Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

16 Pages « < 5 6 7 8 9 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Când schimbați distribuția?, Renault Romania zice la 60.000 de km. Dar voi?

Respectați intervalul de service dat de Renault România?
 
Da, schimb la 60.000 de km sau 4 ani. [ 285 ] ** [53.77%]
Nu, schimb la mai mulți km sau ani. [ 245 ] ** [46.23%]
Total Votes: 530
Guests cannot vote 
skorpio_bog
post 13 Jul 2011, 15:02
Post #181


Sports cars are difficult to justify, but easy to love


Group: Members
Posts: 4.368
Joined: 6 September 06
From: UK/RO




Pai nu am adaugat si restul pt ca le-am schimbat eu. Pentru ulei, filtre, placute de frana si altele nu ma duc la service, ca nu e mare scofala.

In pretul manoperei demontare remontare pompa apa intra si cureaua de distributie si rolele. Doar cureaua de accesorii are manopera separat.


--------------------
Renault Megane 4 RS Trophy 300 EDC 2019
VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012
Renault Megane 2 1.5dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 13 Jul 2011, 15:47
Post #182


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Păi asta am remarcat și eu. Dar am spus că nu e normal, pentru că oricum nu ai putea schimba pompa de apă și fără să dai jos cureaua de accesorii. Practic te-au taxat de două ori pentru același lucru.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eugenTL
post 11 Aug 2011, 17:35
Post #183


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.642
Joined: 16 September 08
From: Tulcea/Bucuresti




Sa nu mai existe discutii/contraziceri etc pun poza cu perioadele de revizii din cartea mea.
Eu personal nu le respect, consider ca e mai bine sa fiu preventiv dar nici nu fac ca multi dintre voi sa schimb filtru de motorina la 10.000km.(Din cate mi-au spus mai multi sunt mai multe tipuri de filtre,iar ceea ce am eu tine mai mult asa ca schimb la 30.000km)
Asa ca la filtre+ulei fata de carte, fac mai devreme cu 10.000km/1an
La distributie fac la 100.000km/5ani

Attached thumbnail(s)
revizii_diesel_megane.JPG ( Size: 495.43k ) Number of downloads: 2270


--------------------
Renault Megane II my edition (18+low+r26 look)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Io_mi_s
post 22 Aug 2011, 18:27
Post #184


Membru autentic


Group: Members
Posts: 989
Joined: 25 August 06
From: Galati




Motor F9Q, masina fabricata-n ian. 2006, achizitionata la sf. de apr. acelasi an. Executat schimbul kiturilor de accesorii si distributie, inclusiv pompa de apa. Curele necrapate, role fara pic de zgomot. Totusi, parc-am sesizat o oarecare diferenta de rigiditate intre curelele de distributie (cea veche - mai dura), dar prea mica pt. a fi ff sigur.
Tre' sa recunosc si faptul ca masina are... numa' 38k blush.gif .


--------------------
Renault Megane 2.2 2006/Confort Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi68
post 8 Oct 2011, 21:22
Post #185


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.014
Joined: 16 September 11




la 100000 km am schimbat cureaua si rola la distributie,la accesorii numai cureaua.In romania scurteaza termenele pt.ca nu se fac km multi pe an.Nu mai sti ce sa crezi cine a cumparat 1.5 dci pana in mai 2008 face reviziile la 10000,dupa aceea la 15000, iar acum la acelas motor pe fluence la20000, aceleasi uleiuri si filtre.


--------------------
Renault Megane 2 2007 - B07ADI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 5 Nov 2011, 23:29
Post #186


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Curea la 110k și vreo 3 ani cred. No problem.

Attached thumbnail(s)
20111105_154915.jpg ( Size: 2.44mb ) Number of downloads: 2095


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maxy25
post 11 Nov 2011, 17:11
Post #187


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 26 March 11




La 77 000 (5 ani) am schimbat distributia , si sincer cureaua mai ducea ceva , acum am 113 000 (5 ani) pe distributia II , dar la conditiile in care folosesc eu masina (max 5000 km / an , vara 4000 iarna 1000, rar trec de 4000 turatii) , cred ca pe la 140 000 o schimb .
Cureaua de accesorii am schimbat-o acum 5000 km (am mai schimbat si una din role - era crapata) si e aproape noua.
Reviziile le fac cam la 15.000 (ulei , filtre etc.)


