Cum se conduce un diesel?, Sfaturi - in rodaj si dupa
![]() ![]() ![]() |
Cum se conduce un diesel?, Sfaturi - in rodaj si dupa
fradaburidi |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 17 December 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio
2006 - Clio 3
- B
|
|||
Cypher4laguna |
![]()
Post
#2
|
![]() Honda Driver Group: Members Posts: 931 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
In rodaj la diesel sunt max 2500rpm, nu 2000. Regimul ideal ar fi pe la 2000. Mai putin de atat si ii scurtezi viata, pentru ca dieselurile nu se conduc subturat. Personal am doua stiluri diferiute de condus pt. diesel si pt. benzina. La diesel recomand sa ajungi relativ repede la o viteza constanta si sa pastrezi regimul de turatie. De exemplu nu prea ai ce cauta sa fii in treapta a 5-a la 50-60 Km/h sau in a 3-a. Ideal pentru consum redus in oras e treapta a patra, a treia fiind buna la depasiri/accelerari, dar pentru un regim de croaziera a 4-a e ideala.
Invata-ti masina, cunoaste-i limitele si nu le depasi niciodata. Iesi sambata si duminica cand e trafic mai redus si plimba-te prin tot orasul. O sa ai mai multe de invatat decat la scoala de soferi despre ce inseamna trafic si responsabilitatea la volan. Si nu in ultimul rand, nu uita regula din noul cod rutier: banda 2 (si 3) este pentru depasire. Daca circuli la viteze mici din cauza fricii sau din alte motive stai pe banda 1 ca sa nu ai probleme cu restul soferilor din trafic. Mai ales ca masina e noua trebuie sa o inveti. Eu la inceput ma uitam la schimbator inainte sa schimb pentru ca uitam in ce treapta de viteze sunt. Important e sa capeti experienta, sa fii umil si sa te protejezi pe tine si pe ceilalti in trafic. Spor la condus. P.S. Sa nu faci greseala incepatorului!!! Piciorul stang se ia complet de pe pedala de ambreaj dupa ce schimbi viteza. Pedala de ambreiaj nu e suport de picior (ala e putin mai la stanga ![]() This post has been edited by Cypher4laguna: 17 Dec 2006, 19:04 |
--------------------
Honda
Civic & Jazz
ex-'06 Logan Laureate 1,5 dci
|
|
fradaburidi |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 17 December 06 ![]() |
Sunt foarte faine lucrurile pe care le-ai scris. Le-am memorat si am sa tin cont de ele. Multumesc mult.
Vreau sa te intreb, la cate turatii este indicat sa schimb in treapta a doua, a treia etc... ? ![]() |
--------------------
Renault
Clio
2006 - Clio 3
- B
|
|
GeT |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 15 August 06 ![]() |
In rodaj, schimba intr-o treapta superioara cand turatia ajunge la 2100 - 2300, schimba intr-o treapta inferioara cand turatia scade sub 1500.
Daca mergi zilnic in aproximativ 2 saptamani de condus te vei obisnui cu masina, vei "sti" sunetul motorului. Profita de vremea inca frumoasa si iesi sambata sau duminica pe A2, nu e aglomerata la vremea asta si un drum afara din oras la viteza constanta face bine la rodaj. Nu depasi turatia de 2500 intr-a 5-a. Nu uita de rovinieta ![]() This post has been edited by GeT: 17 Dec 2006, 20:20 |
--------------------
Renault
Zoe ZE50
2020 Clio III 1.5 dci - erat
|
|
fradaburidi |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 17 December 06 ![]() |
Multumesc. Asa am sa fac.
|
--------------------
Renault
Clio
2006 - Clio 3
- B
|
|
RamsesII |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 213 Joined: 23 September 05 ![]() |
Eu contrazic unul din posturile de mai sus si te sfatuiesc ca in perioada rodajului sa nu o tii la o turatie/viteza constanta. Incearca sa acoperi toata plaja de 1500-2500 de turatii. Mersul constant la o anumita turatie nu e recomandat in perioada de rodaj. Just my 2 eurocents.
