Camioane vechi, Amintiri din catanie si nu numai...
![]() ![]() ![]() |
Camioane vechi, Amintiri din catanie si nu numai...
Dodone |
![]()
Post
#61
|
||
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|||
Adila16 |
![]()
Post
#62
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Te referi cumva la TAB-C-ul 4x4 care era acum ceva vreme in dotarea unei unitati militare de "infanterie mecanizata" din onor Capitala noastra?...
Daca da, sa stii ca a ajuns pe maini bune: zace in remiza... This post has been edited by Adila16: 16 Dec 2009, 22:43 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Dodone |
![]()
Post
#63
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Da, asa era, fara turela si mitraliera dar cu sonar (se lasa in apa o sonda prinsa de un cablu) si detector de arme chimice.
Din Timisoara a plecat in stare impecabila, iarna puneam antigel alb, ce era garantat pana la -50 gr. Celsius. Pacat de el. ![]() |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
marian-j |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Coane Dodone,cand m-am intors de la Roman am fost repartizat la 32 Mecanizat(pe Bujorilor).Acolo am fost incadrat ca mecanic conductor la bateria RAD(rachete antitanc dirijate) si am primit in grija unul dintre cele sase tab-uri rusesti (BRDM) ce alcatuiau bateria alaturi de o magaoaie de duba Ural 6X6 care era centrul de comanda mobil.Daca erau cu rampele de lansare retrase in blindaje erau aidoma cu cele detinute de cei de la Cercetare sau cu cele de la Chimic.Aveau doua punti,erau purtatoare de rachete,aveau un singur motor GAZ V8,2 baterii de acumulatori(una de 12 si una de 24V),fara armament de bord,doua AVN-uri,o gramada de vizoare-periscop,etc.Nu seamana cu tabu' de-l pomenisi matale?
P.S. Erau 4X4 dar se putea cupla separat:fata,spate,neutru(transmisia decuplata de CV),si 4X4. Desemenea reductoare pe fiecare roata in parte iar reductorul "al mare" avea doua trepte:"de fuga" si "la nasol". This post has been edited by marian-j: 16 Dec 2009, 23:25 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#65
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Stiu ca masinarile astea erau amfibii.
Si presupun ca transmisia la neutru se folosea cand magaoaia trebuia sa inoate si era imperios necesar sa nu se-nvarta roata... Gresesc? Am plimbat un TABC de la baza de reparatii de langa ograda scoli noastre de soferi. Mai mult de curiozitate, pret de vreo r0 km. Pe pista betonata si in teren variat... Cand m-am instalat la volan si am purces a ma familiariza cu comenzile de la bord, am fost amuzat de fiabilul si precisul sistem de sincronizare a turatiilor celor doua motoare Otto sovietice: o piulita randalinata, pe capatul de amarare al cablului fiecarei pedale de acceleratie si doua turometre. La toata povestea s-a adaugat si trebusoara cu "clapa" care solidariza cele doua pedale, exact ca pe franele Universalului 650M... Subsemnatul, obisnuit cu parbrizul cat un ecran de cinema al Rabei, chiar daca mecanicul a deschis toate panourile de blindaj si a deshusat toate periscoapele, cand a dat cu ochii de parbrizele "miniaturale" a avut strania senzatie ca va trebui sa conduca un car de cercetare privind lumea prin vizorul de la usa. A fost, in fapt, numai o simpla chestiune de obisnuinta. Dupa ce mi-am acomodat ochioloii si am scos TABC-ul in tancodrom (un biet salcam mi-a stat in drum, saracul) si, pana s-ajungem, am vazut cu cata usurinta masina blindata ajungea la suta (ocazie cu care am sesizat ca vitezometrul era gradat pana la 140, si nu parea a fi fost "imprumutat" de la vreun alt vehicol...), nu ma mai dadeam dus de la comenzi. Iar, mai apoi, cand am urcat la volanul Rabei, mi s-a parut ca sunt in nudul gol...Oare ce-as fi simtit daca mi-as fi cocotat din nou bocancii in bascula mea dupa un sejur intr-un tanc?!...M-as fi vazut de sus?... :-) Dar, TABC-ul de care vorbesc, avea turela, o ditamai mitraliera de 14,5 mm si una de 7,62 jumelata, o statie radio cat un teveu Sirius si o antena cat o undita de pescuit maritim...In rest, i se vedeau prin-nauntru toate maruntaiele...Ceea ce ma indeamna sa cred ca nu e vorba de aceleasi masinarii... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
marian-j |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Hehe.Coane Adila,se vede nu ai imbatranit degeaba printre fierotenii!!