--------------------
renault megane 1,6 16v classic 2001 - bv79bcm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcosmines
post 16 Nov 2011, 20:28
Post #188


djcosmines


Group: Members
Posts: 316
Joined: 20 January 10
From: Spain




Buna, doar un sfat astept. Am un megane dci 1.5 Confort Dinamique, din 2004, iar in 13.05.2009 la 97.408 km a fost schimbat la renault pompa apa si curea distributie.
Acum am 135.000 km, cand ar trebui sa schimb din nou cureaua ?, eu conduc doar la munca si inapoi, cam 30 km pe zi.
Pompa de apa stiu ca e bine sa o schimbi si daca e defectasi daca nu, pentru ca sa nu se strice dupa ce schimbi cureaua si iar sa umble pe acolo...e edevarat ? sa o schimb ? sau pot intreba mecanicul la fata locului cand schimba cureaua? desii el o sa zica DA ca toti mecanicii smile.gif
Multumesc!

P.S. Conteaza mult sa fie cureau de la renault ? de ex este curea distributie BOSH sau alte marci, dar majoritatea aici pun Bosh cred...ar fi buna ?

This post has been edited by djcosmines: 16 Nov 2011, 20:30


--------------------
Renault Megane 2 Hatchback 2004 1.5 dCI 100 cp - 3794 CTK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BadBoYon
post 17 Nov 2011, 14:48
Post #189


biker in conserva


Group: Members
Posts: 37
Joined: 13 October 11
From: Bucuresti (Craiova)




QUOTE(ssilviu @ 13 Jan 2011, 19:58)
Traducere: nu există diferențe de materiale.


1.renault ne pune pe masini o piesa pentru care ofera o anumita perioada de garantie.
garantia este data in functie de rezultatul incercarilor in intern, specificatiile materialul folosit, conditiile mediului de exploatare... de asemenea renault se asigura ca nu plateste in perioada de garantie prea multe piese, drept pentru care isi ia o marja de cateva mii de kilometrii, cat si de cateva luni.
Asadar, daca o curea de distributie rezista in urma testelor - foarte dure de altfel - (pentru tara: RO, in conditiile de praf si drumuri pline de gropi, exploatate de soferi cu o anumita educatie in trafic, etc) la 75k km si 5 ani, renault iti va spune sa o schimbi la 60k km si 4 ani. In Franta (sau alta tara din Vest) nu este atata praf, iar soferii merg cu masinile intr-un regim "disciplinar" normal (cred ca intelege fiecare ce inseamna acest aspect).
De aceea curelele tin 100k km, chiar si mai mult (soferii care le exploateaza o fac intr-un regim "normal"... dar ei nu reprezinta majoritatea).
- acesta este motivul pentru care se poate schimba termenul de inlocuire la o curea de distributie, chiar daca aceasta este deja pe masina-

2.renault lucreaza cu furnizori pentru componente si chiar daca ramane acelasi cod pe piesa (este si normal, identificarea pe piesa nu se face in functie de furnizor ci de reper) materialul ca si furnizorul se poate schimba.

3.probabil voi schimba distributia la mai mult de 60k km, pentru ca are doar 2 ani de cand a fost schimbata ultima data (120k km in 2009) si din lipsa de finante, altfel as merge pe cartea de service.

P.S.: prin pledoaria de mai sus nu spun ca unul din motivele pentru care "trebuie" schimbata in viziunea lu' renault la 60k km sau 4 ani distributia nu il reprezinta si partea de castig material....dar, este partial castigul lu' renault, restul este manopera service-ului si costul piesei de la furnizor.
Renault doar percepe o taxa la service pentru fiecare piesa/consumabila schimbata in garantie plus branduirea pieselor de la furnizori pentru care ofera garantie(poate ati observat ca o piesa de origine e mai scumpa decat una ne-brand-uita de renault chiar de la acelasi furnizor)

am scris inteligibil? cool.gif


--------------------
renault clio symbol 2005 - 65cp
Hell was full so I went deeper
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 20 Nov 2011, 14:41
Post #190


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(djcosmines @ 16 Nov 2011, 21:28)
Acum am 135.000 km, cand ar trebui sa schimb din nou cureaua ?, eu conduc doar la munca si inapoi, cam 30 km pe zi.


