Compresie diesel, la voi cum e?
![]() ![]() ![]() |
Compresie diesel, la voi cum e?
cip23 |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 18 November 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol
2007-1,5dci
|
|||
Codrin-Bacau |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 598 Joined: 18 September 07 From: Bacau ![]() |
Nu am aceiasi motorizare ca si tine..dar pot sa-ti spun ca la mine nu se misca masina!
Daca motorul este ok-> nu trebuie sa se miste din loc. Mergi la un service si verifica-ti compresia la motor. Sa ne tii la curent. |
--------------------
Renault
Symbol-Fidji
2007-1.5 dCI/70Cp
- BC-
|
|
brandy_tdi |
![]()
Post
#3
|
![]() Aerial Member Group: Members Posts: 749 Joined: 22 October 05 From: Bucuresti ![]() |
In reprize trebuie sa se duca in cazu in care panta e foarte mare. Nu are cum sa se duca cursiv. Dute la ei
|
--------------------
Renault
Megane
2
|
|
Batrânul |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.463 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Vezi ca mai intai or sa-ti spuna ca "asa fac toate"... Spune-le ca ai mai consultat si pe altii, eventual zi-le si despre forumul nostru.
Totusi, daca panta este f. mare este mai sanatos sa o lasi in treapta 1 + frana de mana trasa la max. |
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
cip23 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 18 November 06 ![]() |
Frana de mana oricum o trag de fiecare data indiferent de plan daca e inclinat sau drept dar ce faci iarna cand e foarte frig si tocmai ai adus-o de la spalatorie cum am patit si eu.Am fost nevoit sa nu trag frana de mana si fiind intr-o panta nu foarte mare am constatat problema.Oricum o sa ma duc la ei sa vad cu ce ma aburesc.
![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2007-1,5dci
|
|
k0b3 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași ![]() |
Teoretic exista vreo diferenta daca o lasi in panta cu viteza 1 sau cu a 2-a?
|
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
hellcat |
![]()
Post
#7
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Deci...eu din postul initiatorului n-am inteles cadrul de desfasurare a "problemei"...ce face masina si ce-ar vrea de la ea!
Despre ce-i vorba? |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
M i h a i |
![]()
Post
#8
|
![]() _______________________ Group: Members Posts: 5.669 Joined: 12 September 06 ![]() |
cip23> cu motorul pornit sau oprit?
|
--------------------
------
------
------
|
|
crisolro |
![]()
Post
#9
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(hellcat @ 15 May 2009, 11:12) Deci...eu din postul initiatorului n-am inteles cadrul de desfasurare a "problemei"...ce face masina si ce-ar vrea de la ea! Despre ce-i vorba? lasand la o parte frana de mana: inteleg ca masina (cu motorul oprit) bagata in viteza si lasata in panta/rampa nu sta locului ci se prelinge la vale si nu cursiv ci in hopuri/reprize banuiesc ca se asteapta (ca toata lumea) ca masina sa stea pe loc asa cum sta pana si o dacie acu, intreb si eu, de ce trebuie sa fie de la compresie ... in definitiv, in toata treaba asta mai sunt implicate si alte componente, de ex. ambreiajul - sau tocmai faptul ca pleaca la vale in hopuri ne indica o problema de compresie aceasta problema de "compresie" nu ar trebui sa aiba si alte simptome in timpul functionarii motorului? cat despsre lasatul in viteza a II-a in loc de I-a, cred ca e chestie de "comoditate" - parca e mai la indemana sa tragi maneta aia spre tine decat sa apuci maneta si s-o bagi intr-a I-a This post has been edited by crisolro: 15 May 2009, 12:37 |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
- cu nr absolut normal Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
hellcat |
![]()
Post
#10
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Plecatul la vale a masinii e sinonim cu "saritul" din viteza - proces ireversibil
![]() Si nici o legatura cu compresia motorului. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
Fan3 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 619 Joined: 1 January 05 ![]() |
foloseste treapta 1...ar trebui sa nu mai plece(un raport mai mare in schimbatorul de viteze)
oricum problema asta e ceva relativ...depinde panta/rampa, unghi....etc pentru linistea ta se poate face in service un test c-un compresmetru, eventual o verificare a patinarii ambreiajului, in rest...alerga-l !!! daca masina nu manifesta lipsa de putere sau pornire greoaie chiar si la cald...nu sunt probleme, foloseste frana de mana... |
--------------------
*
*
*
- *
|
|
andurs |
![]()
Post
#12
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
QUOTE(hellcat @ 15 May 2009, 13:33) Nu neaparat. Mi s-a intamplat si mie (la vechea dacie si in panta foarte mare) sa plece masina la vale in hopuri, chiar in treapta I, fara sa "sara" din viteza. E clar ca se invartea motorul, antrenat de transmisie. Daca sare din viteza nu se duce in hopuri masina, ci prinde viteza, iar daca patineaza ambreiajul iar nu se duce in hopuri, ci lin (se invarte transmisia, dar motorul ramane pe loc). |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
Io_mi_s |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 989 Joined: 25 August 06 From: Galati ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
2006/Confort Privilege
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#14
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Nu.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
Dan73 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
@Io_mi_s ...poti sa masori compresia pe la bujiile incandescente.
