Climatizare, Căldura nu prea ajunge la la locurile din spate
![]() ![]() ![]() |
Climatizare, Căldura nu prea ajunge la la locurile din spate
Keyser Soze |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 2 September 21 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane
2021/Intens
|
|||
jbn |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.596 Joined: 31 March 14 From: Bucuresti/Pitesti ![]() |
Legat de gurile de aer din spate, asa e la toate masinile cred. Traseul lor este comun cu traseul celor 4 guri din bord.
Da, e aiurea ca baga tare chiar daca aerul nu este cald. Sfat: pana se incalzeste aerul suflat, seteaza clima pe SOFT si temperatura undeva la 19-20 grade. Dupa ce se incalzeste apa, cresti la 22, 23, cat doresti. Totodata, dupa 5 ani de experienta cu M4, recomand ca iarna sa tii clima pe SOFT. Parca este mai eficienta asa. PID-ul (algoritmul de reglare adica) este destul de "nervos" acordat, iar prin selectarea SOFT, il mai domolesti. "Nervos", adica la cea mai mica deviere a temperaturii de la temperatura setata, va da o comanda mult prea mare elementului de executie pentru a compensa. |
--------------------
Ex. Renault
Megane 4 Hatch, Corolla TS //
'16 1.5dCi 110cp, '22 1.8hsd 122cp
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Știu că nu e strălucit sistemul, doar e lowcost, dar nu merge să alegi față + picioare și să închizi gurile de ventilație din față?
|
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
jbn |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.596 Joined: 31 March 14 From: Bucuresti/Pitesti ![]() |
Myke, zici bine. Am testat si eu asta si baga mai tare in spate dupa ce inchizi gurile din fata. Este normal, fiind traseu comun. Dar nu cred ca are a face cu faptul ca este sistem low-cost. Am vazut un clip pe youtube in care un tip din SUA desface si prezinta in detaliu sistemul de climatizare automata de pe o masina. Si in acel caz era traseu comun. Banuiesc deci ca la majoritatea masinilor pamantene este la fel.
https://youtu.be/eEuHyZoW8PM |
--------------------
Ex. Renault
Megane 4 Hatch, Corolla TS //
'16 1.5dCi 110cp, '22 1.8hsd 122cp
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Mă refeream mai mult la punctele 1 și 2 că-i low cost (nu s-au sinchisit să investească prea mult în dezvoltarea sistemului, l-au creat mono-zonă, l-au configurat după ureche și i-au dat drumul pe piață) și i-am oferit o alternativă pentru punctul 3.
|
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
bgdrenault |
![]()
Post
#6
|
![]() bgd Group: Members Posts: 3.515 Joined: 4 February 07 From: Piatra Neamt ![]() |
Referitor la punctul 1, asa facea si la octavia, pornea ca nebunul si isi facea numarul.
Referitor la caldura spate, cred ca scrie si in carte cum sa setezi pozitia aeratoarelor ca sa ajunga pe conductele respective, parca pozitia aeratoare fata. Sub scaune la mine ajunge caldura, daca las orientarea la picioare si pozitia 3-4 la ventilator. Eu nu prea folosesc "auto", cam la nici o masina. Nu e pe gustul meu. Dezaburire si picioare, si o mai reglez din temperatura si ventilatie, pur si simplu imi vajaie capul atat vara cat si iarna pana isi face ea numarul. Cel putin vara, la skoda, pana isi facea numarul..... Da, la Reno algoritmul de reglare e nervos. La skoda daca din 26 mutam in 22 se facea o trecere lenta, cu aer mai caldut, etc pana se linistea. La reno, din 26 daca dai in 22, imediat baga rece, sa compenseze. Si ramai cu o senzatie de frig in masina, desi sunt 22 de grade . |
--------------------
Megane
Sedan 1,33 140 CP
2019 Intens
- XXX
|
|
Keyser Soze |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 2 September 21 ![]() |
Mulțumesc tuturor pentru idei!