|
--------------------
Renault Megane
/ Skoda
Octavia II Estate 1.5 Dci 80CP / 1.9 TDI 105 CP
|
|
GeT |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 15 August 06 ![]() |
Asa e, in rodaj e bine sa treci prin regimuri cat mai variate. Exprimarea "cu viteza constanta" a fost nefericita, ma gandeam la comparatia cu regimul de oras.
|
--------------------
Renault
Zoe ZE50
2020 Clio III 1.5 dci - erat
|
|
GeT |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 15 August 06 ![]() |
Si am mai zis un porumbel pe care nu l-a remarcat nimeni. Cat timp ai numere rosii nu ai nevoie de rovigneta.
![]() http://www.reno.ro/index.php?showtopic=61204 |
--------------------
Renault
Zoe ZE50
2020 Clio III 1.5 dci - erat
|
|
sorinrs |
![]()
Post
#9
|
![]() Kalakitza Group: Members Posts: 259 Joined: 24 October 06 ![]() |
Cuplul motor maxim pt acest motor de 65 cp e la 2000 rpm.Asta inseamna ca acolo trage el cel mai bine si exact asta trebuie sa exploatam si noi pentru a merge corect cu acest motor.Prin urmare ,chiar si in "asa-zisul rodaj"pt ca e vorba mai mult de rodajul cutiei si a celorlalte componente in miscare decit de motor care vine complet rodat si gata de drum,corect este sa schimbi in treapta superioara pe la 2500 rpm pt ca urmatoarea repriza sa inceapa pe la 2000 rpm ,samd.Prin simetrie,se retrogradeaza cind scade turatia sub 1900 rpm.
|
--------------------
Renault
Clio
2005 Symbol dci 65 cp
- B-xx-SRS
|
|
JustInTime |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 22 August 06 ![]() |
Asa mi se pare si mie normal, desi am auzit si altfel de pareri despre modul in care ar trebui condus un motor diesel. Spre exemplu, unii zic ca motoarele diesel ar trebui turate mai tare, vezi Doamne sa se curete turbina. Undeva la 3000 - 3500 rpm. Ma gandesc ca, in felul asta, creste si consumul, nu? Ce parere ai despre asta? E adevarat sau nu? Sau e vorba doar de un regim temporar in care sa se mearga mai turat? Te rog, lumineaza-ma si pe mine, merci mult.
|
--------------------
Renault
Laguna 3
2008 2.0 DCI 150CP CVA Privilege
|
|
AlexC |
![]()
Post
#11
|
![]() Vrum Vruuum Group: Members Posts: 1.651 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Majoritatea dintre noi merg in oras, unde preponderent se merge subturat sau cu motorul rece, la viteze mici.
Atunci cand iesi din oras si ai loc este bine sa mergi pentru o perioada de timp la 3000-3500rpm, neaparat insa cu motorul cald. Astfel turbina angreneaza toate particulele depuse, toate posibilele mizerii si se curata singura. Procesul e destul de fin, nu te gandi ca se curata ca un aspirator, insa este bine ca din cand in cand sa vada masina si astfel de turatii. In oras insa nu prea ai cum si unde sa mergi asa, acceleratia pana la 3000rpm nu se pune, conteaza mersul constant. In oras eu am vazut ca daca incalzesti motorul corect si mergi cat de cat constant intre 1800-2200rpm si schimbi la 2500-2900rpm ai si cel mai bun consum. |
--------------------
Renault
Laguna III Privilege
2.0dci CVA 150CP Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
|
|
jack |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 278 Joined: 4 January 06 From: London ![]() |
Incearca atunci cand motorul e rece sa nu treci de 2000 rpm, iar din cand in cand (neaparat cu motorul cald) sa-i mai "cureti gatlejul" cu un 3500 rpm. Daca te vei uita in oglinda vei vedea un norisor negru...
