Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Clapeta recirculare Renault Symbol, Schema electronica de actionare clapeta recircular

imp3rd1349
post 23 Jun 2024, 11:58
Post #61


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 27 April 23




Buna ziua,

Reparat conform postarilor mele aici pe 4 August 2023 si s-a stricat in Iunie 2024. Revin dupa 10 luni la mine sistemul s-a defectat din nou. Inainte sa se strice complet se auzeau niste pocnituri in bord iar daca actionam recircularea sunetul disparea cauza fiind aceeasi ca in defectul initial a doua rotita s-a rupt.

Ma asteptam sa se strice pentru ca in casa cand am facut testele cu intreg ansamblu de recirculare am observat ca se forta cand ajungea la capat clapeta cu rezistena micsorata excesiv la 47 Ohm (cine a reparat prima data a pus 560 Ohm apoi in final a ramas la 330 Ohm dupa testele facute pe masina)

Din ce imi aduc aminte in august anul trecut cand am reparat prima data problema daca mergeam pe recirculare cu ventilatorul oprit incepea sa suiere pentru ca nu se inchide complet clapeta. Se inchide intr-o parte iar in cealalta parte raman cam 1 - 2mm loc suficient sa flueiere cand mergi cu viteza.

Am mai avut o rotita printata 3D de rezerva am montat-o in motoras si am facut aceeasi schema pe care am atasat-o si aici cu modificarea rezistentei de la 47 Ohm la 340 Ohm. (nu am avut fix 330Ohm si am facut 240 + 100 in serie)

Am testat din nou totul merge ok si pentru acel suierat cand merg cu viteza voi folosi solutia clasica dau muzica mai tare si aia e.

Ce am mai observat atunci cand micsorezi rezistenta de la o anumita valoare releul nu mai face acel click probabil si asta conteaza.

Toate cele bune si pentru cei care vor sa mai incerce aceasta reparatie recomand sa nu micsorati excesiv rezistenta deoarece exista riscul sa strice.

This post has been edited by imp3rd1349: 24 Jun 2024, 00:42


--------------------
Renault Symbol I / Thalia I Facelift 2006 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 26 Jun 2024, 09:49
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




eu din 2018 de cand am inlocuit motorasul si am facut circuitul din schema asta nu am mai avut probleme
200520155159.jpg ( Size: 2.3mb ) Number of downloads: 59


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
imp3rd1349
post 20 Jul 2024, 16:58
Post #63


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 27 April 23




Hello,

Pentru cine vrea sa vada un demo 47 Ohm vs 340 Ohm la acea rezistenta. Am facut un video cu testele facute in casa inainte sa repar din nou acel motoras (inlocuire rotita din mijloc).

Aici e video https://www.youtube.com/watch?v=xfBDx275YSw sunt facute 4 teste 2 in intuneric si 2 in lumina cu 47 Ohm si 340 Ohm. Neinchiderea perfecta a clapetei e aratata cu o lanterna pusa in ansamblu de climatizare pe care l-am folosit in teste.

Test #1 47 Ohm la intuneric
Test #2 340 Ohm la intuneric

Test #3 47 Ohm la lumina
Test #4 340 Ohm la lumina

In cele 4 teste se poate observa ca, clapeta nu se inchide perfect iar daca micsorezi excesiv acea rezistenta poti inchide mai mult clapeta cu riscul ca rotitele din motoras sa se rupa iar.

Nu zic ca solutia asta cu releu si rezistenta nu e buna doar eu am fost prea perfectionist ca sa fac sa mi se inchida clapeta aproape perfect ca fluiera in mers dar prostia se plateste am mai reparat odata si pus fix rezistanta unde cine a realizat schema asta prima data aici s-a oprit dupa teste la 330 Ohm iar eu a doua oara am pus 340 Ohm.

Tinand cont ca prima data cand am alimentat acel motoras direct fara acest montaj in casa s-a rupt din prima cand a ajuns clapeta la capat de cursa iar dupa ce l-am reparat si adaugat schema cu releu si rezistenta nu s-a rupt din primele actionari solutia e buna face ce trebuie doar ca eu nu am vrut sa modific solutia sa inchid clapeta perfect si aici a fost greseala.

Eu cred ca, clapeta nu se inchide perfect de la vechime si acele plastice se mai deformeaza in timp tinand cont de cat sta masina in soare etc. Conteaza sa mearga sistemul de recirculare in concluzie ca Renault Symbol nu e masina de lux sa avem pretentii de a fi totul perfect la linie la milimetru.

Toate cele bune.


--------------------
Renault Symbol I / Thalia I Facelift 2006 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
imp3rd1349
post 27 Aug 2025, 14:03
Post #64


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 27 April 23




Salut,

Pentru cei care isi printeaza rotitele din motoreductor nu le printati din filament PLA.
A doua rotita pe care am inlocuit-o anul trecut fost din PLA si rezultatul in acest caz a fost urmatorul:
- Motoreductorul este functional
- Clapeta de recirculare nu se mai inchide complet si era vorba de mai mult de 2 cm nu ajunde la capat de cursa
- In acest an am rulat cu rezistenta aia de 340 ohm (vedeti ultimul post unde am reparat din nou prin vara lui 2024)

Ideea ca prima rotita a fost mult mai trainica si cred a fost din ABS facuta asta efectiv s-a spart.
Cea de a doua desi am redus presiunea pe ea (prin modificarea valorii acelei rezistente) a fost torsionata la 45 de grade acea coraona cu 7 dinti dar nu s-a rupt / spart ca si cea originala a masinii. Cred ca la toata lumea se defecteaza prin a se sparte acea coroana cu 7 dinti de pe a doua rotita.

O sa ii mai dau o sansa cu toate rotitle alea din filament de Nylon cu Fibra de Carbon asta pare a fi un filament de printare 3D rezistent la stres si temperaturi mari.

In acest caz sistemul a fost defectat de caldura de afara in cazul PLA se deformeaza cam pe la 60 de grade si daca lasi masina in soare toata ziua cam aia deja e moale acel material si cand pui contactul se indoaie putin catre putin si se defecteaza.

Deci solutia care rezolva problema nu e de ajuns e nevoie si de acele rotite sa fie printate dintr-un material destul de rezistent la stres si temperatura.

Toate cele bune.


--------------------
Renault Symbol I / Thalia I Facelift 2006 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th September 2025 - 09:22
Dacia