This post has been edited by Dan73: 16 May 2009, 09:33 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
Io_mi_s |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 989 Joined: 25 August 06 From: Galati ![]() |
Mersi, stiam ca se masoara asa doar la benzinare... Intrebarea mea era bazata pe o experienta intr-un service, unde s-a masurat compresia unui motor Fiat 1.9D (2001) demontandu-se chiulasa. Sorry pt. O/T.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
2006/Confort Privilege
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#17
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Cred ca te inseli cumva...
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
Io_mi_s |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 989 Joined: 25 August 06 From: Galati ![]() |
Daca nu te-as aprecia ca pe unul dintre cei mai tehnici useri, m-as apuca sa dau niste telefoane... Dar asa, cu siguranta gresesc. Chiar eram curios. Motorul ala s-a dovedit un mare 'tun' pt. service-ul cu pricina.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
2006/Confort Privilege
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#19
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Pai tu vrei sa masori presiunea din camera de ardere. Dand jos chiulasa, desfaci camera de ardere in 2, deci nu mai poti sa faci presiune in ea
![]() Poate au facut altceva la motorul respectiv... nu-l cunosc. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
verde |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Chiuloasa demontata se intoarce cu supapele in sus , se toarna benzina si se observa la care se scurge benzina pe langa supapa. Treaba se practica la Dacie cand se refaceau scaunele supapelor,dupa ce schimbai eventual vreo supapa sau desfaceai motorul din alte cauze.Compresia se masoara pe la bujia incandescenta si trebue decuplate injectoarele (scosi conectorii electrici) , apoi se invarte motorul pe demaror un nr de secunde. Oricum e laborios si nu prea se face nici in service. Personal facut la Dacie in service dupa lungi insistente. La prima strigare au zis s-o forjez putin in ideea ca poate fi calamina depusa pe supape si astfel nu inchid. Ziceau ca la forja pot avea sansa sa se arda sau sa sara depunerea de calamina. Adica ;apa,paie si bataie , ca birjarii. Cum s-a mai spus poate fi si din ambreiaj-placa de presiune slabita , sau ambreiajul prajit--cand patineaza puternic ambreiajul , se arde la suprafata garnitura de ferodou si nu mai asigura frictiune suficienta.In timp stratul acela superficial carbonizat poate disparea , se curata, si ambreiajul va functiona normal.
This post has been edited by verde: 16 May 2009, 19:19 |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
crisolro |
![]()
Post
#21
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
nu stiu ce m-a apucat azi sa verific si eu ce zice initiatorul topicului
asadar, panta/rampa cu inclinatie nici mica nici mare, masina cu botul in sus si in treapta 1 apoi 2 ... masina pleaca in spate in hopuri ... ma mai plimb putin cu ea prin oras si ajung din nou la locul respectiv si o bag cu botul in jos, treapta 1 ... masina sta teapana desi ma fatai prin ea , scot un picior si o imping cu mana de stalpul din fata vreo explicatie? ... ambreiajul nu patineaza (nu cred ca patineaza) atata timp cat nu pleaca de pe loc cu frana de mana trasa si nici nu o ia razna turometru nu stiu daca face de noua (12.2007) asa caci eu am obiceiul sa o las tot timpul scoasa din viteza si cu frana de mana trasa ... am lasat-o doar de vreo 3-4 ori (max) in viteza si cu frana de mana trasa pt. ca era panta/rampa mai serioasa dar intai trageam frana masina merge bine, trage, nu consuma uleiul 5w, urca in ture repede etc. evident, merg si in service cu ea, fiind si in garantie dar pana la service sunt totusi curios sa aud parerile altora si ii invit si pe altii sa faca "testul" pe care o sa-l mai repet si eu zilele astea ... atentie: cu botul in jos si treapta 1 nu a "plecat"!, cu botul in sus, o lua in spate ![]() masina de noua la mine, condusa 100% de subsemnatul, nu am "invatat" sa conduc pe ea (am permis si conduc de 15 ani!), 25k km in prezent This post has been edited by crisolro: 23 May 2009, 09:26 |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
- cu nr absolut normal Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#22
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
cip23 |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 18 November 06 ![]() |
Nu am ajuns inca la service pt ca am mare nevoie de masina si cine stie cat o tin aia acolo.Am observat si eu ca in treapta 1 se duce mult mai greu dar totusi se duce.Mentionez ca panta pe care am facut incercarile e de aproximativ 15 grade si masina cu botul in jos.