![]() Si un lucru important: nu-i da "talpa" sub 2000 rpm - pana la turatia asta trebuie sa ajungi accelerand progresiv. Fortezi axul turbinei si te asigur ca nu e de bine. Avem toata increderea ca vei ajunge un diesel-ist profesionist! ![]() Bafta! |
--------------------
Vauxhall
Astra
2004 SRI
|
|
udarp |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 14 July 06 ![]() |
...voi fi putin "off topic"!!
Am gasit pe un site frantuzesc niste "digrame indicate" ale motorului diesel de Clio III ...surpriza a fost sa vad ca motorul de 65CP are cuplul maxim l 1600 -1700 rpm! Eu am incercat sa conduc schimband vitezele la 1800 rpm si a mers f bine! Este adevarat ca masina nu mai este la fel de "nervoasa" ...dar zau c-a meritat avand in vedere scaderea semnificativa a consumului! This post has been edited by udarp: 25 Feb 2007, 12:35 |
--------------------
Clio 3
1500 DcI 65CP
Dynamic 2006
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Nu e adevarat, cuplul maxim e la 2000rpm... lucru stiut de oricine.
Fiecare e liber sa conduca cum vrea, nu vreau sa te conving intr-o directie, daca vrei sa adopti un stil "taximetrist" n-ai de cat, dar cand ti se va strica turbina sa nu intri pe forum si sa arunci cu noroi in reno spunand ca sunt carute de masini. Tip: Daca nu pornesti deloc motoru vei avea consum 0. This post has been edited by diesel_power: 25 Feb 2007, 13:09 |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
Vanzatorul de Iluzii |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Si daca tot s-au spus atatea pe aici, ma bag si eu. Nu merge subturat, umpli de funingine EGR-ul, arunci motorina degeaba.
Din cand in cand un "italian tuning" nu are ce rau sa-i faca motorului. Acesta consta in accelerarea uniforma pana la cca. 4000 de ture si pastrarea turatiei pentru doua sau trei minute. Poti sa o faci si intr-o treapta inferioara de viteza, cel mai potrivit fiind a treia (nu depasesti viteza legala in afara localitatii, nu bruschezi motorul si transmisia). Efectele pozitive sunt: curatarea evacuarii, incingerea (in limite normale) a turbinei si curatarea ei etc. Revenirea la turatia de regim se face treptat, simetric cu accelerarea. Accelereaza puternic numai de la turatia de cuplu maxim in sus si astfel nu o sa scoti fum (daca pompa de injectie si injectoarele sunt OK). Nu depasi 3500 de ture pe distante lungi (ex. o ora pe autostrada etc.), astfel lungesti viata motorului. Nu accelera puternic cu motorul rece. Nu opri motorul imediat dupa un regim ridicat (ex. pe autostrada, dupa ce mergi cu viteza, daca opresti la un spatiu de servicii lasa motorul la relanti macar un minut), astfel protejezi turbina de supraincalziri locale, de modificari in structura materialului etc. Foloseste motorina de calitate, iarna nu lasa rezervorul gol, schimba la timp filtrele de aer si motorina. Lista pare lunga dar sunt gesturi mici care se transforma repede in reflexe conditionate si vei vedea ce usor este. Oricum, pana si 1.3 multijet de la FIAT este gandit pentru cel putin 250k km, asa ca 1.5 de la Renault are sanse sa te tina chiar 300 - 350k km fara probleme. Drumuri placute. |
-------------------- Tiida Tekna+ HB 1.5dCi 106 trapasi Warm Silver
Megane 2.2 Sedan Privilege 1.6i/112 Beige Poivre |
|
diesel_power |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Inafara de lucrurile astea se mai poate intampla fenomenul de surge al turbinei daca se accelereaza puternic sub 2000rpm, adica ruperea axului turbinei.
|
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
udarp |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 14 July 06 ![]() |
Nu as vrea sa deturnez de topic sau sa intru in polemica cu cineva!
