Cica trebuie segmentare, mecanicu asta multe zice .......
![]() ![]() ![]() |
Cica trebuie segmentare, mecanicu asta multe zice .......
traficantul de de guJI:D |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 7 February 08 ![]() |
|
||
--------------------
renault
11 GTL
86 berlina
- cj 02 RMD
|
|||
cmandrei |
![]()
Post
#2
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Consuma ulei ?
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
grd80radu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 5 May 07 ![]() |
......sintome nu trage aer .......adica am pus mana peste gura carburatorului si nu i-a murit motorul ......ceea ce normal ar fi trebuit sa se intample
nu ii chiar asa exemplu nu stiu la tine daca exista sub carborator supapa aceea de sens prin care isi trage aer motorul la mersul in ralenti la mine la 1.4 turbo exact cum zici tu daca merge in ralenti motorul si ii pun mina deasupra carboratorului ia continua sa mearga fara sa se opreasca motorul in schimd daca scot furtunul din acea supapa si pun degetul acolo se opreste imediat asa ca cea mai buna treaba ii sa ii masori raportul de compresie pe fiecare cilindru si apoi iti faci ideie daca mai merge sau trebe segmentat This post has been edited by R19/16v: 13 Feb 2008, 18:20 |
--------------------
renault 11 turbo
renault 11 turbo
sport anu 1986
- tm 09 zkp
|
|
Aleks |
![]()
Post
#4
|
![]() membru corespondent Group: Members Posts: 253 Joined: 7 July 06 From: Iasi ![]() |
nu haleste ulei = nu este necesara segmentarea
nu lasa orice cioban sa-si bage nasul in motorul ala ... vei regreta ulterior par egzamplu, trecand pe langa mine si auzindu-mi intr-o anumita perioada zgomotele "de diesel" ale motorului, un asa-zis "mecanic" de dacie a-nceput sa rada si sa-mi spuna ca tre' sa schimb urgent macar o supapa ... mi-a si "demonstrat" ca e "dusa" supapa de evacuare de la cilindrul no 3 ... dadea rateuri, ma rog, mergea cam "ca un diesel" ... omusteanu' tot scotea fisa de la bujia no 3 sa-mi "demonstreze" ca are dreptate ... de ce l-am lasat sa puna mana pe masina ? iaca de ce : l-am lasat sa-si termine demonstratia, dupa care am pus degetul aratator pe un stut liber din spatele clapetei de acceleratie (eram in curs de punere la punct a sistemului de recirculare a vaporilor de ulei si lasasem stuturile libere) si ... surpriza, mare surpriza pentru nenea mecanicu' de dacie ! motorul torcea ca o pisicuta satula ... era, evident, aerul fals pe la acel stut, nu supapa 'mnealui ... da' parca ma mai vede acuma cand trece pe langa mine ? cu capul in pamant ... ![]() concluzia : astea nu-s masini/motoare in care sa-si bage oricine nasul ... nu seamana cu nimic cunoscut de maimutoii tip "mecanic de dacie de coltul blocului" ... mai bine pui mana pe net si inveti ceva despre motor, macar nu te lasi aburit de toti raspandacii astia de doi lei |
--------------------
Renault
11
86/GTX/F3NB718/1709/55/GPL BRC/AT90/STAG100
- 126.000 km Am întrebat, n-am dat cu parul.
|
|
grd80radu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 5 May 07 ![]() |
da ce tare esti cam asa se intimpla cu mecanici astia buni
![]() ![]() |
--------------------
renault 11 turbo
renault 11 turbo
sport anu 1986
- tm 09 zkp
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#6
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE nu haleste ulei = nu este necesara segmentarea WRONG! Sunt 3 randuri de segmenti, fiecare avand responsabilitatea sa. Fiecare segment in parte se poate strica complet separat fata de ceilalti. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
Aleks |
![]()
Post
#7
|
![]() membru corespondent Group: Members Posts: 253 Joined: 7 July 06 From: Iasi ![]() |
Da, bine. Segmenteaz-o, traficantule ! Lasa-l pe nenea sa-ti desfaca motorul, ca e wrong. Ia si cumpara toate cele 3 randuri de segmenti, ca nu strica.
