Cum puneti frana?, Intrebare stupida.
![]() ![]() ![]() |
Cum puneti frana?, Intrebare stupida.
bashtalu |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Audi
A4
2005
|
|||
Lumynos |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 22 June 07 From: BH ![]() |
Mie unuia mi-a folosit topicul.
Am invatat la fel, intai ambreiajul si apoi frana. Sa spun ca am inceput scoala pe Dacia 1300? Apoi si-a schimbat instructorul masina si a luat un Opel, disel Mare diferenta intre cele doua masini si din punct de vedere al franarii! Dar e bine ca am invatat asa. Acum am timp sa ma obisnuiesc si cu apasarea pedalei de frana fara apasarea ambraiajului, pentru reducerea vitezei... |
--------------------
renault
megane II 1.5 dci
2003
|
|
Meganer |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 24 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Mda, s-au cam schimbat metodele...
Pe mine m-a invatat instructorul ca ambreiajul foloseste pentru schimbat viteze. Daca vrei sa opresti, apesi frana. Atat. Aaaa, daca viteza scade mult (n-aveam turometru la dacia 1300 in '87), te gandesti cam ce treapta ar fi potrivita, si atunci schimbi. Sau opresti de tot si poti scoate din viteza, chiar fara sa apesi ambreiajul. Lectia pentru faze superioare a fost cu frana brusca, unde se blocau rotile. Acolo, cine prindea si ambreiajul, strict dupa apasarea franei, era deja sofer... |
--------------------
renault
megane
2005 estate Megane Estate 2.1 2005 Confort Privilege 1.9 dCi
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#34
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Putina experienta si minima practica de instructor auto categoriile B si C ( pe vremurile alea odioase cand se dadea examen si la poligon, si doua soiuri de traseu - de zi si de noapte -) imi dau posibilitatea sa imi permit sa pot rezuma un sfat in destul de putine cuvinte: trebuie evitata pe cat posibil ''ruperea'' controlului motorului asupra greutatii masinii prin apasarea ambreiajului, indiferent daca este coroborata sau nu cu trecerea levierului cutiei de viteze in pozitia ''punct mort''.
Sa incerc sa dezvolt: la franare, se calca pedala de frana progresiv - in nici un caz in suturi; cum am mai auzit scuze la unele persoane "am facut la pedale de frana de ma dor gambele si tot nu s-a oprit decat in ala din fata!'' -, pana in momentul in care se simte trepidatia motorului subturat, apoi se calca ambreiajul, se continua apasarea pe pedala de frana, urmand a se scoate din viteza numai dupa ce nu se mai invarte roata. ![]() Avantaje: control permanent asupra inertiei masinii cu ajutorul motorului, economie de carburant, confort si cursivitate a manevrelor, menajarea sistemului de franare (a carui supraincalzire induce, proportional, ineficienta). Dezavantaje...: n-am niciunul in cap acum. ![]() Intr-adevar, necesita un pic de exercitiu si o oarecare concentrare, pana la intrarea in reflex a gesturilor. |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
adip |
![]()
Post
#35
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(mmgmarius @ 16 Jan 2008, 16:56) Stiu ca o sa radeti dar vreau si eu sa ma lamuresc, fiind incepator. Cand puneti frana calcati mai intai ambreiajul si apoi frana sau calcati direct frana? Mie in scoala mi-au spus " Calci ambreiajul si apoi frana" si din cate am inteles trebuie sa faci asa si la viteze mari. Pe urma am vb cu niste prieteni si ziceau ca nu e bine sa calci mereu ambreiajul ca se strica. Voi cum faceti? Instructorii de la noi sunt (aproape) toti niste idioti, care ar trebui sa faca cu schimbul cate-o saptamana-doua pe an de munca in folosul comunitatii. Si eu am invatat tot ambreiaj-frana, ca sa nu-i bulesc instructorului bijuteria de coaja dracului de 1300 prin a carei podea vedeam cat de uscata sau uda e strada, ii era frica idiotului sa nu-mi moara motorul probabil.Invata sa folosesti frana de motor (foloseste cautarea pe forum, s-a discutat suficient) si sfatuieste-i si pe altii din jurul tau sa foloseasca frana de motor. |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
Adila16 |
![]()
Post
#36
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
QUOTE Instructorii de la noi sunt (aproape) toti niste idioti, care ar trebui sa faca cu schimbul cate-o saptamana-doua pe an de munca in folosul comunitatii. Si eu am invatat tot ambreiaj-frana, ca sa nu-i bulesc instructorului bijuteria de coaja dracului de 1300 prin a carei podea vedeam cat de uscata sau uda e strada, ii era frica idiotului sa nu-mi moara motorul probabil. Ca tot romanul, deh, incearca sa scoata un profit. Instructorii, mai ales foarte multi dintre cei de ''moda noua'', isi invata elevii doar sa supravietuiasca in trafic, nu sa conduca... Tehnica franarii, forfecarea pedalelor si exploatarea la maxim a franei de motor, tehnica bordarii virajelor, in accelerare, rulaj constant sau decelerare...Nu mai mentionez alte manevre, fiind ca as fi absolut off-topic....Toate astea lipsesc din bagajul de cunostinte al elevului (sau proaspat posesor de permis). Si cred ca e vina exclusiva a instructorului. |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
mmgmarius |
![]()
Post
#37
|
![]() Invisible to everyone Group: Members Posts: 418 Joined: 21 December 07 ![]() |
Difera mult ce inveti in scoala de soferi fata de ce trebuie sa faci dupa ce ai luat permisul.
