Ce parere aveti despre ABS-ul de pe MII, Trebuia dotat cu buton on/off ?
Ce parere aveti despre ABS-ul de pe MII, Trebuia dotat cu buton on/off ?
casper |
5 Oct 2005, 13:47
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 481 Joined: 9 September 05 From: militari pe stanga |
|
||
--------------------
MEGANE
SEDANE
2005 megane sedan expresion 1,5 dci 80 cai - martie 2005
|
|||
nacht |
5 Oct 2005, 13:58
Post
#2
|
F U H R E R Group: Members Posts: 350 Joined: 27 April 05 |
Io zic ca ca ABS-ul e super util mai ales pe drum umed sau uscat. Pe gheata sau zapada este inutil dar nu dauneaza. Spun asta din experienta personala.
Daca nu ai avea ABS, la o frana de urgenta pe drum uscat, rotile s-ar bloca si ti s-ar netezi cauciucurile pe partea de contact cu solul, ca sa nu mai zic de faptul ca franarea nu ar mai fi la fel de eficienta (ma refer la distanta de franare). Despre utilitatea ABS-ului pe timp de ploaie cred ca e inutil sa mai discutam... This post has been edited by cmandrei: 14 Mar 2006, 11:15 |
--------------------
Honda
Accord 2.0L 155CP, SSE,
2008 - a swing to perfection
|
|
Solon |
5 Oct 2005, 14:17
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti |
Intr-adevar, la umezeala sau la denivelari se cam sesizeaza aiurea uneori.Dar e super util in rest.Nici o plangere in legatura cu franele Meganului.Ma bazez in totalitate pe ele.
|
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
adrianpurcarin |
5 Oct 2005, 16:17
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 15 August 05 From: Bucuresti(Gorjului) |
ABS ul este util in orice situatie: pe uscat franarea este mai eficienta dar marele avantaj este ca in momentul in care apesi frana la maxim se pastreaza capacitatea de a vira, pe cand daca nu ar fi ABS ul rotile s-ar bloca si virarea ar fi imposibila; pe zapada este eficient in anumite conditii: daca nu este oglina si daca roata are ceva aderenta( cu niste cauciucuri de iarna intotdeauna va fi eficient pe zapada, nu pe gheata) ; pe gheata intr-adevar nu are nici un rost dar in nici un caz nu incurca. Din aceste motive , acel buton On/Off nu are nici o logica pentru ca ABS ul in nici un caz nu incurca
|
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2005, Influence 1,5DCI, 100CP, Vert Cuivre, iunie 2005
Suzuki GSR600 |
|
leom2 |
7 Oct 2005, 07:36
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 28 March 05 |
Problema ABS-ului este simpla!
Din fizica cunoastem ca forta de franare la rostogolire este mai mare ca cea la alunecare. Ne intereseaza eficienta frinarii; indiferent de cum facem speculatii cu privire la starea carosabilului, rotile nu trebuie sa se blocheze. |
-------------------- Renault Megane II Sedan Influence 1,6 16V
|
|
ncristi |
7 Oct 2005, 07:49
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.910 Joined: 9 April 05 |
Franele la MII sunt exceptionale (inclusiv sistemul ABS)...nu am nimic de reprosat si sistemul ABS nu cred ca ar fi fosr cazul sa fie dezsactivat vrodata...
Super multumit de frane |
--------------------
Renault
kadjar - 1.2 tce 130 hp
ZEN - 2017 Sandero stepway 0.9 tce
Ford focus 1.6 tdci 110 hp Ford ecosport 1.0 ecoboost 125hp Skoda octavia 1.2 tsi 105 hp |
|
Vio |
7 Oct 2005, 08:54
Post
#7
|
MEMBERMENSCH Group: Members Posts: 942 Joined: 19 April 05 From: Judetu' Sachsen, D.D.R. |
QUOTE pe zapada este eficient in anumite conditii: daca nu este oglina si daca roata are ceva aderenta( cu niste cauciucuri de iarna intotdeauna va fi eficient pe zapada, nu pe gheata) ; pe gheata intr-adevar nu are nici un rost dar in nici un caz nu incurca. Confirm, la mine cu ContiWinterContact iarna si pe zapada destul de batatorita pot pune frana normal si nu se duce deloc... pe gheata evident ca nu mai tine, dar intr-adevar nici nu incurca... |
--------------------
Renault
Megane II
2003 1,4 16V 98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target. |
|
rombu |
7 Oct 2005, 09:22
Post
#8
|
FOR SALE Group: Members Posts: 586 Joined: 20 August 04 From: Bucuresti |
poate e numai o senzatie...da parca la o masina fara abs..cand bagam picoru la maxim in frana..scartzaia si se apleca tare in fata si se oprea parca mai repede decast meganu...care..cand nu intra abs...are o frana geniala....dar cand intra...parca nu o lasa sa franeze..adika haraie ala..da masina inainteaza...nush daca se opreste mai repede sau nu da eu am senz ca distanta e mai mare
|
--------------------
Renault
Megane 2
2004 Confort Dynamique Megane II BICORP 1.6 16V Confort Dinamique
Gris Hologramme- 2004 Bucuresti |
|
flotl |
7 Oct 2005, 09:23
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 1 December 04 From: Tulcea |
Daca era permisa dezactivarea ABS-ului, se pierdeau ceva stele la crash test.
|
--------------------
Megane Sedan
1.5 dci 100 CP
2004 CP
|
|
mirciulica_i |
7 Oct 2005, 22:13
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 16 July 04 |
Unii contesta utilitatea ABS-ului pe carosabil alunecos(zapada, gheata)...
