Canalul Dunăre – Marea Neagră, Câteva vorbe și mai multe poze
![]() ![]() ![]() |
Canalul Dunăre – Marea Neagră, Câteva vorbe și mai multe poze
gibonu |
![]()
Post
#241
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.180 Joined: 29 May 06 ![]() |
|
||
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|||
VladG |
![]()
Post
#242
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
@Gibonu: Editorul de text face un word wrap (adauga %br20 in link-ul UNOR poze si nu mai pot fi vizualizate). Le inlatur si raman doar cele ok. Merci.
Cam toata infrastructura de navigatie e neintretinuta, statiile de radar sunt abandonate, punctele de ancorare arata distruse, ruginite, probabil fara vreo reparatie dupa inaugurarea din epoca ceausista. Astfel ca o zona noua de ancorare, cu iluminat si camere de luat vederi nu pare din acelasi peisaj. Un panou informativ ne spune ca s-a facut cu fonduri europene si pare ceva foarte nou, nu stiu daca deja functional. O statie de pompare, de mare capacitate, pare si ea abandonata. Micii proprietari s-au descurcat si, in lipsa ei, au tras pe mal o multime de motopompe, care iriga campurile din apropiere. Langa Poarta Alba intalnim ramificatia nordica a Canalului, catre Midia-Navodari, de asemenea ciclabila pe drumul de intretinere, dar noi avem in plan sa ajungem azi la Agigea, asa ca lasam pe anul viitor aceasta varianta. DSC04157_resize.JPG Ca sa traversam ramificatia nordica trebuie sa iesim la asfalt, prilej de a vizita si Monumentul Detinutilor Politici, ridicat aici in memoria celor exterminati de comunisti in tabelerele de munca de la prima varianta a Canalului, obiectiv "trasat" de Stalin cu scop principal de a distruge elitele acelei periode. Mii de oameni si-au gasit sfarsitul aici in anii '50, pana sa se ia decizia abandonarii lucrarii. Poarta pare zavorata de un lacat, insa se deschide cu mana, fara cheie si putem intra in suprafata amenajata. DSC04159_resize.JPG Revenim pe malul apei si constatam ca viteza de deplasare a cam scazut, in schimb vantul este tot mai prezent si mai nervos. Tai deja degustarea de vin de la Murfatlar de pe lista, macar la plaja sa ajungem! Pe malul sudic se zareste un mozaic creat in stilul epocii respective, ce prezinta diverse scene de lucru si deverse bresle ce au contribuit la saparea realizarea Canalului. De la Murfatlar incepe partea cu adevarat spectaculoasa, unde muncitorii au fost nevoiti sa sape adanc in podis si sa consolideze peretii pe kilometri intregi. Ecoul se aude spectaculos si ne distram scotand chiote. Curentul de aer e mai puternic intre peretii abrupti, iar noi ne oprim tot mai des. DSC04174_resize.JPG Autostrada traverseaza Canalul, iar noi ne strecuram pe sub ea. DSC04177_resize.JPG Marturisesc ca am ezitat cand am ales pe care mal sa pedalam si nu e mare diferenta, pana aici, la Monumentul Tineretului. Ar fi fost mai potrivit sa fi traversat podul de la Murfatlar si apoi sa fi urcat pana la baza monumentului, este drum. Privelistea asupra Canalului e deosebita. Ramane pe data viitoare, probabil cu masina, caci exista si acces auto. Un Duster era parcat chiar langa el. DSC04178_resize.JPG DSC04181_resize.JPG Si daca ritmul de deplasare s-a stins aproape de tot, ce mai lipsea? Un sir de multe balti adanci, cat sa nu poti trece de ele fara sa-ti uzi incaltarile. La prima balta colegii de tura incearca o fenta, prin iarba, dar asa se pierde mult timp si fara mare efect. Eu le traversez pe bicla si constat ca sub apa nu e noroi, e prundis. Pana la urma adoptam toti aceeasi tactica. Si functioneaza excelent, mai putin la ultima balta, care ascunde un mare noroi, in care ne infigem eu si Alex. Bicicleta se umple de argila lipicioasa, iar pantoful duhneste a balta imputita. Noroc ca am schimburi la masina! Ajungem la podul vechi de la Agigea abia pe la 18:30, s-a dus si planul de baie in mare, vantul nu s-a potolit, iar soarele nu prea mai are forta. In plus ni s-a facut si foame. Sub pod drumul e blocat de un gard, cu o poarta automata si camera de luat vederi. Sunam la interfon si o rugam pe doamna care raspunde sa ne deschida. Este amabila si ne lasa sa trecem, cu conditia sa nu ne intoarcem tot pe acolo. Suntem multumiti asa, oricum nu aveam in plan sa revenim pe acelasi