|
--------------------
Renault
Symbol Music 1.4 8V
dec 2007 Numai cei ce ies din tipar intra in istorie.
|
|
ryry |
![]() ![]()
Post
#38
|
![]() Reno fan Group: Members Posts: 235 Joined: 20 April 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Adila16 @ 23 Jan 2008, 00:06) Putina experienta si minima practica de instructor auto categoriile B si C ( pe vremurile alea odioase cand se dadea examen si la poligon, si doua soiuri de traseu - de zi si de noapte -) imi dau posibilitatea sa imi permit sa pot rezuma un sfat in destul de putine cuvinte: trebuie evitata pe cat posibil ''ruperea'' controlului motorului asupra greutatii masinii prin apasarea ambreiajului, indiferent daca este coroborata sau nu cu trecerea levierului cutiei de viteze in pozitia ''punct mort''. Sa incerc sa dezvolt: la franare, se calca pedala de frana progresiv - in nici un caz in suturi; cum am mai auzit scuze la unele persoane "am facut la pedale de frana de ma dor gambele si tot nu s-a oprit decat in ala din fata!'' -, pana in momentul in care se simte trepidatia motorului subturat, apoi se calca ambreiajul, se continua apasarea pe pedala de frana, urmand a se scoate din viteza numai dupa ce nu se mai invarte roata. ![]() Avantaje: control permanent asupra inertiei masinii cu ajutorul motorului, economie de carburant, confort si cursivitate a manevrelor, menajarea sistemului de franare (a carui supraincalzire induce, proportional, ineficienta). Dezavantaje...: n-am niciunul in cap acum. ![]() Intr-adevar, necesita un pic de exercitiu si o oarecare concentrare, pana la intrarea in reflex a gesturilor. Domnu Adila este interesant ce spuneti dar aproape imposibil de facut in bucuresti. Eu cand pun frana de la 50 km/h sa zicem, apas frana pana la 30 apoi o scot din viteze si nu o mai bag in a 2 a, o las pe liber si apoi continui sa franez. este mai simplu zic eu. |
--------------------
Renault
SYMBOL EXPRESSION 1.4 8V 75 CP benzinar + GPL
- B 40 KAR
2007 CUM TRANSFORM H2O IN BENZINA ?
|
|
Bliss |
![]()
Post
#39
|
![]() - Group: Members Posts: 937 Joined: 10 July 06 ![]() |
QUOTE(Adila16 @ 23 Jan 2008, 01:06) Dezavantaje...: n-am niciunul in cap acum. Uzarea ambreiajului in cazul franei de motor prin retrogradarea succesiva a treptelor. Luatul piciorului de pe acceleratie, calcarea franei pana la 1000 de ture (de ex) si debraiere completa e ok. Retrogradarea vitezelor la fiecare semafor iti omoara ambreiajul repede in Bucuresti. |
--------------------
-
-
-
|
|
rhunder |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 15 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Asa am inceput si eu in scoala cu ambreiajul jos la fiecare frana, dar instructorul meu dupa ce a vazut ca sunt indragostit de ambreiajul ala si sta numai jos a inceput sa ma oblige sa reduc fara sa mai apas ambreiajul.