O să mă mai joc cu setările până găsesc o combinație cu care să mă pot obișnui. Nu e dramatică situația, nu e ceva care să mă facă să-mi schimb părerea despre mașină, per ansamblu mașina e super ok. Eu mă raportam la mașina veche (un Ford) care, pe auto, bagă aer pe toate aeratoarele, și în față și în spate. La rece intensitatea fluxului de aer crește progresiv odată cu încălzirea motorului. Vara e drept că suflă puternic din prima, dar aerul se răcește destul de repede. |
--------------------
Renault
Megane
2021/Intens
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#8
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
La M4 2017 benzinar, pe care l-am avut, ma deranja foarte tare ca fiind frig afara, climatizarea pe auto, abia sufla aer prin gurile de ventilare. Apa ajungea la 60 C si ea abia sufla pe trepata 3 din 8. Dupa ce trecea de 65 de grade pornea ventilatorul mai tare si incepea sa faca caldura. Cu gurile deschise abia se simtea ca baga ceva aer. Am fost la reprezentanta, au facut update de soft ... si la fel facea. Asa ca la temperaturi negative, cam inghetai in masina pana se gandea ea sa faca cald.
Sufla initial pe parbriz, apoi trecea sa sufle pe gurile de la picioare Daca o treceam pe manual trebuia sa setez pe unde sa vina aerul si viteza ventilatorului ca la o clima manuala ... pai si atunci de ce mai am clima automata ![]() La drum mai lung era ok, pe 21 auto, dar pentru drumuri scurte ma simteam de parca am diesel. Asta este unul din motivele principale pentru care am vandut masina. Acum la noua masina japoneza aceasta problema nu mai exista. This post has been edited by Dreamer: 25 Dec 2021, 09:37 |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
mars |
![]()
Post
#9
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
|
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
Dreamer |
![]() ![]()
Post
#10
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
QUOTE(mars @ 25 Dec 2021, 09:45) Crezi ca mizeria aia de rezistenta face caldura mai bine ca un benzinar? @Mars .. poti sa spui povestile astea altora, nu cuiva care se ocupa de Renault de 6 ani ![]() Sau sustii ca un diesel se incalzeste mai repede ca un benzinar? ![]() |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
sincer depinde de rezistenta si de cum este implementata solutis ... la C5 baga aer cald in 2-3 minute, la Clio cu climatizarea facuta pe genunchi .... mai dureaza, deci da, incalzeste mai repede inauntru la diesel in cazul meu ..
depinde de cum este implementata solutia ... si cum la renault sunt pe jumatate implementate ... doar sa fie ca functionalitatea si eficienta nu ii intereseaza ....asta este .. |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
mars |
![]()
Post
#12
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
QUOTE(Dreamer @ 25 Dec 2021, 11:12) Nu, nu ma refer la temperatura motorului, ci la cea din habitaclu. Am avut Laguna III 2.0 dCi, deci stiu ce vorbesc. Si la Mégane IV am vazut pe undeva pe aici scris ca 1.6 dCi se comporta la fel, avand termoplonjoane. |
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
tatimeu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.710 Joined: 6 September 06 ![]() |
Încălzește pe dracu mai repede la tractorul tău decât la ascuțitoare.
|
--------------------
renault/audi
Megane III RS/Audi A4
2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
garantat si pe pariu .
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Dadi_T |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 23 March 19 From: Iași ![]() |
2 minute pe vreme blândă ca acum. 3-4 minute în zilele în care au fost -8,-9 grade, cu setarea aia de dezaburire pe maxim, ce oricum pornește gradual când e destul de frig.
Stau vreo 5 minute cu setarea aia, după pornire, când e foarte frig, în rest numai pe auto. Foarte mulțumit de cum funcționează. This post has been edited by Dadi_T: 25 Dec 2021, 16:06 |
--------------------
Renault
Grand Scenic 3
2012 Bose, EDC, 1.5 dci, Dacia Logan 2017 1.0 sce
|
|
mars |
![]()
Post
#16
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
N-ai mentionat ca e vorba despre un tractoras…
|
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
Dadi_T |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 23 March 19 From: Iași ![]() |
Da, scuze. 1,5 dci.
|
--------------------
Renault
Grand Scenic 3
2012 Bose, EDC, 1.5 dci, Dacia Logan 2017 1.0 sce
|
|
tatimeu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.710 Joined: 6 September 06 ![]() |
Până acum am avut și benzinare și tractoare.
