea cu bateria data jos in prealabil atunci n-o sa ai probleme decat un relanti marit la 1000rpm pt primi 5-10km. Apoi se reseteaza singura clapeta pt ca invata singura parametrii. Pai poate merge si prost si sa mearga Nu zic ca a ta merge prost dar da jos clapeta si eu sunt convins ca nu e curata. Dupa atatia km n-are cum. Pai asta ziceam si eu Repet, stiu cum este pozitionata clapeta cu fanta si stiu ca NUMAI intr-o directie se deschide clapeta. Forta am destula, dar nu avea rost sa risc . Asa ca am demontat piesa si curatat-o temeinic fara sa misc clapeta. |
--------------------
renault
Megane IV
2018 renault sedan IV inca renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
|
|
mumus |
24 Nov 2013, 10:20
Post
#253
|
familist :) Group: Members Posts: 668 Joined: 13 July 10 From: Brasov |
Am lasat masina la mecanic ptr schimb ulei, etc, mi-a curatat si clapeta de acceleratie, din pacate nedeconectand bornele, masina a mers foarte ok, doar ca relantiul nu mai voia sa coboare sub 1000rpm, dupa vreo 20 km de plimbare prin oras am observat ca la stop intr-un final coboara si la 750 rpm, dar parca tot nu e cum trebuie, spuneti-mi va rog, pana la urma cum se face reinitializarea la masina din semnatura? trebuie sa dau bornele jos? sa tin butonul start 5 secunde apasat? sau doar sa pun de cateva ori contactul? am citit toate paginile, sunt vreo 3 moduri descrise, care e cel corect? cel mai usor?, si sa fac asta dup ce ajung acasa cu masina si e motorul cald? sau pot face si acum cu motorul rece?
24 Nov 2013, 11:10: Le: Am mai dat jos bornele, peste vreo 10 minute le-am pus la loc, am pus contactul, lasat 1-2 minute, luat contact, repetat de 3 ori, dupa care am apasat la fund acceleratia, am luat piciorul. Acum om vedea cand plec cu ea ce si cum, ca ieri, dupa cum am spus, pana sa iau primul contact, chiar daca ala era la 90 grade, la relanti ramenea la 1000, in rest masina merge foarte bine. Azi cand plec cu ea, o sa o urc in tr3 la 3500 rpm, si am sa o las sa coboare pana aproape de relanti, sa vedem ce se intampla, ca parca nu as da bani pe reinitializare... This post has been edited by mumus: 24 Nov 2013, 11:10 |
--------------------
Seat
Toledo
2014 No more renault
|
|
mark`` |
24 Nov 2013, 12:57
Post
#254
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.821 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures |
Se reseteaza si singura, cred... Insa sincer sincer sincer cred ca nu merge perfect pana nu ii faci o resetare din CLIP la Renault, sau daca are cineva Clip de Renault.
Am mai avut o interventie in service de ceva vreme si odata cu aceea mi-a resetat si clapeta din CLIP. Parca e mai rapida revenirea la relantiu cand e motorul cald si merge ft bine. Acum poate e doar placebo, insa electricianul de la Renault mi-a spus ca dupa carte orice interventie la clapeta trebuie finalizata cu o resetare din calculator a acesteia. Acuma nu stiu ce sa zic. Fie cum o fi. |
--------------------
Renault
Espace IV
2012 / 2.0 DCi 150CP
|
|
pepelutza |
24 Nov 2013, 13:15
Post
#255
|
Membru autentic Group: Members Posts: 463 Joined: 17 November 10 From: brasov |
Eu cand am schimbat distributia am rugat mecanicul sa-mi curete si clapeta , lucru care il facea oricum dupa spusele lui. Nu am reinitializat nimic si a mers brici de la prima cheie.
Operatia nu a fost facuta in reprezentanta. This post has been edited by pepelutza: 24 Nov 2013, 13:15 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007 , dynamique 1,6 , 16v 110 CP
- BV-10---S
|
|
mumus |
24 Nov 2013, 14:12
Post
#256
|
familist :) Group: Members Posts: 668 Joined: 13 July 10 From: Brasov |
Si eu ieri am simtit ca revine greu la relanti, desi trage si merge normal.
Acu sa vad maine cand plec cu ea se se intampla, ca azi nu cred ca mai ies din casa, am mancat si am o lene... <span class='edit'>25 Nov 2013, 10:20:</span> Am plecat azi cu ea, relantiul e in jur de 700-750, deci e normal, dar coboara la aceasta valoare doar cand ma opresc, in timpul mersului daca o scot din viteza sta pe la 900rpm...o fi normal? This post has been edited by mumus: 25 Nov 2013, 10:21 |
--------------------
Seat
Toledo
2014 No more renault
|
|
mark`` |
25 Nov 2013, 19:48
Post
#257
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.821 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures |
Nu prea, de asta zic ca ar trebui o resetare din clip.
|
--------------------
Renault
Espace IV
2012 / 2.0 DCi 150CP
|
|
mumus |
25 Nov 2013, 20:06
Post
#258
|
familist :) Group: Members Posts: 668 Joined: 13 July 10 From: Brasov |
Gata Sa rezolvat singura, cum sa mai scris, la acest model nu cred ca trebuie initializare, totul e ok, relantiul cade la loc repede, totul e perfect normal, insa ce am observat dupa curatarea clapetei, care nici nu era murdara rau, este ca masina cand ai dau o talpa cand e scoasa din viteze, accelereaza instant, nu mai are lag, cum avea inainte de curatare.