|
--------------------
Renault
Symbol
2007-1,5dci
|
|
crisolro |
![]()
Post
#24
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
si totusi, nu ma pricep la detalii tehnice dar compresia proasta presupune pornire grea - nu e cazul la mine
compresia proasta inseamna segmenti sau cilindrii uzati si consum de ulei ... nu e cazul la mine si am si 5w40 care e mai predispus la a fi consumat!! deci, daca e sa fie ceva (am auzit si pe la alte marci ceva de genul asta si se presupunea ca ar fi cutia de viteza incapabila sa tina masina!??, adica nu o defectiune) tot pe la ambreiaj suspectez ceva ... am incercat sa plec de pe loc cu frana de mana trasa si ambreiajul tine, intra in viteze bine ... deci? miros de ambreiaj ars nicioadata .... This post has been edited by crisolro: 23 May 2009, 09:28 |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
- cu nr absolut normal Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
verde |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Deja m-ai facut curios.Poate-o trecem la "asa face toate"
Revin cu parere de rau ptr voi dar nu face toate asa; Inclinare de 25-30 grade , o singura persoana , masina are 53000Km si multe plecari mai sportive: -in viteza I-a nu face de loc , sta pe loc -in viteza II-a daca iau piciorul mai rapid de pe frana , hacaie odata si la a doua se opreste; daca iau piciorul finut de pe frana , se misca f.putin , probabil pana ajunge un piston la compresie Valabile ambele situatii si-n urcare si-n coborare. This post has been edited by verde: 23 May 2009, 16:34 |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
crisolro |
![]()
Post
#26
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
cip23 - al tau e de 85? ca tu zici 80 si din cate stiu in 2007 se vindeau de 70, 85 ... parca 65, da' 80????
rog pe cei cu 85cp sa faca testul si sa ne comunice rezultatele am mai testat azi, cu spatele la vale si in marsarier nu a plecat decat fff greu (cei drept s-a dus putin si apoi a intepenit si n-am mai stat sa vaz daca mai pleaca), viteza I o tine mai bine decat celelalte sa fie datorita cutiei de viteze diferite intre motorizari? ... nu am fortat-o rece, nu am plecat niciodata cu scartait de roti (sportiv da, da' la limita scartailtului), nu o subturez, revizii la timp si numai la reno deci ma dispera! ... am mers azi si-n 4000 de ture, am urcat-o in ture mai repede decat de obicei si nu pare ca ambreiajul sa aiba ceva ... mentionez ca nu accelerez brusc decat fff rar (de teama surgeului) si lipseste consumul exagerat de ulei (a papat putin 5w40 in cei 6000 km de la revizie) chiar in conditiile schimbarii vitezelor la 3000 si peste, ba chiar am avut ceva drumuri cu reprize "frumusele" ![]() mare pacat sa aiba ceva la cat de frumos mergea azi pe A1 ![]() This post has been edited by crisolro: 23 May 2009, 22:36 |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
- cu nr absolut normal Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
tommy_m |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 1 October 08 ![]() |
Am testat si eu ieri si am observat ca atat in treapta I cat si in treapta a II-a o ia la vale in reprize la o panta de aprox. 30 grade cu botul in jos. Motorul trage foarte bine si nu am avut probleme cu el. (1.5 dci 80cp - mai 2007)
|
--------------------
Renault
Clio
2007
|
|
crisolro |
![]()
Post
#28
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
vizitat service
dupa testarea unor pante de diverse inclinatii s-a ajuns la concluzia ca masina se comporta normal: la unele mai mici a tinut, la alta mai mare nu pentru eliminarea oricaror dubii, se poate face testarea compresiei - masina fiind in garantie costul (cca. 60 ron) va fi suportat de mine daca testul iese ok (cica compresia la 1.5 dCi trebuie sa fie 17) sau de ei (banuiesc ca de reno) daca testul nu iese ok probabil voi face testul la urmatoarea revizie, in cca. 1 luna pana atunci, nu-mi ramane decat sa testez alte masini in aceleasi conditii ca si pe a mea: aceeasi panta, alte marci-motorizari etc. mai astept pareri ale userilor, eventual vizita in service a lui cip23 |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
- cu nr absolut normal Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
Abu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 22 November 04 From: Ploiesti ![]() |
@crisolro, din moment ce masina merge bine nu inteleg de ce trebuie sa te stresezi ptr. atata lucru? Pai in felul asta putem inventa tot felul de teste pe care masina sa le pice - asta nu inseamna ca ar avea vreo problema.
Eu zic ca dai banii degeaba pe testul de compresie, mai bine du-te mataluta cu sotia / prietena la un restaurant si bucura-te de masina ca nu are nimic. |
--------------------
Renault
Symbol Fidji 1.5dCi
2007
|
|
sego83 |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 23 June 09 ![]() |
mda, ce idei le mai vin la unii s testeze compresia, empiric, dar destl de bun.
Cateva idei de-ale mele: 1. Daca compresia nu ar fi buna, ar fi trebuit s sesizezi si o scadere a puterii motorului 2. Ar trebui s aduci si o alta masina, s ai un etalon de comparatie, k asa daca vorbim de panata, si merg si eu s pun masina pe o panta poate nu are aceeasi inclinatie ca si panta ta si voi zice k masina ta are o problema, dar masina cu care o compari ar trebui s nu aibe probleme, adica s trag, s aibe putere 3. Nu cred k difera compresia in raport cu caii putere, 65.....85, deoarece acei cai putere nu se fac neaparat din compresie ci din presiune de motorina, aer si debit |
--------------------
renault
clio 2
2003
- tm 11 kyc
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 01:28 |