La benzinare in regim de iarna după 1,5km pornea și AC-ul el fiind pus pe auto și se simțea cum vine aer cald. La tractor fie el franțuzesc sau nemțesc ii trebuia cam 15 km pentru a avea și AC-ul funcțional. Nu vorbim de rezistențele electrice că e altceva. Deci mai ușor cu afirmațiile |
--------------------
renault/audi
Megane III RS/Audi A4
2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
|
|
mars |
![]()
Post
#19
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
Pai tocmai despre termoplonjoanele pe care unele masini cu motoare diesel le au e vorba aici. Eu am avut trei Renault cu motoare pe benzina si unul diesel, iar tractorul baga aer cald cel mai rapid. Asadar, vorbesc din propria experienta, fie ca tie sau altora va convine sau nu. Iar expresiile de genul “mai usor cu…” nu-ti fac cinste, dimpotriva.
|
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
tatimeu |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.710 Joined: 6 September 06 ![]() |
Vezi că era vorba de benzinar.
Așa că fa bine și citește tot nu doar pe sărite și da ,mai ușor cu... Comparăm ac cu ac nu ac cu termoplonjoare puse în plus la ac. Deci tractorul fie și OZN pentru unele persoane nu se compară la încălzire cu benzinarul. Văd că ne place să aruncăm vorbe în vânt și când lumea te trage de urechi se găsesc alții să te atenționează că cică nu îți face cinste...lauda nu e o cinste daca e până acolo. |
--------------------
renault/audi
Megane III RS/Audi A4
2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
tatimeu ... cel care citeste pe sarite esti tu ...
repet: C5-ul baga caldura inauntru mult mai repede decat turbodrujba, nu vb. de cat de repedee se incalxesc motoarele la cele doua, vb. strict care face cald mai repede in interior si acolo C5-ul baga aer cald in habitaclu cum am scris in 2-3 minute ... Clio dupa o vreme ... minim 5 daca afara este in jur de 0 grade ... mai clar acum? This post has been edited by cj98czh: 26 Dec 2021, 12:54 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
mars |
![]()
Post
#22
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
Comparam Mégane benzinar vs. diesel. Daca un coleg sustinea mai sus ca benzinarul dadea greu caldura in habitaclu, de parca ar fi fost diesel, eu am raspuns ca una cu motor diesel (cel putin 1.6 dCi, despre care tot aici am citit ca baga caldura repede, avand termoplonjoane) probabil n-ar fi avut aceasta problema.
Nu am generalizat, n-am zis ca orice diesel se comporta la fel, m-am referit strict la Megané si la cateva Renault-uri pe care le-am avut. Acum vreo cinci ani, cand am trecut de la Laguna 2.0T la 2.0 dCi, chiar am intrebat aici care sa fie explicatia pentru incalzirea rapida din tractor. Raspuns: rezistentele electrice. |
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
tatimeu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.710 Joined: 6 September 06 ![]() |
Marș ai concluzionat greșit.
Un 1,6 tractor da căldură cam din părți. Fara sa folosești rezistențele AC-ul încălzește foarte greu. Îți spun căci am condus 70k km un tractor Megane IV și în jur de 150kkm un Megan III benzinar. Momentan mai conduc benzinare și între timp am condus miikm și alt tractor. Deci știu foarte bine colegu de la Cluj cum da căldură un benzinar , un tractor și un tractor la care te folosești de termoplonjoare. |
--------------------
renault/audi
Megane III RS/Audi A4
2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
|
|
mars |
![]()
Post
#24
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
Pai cum poti sa nu folosesti rezistentele alea la diesel, daca le are? Nu pornesc automat, daca tu vrei caldura in masina si motorul e rece? Doar intreb, eu am tinut mereu climatizarea pe “auto”, fara sa imi bat capul cu modul in care functioneaza.
|
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
bgdrenault |
![]()
Post
#25
|
![]() bgd Group: Members Posts: 3.515 Joined: 4 February 07 From: Piatra Neamt ![]() |
Conduc zilnic masina cu PTC si masina personala pe benzina cand e cazul.
