Ce se poate face pentru a scade consumul ?, nu ma luati cu dci-ul ca nu am bani !
Ce se poate face pentru a scade consumul ?, nu ma luati cu dci-ul ca nu am bani !
eugen_foxy |
16 Sep 2005, 13:52
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 16 September 05 From: Bucuresti |
|
||
--------------------
Solenza
Scala
2003/1.4/75CP Invatati , invatati , invatati !
|
|||
alx |
16 Sep 2005, 14:10
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni |
1. nu mai scrie mare si cu bolduri. nu suntem babe sa ne punem ochelarii...
2. tu ce masina ai/conduci? cat iti consuma? 3. scoaterea catalizatorului ajuta dar nu mai iei itp-ul cu el scos. 4. Duralube= placebo. 5. consum monstruos nu este 10% pt 1.4 16v la 1100 kg cat are clio si in bucurestiul asta de rahat... stii tu cumva vreun 1.4 care sa consume mai putin IN ACELEASI CONDITII? |
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
Race |
16 Sep 2005, 14:24
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 8 April 05 From: Bucuresti |
Sa mearga mai bine,sa nu piarda garantia,sa consume mai putin...nici n-ai pretentii mari,sa stii !
Dace vrei consum,ia dCi.Punct.Nu exista alternativa mai buna.Cum ai strans banii pentru benzina,mai astepti putin si strangi si de diferenta.Orice i-ai face unui motor pe benzina,inclusiv GPL,tot o sa te scoata mai scump per total (cost masina+cost modificari+cost combustibil pe perioada cat tii masina). |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
Extreme 2005
|
|
geocosma |
16 Sep 2005, 17:44
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti |
RATB
La cat ai cheltuit (poate mult aiurea) solutia e: pieton!!! |
--------------------
Renault
Megane Estate II.1
- 2005 - 1,6 16V 115 CP - Confort Privilege
|
|
eugen_foxy |
17 Sep 2005, 09:26
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 16 September 05 From: Bucuresti |
1.Sorry pentru bold-uri , dar nu mi-am dat seama si initial am crezut ca e prea mic scrisul !
2.Eu am avut Dacia 1310 si dupa cateva modificari si optimizari mai mult de 8-8.5 in Bucuresti nu-mi , asta in stil condus normal , ca in stil mai disperat ca intarzii la serv. , ajungea pe la 9.5 . 3.ITP-ul se poate lua si pe naspa ... totul e sa ai grija tu de masina si sa simti cand e nevoie de ceva la ea . ( eu oricum ma duc periodic la un garaj si o ridic pe elevator si o controlez de toate cele + diferite verificari ) 4.In leg cu Duralube , acum 2 ani nu a fost doar placebo si chiar s-a simtit pe bune efectul : se auzea cu totul altfel motorul si dupa o reglare de tacheti aprope ca nu se mai auzea deloc , pe bune ) , urca mult mai mult in ture , si parca avea alta vana in ea dupa aprox 1.500 km de tratament ; Si mai e inca o chestie : dupa ce am facut setul motor acum un an , la desfacerea motorului , dupa curatare , pe toate partile mobile din motor , gen vibrochen , cuzineti , pistoane ... se observa o pelicula rosiatica destul de unsuroasa , care nu am reusit sa o curatam cu nimic si mecanicii mi-au spus ca asta era Duralube-ul . Anul trecut , dupa setul motor , am pus a doua oara Duralube , dar nu a mai avut acelasi efect , ci unul mult mai mic si nici aditivul nu mai era la fel ( primul a fost f vascos si avea o alta culoare decat al doilea si asta la aceeasi temperatura ) . Eu cred ca baietii au manarit sticlele , ca am mai auzit ca se poate umbla la ele si inlocuiesc cam jumatate si completeaza cu BP . Asta-i in Romania ! 5. Eu nu te contrazic in legatura cu 10% in Bucuresti ca asta este , dar tinand cont ca eu oscilez intre Matiz / Solenza / Reno iti dai seama cat de mult conteaza si consumul . Mai mult de 6000 de euro nu am de gand sa dau pe o masina doar daca nu cumva pot sa o tin in casa si sa am grija de ea asa cum merita un lucru de valoarea asta , deci nu imi pot permite un DCi . Treaba cu RATB-ul o probez chiar din ultima luna si e groaznic ( nu cred ca trebuie enumerate motivele ) , tinand cont ca in ultimii 5 ani am mers numai cu masinutza din dotare . O alta idee : mai era un dispozitiv de care am auzit care se atasa pe conducta de benzina si se pare ca intr-un fel sau altul optimiza la nivel celular benzina , astfel incat arderea era mai completa . Pe bune , asa am auzit ! Astept idei si mai multe pareri in legatura cu GPL-ul la Reno ! Bafta ! |
--------------------
Solenza
Scala
2003/1.4/75CP Invatati , invatati , invatati !