![]() Intradevar,cand se cupla propulsorul prin jet de apa acolo era necesara toata puterea!! La tab-urile RAD mai era o situatie ce cerea o concentrare maxima a resurselor:ridicarea rampei de lansare a rachetelor!Atunci te opreai,puneai transmisia pe zero si cuplai priza de putere ce se ocupa de elevatia rampei!!Ii dadai o talpa la cei 8 "cilindroi" si in cateva secunde deveneai o "katiusa" in miniatura!Atat de grijuliu a fost "Ivan" cu ridicarea rampei incat se putea trece si pe "manual".Cand se cupla regimul manual(de avarie) se blocau niste supape si tot lichidul hidraulic existent la bordul masinariei(servodirectie,cârme propulsor)se puneau la dispozitia cilindrului ridicator in caz ca rezervorul principal nu mai avea suficient lichid. Spatiul la bord era in schimb sufocant!!Erai efectiv umar in umar cu ofiterul ce se ocupa de rachete.Statia radio in schimb avea dimensiunile unui Vef! ![]() Da' avea mai neica o antena(pliabila!!) de fo 3 metri!Nu stiu daca va mai amintiti de antena rusesasca gen "coloana vertebrala".Avea o gramada de "vertebre" cu un cablu de otel prin "maduva".Trageai de un levier,cablul se tensiona si iaca antena.Haraso! ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Dodone |
![]()
Post
#67
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
TAB-ul de care vorbeam eu, din ce imi amintesc, nu avea decat un motor (de RABA), fara lansatoare de rachete (cu siguranta). Avea elice, a fost in aplicatie pe valea Oltului (cu traversarea raului).
|
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
Adila16 |
![]()
Post
#68
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Mda...
Desi, daca ma intrebi pe mine, coane Dodone, o masinarie ca aceea descrisa de matale cred si-ar fi avut locul, mai degraba, intr-o unitate de aparare civila, care, printre altele, aveau si atributiuni de lupta impotriva STL-urilor...Depistarea zonelor contaminate, determinarea nivelului de decontaminare, agentul chimic/toxic folosit etc. Cat despre TABC-ul cu care mi-am plimbat radiografia, m-a surprins prin agilitate in teren variat, prin maniabilitate, printr-o excelenta promptitudine de reactie la comenzi... M-asteptam la oarece caracteristici dinamice de exceptie din partea unui blindat usor, dar prin gama de senzatii oferite de dracovenia aia si nivelul de adrenalina la "bord", mi-au fost depasit chiar si cele mai optimiste presupuneri... :-) O antena d-aia de care zice nenea Marian - un cablu de otel trecut prin "vertebre", la a carui tensionare cu un excentric se itea o ditamai "paluga" de antena - am vazut pusa de un nene pasionat pe un IMS reconditionat pana in cele mai mici amanunte...Si pe a carui bara de protectie din fata, in partea dreapta, scrie cu caractere de-o schioapa "Fabricat in Romania". Omul a pastrat inclusiv heraldica Armatei, portierele amovibile si parbrizul rabatabil, roata de rezerva pe laterala, prelata din foaie de cort, porturile de canistre in flancurile oblonului, stopurile si semnalizatoarele conice din sticla striata, farurile cu "clapacioace" de camuflaj, rotile inguste ca panzele de fierastrau circular, fara sa mai vorbim de motorizarea originala, pe benzina... ;-) Si cat de bine suna motorasul ala: rotund, ferm, de parca abia ar fi iesit de pe bancul de montaj de la Campulung...Parca mai tare se auzea zumzaitul grupului diferential si vajaitul caucioacelor pe asfalt, decat maraitul celor 4 cilindri...! :-) Brava lui! |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Dodone |
![]()
Post
#69
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
LA cateva luni dupa ce m-am liberat, s-au casat din unitate cateva IMS-uri, dintre care si unul cu 4.000 km. reali, in stare perfecta. L-a luat un pmc-ist, un sofer de acolo. Si acum circula cu el prin oras. L-a vopsit albastru tipator si i-a facut un "hardtop" de neam prost , din tabla.
![]() In 1993 s-au casat de la SRTM-ul de unde lucra tata Bucegi-uri din stocul de razboi, printre care si un autoatelier cu motor benzinar ce avea un rulaj insignifiant. Am vrut sa-l luam si sa-l punem pe gaz. Nici eu nici tata nu vroiam sa-l punem pe motorina. Cand am fost noi in concediu s-a tinut licitatia. L-am pierdut. ![]() Dupa ce tata a trecut la cele sfinte in 1995 nu am mai avut puterea psihica sa ma apuc de un proiect gen restaurare IMS/GAZ. Mi-as fi imaginat tot timpul cu cata placere am fi muncit impreuna. N-as fi putut suporta... This post has been edited by Dodone: 18 Dec 2009, 09:21 |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
Adila16 |
![]()
Post
#70
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Imi pare rau, coane...