Din moment ce ai doar 2 ani și jumătate și doar 35.000 de km de când ai schimbat distribuția, de ce îți pui problema asta? Din punctul meu de vedere mai poți face cel puțin incă pe atât fără vreo problemă.

O intrebare insă. La 98k, ai schimbat doar cureaua și atât? Rolele le-ai schimbat? Câtă vechime au acestea?

QUOTE(djcosmines @ 16 Nov 2011, 21:28)
sa o schimb ?


Păi dacă abia ai schimbat-o de 35.000 de km, ce să schimbi? Ar trebui să ducă liniștit până la 100.000 de km.

QUOTE(djcosmines @ 16 Nov 2011, 21:28)
P.S. Conteaza mult sa fie cureau de la renault ? de ex este curea distributie BOSH sau alte marci, dar majoritatea aici pun Bosh cred...ar fi buna ?
*



E bună. Producătorii de piese oricum fac curele conform specificațiile din Vest, nu se complică să facă diverse tipuri. Deci cureaua aia e gândită să ducă 120.000 de km minim deci nu e vreo problemă.

QUOTE(BadBoYon @ 17 Nov 2011, 15:48)
drept pentru care isi ia o marja de cateva mii de kilometrii, cat si de cateva luni.


Marjele de protecție în asemenea cazuri sunt de zeci de procente. Ceva de genul 30-40%. Adică ei fac kitul ăla să ducă lejer 150.000 de km și vreo 8 ani. De ce? Pentru că așa cum ziceai și tu, condițiile de exploatare variază foarte mult. Știu și ei că unii vor folosi mașina preponderent urban. Sau pe drumuri scurte. Chiar și in vest. Și un parizian care se plimbă la serviciu in fiecare zi poate să uzeze mai mult cureaua decât un român care face naveta București Ploiești. Și totuși el poate să o schimbe la 120.000. Da știu, Renault scrie in carnet că dacă circuli in nu știu ce condiții dificile trebuie să faci reviziile mai des. Dar știe și că mulți nu vor ține cont de asta. Și nu poate să-i ignore. Că sunt mulți, și dacă la toți ar pica la greu distribuția, nu ar da bine. Nici la imagine, nici financiar, că ei nu prea ar avea cum să demonstreze că omul a folosit mașina in condițiie grele. De aia marjele sunt foarte mari.

QUOTE(BadBoYon @ 17 Nov 2011, 15:48)
pentru tara: RO, in conditiile de praf si drumuri pline de gropi, exploatate de soferi cu o anumita educatie in trafic

Eu nu știu câți dintre cei care fac asemenea afirmații s-au plimbat și prin Vest. Au și ăia praf, au și gropi și au și șoferi de te iei cu mâna de cap. Mie nu se mi par condiții mult mai nasoale la noi decât la ei. Nu mai spun că de exemplu, citeam acum ceva timp, la un Peugeot Boxer or smth, dubiță și pick-up, aveau revizii la 45.000 de km. Sau 2 ani. Ați citit bine. 45.000 de km. Și mașini care sunt și acolo călărite rău de tot. Prin orașe, pe șantiere. Și ca să vezi, pe șantierele alora există și acolo praf. Ce surpriză.


QUOTE(BadBoYon @ 17 Nov 2011, 15:48)
De aceea curelele tin 100k km, chiar si mai mult (soferii care le exploateaza o fac intr-un regim "normal"... dar ei nu reprezinta majoritatea).


Țin chiar și 200.000 de km. Am întâlnit cazuri, chiar cu un Logan. Contează foarte mult și cum știe fiecare că a mers cu mașina. Dacă e folosită pe post de taxi, zilnic in oraș, este evident că uzura este mai mare și șansele să ajungă fără probleme cu un kit de disitrubuție la 100.000 de km sunt mai mici decât cele ale cuiva care a făcut naveta pe DN1. Eu de exemplu am folosit mașina preponderent extraurban. De aceea știu și că uzura e mai mică și îmi permit să extind și mai mult perioada de schimbare a consumabilelor.


QUOTE(BadBoYon @ 17 Nov 2011, 15:48)
renault lucreaza cu furnizori pentru componente si chiar daca ramane acelasi cod pe piesa (este si normal, identificarea pe piesa nu se face in functie de furnizor ci de reper) materialul ca si furnizorul se poate schimba.