|
|
Gabi |
17 Sep 2005, 11:28
Post
#6
|
Preacuvincios moderator Group: Members Posts: 591 Joined: 25 July 03 From: Bucuresti |
Daca ar fi sa alegi intre matiz/solenza/renault(clio banuiesc) eu iti recomand sa oscilezi intre solenza si clio. Matizul ti se va parea prea mica, daca berlina ti s-a parut ok si incapatoare. incearca un symbol de 1,4 8v sau 1,4 16v. La consum depinde de cum tragi de ea. uita-te pe forum si o sa vezi consumuri ok ( referitor la benzina).
GPL ... nu stiu cat de buna este solutia. Mai ales ca spui ca sunt momente cand tragi de masina (la gpl nu vei avea acelasi demaraj). Faza cu optimizatul benzinei la nivel celular... las-o ca este teapa curata. |
--------------------
Renault
Megane 2 bicorp
2004 - 1.5 dci Conf Exp
- XXXXXXX
|
|
heimdallr |
17 Sep 2005, 18:59
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 22 June 05 From: tg mures |
la matiz sa nici nu te gandesti... parerea mea. n-are pic de stabilitate.
|
--------------------
Ex Renault
19
1990 TXE Ford Ka -2002
Dacia Sandero 1,4 -2008 |
|
Tudor |
17 Sep 2005, 21:08
Post
#8
|
Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti |
@Eugen:
1. Matiz e instabila si naspa la drum mai lung sau la viteza; exclusiv pentru oras merge. optiunea intre Solenza si Clio iti apartine in functie de buget. 2. duralube ala vechi si original avea efect pozitiv pe motoare vechi si care au papat ulei prost la viata lor; pe masini noi sau pe masini care au utilizat mereu ulei sintetic (semi-sintetic) la intervale corecte nu are nici o valoare. pe motor Renault bine intretinut duralube este = 0. 3. gpl pentru motor renault e cam scumput (600 - 800 euro) asa ca nu cred ca se justifica economic. la diferenta asta sari la diesel, asa ca uita gpl-ul. 4. optimizatorul ala "bla, bla,bla" e teapa pentru fraieri. fii vigilent. pentru informarea ta: 1. clio 1,4 8v in stare medie-buna fara a/c ia in oras 9%, iar cu a/c ia 10%. 2. solenza 1,4 8v e cu aprox 0,5-1 L% mai economica, datorita cutiei cu rapoarte mai lungi. |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
cipman |
19 Sep 2005, 21:38
Post
#9
|
Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 |
@heimdallr si @Tudor: Cati km. ati parcurs cu micul gigant, domnilor?
|
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
rkillera |
20 Sep 2005, 08:17
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 7 August 05 |
Eu am avut Matiz, am facut cu el 40k km.
E OK si pe afara. Pe mine singura chestie care m-a enervat e portbagajul foarte mic. Daca mergi numai 2 persoane, nu ai treaba pentru ca mai pui si pe bancheta din spate. 3 persoane cu bagaje e cam mult, 4 e aproape imposibil (eu am fost totusi cu inca 3 persoane pana in Germania) |
--------------------
Renault
Megane II
2005 Estate Confort Expression 1.6 + clima, 08.2005
|
|
razvici |
20 Sep 2005, 08:48
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 10 August 05 From: Bucuresti |
Daca vrei sa-ti ploua in masina, e simplu. Daca nu vrei sa-ti ploua in masina iar e simplu. Am avut SN cale de 65.000 km. Nu a fost o masina rea, numai ca urla romanismul in ea. N-am putut sa cumpar matiz deoarece imi trebuia musai potbagaj. Insa matizul pt. o familie de doar 2 persoane, fara perspective de inca una, este una dintre cele mai bune optiuni. Calitatea materialelor bordului e chiar si peste Clio.
|
--------------------
Renault
Symbol
2005 dci 80 Megane 2014 - dci 110 cp
|
|
VladK2K |
20 Sep 2005, 09:07
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 30 August 05 From: Bucuresti |
Matiz e foarte bun pentru oras, si cu niste compromisuri, pentru excursii de 2 persoane (la care se renunta la bancheta din spate. La aceeasi categorie as baga eu si Clio/Megane bicorp, insa ca masina de oras economica, nu se vor compara niciodata cu matiz (sau Smart).