drum. Alternativa ar fi fost sa ne intoarcem 1-2 km, pana la Cumpana si sa iesim acolo la drum. DSC04197_resize.JPG In fata noastra apar platformele maritime andocate. Trecem pe langa ecluza ce marcheaza finalul Canalului Dunare - Marea Neagra. Ne decidem sa terminam tura in Constanta, pentru ca de acolo avem legaturi feroviare mai bune pentru intoarcere si vom gasi mai usor un restaurant, unde sa cinam. Pedalam printr-o zona industriala, iar drumul se termina la Poarta 7 a portului. Paznicii ne sfatuiesc sa evitam drumul prin port, pentru ca este foarte stricat si ar trebui sa urcam apoi un deal. Ne sugereaza o potecuta pe langa calea ferata, care leaga portile 6 si 7. Inca putin offroad si gata. DSC04203_resize.JPG La 20:50 avem tren catre Cernavoda, deci ceva timp pentru masa si bere (pentru cine nu conduce). Gasim o terasa chiar sub farul cel nou si mancam binisor acolo. Tren, autostrada, lasat pe fiecare acasa, pe la 1:30 sunt in pat. Anul viitor ne revedem pe Poarta Alba - Midia - Navodari! Las si link-ul la postarea ce contine toate pozele (daca incalca vreo regula va rog sa-l stergeti): https://www.plimbaricubicicleta.ro/2024/10/...septembrie.html Plus tura pe Relive (atat cat a avut baterie GPS-ul): https://www.relive.cc/view/vYvr19po7Lq?r=widget This post has been edited by VladG: 18 Oct 2024, 11:17 |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
gibonu |
![]()
Post
#243
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.180 Joined: 29 May 06 ![]() |
@VladG
Foarte tare. Felicitari pentru tura si multumesc pentru disponibilitate. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
VladG |
![]()
Post
#244
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc si eu ptr info si astept povestea turei tale recente
|
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
gibonu |
![]()
Post
#245
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.180 Joined: 29 May 06 ![]() |
@VladG
Cu cea mai mare placere. Chiar mi-a placare sa citesc si povestea altuia pe topicul asta. ================================== Octombrie - canalele dobrogene, traditia continua. Bucuresti - Medgidia cu un tren Regio al CFR Calatori, in care [desi nu mai este nevoie sa mentionez] bicicleta a stat foarte bine, fara sa incurce pe nimeni. 01.jpg ( Size: 364.98k ) Number of downloads: 233 Stadionul Iftimie Ilisei din Medgidia, probabil unul dintre putinele stadioane relativ mari din RO care nu au fost modernizate si in care inca mai este vizibil formatul de stadion cu gradene [niste bucati lungi de lemn, fixate direct in beton, pe care stateau spectatorii]. 02.jpg ( Size: 402.47k ) Number of downloads: 240 03.jpg ( Size: 691.8k ) Number of downloads: 240 04.jpg ( Size: 816.3k ) Number of downloads: 236 Cazarea a fost la hotelul Luxor, 230 Lei / noapte, fara mic dejun. La hotelul Dobrogea nu am gasit loc [plin cu muncitori] iar la hotelul Livius nici macar nu am incercat pentru ca in trecut omul de acolo m-a incurcat de doua ori. Camera. 05.jpg ( Size: 300.37k ) Number of downloads: 236 06.jpg ( Size: 254.28k ) Number of downloads: 21 Patul si mai ales aranjarea prosoapelor. 07.jpg ( Size: 327.91k ) Number of downloads: 24 Deasupra patului initial nu am inteles ce erau acele linii albe paralele 08.jpg ( Size: 228.92k ) Number of downloads: 27 insa cand am revenit in camera pe seara am constatat ca respectivele linii erau de fapt veioza. 09.jpg ( Size: 273.8k ) Number of downloads: 25 Baia. 10.jpg ( Size: 317.96k ) Number of downloads: 25 Cel mai tare mi s-a patut modelul de intrerupatoare, fara butoane, doar cu atingerea cercului. Neam de neamu' meu nu a mai vazut asa ceva. 11.jpg ( Size: 333.2k ) Number of downloads: 23 Privelistea de la fereastra nu era prea atragatoare, insa nu este in fiecare zi 23 August. 12.jpg ( Size: 286.31k ) Number of downloads: 27 Rezervarea am facut-o telefonic, fara sa fie nevoie de niciun fel de avans, oamenii de la hotel sunt super de treaba, iar bicicleta a stat in fostul restaurant al hotelului, chiar in spatele receptiei. Pe scurt, o experienta foarte placuta si o locatie de cazare pe care o recomand. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
gibonu |
![]()
Post
#246
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.180 Joined: 29 May 06 ![]() |