Oare ce se intampla cu o masina fara ABS in conditii de aderenta f.f. redusa in momentul in care la franare se blocheaza rotile? Isi mai mentine directia de mers? Cu ABS directia de mers nu este afectata... Parerea(experienta) mea... |
-------------------- Renault Megane II Sedan Privilege 1.6 16V
|
|
rombu |
7 Oct 2005, 23:29
Post
#11
|
FOR SALE Group: Members Posts: 586 Joined: 20 August 04 From: Bucuresti |
la viteze mari..da la viteze mici cred ca si-o mentine...bineniteles sa nu fie sticla pe jos..ca atunci numai cramopanele te ajuta...
in concluzie..nu cred ca e enecesar sa avem buuton de on off..ci doar sa intre cand trebuie absolut necesar |
--------------------
Renault
Megane 2
2004 Confort Dynamique Megane II BICORP 1.6 16V Confort Dinamique
Gris Hologramme- 2004 Bucuresti |
|
cri123 |
7 Oct 2005, 23:41
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.620 Joined: 16 April 05 From: Cluj-Napoca |
Este numai o senzatie. Fizic, cu ABS franarea e mai scurta. Asta daca soferul stie sa nu ia piciorul de pe frana ca ii bate pedala
Si pe mine m-a scos pe uscat de 2 ori din situatii in care nu credeam ca il scap pe cel din fata: - o data un bou cu taxi a oprit in mijlocul drumului, iar eu tocmai ma luasem in "gura" cu un smecheras cu prietena langa el si SuperNova Eu am franat si am vazut ca SN vine din urma tare, si in timp ce franam (cu ABS lucrand din greu) am virat frumos stanga, si a trecut ala cu SN ca avionu pe langa mine inca vreo 5 m ... De eram in fata, varza imi facea spatele. - alta data un bou cu o Vectra inchisa la culoare a intors in mijlocul drumului, noaptea, eu urcam cu viteza destul de mare si era si curba, in viraj l-am vazut cand mi-au batut farurile pe el, nici macar nu apucase sa aprinda luminile dar plecase sa intoarca ... L-am evitat la limita, iar cu ABS la lucru si viraj.... In ambele cazuri, fara ABS cred ca nu iesea prea bine... Deci nici nu va ganditi la a dezactiva ABS. This post has been edited by cmandrei: 14 Mar 2006, 11:16 |
--------------------
Renault
Laguna 2
2006 2.0T dopat cu 30 ponei Kadjar 1.6 dci 4x4 - 2015
Megane 1.2 Classic 1.6 16v - 2001 |
|
VladK2K |
8 Oct 2005, 06:22
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 30 August 05 From: Bucuresti |
Eu inca nu am avut de a face cu ABS-ul, dar franele de la megane, cu sau fara ABS, le intrec net pe cele de la CIELO (si nu din cauza placutelor, ca nu am pus stifturi).
Legat de eficacitatea ABS, va pot da eu o argumentare stiintifica la functionarea lui. In momentul in care franele acctioneaza, apare o forta de frecare ce incetineste miscarea. Aceasta forta de frecare este data de forta ce se aplica intre suprafetele de contact (frane si disc, cauciuc si carosabil) inmultita cu un coeficient de frecare (miu) care depinde de material. Cu cat acest coeficient de frecare e mai mare, cu atat forta de franare este mai puternica. Cand puneti frana, aceasta poate fi franarea discurilor fata de masina, sau franarea cauciucurilor fata de carosabil. Desi forta de apasare este mai mare in cel de-al doilea caz, coeficientul de frecare (miu) este destul de probabil sa fie mult mai mic decat al placutelor de frana si a discului (unde miu este controlat, nu variabil). In momentul in care rotile se blocheaza, inseamna ca frecarea dintre placute si disc este mult mai puternica (roata se opreste fata de masina), deci forta de franare devine mai mica. ABS-ul, cand sesizeaza blocarea rotilor, le da drumul pentru a ramane la un coeficient de frecare mare. Ca un efect secundar, ramanerea rotilor in miscare fata de masina ajuta si la controlul directiei. In concluzie cand ABS-ul intra in functiune, acesta reduce distanta de franare asigurand o forta de franare mai mare, data de placute si nu de cauciuc |
--------------------
Hyundai
Tucson
2017 LP+
|
|
pablo |
10 Oct 2005, 10:00
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.015 Joined: 10 December 04 From: ORADEA |
Nu vad la ce ti-ar folosi deconectarea ABS.
Cine are masinuta dotata cu ESP are buton de deconectare doar ca la o anumita viteza (nu mai stiu cit e 30 - 50 km/h) se reconecteaza automat.Probabil ca la fel ar fi si cu deconectarea ABS. |
-------------------- Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat) |
|
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
căutare personalizată
|
||
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd September 2024 - 02:39 |