Ideea ca e mica, deci incape, completeaza ideea de usoara deci motorul nu e nevoie sa fie puternic si deci are numai 3 cilindri si consuma mai putin (asta in cazul matiz-ului) Cand vrei totusi sa mergi la un gratar, sau la drumuri lungi cu mai mult de 2 persoane, ai nevoie de spatiu si de confort, pe care in matiz nu le-am gasit. Si aici intra Megane Sedan sau Estate. versiunile bicorp de Clio/Megane sunt oarecum mixte... nici chiar de oras, dar nici pentru transportat bagaje |
--------------------
Hyundai
Tucson
2017 LP+
|
|
Tudor |
20 Sep 2005, 12:08
Post
#13
|
Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti |
QUOTE(cipman @ Sep 19 2005, 10:38 PM) @heimdallr si @Tudor: Cati km. ati parcurs cu micul gigant, domnilor? 1 singur drum : Bucuresti - Botosani si retur, 3 persoane + ceva bagaje, imi pastrez impresiile exprimate si completez: micul gigant este o masina de oras excelenta, dar atat. |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
strumfuadi |
20 Sep 2005, 12:32
Post
#14
|
Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i |
shi ptr afara, dar ptr maxim 2 persoane.
nu am ce sa'i reproshez micului gigant. la banii ashtia e "a steal" cum zice americanii. toti. |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
Laurentziu83 |
20 Sep 2005, 12:57
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.590 Joined: 17 May 05 |
Si eu am avut mic gigant 50 de mii de km si pt mine care nu-mi da prin cap sa ma insor sau sa am copchii in urmatorii 7-8 ani era cea mai buna optiune. Dar au gandit altii pt. mine. grr Nu avea cine stie ce portbagaj, dar rabateam bancheta.
Nu recomand Solenza decat daca nu te multumeste spatiul interior din Matiz. calitatea la solenza lasa de dorit. Nu mi-as mai lua niciodata dacie. Consum afara 5, 5 si ceva (in functie de cat de nervos eram si cate de incarcata era masina, mai vedea si peste 140 incarcata pana la plafon) iar in oras pana in 7, in Buc poate ar lua 7 si ceva, il parcam ca pe fierul de calcat. Preturile la piese sunt acceptabile iar raportul pret-fiabilitate de 1000 de ori mai bun ca la dacie, adica schimbi o piesa, schimbata ramane, chiar daca e 20 % mai scumpa ca la dacie. Reno ma dezamageste la faza asta. Reviziile sunt rezonabile la pret. Matizul are stabilitate daca te obisnuiesti cu ea, ma rog, mai mult de 100-120 n-are rost sa mergi cu ea, si va avea consum optim. Oricum e muult mai stabila decat berlina, dar nu se compara cu clio. Cand coboram din matiz si ma suiam in berlina mi-era frica cu mai mult de 80. Asta este, a trebuit sa-l dau, acu tre sa astept ceva pana o sa-mi permit unul nou (sau un Spark) sa-mi iau si sa scap de reno. La Solenza ai probleme cu fiabilitatea, nu la motor, ala-i bun, dar ai la restul "made by Dacia". |
--------------------
.
.
.
|
|
Race |
20 Sep 2005, 15:36
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 8 April 05 From: Bucuresti |
Prin berlina banuiesc ca te referi la 1400 (toate sunt berline,si Solenza,si Clio).Si vad ca ai glume in program...Matiz mai stabil ca Dacia 1400 ? Sa fim seriosi !