La Casa de cultura a sindicatelor era in desfasurare un targ
01.jpg ( Size: 337.82k ) Number of downloads: 31 unde se vindeau inclusiv haine de blana in multe culori. 02.jpg ( Size: 518.97k ) Number of downloads: 30 Candelabrul parea cel original, provenit din alte vremuri. 03.jpg ( Size: 289.11k ) Number of downloads: 31 Canalul la ceas de seara. 04.jpg ( Size: 209.32k ) Number of downloads: 29 Se pare ca aici va fi o noua carciuma, in Parcul Mare, direct pe malul canalului. 05.jpg ( Size: 317.58k ) Number of downloads: 28 Pentru ca tot am vorbit despre carciuma, seara s-a terminat la Tanta si Costel, cu o portie de paste. 06.jpg ( Size: 423.89k ) Number of downloads: 30 Nu arata prea apetisant, insa au fost super bune, mai ales ca au fost "condimentate" cu niste carne usor afumata. Din pacate nu mai erau cele de anul trecut, in care gustul usturoiului era perfect echilibrat cu restul mancarii. Plus desertul. 07.jpg ( Size: 472.92k ) Number of downloads: 34 Pe usa unui magazin. 08.jpg ( Size: 447.18k ) Number of downloads: 36 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
VladG |
![]()
Post
#247
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Se prefera cash mai ales in combinatie cu lipsa bonului fiscal.
![]() |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#248
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Poate vreti sa raspundeti unui sondaj despre sticlismul in regiunea dunarii
A fost lansat un sondaj pentru cicloturiștii din Regiunea Dunării (și nu numai) în cadrul proiectului Active2Public Transport finanțat prin Interreg Danube Region Programme. Scopul nostru este să obținem date actualizate pentru a înțelege nevoile acestei categorii de turiști și pentru a îmbunătăți cicloturismul, mai ales atunci când este îmbinat cu transportul public. Dacă ați mers vreodată cu bicicleta în timpul vacanței, acest sondaj anonim de 10 minute este și pentru dvs.! [https://lnkd.in/d3U62kjf] Aflați mai multe: https://lnkd.in/d8-x34Re |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
VladG |
![]()
Post
#249
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Am completat, mai ales ca am pedalat pe Eurovelo6.
@gibonu: asteptam continuarea This post has been edited by VladG: 24 Oct 2024, 20:35 |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
gibonu |
![]()
Post
#250
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.180 Joined: 29 May 06 ![]() |
@einstein1984
Mersi. L-am completat si eu, insa nu mi s-a parut foarte bine facut. @VladG Deocamdata ne mutam pe Canalul Poarta Alba - Midia Navodari. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
nasty |
![]()
Post
#251
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 3 January 05 ![]() |
QUOTE(gibonu @ 8 Dec 2017, 21:18) ….Dupa un timp, am devenit convins ca Stalin a urmarit cu totul altceva si sunt aproape sigur ca, daca ar mai fi trait si canalul ar fi fost dat in exploatare, ar fi cerut Romaniei sa renunte ''de buna voie si nesilita de nimeni" la stapanirea gurilor Dunarii, inclusiv Delta, pe motiv ca aveam de acum iesire directa la mare prin canalul pe care l-am construit.[/i]" Preluat din revista Magazin istoric, nr. 12/1997, paginile 13-14 Să nu uităm că Bulgaria prin pacea de la Buftea-București 1918, obținea Dobrogea, până aprope de conturul canalului, încă nefăcut atunci. Visul slav de unire bulgaro-rus. IMG_3440.jpeg ( Size: 302.17k ) Number of downloads: 41 |
--------------------
.
bicl/trt
2006/2020
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#252
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Poate am memorie selectiva, dar pe canal parca sunt mai multe convoaie de barje si nu nave maritime ca pe la Sulina, ma insel? Cand am fost acolo am facut lectie de geografie la ce pavilioane diverse erau.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
VladG |
![]()
Post
#253
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Canalul nu cred ca face parte din Dunarea maritima, de aceea nu cred ca pot naviga acel tip de nave pe acolo. Nu am vazut niciuna.
|
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#254
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Mda, cica pescaj maxim 5.5m fata de 7 m pe Sulina. Nave maritime la 5.5m ar fi a naibii de mici.