Si acuma, daca tot nu mai e nimic de contrazis, poate capata si un sfat de la maestri ? Sau o dam in teorie seaca si contrazicerea contrazicerii in timp ce omul se scarpina-n cap ? P.S. Si cum aflam care rand de segmenti s-au dus ? Ceva simptome, in functie de responsabilitatea fiecaruia ? This post has been edited by Aleks: 15 Feb 2008, 08:43 |
--------------------
Renault
11
86/GTX/F3NB718/1709/55/GPL BRC/AT90/STAG100
- 126.000 km Am întrebat, n-am dat cu parul.
|
|
traficantul de de guJI:D |
![]() ![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 7 February 08 ![]() |
deci schimbat uloiu si filtru de ulei:D.........castrol GTx;)...1 bulion toata afacerea.........toate bune si frumoasa pana amu da o venit frigu si nu mai porneste nici de ii dau in cap:)) .........azi am bagat bateria pe redresor ..... .prima chestie dupa ce am schimbat uleiu torcea mai frumos........si nu avea ulei cat trebe deci clar papa ulei am scos cam un litru de ulei din ea:D ma mir cumd e nu so stricat de tot motoru:D////////.......
|
--------------------
renault
11 GTL
86 berlina
- cj 02 RMD
|
|
traficantul de de guJI:D |
![]() ![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 7 February 08 ![]() |
bateria era bato vina,,,,, haraie micutzu meu:D..................apropo baieti ..alte opinii la daca ar trebui sau ba segmentare??
![]() |
--------------------
renault
11 GTL
86 berlina
- cj 02 RMD
|
|
MikkiDuda |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 27 August 07 From: Brasov ![]() |
Chiar. Se poate oare un tutorial ceva de la cineva mai priceput legat de segmentare? Cand ar trebui facuta? Care ar fi simptomele care arata o uzura a motorului? Intreb pentru ca si pe mine ma bate gandul la 18-le meu. Stiu ca s-a mai facut una acum ceva timp dar din cate am inteles de pe la fostul proprietar e posibil ca masina sa fi cam trecut de 400K... Nu manaca ulei. Nivelul e tot acolo unde era cand am luat-o. La mers intins consuma cam 6.5%. Daca scot capacul ala pe unde se baga ulei (din capacul de la culbutori - parca asa se chema) scoate pe acolo ceva ceata asa, nu chiar fum dar miroase a gaz de esapament. Dar cam toata lumea ma intreba daca e diesel... Poate fi doar o chestie de reglat supape sau alte treburi pe acolo?
|
--------------------
Renault / Hyundai
18 GTL - American 2 / i30
1985 (1984?) / 2008
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#11
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
@Aleks cu toata parerea de rau, aveam o alta parere despre tine.
SEGMÉNT, segmenți, s.m. - Garnitură metalică a unui piston, care servește la etanșarea spațiului liber dintre acesta și cilindrul în interiorul căruia se deplasează, sau la răzuirea uleiului de pe pereții interiori ai cilindrului. – Din fr. segment, lat. segmentum. Segmentul este piesă inelară elastică ce apasă asupra cilindrului motor, etanșând pistonul. Segmenții sunt diferiți în funcție de rolul lor. Astfel segmenții de compresie trebuie să asigure etanșeitatea dintre piston și cilindru pentru ca aerul și amestecul carburant să nu scape printre cilindru și piston reducând presiunea din camera de ardere. * Segmenții de compresie sunt primii doi numărați dinspre camera de ardere către biela pistonului. * Segmentul de ungere sau raclor este montat în canalul de pe partea exterioară a pistonului pentru răzuirea și evacuarea uleiului excesiv de pe cilindru. Pentru a împiedica pătrunderea uleiului în camera de ardere, segmenții raclori sunt prevăzuți cu orificii care corespund cu cele din piston. Segmenții transmit căldură de la piston la cilindru. Segmenții se confecționează din fontă aliată. Segmenții de ungere pot fi din tablă de oțel, în formă de U, cu fante de tip U. Pentru evaluarea conditiei segmentilor de compresie se masoara compresia cu manometru specializat (Fig. 1). Presiunea se masoara cu toate bujiile