Iar de calcat frana o calm ferm si fara remuscari. Fac exceptie doar cand ma imbrac cu desuurile primite de la a mea "nefasta".... atunci calc frana usor, ca si cum as calca pe oua. |
--------------------
Dacia SuperNova
Clima
- b25wzj
2001 Clio II 2005 1.5 DCI 65
Megane Prima 1.6 16V - temporar! :) VW Golf V 1.9 tdi |
|
Adila16 |
![]()
Post
#41
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
QUOTE(ryry @ 26 Feb 2008, 15:08) Domnu Adila este interesant ce spuneti dar aproape imposibil de facut in bucuresti. Eu cand pun frana de la 50 km/h sa zicem, apas frana pana la 30 apoi o scot din viteze si nu o mai bag in a 2 a, o las pe liber si apoi continui sa franez. este mai simplu zic eu. Nu este chiar imposibil...Parol. Ca nu merge de fiecare data, de acord. Dar nu imposibil. Daca, in situatia descrisa atat de plastic de domnia voastra, ati pastra levierul cutiei de viteze in, sa zicem, treapta a doua - sau chiar intai (dar o sa imi spuneti ca nu intra atunci cand masina este in rulaj...iar eu o sa va contrazic spunandu-va ca intra, ajutata un pic cu un fel de dublu ambreiaj...) - si, cu ambreiajul calcat, ati frana apropiindu-va, cu sub 30 kmh, de o trecere de pietoni aglomerata in acel moment si ati constata cu stupoare ca in imediata apropiere a trecerii exista ceva polei - gheata - sau un nenea si-a pierdut uleiul din motor (exagerez, desigur, in incercarea de a ma face inteles) si apasati pedala de frana, fara rezultate notabile, apoi, in disperare de cauza, trageti frana de mana..Tot nimic. Trecerea de pietoni se apropie destul de iute. Si daca ati opri motorul si ati elibera ambreiajul, ati constata ca masina incepe sa incetineascacu smucituri si proteste, dar s-ar opri la picioarele pietonilor perplecsi?... Oare n-ar fi mai bine sa pastrati cutia de viteze intr-o treapta mica decat pe liber?... Intreb si io, deh... QUOTE Bliss Posted Today, 15:42 Uzarea ambreiajului in cazul franei de motor prin retrogradarea succesiva a treptelor. Luatul piciorului de pe acceleratie, calcarea franei pana la 1000 de ture (de ex) si debraiere completa e ok. Cam asa am incercat sa descriu si eu operatiunile... ![]() |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
aditasse |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 15 November 07 From: P I T E S T I ![]() |
Ideal e sa nu incerci sa calci frana cu stangu`(eu asa am facut la o masina cu cutie automata, -cautam ambreiaju`- si am descoperit o supersenzatie, aveam 40 si am oprit in cativa metrii. Norocu meu ca nu aveam pe nimeni in spate )
In rest le inveti pe parcurs, si aici parerile sunt impartite unii uzeaza mai mult placutele de frana, altii ambreiaju`, oricum ideal e sa inveti sa le folosesti pe amandoua concomitent. Oricum discutia asta se poate dezvolta si la felul cum apasam ambreiajul, ... cand este momentul cel mai bun pentru schimbarea vitezei in accelerare, .. in decelerare ...sunt multe de discutat. De aici e vorba aia ... cum iti folosesti masina asa o ai. Si de aici aceleasi masini cu aceleasi dotari in service pot prezenta defecte diferite care tin strict de felul cum sunt conduse. |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
- ag 77 tas
2004/ 1.6 16 v
|
|
ryry |
![]() ![]()
Post
#43
|
![]() Reno fan Group: Members Posts: 235 Joined: 20 April 07 From: Bucuresti ![]() |
da corect aditasse .
Parol domnule Adila16. In acest caz prezentat sa zicem ca frana de motor ar fi mai eficienta decat cea de serviciu, desi daca cauciucurile sunt uzate ambele nu dau rezultate ... Dar daca procedam asa : eu vin cu 40 la ora si o las la liber si apoi vad trecerea si dupa ce franez bag a doua . Nu este exact acelasi lucru ca debreierea imediata ? This post has been edited by ryry: 26 Feb 2008, 23:01 |
--------------------
Renault
SYMBOL EXPRESSION 1.4 8V 75 CP benzinar + GPL
- B 40 KAR
2007 CUM TRANSFORM H2O IN BENZINA ?
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st August 2025 - 04:20 |