Atasez "Diagramele Indicate" pentru cele 3 modele de motoare diesel care echipeaza Clio 3. Mentionez ca aceste diagrame sunt luate dintr-un pliant de prezentare frantuzesc! ....pe care-l atasez si el! Deci .....citand din "prezentare: Couple maxi Nm CEE (m.kg DIN) au régime de (tr/mn): 160 / 1700 ..este vorba de motorul de 1,5/70 CP! This post has been edited by udarp: 27 Feb 2007, 10:27 Attached thumbnail(s) Diagrame_indicate_Clio_3.JPG ( Size: 25.5k ) Number of downloads: 8126 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Clio 3
1500 DcI 65CP
Dynamic 2006
|
|
Tudor |
![]()
Post
#18
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
udarp, diagramele sunt corecte, dar sunt pentru motoare euro4. toti cei de pe aici au motoare euro3, care au alte caracteristici. important de retinut este ca "ideal" (a se interpreta ca preferabil, nu obligatoriu) este ca schimbarea vitezelor sa se faca la o turatie la care, dupa scaderea de turatie normala, in treapta superioara motorul sa plece de la turatia minima de cuplu maxim (daca turatia minima de cuplu maxim e 1700 rpm si prin urcarea treptei de viteza motorul se detureaza cu 800 rpm, atunci "ideal" - consum minim, randament maxim - este ca treapta superioara sa fie "data" la o turatie de 2500 rpm).
|
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
udarp |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 14 July 06 ![]() |
@Tudor: Ceea ce voiam sa arat, si poate nu am reusit este faptul ca in intervalul 1700 -aprox. 2500 rpm cuplul motor ramane constat, indiferent daca motorul este EURO 3 sau 4.
"Momentul" schimbarii vitezei il reprezinta "atingerea" cuplului maxim! -cel putin asa spune "teoria"! De aici ramane la latitudine fiecaruia dintre noi sa-si aleaga stilul de condus ...mai economic sa nu! Exemplul dat de tine cred ca este putin "fortat"! in sensul ca diferenta de demultiplicare dintre doua trepte de viteza nu cred ca este de 1:2, nu? ...diferentele sunt mult mai mici! Daca schimbi, de exemplu, trapta III-a la 1800 motorul poate foarte bine sa "revina" in treapta IV la 1700 fara probleme! .....eu am incercat si motorul nu "da in nas"! This post has been edited by udarp: 28 Feb 2007, 10:17 |
--------------------
Clio 3
1500 DcI 65CP
Dynamic 2006
|
|
roty |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 19 May 06 ![]() |
Nu cumva momentul schimbarii vitezei trebuie ales astfel incat retrogradand sa pici pe cuplu maxim? Ma rog, ideal vb...
Astfel cobori in cuplu maxim ceea ce iti da "vana" sa poti accelera rapid in sus din nou. |
--------------------
Renault
Clio 3
2006, 1.4 16V Renault Megane II Sedan, Confort Expression, 1.6 16V 115CP, 2005
|
|
Cypher4laguna |
![]()
Post
#21
|
![]() Honda Driver Group: Members Posts: 931 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca se merge cu dieselul subturat va creste consumul, lucru verificat pe masinile din semnatura si pe cateva tdi-uri. Turatia ideala pentru consum redus este pe la 2000 rpm la 65cp, schimbat la 2500-3000.
Pana la urma trebuie sa inveti sa "simti" motorul (indiferent de ce arata turometrul). Personal mi-am adaptat stilul de condus casual (cand nu ma grabessc) dupa cum "suna mai bine motorul". This post has been edited by Cypher4laguna: 1 Mar 2007, 00:00 |
--------------------
Honda
Civic & Jazz
ex-'06 Logan Laureate 1,5 dci
|
|
udarp |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 14 July 06 ![]() |
Din experienta personala, am observat ca schimband la 1800 -1900 rpm se obtine un mers economic fara ca motorul sa dea "in nas"!