Acum nu stiu daca a avut sau nu efect pasii descrisi pe aici, cer e ca i-am urmat fie ca trebuie sau nu. |
--------------------
Seat
Toledo
2014 No more renault
|
|
mumus |
29 Nov 2013, 10:45
Post
#259
|
familist :) Group: Members Posts: 668 Joined: 13 July 10 From: Brasov |
Sa dat jos din nou clapeta, sa inlocuit garnitura, sa dat jos si admisia de pe motor, sau inlocuit cele 5 garnituri,am mai strans si etansat niste suruburi pe langa care se prelingea ulei, acum pot sa ai dau talpa, are si ulei nou:D
Sta ok la relanti, doar ca in comparatie cu iarna trecuta mi-a crescut consumul, in oras,(brasov) la mers normal imi ia 9.4, fata de 8.8 anul trecut... sa fie proasta benzina? |
--------------------
Seat
Toledo
2014 No more renault
|
|
alwaysfresh |
25 Oct 2014, 15:02
Post
#260
|
Membru autentic Group: Members Posts: 266 Joined: 23 October 11 From: Timisoara |
Cat de normal e acest sunet la actionarea rapida a clapetei de acceleratie?
VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=2LKlO4nYb-E&feature=youtu.be E garnitura uzata? sau asa face si cu ea buna Am curatat clapeta, am pus silicon din acela negru pentru etansari/garnituri la toate 6 garniturile, si masina merge ok, relantiul sta. Dar parca nu are asa putere. |
--------------------
DACIA
1410
1996 Break
|
|
espacern |
25 Oct 2014, 18:28
Post
#261
|
ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.603 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya |
E destul de normal sunetul din film....depinde de cat de cald era motorul/bujii/benzina/stare filtru aer.
|
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
IancuMIC |
25 Oct 2014, 18:33
Post
#262
|
Membru autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 4 December 11 From: Galati |
Confirm; e absolut normal ce se aude.
|
--------------------
DACIA
Logan
2008,Prestige 1.6/16v Renault Megane 3 1,5 dCi Expression
Drumul cel mai scurt dintre doi oameni este zambetul. |
|
heyneken |
16 Dec 2014, 13:18
Post
#263
|
Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 11 December 12 |
Salutare,intervin si eu ceva cam tarziu,dar acu am vazut postarile. Eu am curatat clapeta la Renault si dupa operatiunea propriu zisa baiatul de acolo mi-a zis hai sa dam o tura sa vedem daca merge in parametrii. Am iesit cu ea pe sosea,a alergato putin ca la raliuri si cam asa a decurs reinitializarea la mine. Problema este ca desi nu mai am surpriza sa tremure la relanti,consuma ceva mai mult in afara orasului,pentru ca el cand a montat clapeta innapoi nu a lasat masina sa mearga putin degeaba. Nu stiu daca bagatul pe tester chiar reseteaza clapeta.
|
--------------------
renault
megane
2004 bicorp
- b984urs megane 2004 bicorp 1,6 16 v 83 kw
|
|
mark`` |
16 Dec 2014, 13:34
Post
#264
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.821 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures |
Se poate reinitializa clapeta cu testeru 100%. Ce nu stiu insa e daca e musai s-omfaci cu testeru sau se regleaza singura.
|
--------------------
Renault
Espace IV
2012 / 2.0 DCi 150CP
|
|
Catalinmodena |
17 Dec 2014, 00:29
Post
#265
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.547 Joined: 7 April 08 From: Aproape de Craiova |
Dupa cateva curatari,spun ca-i acelasi lucru,doar ca cu tester-ul treaba e instantanee,pe cand alegand varianta clasica dureaza mai mult.
|
--------------------
Renault
megane sedan
manager 1.4 16v 2007
|
|
mark`` |
17 Dec 2014, 08:28
Post
#266
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.821 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures |
Vad ca ai un megane 1.4 in semnatura. De curiozitate, ai reusit sa te urci intr-un sedan 1.6? Daca da, e diferenta mare la putere/cum trage masina sau e tot pe acolo?
Stiu diferentele pe hartie, dar una e sa citesti si alta e sa conduci. |
--------------------
Renault
Espace IV
2012 / 2.0 DCi 150CP
|
|
argon |
17 Dec 2014, 09:12
Post
#267
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
O secunda jumate in plus la 0-100, si 3 km/h la viteza maxima in minus la 1.4, deci la mers normal, nu simti nici o diferenta. Problema e la curatarea clapetei, la care ajungi mult mai greu la 1.4, cum ai procedat sa o dai jos?
This post has been edited by argon: 17 Dec 2014, 09:14 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ssilviu |
17 Dec 2014, 09:15
Post
#268
|
F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri |
1 secunda jumatate de enorm. E diferenta mare si de cuplu. Daca simti cand intra AC-ul in functiune la masina, diferenta intre 1,4 si 1,6 e de vreo 3 ori mai mare decat aia de la AC.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
argon |
17 Dec 2014, 09:17
Post
#269
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
AC-ul consuma ~10 cai, la un mers normal cu masina nu folosetsi niciodata cei 100 sau 115, ci sub jumatate, la 100 km/h motorul dezvolta ~50 de cai.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mark`` |
17 Dec 2014, 09:34
Post
#270
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.821 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures |
Doar intrebam. N-am vrut polemica.
|
--------------------
Renault
Espace IV
2012 / 2.0 DCi 150CP
|
|
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
căutare personalizată
|
||
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2024 - 19:40 |