scoase, manometrul infiletat in locul bujiei, si actionand electromotorul pentru 5-10 secunde in timp ce acceleratia este la fund. Presiunea trebuie sa fie in limitele acceptate de producator si sa nu existe diferente mari intre cilindrii. Pentru a determina daca lipsa compresiei este datorata neetanseitatii supapelor sau uzurii segmentilor, dupa o masurare initiala, se injecteaza putin ulei de motor prin portul bujiei. Uleiul etanseaza pentru o a doua masurare a compresiei. Daca valorile se imbunatatesc, se impune o segmentare. Daca valorile raman neschimbate atunci "bolnave" sunt supapele. Consumul de ulei nu indica 100% o uzura a segmentilor raclori. Uzura cozilor, ghidurilor sau simeringurilor supapelor, neetanseitati in circuitul de recirculare a vaporilor de ulei si probabil multe altele duc la consumul de ulei. Si, ma repet, este totodata posibil sa ai presiune in camera de ardere in parametrii, dar segmentii raclori sa fie uzati, iar masina sa consume ulei. In orice situatie, odata demontat motorul, se inlocuiesc toti cei 12 segmenti, iar eu as recomanda si schimbarea supapelor, ghidurilor si simeringurilor. Rectificarea scaunelor se impune dupa schimbarea supapelor. La reasamblarea motorului este IMPERATIVA respectarea cuplurilor de strangere pentru fiecare piesa in parte. In masura in care pot, am sa incerc sa va ofer valorile cuplurilor de strangere. Fig. 1 37442.jpg |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
MikkiDuda |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 27 August 07 From: Brasov ![]() |
Multumesc. Am inteles. O sa imi verific compresia si supapele...
|
--------------------
Renault / Hyundai
18 GTL - American 2 / i30
1985 (1984?) / 2008
|
|
Aleks |
![]()
Post
#13
|
![]() membru corespondent Group: Members Posts: 253 Joined: 7 July 06 From: Iasi ![]() |
Da ... Vad ca cele trei randuri de segmenti au ajuns doar doua: de compresie si de ungere.
Cat despre impresii, cine citeste primele tale postari, de prin anii 04-05, si-ar face o impresie total gresita, nu ? Ideea e ca se mai si invata pe parcurs, nimeni nu se naste invatat. Banuiesc ca daca arunca cu banii-n caini, nu s-ar mai chinui cu un amarat de R11 ... Asa ca demontarea motorului, schimbarea supapelor, ghidurilor si simeringurilor, rectificarea scaunelor s.a.m.d. sunt actiuni care necesita putin discernamant. Oricum, un limbaj mai "popular" si mai pe intelesul tuturor ar fi mult mai binevenit. Omul era in dubii daca sa desfaca sau nu motorul. Ceva idei ? Ca, de exemplu, masuram, masuram, dar ce valori trebuie sa arate manometrul ala ? "Presiunea trebuie sa fie in limitele acceptate de producator si sa nu existe diferente mari intre cilindrii". Frumos spus, dar nefolositor lui. Eu, unul, recunosc ca-s departe de a fi expert. Am citat si eu din "folclorul" mecanicii, facand o sugestie de observare/actiune care poate fi la indemana oricarui incepator ... Apropo, nu ma "dau" la tine. Stiu care mi-e locul - atat pe forum, cat si din punct de vedere al cunostintelor tehnice. Stiu si ca nimeni nu e obligat sa arunce cu informatiile in ceilalti. Nici macar sa raspunda prin topicuri. Dar daca tot o facem, macar sa fie cu folos, nu numai pentru a demonstra celorlalti ce destepti suntem si cate stim, dar si cat de prosti sunt ceilalti si cate mai au de invatat ... P.S. Ar trebui sa-mi schimb semnatura in "Nu-mi cereti ceea ce n-am". Poate nu voi mai induce pareri gresite despre mine ... |
--------------------
Renault
11
86/GTX/F3NB718/1709/55/GPL BRC/AT90/STAG100
- 126.000 km Am întrebat, n-am dat cu parul.
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#14
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
__DocName_.jpg ( Size: 153.32k )
Number of downloads: 173
__DocName_2.jpg ( Size: 68.19k ) Number of downloads: 171 |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 05:02 |