Iar Solenza e mult deasupra Matizului din punct de vedere dinamic.N-as sta pe ganduri macar o secunda daca as avea de ales intre Matiz si Solenza. |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
Extreme 2005
|
|
dya |
20 Sep 2005, 18:36
Post
#17
|
Membru fost gras Group: Members Posts: 386 Joined: 25 August 05 |
de ce i frate!
|
--------------------
Nissan
Qashqai
2008 1.5dCI 105CP
|
|
strumfuadi |
20 Sep 2005, 19:06
Post
#18
|
Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i |
daca ar pune woo pe matiz un "de ce i" de sa zicem 1000cmc cu vreo 50-55cp, pun pariu ca multzi ar uita de dacii. poate doar fanii logan care vor SPATIU (ce'or face cu el, naiba shtie) sa nu cedeze ispitei logan.
e la moda deceiu' dom'ne! bafta la iarna, ca se anuntza una grea.. |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
20 Sep 2005, 19:10
Post
#19
|
|
*** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... |
Un "de ce i" pe matiz cred ca rupe caroseria si-l si transforma in masina de 2 persoane (cam greut motorul pt. caroseria aia).
|
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
Laurentziu83 |
21 Sep 2005, 11:48
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.590 Joined: 17 May 05 |
QUOTE(Race @ Sep 20 2005, 03:36 PM) Prin berlina banuiesc ca te referi la 1400 (toate sunt berline,si Solenza,si Clio).Si vad ca ai glume in program...Matiz mai stabil ca Dacia 1400 ? Sa fim seriosi ! Iar Solenza e mult deasupra Matizului din punct de vedere dinamic. Dinamic nu zic ca nu-i mai puternica Solenza, in primul rand e diferenta de un piston care-i lipseste matizului, dar doar atat. La fiabilitate nu se compara. Ai mers cateva miii de km cu Solenza sa vezi cate probleme au? eu n-am auzit de discuri de frana ovalizate la matiz sau de ambreiaj care pute in sarcina, de toba care cedeaza repede. Daca-ti place sa surubaresti cand ti-e lumea mai draga, ia-ti solenza. Bine ca acu unuia care are nevasta si 1-2 copii nu i-as recomanda matizul, dar mie nu mi-ar trebui. Eu merg pe principiul: DE CE SA CAR ATATA FIER DUPA MINE ? si sa mai si consume in plus din cauza asta? La stabilitate e mai bun decat 1310, mie asa mi s-a parut. Mie insa mi-e frica cu berlina la 100 la ora cand vad ca zdranagane una-alta, franele lasa de dorit si multe alte chestii. Nasol e ca la noi nu stiu romanii sa faca diversitate. Ce, pana la urma sunt obligat sa-mi iau LOGAN??? pentru ca n-am alta alternativa? A, daca vrei masina mica si economica atunci asteapta pana apare Chevy Spark,consuma cu un litru mai putin ca matizul, deocamdata n-a fost lansat in Ro, dar poate se va fabrica la noi in curand. Pacat ca inca nu-mi permit unul. This post has been edited by Laurentziu83: 21 Sep 2005, 11:51 |
--------------------
.
.
.
|
|
eugen_foxy |
21 Sep 2005, 17:33
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 16 September 05 From: Bucuresti |
Oameni buni , va multumesc din suflet pentru sfaturi si va astept in continuare cu sfaturi . Intr-adevar prima mea optiune era matizul , dar problema actuala cu el este ca nu am bani de unul nou , mai ales ca eu vreau cel putin un SE , adica sa aiba imbracate usile in plastic si sa aiba si el aere . Si problema is mai mare este ca majoritatea matizurilor au fost cumparate de samsari si prin targ nu mai gasesti decat f putine la niste boshorogi cretini , care vor pe un matiz mai mult decat pe un clio din 2001 . Si nici macar nu au avut grija de ele . De Logan inca incerc sa fug pentru ca in afara de motor care e ok , intr-adevar si restul e naspa rau , asa cum este si situatia Solenzei . Mai astept ca cine stie ... mai ales ca acum mai am si mici probleme cu vanzarea Daciei vechi ... mde , suntem in Romania si culmea e ca in fiecare dimineata trebuie sa-mi repet acest lucru .
Bafta tuturor , drum bun si rezervor plin ! |
--------------------
Solenza
Scala
2003/1.4/75CP
|
|
Laurentziu83 |
21 Sep 2005, 18:21
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.590 Joined: 17 May 05 |
daca n-ai bani atunci ia-ti un E/AC, e mai ieftin si nu se merita diferenta pentru fete din plastic. atat ca n-ai servo, stergator spate (da nu-ti trebuie cine stie ce), oricum te scoti la consum, fata de clio sau lOGAN. cand n-ai bani te scoti si cu 100-150k lei de benzina sa-ti faci treaba, la reno trebuie minim 200-250. eu as fi pus acum de 600k lei benzina pentru 300 de km si mai si ramanea de umblat prin oras.
|
--------------------
.