Așa este, însă specificațiile legate de rezistență, fiabilitate rămân.

This post has been edited by ssilviu: 20 Nov 2011, 14:55


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pavel.bogdan
post 20 Nov 2011, 15:00
Post #191


Membru


Group: Members
Posts: 82
Joined: 31 March 10




QUOTE(cread @ 6 May 2011, 13:09)
... ... ...  tot nu voi merge mai mult de 60-62000, iar cureaua cred ca se monteaza la fel in orice service, nu cred ca daca o montam la Renault in Franta ar fi aratat altfel . Fiecare face ce vrea cu masina lui.
*




Ai perfecta dreptate! De acord cu tot ce scrii.


--------------------
renault megane 2 2007 - Privilege
megane 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raidaru
post 22 Nov 2011, 21:47
Post #192


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 22 November 11




Am o laguna 1, 1.9 dTi, 181 tkm actuali, kit distrib schimbat la 115 tkm, dar in 2006. Eu fac aprox 15 mii pe an, cred ca voi schimba kitul la 200.000 . Ulei, si toate filtrele le schimb la 15.000, am observat ca nu manca ulei motorul.


--------------------
Renault Laguna 1999, 1.9 dTI - AR99ZYZ
Peugeot 106 , 2001
Hyundai Terracan 2003
Bmw 650 LCI cabrio, 2008
Chevrolet Camaro SS 6.2 V8 cabrio, 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 22 Nov 2011, 23:00
Post #193


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.315
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(ssilviu @ 20 Nov 2011, 14:41)
Eu nu știu câți dintre cei care fac asemenea afirmații s-au plimbat și prin Vest. Au și ăia praf, au și gropi și au și șoferi de te iei cu mâna de cap.
*




Eu sunt unii din aia care sustin asa ceva ... si te intreb .... daca lasi masina 2 saptamani in unul din orasele noastre parcata si nemiscata 2 saptamani ... cum arata??

Eu am facut lucrul asta in Viena si in Munchen .... aproape ca nu s-a pus praf ... la noi dupa timpul asta nu mai vezi culoarea masinii ... deci sa fim seriosi ... nu avem ce compara ...

De gropi ... tot asa ... nu le-am vazut ... si merg des in vest (aprox. 4 ori pe an si minim cate 1 saptamana) .. in special Austria si Germania ... ca au drumuri mai denivelate ... da ... dar nu gropi si nu praf ..

This post has been edited by cj98czh: 22 Nov 2011, 23:28


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mih_mlv
post 23 Nov 2011, 10:30
Post #194


Membru autentic


Group: Members
Posts: 432
Joined: 17 September 10
From: Calarasi(CL)/Sicilia (CT)




Salut dragi colegi,
Dupa cum spuneam, urma sa schimb distributia si asta am si facut.Din pacate si in cazul meu, sa adeverit ce au spus colegii nostri mai sus Silviu chiar si Vasile.
Oricum niste detalii ca asa este frumos :
-kit distributie
-pompa apa
-rola aceia
-curea accesorii
-curatat clapeta acceleratie
-schimbat antigel
-schimbat lampa pozitie fata stanga
-...si au mai fost doua chetii rotunde de cauciuc......una 8 euro si una 5 euro spun ca am vazut pungulitele care aveau pretul aplicat.
Acum...pozele sunt de prisos fiindca, de ex. cureaua de distributie este impecabila(inca se mai vede scrisul),cea de accesorii era ceva uzata(acum nu stiu daca Mihai a schimbat o vreodata),pompa de apa impecabila.
Cu alte cuvinte o cheltuiala facuta mult prea devreme(parerea mea).
Ca pret, incluzand piese plus manopera 450 euro la reprezentanta Renault IT.
Va salut cu respect.

23 Nov 2011, 10:35:
ahh km...69k..scuze

23 Nov 2011, 10:36:
5ani

This post has been edited by mih_mlv: 23 Nov 2011, 10:36


--------------------
Renault Megane 2.2 bicorp 1.6 115cp 2006 CL 79 MLV/ Clio III 1.5 dci 2008 CL 04 LAV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 23 Nov 2011, 10:40
Post #195


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Măi eu nu știu ce face primarul ăla corupt al vostru din neamul lui Boc pe la Cluj, însă în București eu nu am mai spălat mașina de vreo 2 luni și dacă te uiți la ea, tot ce vei observa sunt produsul unor zburătoare ... iar gropi ... Cel puțin pe unde merg eu prin București nu prea am dat de ele.