Faptul ca ai PTC nu inseamna ca ai si caldura. Daca la diesel am aer caldut in 20 de secunde inseamna ceva bun, dar caldura are in mai mult timp. La masina pe benzina in 6 -7 minute am habitaclul suficient de cald, chiar baga caldura. La diesel, aerul caldut se mentine mult timp pana incepe sa vina caldura mai dureaza. Acel PTC e limitat din multe puncte de vedere, e bun, dar sa nu l supraestimam. Intra la anumite temperaturi(am impresia ca sub 7 grade) si doar daca selectorul e dat pe dezaburire.Sub nici o forma nu vorbim de caldura in adevaratul sens al cuvantului , data de acele rezistente De termoplonjoane nu discut, probabil e alceva. This post has been edited by bgdrenault: 26 Dec 2021, 18:08 |
--------------------
Megane
Sedan 1,33 140 CP
2019 Intens
- XXX
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
ba vb. de aer cald .. nu caldut ..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
mars |
![]()
Post
#27
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
Nu ma pricep la motoare diesel, dar eu in inteleg ca, pe langa incalzirea suplimentara pentru habitaclu, acele termoplonjoane incalzesc antigelul. Din aceasta combinatie nu vad de ce nu ar rezulta aer cald in timp scurt, comparabil cu un motor pe benzina. Poate e careva mai priceput si ne explica cum sta treaba. Cert e ca la primul (si ultimul, sper…) tractor nu am avut nicio problema cu caldura iarna.
|
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.170 Joined: 13 October 06 ![]() |
Eu am trecut de la benzina la benzina asa ca ciu-ciu termoplonjoane sau rezistenta electrica pentru habitaclu. Noroc cu scaunele incalzite. De la o varsta sunt cam un must have.
Altfel mi se pare ca M4 baga mai putina caldura ca M3-ul. La M3 era misto mix-ul mai cald la picioare, si mai racoare la cap. La M4 la aceleasi 23 de grade, e un fel de semi-frig peste tot. |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
bgdrenault |
![]()
Post
#29
|
![]() bgd Group: Members Posts: 3.515 Joined: 4 February 07 From: Piatra Neamt ![]() |
QUOTE(cj98czh @ 26 Dec 2021, 19:39) Bine, cum spune moderatorul , hai sa zicem ca nu fierbinte. Deci face treaba dar nu ca acela dat de motor. Tu vezi, ca la clasa de care vorbesti, poate ai si termoplonjoare. E alta treaba Plus ca dupa cum spui, dai cheie s ti bei cafeaua, deci isi face numarul altfel, adica aer cald impins in mod constant pe un geam la temperatura constanta. Eu dau cheie , curat si plec, in vant si frig altfel se comporta, ca efect de dezghetare si dezaburire, etc. A se vedea ca acest PTC este foarte eficient daca stai pe loc mai mult timp, ok. <span class='edit'>26 Dec 2021, 22:13:</span> QUOTE(mars @ 26 Dec 2021, 19:48) Nu ma pricep la motoare diesel, dar eu in inteleg ca, pe langa incalzirea suplimentara pentru habitaclu, acele termoplonjoane incalzesc antigelul. Din aceasta combinatie nu vad de ce nu ar rezulta aer cald in timp scurt, comparabil cu un motor pe benzina. Poate e careva mai priceput si ne explica cum sta treaba. Cert e ca la primul (si ultimul, sper…) tractor nu am avut nicio problema cu caldura iarna. Nu toate dieselurile au termoplonjoare, doar rezistenta. Cele mai scumpe probabil. Sunt lucruri diferite CA idee, cu toyota 1,4 diesel, in oras, iarna , merg doar cu motorul rece, NU creste acul neam, la distante de 5-10 km. La drum, iarna, acul ajunge la temperatura de regim dupa vreo 7-8 km facuti doar cu a treia si a patra(iesire din oras sa zicem) sau dupa 15-20 daca temperaturile sunt negative bine. This post has been edited by bgdrenault: 26 Dec 2021, 23:05 |
--------------------
Megane
Sedan 1,33 140 CP
2019 Intens
- XXX
|
|
Dadi_T |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 23 March 19 From: Iași ![]() |
Nu știu de ce se discuta despre chestia ca despre o enigmă, mai ales pe un forum dedicat Renault.
Eu sunt la primul Renault, dar știam de tehnica cu mult timp înainte de achiziție. Era ca un fel de renume, să zic așa, ca diesel urile lor se "încălzesc" mai repede decât multe altele. Pe lângă rezistență există și piesă specială cu bujii care ajuta lichidul de răcire să ajungă mai repede la temperatură optimă, când e frig. Și există și pe modele vechi și ieftine. Attached thumbnail(s) Screenshot_20211226_223525_Opera.jpg ( Size: 776.49k ) Number of downloads: 274 Screenshot_20211226_223554_Opera.jpg ( Size: 915.01k ) Number of downloads: 280 |
--------------------
Renault
Grand Scenic 3
2012 Bose, EDC, 1.5 dci, Dacia Logan 2017 1.0 sce
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd May 2025 - 18:00 |