This post has been edited by einstein1984: 29 Oct 2024, 15:50 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
gibonu |
![]()
Post
#255
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.180 Joined: 29 May 06 ![]() |
QUOTE(nasty @ 29 Oct 2024, 12:20) Visul slav de unire bulgaro-rus. Nu stiu cat de real este visul asta. Prin anii '70 Bulgaria a cerut sa devina a 16-a republica unionala sovietica, insa cererea a fost respinsa de Moscova. De aici se pare ca a venit macar unul dintre motivele pentru care Ceausescu a insistat atat de mult pe constructia canalului. Adica in mintea lui de cismar semi-analfabet se gandea ca, respectiv, canalul va fi un obstacol naturat in prelungirea Dunarii care sa contracareze un eventual atac sovietic din Bulgaria. Asta in contexul in care a fost obsedat de un atac sovietic asupra RO dupa august '68, cand el s-a impotrivit invadarii CZ, desi nici macar nu a fost informat despre invazie. 30 Oct 2024, 01:01: QUOTE(einstein1984 @ 29 Oct 2024, 15:50) pescaj maxim 5.5m fata de 7 m pe Sulina. Pana la pescaj mai este si problema trecerii prin ecluze, nu stiu daca latimea [25 m la Cenavoda si Agigea] este suficienta pentru un vas maritim. This post has been edited by gibonu: 29 Oct 2024, 23:01 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
gibonu |
![]()
Post
#256
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.180 Joined: 29 May 06 ![]() |
Octombrie 2024
Medgidia - halta Mircea Voda Cafeaua Jacobs 3 in 1, care se poate face si cu apa rece. Stiu ca este un depozit de chimicale, d-aia o beau doar in deplasare. 01.jpg ( Size: 400.55k ) Number of downloads: 33 Un telefon din alte timpuri. 02.jpg ( Size: 734.33k ) Number of downloads: 31 Daca nu ma insel, cred ca astia sunt coltii babei, spaima biciclistilor. 03.jpg ( Size: 2.66mb ) Number of downloads: 40 Pe malul nordic, spre Cernavoda drumul incepe cu niste balti 04.jpg ( Size: 459.92k ) Number of downloads: 41 insa apoi devine complet uscat. 05.jpg ( Size: 456.85k ) Number of downloads: 24 Petrolierul fluvial Kito, care probabil mergea spre rafinaria Petromidia. 06.jpg ( Size: 148.88k ) Number of downloads: 28 07.jpg ( Size: 340.27k ) Number of downloads: 31 Apoi nu a mai durat mult si am facut pana la roata fata, din motiv de coltii babei. 08.jpg ( Size: 638.77k ) Number of downloads: 32 Cat schimbam camera [si scoteam coltii babei din anvelola], a aparut un mosulet, paznic la o statie de pompare, care m-a intrebat "Nepoate, ai nevoie de compresor, ca am io la statie". Cu greu m-am abtinut sa nu rad ca prostu' avand in vedere ca in ziua precedenta am constatat ca nu aveam pompa la mine si am gasit un compresor intr-o curte din Culmea, de langa Canalul Poarta Alba - Midia Navodari. Demetra, frumos nume pentru o nava. 09.jpg ( Size: 288.13k ) Number of downloads: 35 10.jpg ( Size: 380.32k ) Number of downloads: 26 Apoi am mai mers maxim 1 km si am constatat ca ... supriza totala ... aveam pana pe roata fata. Era clar, mersul la Cernavoda iesea din discutie, asa ca am continuat alergarea pe langa bicicleta, pana la halta Mircea Voda. Partea buna a fost ca avem doar un por in camera, asa ca nu a fost nicio problema sa imping bicicleta pana la halta. Cum mai aveam o singura camera de rezerva [din totalul de 3 luate cu mine] am pus un petic la camera abia intepata, desi a fost putin cam greu sa gasesc porul. 11.jpg ( Size: 405.27k ) Number of downloads: 33 In halta am stat putin de vorba cu impiegatul. Omul mi-a spus ca si pe el l-au disperat coltii babei, ceva de genul "Anul asta, pentru prima data de cand ma stiu, am avut coltii babei si in curte". Motivul care a generat invazia de coltii babei a fost seceta de peste vara "de la finalul lui iunie si pana in septembrie n-am vazut o picatura de ploaie". Pana sa vina trenul, m-am delectat cu o cola. 12.jpg ( Size: 505.08k ) Number of downloads: 35 In gara Ciulnita au inceput lucrarile de reconstructia a peroanelor. 