Acuma na, dacă tu compari mașina lăsată 2 săptămâni pe lângă vreun șantier din Cluj cu o parcare de lângă parcul Prater .. treaba ta ... Se vede lipsa de subiectivism din exagerările de exprimare :


QUOTE(cj98czh @ 23 Nov 2011, 00:00)
la noi dupa timpul asta nu mai vezi culoarea masinii


Și cică să fim serioși smile.gif

This post has been edited by ssilviu: 23 Nov 2011, 10:48


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 23 Nov 2011, 15:06
Post #196


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.315
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




ssilviu - vizitez capitala noastra draga ... de ceva ani ... cam odata pe luna ... nu vb. in necunostinta de cauza ... la noi in Romania este praf .... mult peste celelalte tari .... asa ca las-o asa ... si nu o spun numai eu ... o spun toti cei pe care ii cunosc si care ies dincolo frecvent ... dar ca sa atingi ceea ce sustii tu .. si anume ca nu trebuie inlocuita distributia cum da producatorul ... si din motivele invocate de el ... unul fiind tocmai praful in exces ... care afecteaza rolele si cureaua in mod direct ... tu zici ca nu este asa ... eu unul m-am obisnuit cu tine ... este gigi contra ... asta este ... e parerea ta si ti-o respect .. a mea difera ...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pavel.bogdan
post 24 Nov 2011, 23:15
Post #197


Membru


Group: Members
Posts: 82
Joined: 31 March 10




blink.gif Vorbim de distributii aici? sau...

This post has been edited by pavel.bogdan: 24 Nov 2011, 23:17


--------------------
renault megane 2 2007 - Privilege
megane 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 8 Dec 2011, 18:11
Post #198


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Ați văzut reclama aia la noul Ford Transit cu revizii la fiecare 50.000 de km? Impresionant, nu?


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renaultuk
post 18 Jan 2012, 12:03
Post #199


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 18 January 12




Din experienta mea:
Am un renault megane 2 1.5 dci 86cp din 2007, adus cu mine din Romania in momentul in care am plecat in UK(in 2010)

Am avut cam 55.000km cand am plecat din Romania si am ajuns pe la 58.000 km aici.
M-am dus la service Renault aici sa imi fac programare pentru distributie si mi-au ras in nas. Mi-au zis ca daca vreau sa le dau banii aiurea ei nu au nici o pb.
Mi-au facut revizia normala cu tot cu filtru de combustibil, etc si mi-au verificat si distributia. Mi-au garantat ca nu o sa am nici o pb cu distrubutia pana la urmatoarea revizie. La ei "urmatoarea revizie" insemna 18.000 de mile( aproape 29.000km) sau un an. Culmea e ca eu m-am prezentat constiincios si la 70.000 de km cand a aparut "service due" pe bord. S-au uitat ei la mine "ca la masini straine" dar dupa ce am insistat mi-au facut revizia, dar mi-au zis sa nu ma mai prinda la ei pana la 54000 de mile(cam 87.000km). Le-am zis ca folosesc masina predominant in oras, etc si ca de asta vreau service. Pe scurt doar ca nu m-au facut bou. Una peste alta in Romania se merge pe principiul..."sa-i prostim pe prosti" . Ca sa nu mai zis ca pt o revizie cu tot filtru de motorina am platit 100 de lire. In Constanta ultima data am platit 1.000lei

Din cati cunoscuti am nu stiu pe nimeni aici care sa isi faca reviziile la numarul de km deoarece mai nimeni nu face 30.000 de km pe an(indiferent de marca masinii) Toti isi fac reviziile la an inainte de MOT(ITP)(MOT-ul se face anual aici)

Ca sa nu mai zic ca la alte masini mai "rasarite" gen Mercedes reviziile sunt la 36.000 de mile(aproape 60.000km) sau 2 ani.

Una peste alta am facut 90.000km mi-am facut programare pentru schimbarea distributiei peste cateva zile si tin sa va zic ca masina a functionat in ultimii 2 ani si 30.000 de km peste "recomandarea" Renault Romania impecabil !!!