.
.
|
|
Dan_laguna |
22 Sep 2005, 11:37
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 16 February 05 |
impinge-o! si vei consuma numai cauciucuri si bucsi.
|
--------------------
renault
laguna 1,8 16 v
1998
|
|
alx |
22 Sep 2005, 11:44
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni |
Daca bagi benzina de 100k eu cred ca ar fi mult mai potrivit un scuter... consuma 1.7l/100km si bagi de 100k - 3 litri.
|
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
VladK2K |
22 Sep 2005, 19:22
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 30 August 05 From: Bucuresti |
Heh! Chevrolet Spark a.k.a. Matiz 2... daca va vine sa credeti, am vazut unul acum cativa ani (cred ca prin 2002)... la exterior arata la fel ca un matiz, dar farurile si niste elemente de caroserie sunt schimbate - pare mai mult un facelift, la exterior cel putin.
Am vazut totusi mai demult (acum un an parca) o serie de poze de la conceptul Matiz 3... aproape ziceai ca-i Peugeot 206 |
--------------------
Hyundai
Tucson
2017 LP+
|
|
eminescu0 |
23 Sep 2005, 18:19
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.180 Joined: 1 September 04 From: Colentina, inima strazii |
bai eu am vazut inca de anul trecut pe strazi prin Bucuresti un Matiz II. chiar asa scria pe spate. tot ce era diferit fata de cel vechi erau becurile de semnalizare fata care erau rotunde si stopurile spate care erau in aceeasi nota, erau rotunde. in rest mie mi s-a parut la fel desi e posibil sa mai fie mici modificari.
in ceea ce priveste Spark-ul, eu l-am vazut si pe ala pe strada in Bucuresti si la mare, in Constanta. are farurile mari in stilul Kalos, dimnsiunile la fel ca Matiz-ul... in fine, nu mi se pare doar un facelift, il gasiti sigur pe net. ideea e ca l-am vazut si credeam ca a inceput sa se fabrice la noi... |
--------------------
Reno
Megane
I hatch If you can't convince 'em, confuse 'em.
|
|
raresss |
23 Sep 2005, 21:37
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 229 Joined: 11 August 05 |
haideti sa vorbim despre masini nu despre acutitori de creioane. chiar daca vi se pare ca exagerez in adjestive unde intru eu cu 1.92 intr-un matiz????
ca sa revenim la topic: singurul lucru care poti sa-l faci este sa nu o calci exagerat (ma refer sa o lasi mai in timp sa prinda ceva viteza) si sa schimbi vitezele corespunzator. la mersul subturat este unde papa cel mai mult. |
-------------------- MII 1.5 DCI 100CV
Luxe privilege - rojo fuego |
|
eminescu0 |
23 Sep 2005, 23:13
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.180 Joined: 1 September 04 From: Colentina, inima strazii |
asta depinde cum iti obinuiesti tu masina. e adevarat ca in general mersul turat prea mult sau subturat duce la consum mai mare... dar cred ca daca o inveti cu un anumit stil va avea un consum decent !
si, in fond, cat naiba sa consume de putin in Bucuresti de exemplu. ati vazut cat e de aglomerat in ultima vreme ! This post has been edited by eminescu0: 23 Sep 2005, 23:15 |
--------------------
Reno
Megane
I hatch If you can't convince 'em, confuse 'em.
|
|
cipman |
24 Sep 2005, 00:04
Post
#29
|
Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 |
Daca o sa urci in matiz, vei ramane surprins sa constati ca, cel putin pe inaltime, ai mai mult loc decat in megane. Matizul e insa mai ingust. Nu e potrivit pentru supraponderali (mai ales cu 2 pe locurile din fata).