Stiu cum e sa-ti pierzi un parinte... :-( |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Dodone |
![]()
Post
#71
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Merci. Viata merge inainte.
|
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
Adila16 |
![]()
Post
#72
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Asta am sesizat-o chiar si eu, in multe randuri...
dar, cel mai pregnant am simtit-o cand mi-am pierdut tatal... This post has been edited by Adila16: 18 Dec 2009, 22:36 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
marian-j |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Dumnezeu sa-l odihneasca,nene Dodone.
Dar asa cum ziceai matale:viata merge inainte.Cu sau fara voia noastra. Am inceput s-o iau pe aratura cu tab-urile rusesti deoarece matale sugerai cateva posturi mai sus cum ca TABC-ul ala era de sorginte sovietica.Habar nu am avut ca exista tab-uri cu doua punti propulsate de motoare mac!Si inca motor Raba! Singurele tab-uri diesel ce le-am condus au fost niste magaoaie romanesti(se numeau TAB 79 daca nu ma insel!)propulsate de doua motoare de 135cp(Saviem-ul autohton).Erau mai mari ca "benzinarele",cu un cuplu impresionant(cand le "forjai" la iesirea din valcele se ridicau aproape la verticala cu doua punti in aer,dihaniile naibii!!) si masive ca niste locomotive dar mie unuia nu mi-au zis mai nimic!Dupa zece minute de "tabodrom" imi doream fierbinte sa ma sui inapoi in "rapciuga" batrana ca vremea dar "animata" de credincioasele motoare de Buceaga!!Sincer! |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#74
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
![]() |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Dodone |
![]()
Post
#75
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Nu vreau sa fac pe desteptul, dar din tipul acesta de TAB au existat in toata armata romana doar 2 bucati. Nu stiu de ce.
![]() Acum subofiterul pensionar e in TM, ca nu are momentan de lucru la macaronari. Vrea sa se angajeze pt. o perioada la regia de transport local, ca sofer de autobuz, ca se plictiseste acasa si mai face un ban. E un om f. calm, nu-l deranjeaza nebunia din trafic. Daca-l vad ii cer detalii. This post has been edited by Dodone: 18 Dec 2009, 22:32 |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
marian-j |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Eh,faci pe desteptul!Ce vina ai matale ca-s io ignorant?Cand afli amanunte despre nenea ala astept un telefon sau un pm.Poate reusesc sa pun o vorba buna la "parohie".
This post has been edited by marian-j: 18 Dec 2009, 22:46 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Dodone |
![]()
Post
#77
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
OK. Merci.
![]() |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
Adila16 |
![]()
Post
#78
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Avantaj de concitadini, deh... :-D
Felicitari! This post has been edited by Adila16: 18 Dec 2009, 23:24 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
marian-j |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Domnu' cu "zburatoarele",m-ai spart!!
Cu "clapacioacele" m-ai trimis inapoi in timp!Aprox 25 de ani!!!Direct la Roman!! ![]() In acceptiunea lu' onor caporal Bighiu(ex comandantul meu de grupa de la 1386) clapacioacele reprezentau "urechile" de la caciula soldateasca.Cand ne scotea sufletele (si instinctele criminale ascunse sub veacuri de evolutie)pe malul Moldovei,la Gadinti sau la confluenta Moldovei cu Siretul nu ne lasa sa ne cobaram clapacioacele pana nu ii se parea 'mnealui ca suntem pe cale sa ramanem fara pavilioanele auditive aflate in dotarea nativa! Citez(aproximativ): "Cân' mă videți pi mini,comandantu' vostru di grupî,cu clapașioașișili coborâti,abi atunși sî va treca prin minti sî va diezliegaț' șî voi șirietu' di la cașulă,ăi!! Gata!Ma opresc!Ma umplui de venin! This post has been edited by marian-j: 19 Dec 2009, 10:38 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#80
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Da. Imi pare tare rau ca ti-am creat o asemenea stare de spirit, zau!
Fain citat...Am deja un deja vu... ![]() Am intalnit si eu un asemenea specimen...Era "gospodarul" baracii pe canal, un malac pe cat de mare, p-atat de prost, iar ingamfarea putea sa-i fie cuantificata calculand numarul de kile posedate (sarea de suta de ocale...) la factorial!... N-am diacriticele la indemana...Dar cand se zburlea la noi, iti trebuiau la indemana doua lucruri: o umbrela zdravana si un dictionar de regionalisme cat mai "user-friendly" pentru ca bouleanul avea pretentia sa capete si un raspuns... ![]() |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
marian-j |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Coane Adila,imi permit sa fac o paranteza!