Recomandarea mea: Nu schimbati distributia la 60.000 decat daca este cazul !?!? Ducetiva la un service independent sa verificati distributia pentru ca sunt sigur ca service-ul "autorizat" reno va va "recomanda calduros" sa o schimbati ba chiar ca daca nu o schimbati in momentul ala e posibil sa se rupa cureaua imediat ce iesiti din service in drum spre casa.

Concluzie: Lipsa concurentei duce la abuzuri iar lipsa informarii duce la ... prostie.


--------------------
Renault Megane 2007 Sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
evilbrain
post 20 Jan 2012, 22:40
Post #200


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 13 December 10
From: Bucuresti




Calculul de rezistenta la o curea dintata presupune niste pasi bine stabiliti. O curea este proiectata sa reziste in conditii normale de functionare ( si bineinteles tensionata cu forta stabilita in calculul de rezistenta,nu cum face nea Ion in spatele blocului la mana) la cel putin 200.000 km ( in calcul sunt ore de functionare ) . Dar de cele mai multe ori nu cureaua in sine este problema, ci unul din elementele angrenarii: rola intinzatoare, rola de ghidare care sunt predispuse frecvent la defectari.

De cele mai multe ori serviceurile se folosesc de nestiinta utilizatorului, si ii baga pe gat un kit de distributie o data la 60.000 km sau 4 ani. E bine si asa, dar ce te faci cand se rupe distributia la 30.000 ?


--------------------
Renault Laguna 1998 2.2 dt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSting
post 20 Jan 2012, 23:07
Post #201


Ofera respect pentru a primi respect !


Group: Members
Posts: 1.210
Joined: 29 September 11




Eu am schimbat distributia si accesorile aferente asa cum a recomandat producatorul la 60.000km
Daca o curea de distributie este facuta sa reziste sa zicem 150.000 km in regim normal si 130.000 km in regim mai deosebit, intodeauna producatori va vor pune sa o schimbat la 60.000 km. Acest lucru este valabil pt orice piesa. Daca un filtru de motorina rezista 30.000 km intodeauna producatorul va va pune sa-l schimbati la 15-20.000km. Asa ca, chiar nu va inteleg pe cei care faceti rezivia sau schimbati distributia mult mai devreme, banuiesc ca va place sa dati bani degeaba deoarece alta explicatie nu exista.
Atata timp cat o piesa rezista un anumit nr de km iar producatorul oricum te pune sa o schimbi mult mai devreme din principiu de siguranta si garantie, tu (voi) preferati sa-le schimbati si mai devreme, de ce?, care este scopul? (parctic ,ca teroretic sigur nu exista) . Lucrez in service de 9 ani (8 ani receptioner, ultimul an m-am facut mecanic ca ma atrage meseria) si niciodata nu am inteles de ce uni propietari de masina fac acest lucru. Este ca si cum vezi ca m-ai ai jumatate de rezervor de combustibil, dar tu de duci la prima benzinarie sa faci plinul de frica sa nu ramai fara benzina.
???????


--------------------
Renault Megan II 2005/sedan
Ofera respect pentru a primi respect
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 21 Jan 2012, 10:09
Post #202


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Stiu un caz cand cureaua de distributie s-a rupt la 28.000km facuti in 3 ani, la un 1.4MPI, asa ca la masina mea nu voi depasi niciodata 60.000km/4ani pentru a schimba curelele si rolele.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 21 Jan 2012, 11:08
Post #203


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Dar de ce nu o schimbi la 25.000 de km sau 2 ani? Ca să fii sigur că nu vei ajunge nici în cazul de care tocmai ai amintit.

Cedări ale curelii de distribuție la 10, 20,30k, arată doar niște defecte de fabricație. Aici nu prea ai ce faci. Cu toate acestea, dacă o curea ajunge la 60.000 de km, inseamnă că în principiu, dacă ar fi avut defecte de fabricație, ar fi apărut până acum. Asta înseamnă că sunt șanse foarte mari să fie o curea bună, și ar mai duce lejer încă pe atât.

Asta îmi amintește de BMW în Formula 1 în epoca turbo, când folosea blocuri de motor de la mașinile de serie. Când acestea rezistau zeci sau sute de mii de km pe o mașină de stradă fără probleme, astfel încât erau siguri că defectele de fabricație nu mai existau, luau blocurile motor și le puneau și le foloseau pe mașina de f1.