La "revenire" motorul ramane peste 1700 rpm. |
--------------------
Clio 3
1500 DcI 65CP
Dynamic 2006
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#23
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ești sigur?
Adică tu schimbi din treapta a 3-a când ai 1800 - 1900rpm și în treapta a 4-a când cuplezi ai peste 1700rpm? ![]() Cred că vrei să spui că schimbi la 2800-2900rpm... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
AlinD |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 18 December 06 ![]() |
La a mea daca schimb la 2000 rmp dintr-a doua, intr-a treia cade la 1300...
|
--------------------
Megane
Bicorp 2.2
- 1.5 Dci (100cp) Confort Dinamique, 2006
|
|
udarp |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 14 July 06 ![]() |
@Catalin Marinarul:
ia incearca! |
--------------------
Clio 3
1500 DcI 65CP
Dynamic 2006
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#26
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ce să încerc? E aiurea să ai diferență de 100rpm între treptele de viteză... Că să fie cum spui tu, ori ai pus cutie de viteze de TIR cu 16 trepte, ori frigi ambreiajul...
Economie cu dieselul faci în regim de schimbat trepte la peste 2500 rpm, cu minim 1800rpm în treapta în care schimbi... ![]() Consumul instant al CB e înșelător... This post has been edited by Catalin Marinarul: 1 Mar 2007, 13:13 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Bliss |
![]()
Post
#27
|
![]() - Group: Members Posts: 937 Joined: 10 July 06 ![]() |
Cazi subturat rau daca schimbi sub 2000. La cutia de pe dCi 65, schimbat la 2500, cade pe 1900.
|
--------------------
-
-
-
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.316 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
La dCi-uri, eu zic ca trebuie schimbat in asa fel incat sa cada pe la 1800-1900 cand dai superioara...cel mai bun raport performante consum + ca nu o sa vezi EGR imbacsit si turbina cu depuneri....asta in oras....inafara Meganul vede foarte des 3500 RPM.... lucru care mi l-au comfirmat si mecanicii de la Renault ca ar fi OK.
Nu uitati sa lasati motorul sa mai mearga cand ajungeti la destinatie vreo 30 sec. - 1 minut pentru racirea turbinei... |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
La mine diferentele de turatie de la o treapta la alta sunt cam urmatoarele:
1-2: 1000rpm 2-3: 800rpm 3-4: 600rpm 4-5: 500rpm Cand e motorul rece nu depasesc niciodata 2500rpm, dar dupa ce se incalzeste schimb vitezele astfel incat sa pornesc intr-o treapta noua de pe la 1900-2000rpm. Asa il simt ca trage cel mai bine si stiu ca motorul e protejat, nu sufera deloc, turbina functioneaza la randament maxim iar consumul este mic. Nu neg ca s-ar putea obtine consum mai mic daca se schimba la 2000rpm, dar nu e o diferenta majora, iar luand in calcul reparatiile ulterioare (turbina, egr, catalizator etc) eu zic ca nu merita. Cred ca sunt multe topicuri pe forum despre condus corect un diesel, ceea ce spun eu si altii aici sunt old news. Eventual mai puteti trage cu un ochi si pe vwforum la sectiunea TDI daca nu va multumiti cu ce gasiti aici. |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
AlinD |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 18 December 06 ![]() |
QUOTE(cj98czh @ 1 Mar 2007, 15:42) Nu uitati sa lasati motorul sa mai mearga cand ajungeti la destinatie vreo 30 sec. - 1 minut pentru racirea turbinei... Acest lucru e valabil doar daca te opresti dupa ce ai iesit de pe autostrada (unde ai rulat cu 3500 rmp)? Daca ajungi acasa, intorci, parchezi masina (trece 1 minut in care nu ai mai mult de 1500 rpm) mai trebuie sa astepti? |
--------------------
Megane
Bicorp 2.2
- 1.5 Dci (100cp) Confort Dinamique, 2006
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 01:56 |