Pe de alta parte, usa fata e mult mai mare decat la alte masini (de exemplu fata de usa de la BMW X3 4x4 sau Porsche 4x4, nu mai vorbim de turisme) asa ca accesul in/din masina e foarte lesne. Mult mai lesne decat in Megane. Nu mai vorbesc de fiabilitate. Am avut unul la firma, am mers eu vreo 60.000km cu el si vreo 20.000 km au mers altii. La masina aia nu s-a clintit nici un surub! Nu exagerez cu absolut nimic. L-am dat unei cunostinte si acum are aproape 100.000 km. Intre timp i-a schimbat toba finala. In rest, numai ulei (Mobil 1 0W40) si filtre ulei la fiecare 15-18.000 km, 1 set curele la 60k, 2 filtre aer, 1 set placute frana fata (+1 schimbat de noul proprietar), 1 set de capace de roata (furate - deh, se potrivesc si la dacie, in special la taxiuri), 4 anvelope, 2 jante (originalele erau cam nepotrivit de fragile pt. densitatea de gropi de la noi - acum s-a remediat), 1 brat stergator (rupt la spalatorie), 1 stergator (furat; cel de-al doilea, original, stergea f. bine dupa 6 ani!), 1 antena cu tot cu suport (rupte la o tentativa de furt), 1 baterie de acumulatori (dupa 5 ani). Cred ca n-am uitat nimic. Masina n-a fost in service decat de 3 ori: la reviziile de 1k, 30k si 60k, unde s-au schimbat dintre cele insirate mai inainte. Cam aceleasi lucruri le-am constatat si la o alta firma, cu care am relatii foarte bune, care are 8 matizuri ajunse la 80-140.000km si de care sunt foarte multumiti. La fel o sa auzi si de la firmele de taxi care au avut matizuri in dotare sau de la oameni de prin service-urile Daewoo. Personal, voi zice mai mult decat decat saru-mana daca voi avea, macar pe jumatate, un bilant atat de bun cu M2-ul sau cu altele. Instabilitate? Sa fim seriosi. E la fel de stabil ca orice masina din categoria ei. Singurul fenomen e usoara "topaiala" cand masina e mai neincarcata si se traverseaza o portiune de drum cu mai multe denivelari consecutive. Fenomen foarte normal dealtfel. Te ia putin prin surprindere prima data, dar te obisnuiesti dupa putin timp. Toate masinile scurte si usoare fac la fel. Eu personal aveam curaj sa intru intr-un viraj cu o viteza mult mai mare decat cu o dacie, de oricare fel. Franele? Excelente. Sau, mai corect spus, capacitatea de franare - excelenta. De cate ori au auzit/vazut vreun Matiz oprind cu scartait de roti? Ma refer la cele fara ABS. Consumul maxim nu e mai mare de 8.5 l/100km indiferent de conditii, viteza, oras, cu AC cu tot (in afara de mers prin zapada pana la stergatoare). AC-ul consuma cam 1 litru in oras si cam 0.5 in afara. Consumul minim la 90-110 km/h e de 5.5 l/100km. Merge linistit cu 140 km/h fara nici o problema la drum lung. Cam 150-155 km/h e viteza maxima, fara AC (care fura cam 7 km/h din viteza maxima). Mai sunt cazuri cand trebuie sa opresti AC-ul pentru vreo depasire mai din scurt sau la deal, daca masina e mai incarcata. Pentru cei cu buget redus si cu max. 1 copil sau ca masina a doua, matizul inca ramane o oferta foarte buna. Merge si pt. doi copii mici, caz in care spatiul de bagaje ar trebui completat cu un top case pe acoperis. Sunt multi cei care nu prea au bani, sau au altceva de facut cu ei in acelasi timp cu nevoia de a avea 4 roti si un motor. In fine, o curiozitate: anul acesta, in Franta, am intalnit cel putin 20 de Matizuri si doar 5 buc M2 Estate. N-are relevanta, am zis-o doar ca fapt divers. Apropos de Franta si de masini de mic litraj, m-a uimit numarul de impresionant de Smart-uri. Cred ca am vazut mai multe decat Renault-uri Megane 2 de toate felurile la un loc (care sunt cam rare - m-a surprins). |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
eminescu0 |
24 Sep 2005, 00:52
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.180 Joined: 1 September 04 From: Colentina, inima strazii |
la fel si in Germania, sunt Smart-uri cu duiumul... dar si multe variante 'break' de la toti producatorii... cred ca mai multe decat berlinele !
|
--------------------
Reno
Megane
I hatch If you can't convince 'em, confuse 'em.
|
|
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
căutare personalizată
|
||
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st September 2024 - 13:12 |