This post has been edited by ssilviu: 21 Jan 2012, 11:11


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin000
post 21 Jan 2012, 13:19
Post #204


Just a member


Group: Members
Posts: 517
Joined: 16 April 08
From: Marte




Vad ca parerile sunt impartite...
4 ani si 35.000 km...N-am de gand sa-i schimb distributia acum. Daca mai tine pana in toamna e foarte bine,daca nu ,asta e,mergem mai departe blush.gif


--------------------
Renault Megane IV facelift 2021 ZEN TCe
Audi A4 2016 TFSI S-tronic
Ex. Megane Sedan II 2008 Lux privillege dCi

"Dacă mașina mea era ruptă ca tine , nu trecea de RAR..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr.NiceGuy
post 23 Jan 2012, 02:09
Post #205


Membru autentic


Group: Members
Posts: 319
Joined: 16 October 06
From: Oradea




Eu am schimbat distributia (fara pompa de apa) la 72.000 km si 5 ani. Cureaua de la distributie era impecabila (o mai am inca, daca vreti pun si poze), iar cea de la accesorii avea doar un punctulet ciupit undeva aproape de margine, oricum cred ca mai mergeau lejer pana la 80k. Rolele de asemenea erau in stare buna.

This post has been edited by Mr.NiceGuy: 23 Jan 2012, 02:10


--------------------
Renault Symbol 2005 FIDJI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hordy
post 29 Jan 2012, 12:33
Post #206


Membru autentic


Group: Members
Posts: 349
Joined: 13 June 10
From: Bistrița




@Mr.NiceGuy Ce coincidență domnule, și eu tot la 72000 și 5 ani am schimbat distribuția plus kitul de accesorii. Cureaua arăta foarte bine, mai merge liniștit la fel și rolele. Cea de accesorii puțin mai uzată însă rolele de la cea de accesorii, cea de ghidaj și rola întinzătorului cu pobleme. Cred că nu au fost schimbate la schimbul de distribuție dinainte.


--------------------
Renault - - - BN40RDY
Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină
Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
speedman
post 29 Jan 2012, 22:05
Post #207


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.495
Joined: 21 April 07




Eu am 42200 km si 5 ani +. Urmeaza sa schimb in primavara kitul de distributie. Uleiul si filtrele au fost schimbate la maxim 8000 km.


--------------------
Smart eq forfour 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr.NiceGuy
post 3 Feb 2012, 20:48
Post #208


Membru autentic


Group: Members
Posts: 319
Joined: 16 October 06
From: Oradea




QUOTE(hordy @ 29 Jan 2012, 11:33)
@Mr.NiceGuy Ce coincidență domnule, și eu tot la 72000  și 5 ani am schimbat distribuția plus kitul de accesorii. Cureaua arăta foarte bine, mai merge liniștit la fel și rolele. Cea de accesorii puțin mai uzată însă rolele de la cea de accesorii, cea de ghidaj și rola întinzătorului  cu pobleme. Cred că nu au fost schimbate la schimbul de distribuție dinainte.
*



Poate o comitem si la 140.000 biggrin.gif


--------------------
Renault Symbol 2005 FIDJI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hordy
post 5 Feb 2012, 01:37
Post #209


Membru autentic


Group: Members
Posts: 349
Joined: 13 June 10
From: Bistrița




Defapt la mine e DUPĂ 72000 și 5 ani. Că are mai mulți km a mea


--------------------
Renault - - - BN40RDY
Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină
Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ovi_King
post 11 Feb 2012, 00:57
Post #210


40 UDN-ul


Group: Members
Posts: 67
Joined: 15 December 11
From: Bucuresti




Eu am schimbat distributia la 75.000km si vreo 5 ani. acum am ~ 101.000 si cred ca o voi schimba cum scrie in carte la 120.000km.

This post has been edited by Ovi_King: 11 Feb 2012, 01:00


--------------------
Renault Megane 2 2004/ Privilege/2.0 16v - B-40-UDN
Renault megane sedan 2.1/2004, echipare Privilege, motor 2.0 16v, Alpine audio sistem, RBN stage1, jante nervasport 17'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Regulament topic:
-Respectati subiectul topicului si chestionarul.
-Argumentati raspunsurile
-Nu atacati persoane


--------------------
Go to the top of the page
16 Pages « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 07:07
Dacia