Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Curatare circuit racire, Ce solutie sa folosesc?

vali_iacov
post 19 May 2012, 09:59
Post #1


Membru Ilfovean


Group: Members
Posts: 878
Joined: 27 September 08
From: Corbeanca, Ilfov




Salutare,

Am o mica problema cu al meu Megane, si una din etapele rezolvarii ei este curatarea circuitului de racire. Intrebarea este : ce solutie se gaseste pe piata romaneasca, despre care stiti ca face treaba sau macar ati auzit ca face treaba buna? Nu doar legende, daca ati auzit de la mecanici, sau de la cineva care a folosit si stie sigur ca este ok.
De asemenea, motorul K4J-730, mai exact 1.4 16v 98cp are racitor de ulei sau nu? Este important raspunsul. smile.gif

This post has been edited by vali_iacov: 19 May 2012, 10:00


--------------------
Dacia Logan 1.5dCI 2006
Under Construction...Please Wait...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 19 May 2012, 10:36
Post #2


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Cea mai buna solutie de curatat este un antigel nou.
Solutiile de curatare contin substante acide cu efecte corozive pentru pompa de apa/motor/chiuloasa/radiator.

Nu este radiator de ulei pe 1.4 16V.


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali_iacov
post 19 May 2012, 10:57
Post #3


Membru Ilfovean


Group: Members
Posts: 878
Joined: 27 September 08
From: Corbeanca, Ilfov




Problema mea este prezenta uleiului in circuitul de racire datorita deteriorarii garniturii de chiuloasa, de aceea doream curatarea circuitului cu o solutie speciala. Antigelul nou poate curata sistemul de ulei? Garniturile chiuloasa, admisie si evacuare plus cele 2 simeringuri vor fi schimbate, dar este necesara si aceasta curatare.


--------------------
Dacia Logan 1.5dCI 2006
Under Construction...Please Wait...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RBV
post 19 May 2012, 11:19
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 18 January 11
From: ILFOV




Radiator de ulei nu are,dar probabil ca racitor are.Mecanicii numesc asa corpul termostatului,este o piesa de plastic in care se afla termostatul si sonda de temperatura, aici se intalnesc cele doua fluide apa si ulei(separate,bineinteles, de o garnitura).Aceasta garnitura se uzeaza in timp si pe aici patrunde uleiul in sistemul de racire.Eu am 1,6 16v.

Attached thumbnail(s)
_termostat_megane.JPG ( Size: 110.63k ) Number of downloads: 2962


--------------------
renault megane 2 1,6 16v - Fr-xxx-meg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali_iacov
post 19 May 2012, 12:44
Post #5


Membru Ilfovean


Group: Members
Posts: 878
Joined: 27 September 08
From: Corbeanca, Ilfov




Multumesc pentru poza, o sa pun mecanicul sa se uite si dupa asa ceva. Deocamdata problema nu "arde", nu incinge motorul si functioneaza fara probleme, trage si merge rotund. Dar trebuie rezolvata pentru a evita alte probleme.
In caz ca intereseaza pe cineva, voi tine acest topic deschis pana la rezolvare.
Si totusi nu m-am lamurit cu solutia de curatare a circuitului. smile.gif


--------------------
Dacia Logan 1.5dCI 2006
Under Construction...Please Wait...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RBV
post 19 May 2012, 13:17
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 18 January 11
From: ILFOV




Sunt de aceiasi parere cu Espacern"Cea mai buna solutie de curatat este un antigel nou"Eu asa am procedat, cel putin doua schimburi de antigel,si tot mai am cateva pete de ulei in vasul de expansiune.Spala separat vasul de expansiune cu un degresat si apoi apa calda si detergent.Eu am folosit solutia de curatat discurile de frana(numai pentru vasul de expansiune)


--------------------
renault megane 2 1,6 16v - Fr-xxx-meg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali_iacov
post 19 May 2012, 17:26
Post #7


Membru Ilfovean


Group: Members
Posts: 878
Joined: 27 September 08
From: Corbeanca, Ilfov




buna treaba smile.gif ai avut probleme tot cu garnitura de chiuloasa sau altceva? sau cum a ajuns uleiul in vasul de expansiune? informativ ...