13.jpg ( Size: 438.93k ) Number of downloads: 30 In tren, un domn mai in varsta vorbea cu nasii si isi aduce aminte cu nostalgie de vremurile in care functiona patiseria din gara Ciulnita, cand "veneau tavi de placinte la tren". Imi pare rau ca n-am intrat in vorba cu acel domn, pentru ca imi aduc aminte ca la nivelul anilor 2017 - 2018 am prins functionala patiseria din gara Ciulnita, unde am gasit cele mai bune merdenele pe care le-am mancat vreodata [perfect uscate, fara nicio urma de ulei in ele si cu o branza sarata fara sa fie ocna]. Anul asta m-am organizat mai bine si nu am mai fost nevoie sa acopar cu leucoplast urechile de la portbagaj [ca sa nu taie geantile laterale]. 14.jpg ( Size: 346.44k ) Number of downloads: 33 Cam asta a fost semi-esecul plimbarii de anul asta din cauza de coltii babei. Data viitoare cand voi merge pe canalele dobrogene, imi voi lua anvelope cu caramele si zeama de la Slime in camere. Pentru final, un calcul masina vs tren [pentru o singura persoana]. Tren: 150 Lei [70 Lei biletele pentru mine la trenul Regio si 80 Lei dati nasilor pentru bicicleta]. Masina: 212 Lei din care 186 Lei benzina [380 km x 7% = 26 litri de benzina x 7,17 Lei / litru] si 26 Lei taxa de pod la Cernavoda. Asadar, 62 Lei avantaj pentru tren {Regio]. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
VladG |
![]()
Post
#257
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Corect, aia sunt Coltii Babei.
La anul poate ne sincronizam pentru Poarta Alba - Navodari ☺️ |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
gibonu |
![]()
Post
#258
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.180 Joined: 29 May 06 ![]() |
@VladG
Mersi pentru confirmare. Vedem ce-o fi la anu'. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
tatabobu |
![]()
Post
#259
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Apropo de a 16-a republica: da, Jivkov a cerut chestia asta de două sau trei ori, dar nu din iubire față de URSS ci ca să-i facă să se simtă mai apropiați de Bulgaria decât de Jugoslavia (ceva cereri de recunoaștere a minorităților macedonene, pe care bulgarii și acum îi văd tot drept bulgari). Pe de altă parte, acelasi animal politic a întrebat pe la sfârșitul anilor '80 inclusiv cum ar putea Bulgaria sa adere la precursorul UE. Asa-i că deja e alta chestie fata de "Bulgaria a cerut să fie a shaishpea republica URSS-ista, da' n-au vrut ăia"?
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
gibonu |
![]()
Post
#260
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.180 Joined: 29 May 06 ![]() |
QUOTE(tatabobu @ 8 Nov 2024, 02:59) Pe de altă parte, acelasi animal politic a întrebat pe la sfârșitul anilor '80 inclusiv cum ar putea Bulgaria sa adere la precursorul UE. Informatia asta are si vreo sursa? Doar intreb, nu contrazic. As fi foarte interesat sa citesc mai multe despre cum o economie comunista centralizata si fara proprietate privata ar fi putut adera la o economie libera, bazata de proprietatea privata. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
tatabobu |
![]()
Post
#261
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Voia să înceapă o deschidere, vezi decretul 56 din ianuarie '89 (știu, cam târziu, dar na!) care permitea "firme" și "angajați", inclusiv un fel de patroni cu până la 10 angajați. Înainte de asta, prin '85-'86 declarativ a încercat să copieze glasnost și perestroika, tot cumva mai apropiat de capitalism. Și înainte de asta in economia Bulgariei existau companii conduse cumva pe principii capitaliste, cu autonomie în stabilirea salariilor, și fără bani de la bugetul de stat (aveau nevoie de tehnologizare sau investiții? Împrumuturi de la bănci).
Cat despre Bulgaria in UE, uite articol: https://www.dw.com/bg/%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0...D0%B0/a-3613412 |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
gibonu |
![]()
Post
#262
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.180 Joined: 29 May 06 ![]() |
@tatabobu
Mersi. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 21:48 |