--------------------
Dacia Logan 1.5dCI 2006
Under Construction...Please Wait...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RBV
post 19 May 2012, 20:45
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 18 January 11
From: ILFOV




In februarie mi-a aparut ulei in vasul de expansiune.Si eu am suspectat la inceput garnitura de chiuloasa.Am fost la service la Mach1 Autoserv, World Trade Center,unde mi se confirma banuiala mea,dar cand imi spun pretul cu tot ce mai trebuie schimbat(cel putin 3500ron)plec cu gandul sa merg cu ea asa pana crapa.Dar citind aici pe forum parerea altor colegi care au patit asa ceva am aflat de racitorul de ulei,corpul termostatului.Merg din nou,de asta data la SERUS militari,unde pun imediat diagnosticul "garnitura din corpul termostatului uzata,ciupita"Mi-au spun ca ar fi mai bine sa schimb tot corpul ca este de plastic si poate s-a deformat,ca poate si termostatu nu mai deschide cand trebuie.Cost total cu 3l antigel 790ron.Cam dupa o luna am mai schimbat inca odata antigelul.

This post has been edited by RBV: 19 May 2012, 20:46


--------------------
renault megane 2 1,6 16v - Fr-xxx-meg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali_iacov
post 20 May 2012, 13:44
Post #9


Membru Ilfovean


Group: Members
Posts: 878
Joined: 27 September 08
From: Corbeanca, Ilfov




bun, deci se poate si mai ieftin. smile.gif si eu care ma speriasem ca e pe duca. nu stiu daca 1.4 este la fel la piese.


--------------------
Dacia Logan 1.5dCI 2006
Under Construction...Please Wait...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 May 2012, 15:11
Post #10


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(espacern @ 19 May 2012, 11:36)
Cea mai buna solutie de curatat este un antigel nou.
*



Si nu-i pacat sa arunci la gunoi antigelul nou? MAi bine pui apa distilata, dai o tura, si ii dai drumul, abia apoi pui antigel nou.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moreinffo
post 21 May 2012, 19:04
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 293
Joined: 21 April 09




ulei in apa...simptom de garnitura de chiuloasa arsa; nu trece mult ulei, dar ce trece se amesteca cu lichidul de racire si face cel mai adesea spuma aceea urata. pentru cei care au avut Dacia, povestea este cunoscuta. sfatul meu, in situatia in care mergi s-o schimbi, sa urmaresti la strangere sa foloseasca cheia dinamometrica.


--------------------
RENAULT MEGANE 1.6 16V B99W_G
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali_iacov
post 22 May 2012, 00:34
Post #12


Membru Ilfovean


Group: Members
Posts: 878
Joined: 27 September 08
From: Corbeanca, Ilfov




nu face spuma ...deocamdata probabil...doar s-a colorat antigelul in maro si nu mai este asa lichid, are vascozitatea uleiului. probabil este garnitura, dar vedem cand o va desface, o voi repara la un prieten bun si mecanic desavarsit, in momentul in care voi avea fondurile necesare (cat mai curand sper).
si de aruncat antigelul...nu ma deranjeaza, atata timp cat la sfarsitul operatiunii rezultatul va fi cel corect. Pentru 50 ron in plus pe langa suma finala..nu cred ca e mare pierdere. smile.gif


--------------------
Dacia Logan 1.5dCI 2006
Under Construction...Please Wait...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zipy
post 23 May 2012, 22:13
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 20 June 11




Eu stiu ca un curatator bun pentru uleiuri, este acidul fosforic(nu stiu cat de eficient este pentru situatia asta). Acesta daca il tii prea mult acolo, este posibil sa erodeze destul de bine metalul din retea, de aceea, dupa curatarea cu acidul fosforic(nu recomand mai mult de 5 minute la relanti) sa se mai faca o curatarea cu apa distilata, iar apoi sa se bage antigel.


--------------------
Renault Megane 1.5 dCI, 86hp, Sedan - TR 04 ZIF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IonPopa
post 22 Sep 2015, 12:56
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 22 September 15




Shimba termoflotul cu unul de CDTI,daca ai model DTI


--------------------
Opel Caravan 2001 Diesel
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bejenaru Ionut
post 23 Sep 2015, 19:22
Post #15


Doar membru, atat.


Group: Members
Posts: 708
Joined: 9 December 05
From: Bacau




Alo, colegu' Ion... Colegu' cu problema nu are nici dti nici cdti... are mpi.... Deci nu prea se pupa.


--------------------
Reno Megane 2.1 break 2005, ful opshan, 1.6 16v - Numar de Bacau.
Good things come to those who wait.
Va urma...
"Nimeni nu scapa virgin...viata ne f.te pe toti..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bg17aw
post 25 Sep 2015, 10:17
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 23 September 15
From: Bucuresti




Si mai interesant e ca s-a raspuns in 2015 la o problema din 2012...


--------------------
Renault Megane II Berlina dCI 82bhp (60kW) 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st May 2025 - 05:09
Dacia