Nu facem generalizari!!Nu ne permitem sa facem aluzii jignitoare la nimeni!Povestim doar niste chestii care ne-ar place sa ramana vii doar in mintile noastre de catane batrane! Ca idee,finul meu(adica omul caruia i-am botezat pruncu' facut cu bozgoroaica de nevasta-sa) e bucovinean de la Radauti(Dornesti,mai exact). |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#82
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Absolut corect, nea Marian!
Voiam doar sa subliniez faptul ca fiecare UM-u din cadrul armetii noastre nationale trebuia sa aibe cel putin cate un specimen d-asta... Iar cand am folosit termenul "prost" am incercat sa-i atribui intelesul de "neinstruit, fara scoala", pen'ca flacaul nu stiu dac-avea 10 clase, dar era ditamai "serjentu' bre"... Iar cand am zis "boulean", n-am vrut decat sa evidentiez atitudinea calma si retinuta a gradatului in consonanta cu corpolenta acestuia, in niciun caz altceva...Pacatele mele...!... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
marian-j |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Hehe!
Iara am dat peste o magaoaie!! ![]() AB 16230 FA.Harablaia era dotata cu o raritate!!Motorul D2156MTN8-02 adica Raba romaneasca turbo de 171 kW!!Pot sa numar pe deshte de care ori am vazut tipul asta de motor!Imi vine sa-mi trag palme ca am uitat sa-l fotografiez!!Motor de Raba din care nu curgea nimic!!!Nu tu o motorina,un ulei,un antigel,ceva!Nimic bre!!Lucea ca un ban nou!!A facut ceva nazuri pana am reusit sa-l trec de proba de poluare(deh,masina parcurge aprox. doua mii de km/an si era "statuta").In rest?Plimbare in parc!Masina era stock!!4X4 cu posibilitatea de blocare a satelitilor precum si tractiunea fata decuplabila,niste pivoti homocinetici mari cat capul meu fara pic de joc,frane beton,directie asisjderea,aspect ireprosabil,2X truse,stingatoare si triunghiuri,anvelope nou-noute,farurile si restul lampilor ca scoase din cutie,parbrize si oglinzi fara nici o zgaiba,etc.Aaa mai avea si trapa caracteristica in plafonul cabinei!Ce mai,Raba romaneasca la care nu am avut ce-i comenta!Dreptu-i ca masina avea doar ceva peste 25k km.Chiar mi-a parut rau ca nu m-a blocat RAR-ul pt reinspectie! ![]() Am uitat sa precizez:masina a fost fabricata in anul 1999. This post has been edited by marian-j: 11 Mar 2010, 23:13 Attached thumbnail(s) DSC00010.JPG ( Size: 1.58mb ) Number of downloads: 2405 DSC00014.JPG ( Size: 1.5mb ) Number of downloads: 2401 DSC00015.JPG ( Size: 1.46mb ) Number of downloads: 2312 DSC00016.JPG ( Size: 1.49mb ) Number of downloads: 2206 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
aphophis |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
tare de tot nea mariane, mi-a placut romanul asta de cand a aparut. Din cate stiu s-a vandut in majoritatea doar la stat (politie, armata etc)..
|
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#85
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Neica, iar ma bagasi in boale cu FAM-ul turbo!!!...
MAN-D-2156 turbo...256 cai putere...Spaima strazii, nu alta...Aveam in dotare asa ceva pe caroserie autobasculanta tip IRAK... Versiunea turbo era, intr-adevar mai bine "inchisa" decat cea aspirata, care pierdea fluide pe la toate imbinarile... Un pic mai lenesa in conditii de viteza redusa de tronson de canal, Raba trubo, insa, cand "scapa" pe asfalt, nici nu simtea cele 18 tone de incarcatura din spinare... Pacat, mare pacat ca n-ai reusit sa ii pozezi harabaia de motor: 6 cilindri in linie, inclinati la 48 grade, insumand 10 litri de capacitate cilindrica... Huh...!... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Dodone |
![]()
Post
#86
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Unul din camioanele pe care le-am avut in intretinere in armata era cam ca si acesta, mai putin motorul. Dar, oricum tragea si acela de rupea. Am urcat pe drumuri forestiere , cu unghiuri f. mari (pe Muntele Mic), cu strapontinele din bena rabatate, incarcat cu lemne verzi si groase peste nivelul oblonului spate, iar pe lemne stateau citiva zeci de soldati. Mergeam cu 1 -a aproape de limita de supraturatie zeci de minute. Mi-era groaza sa nu ramana greun gat de soldat neatent prin vreo ramura de copac. Refulau supapele de la buteliile de aer ca nebunele, zici ca faceau concurs. Cand plecam de pe loc cu asemenea incarcatura, din rampa, mirosea a ferodou ca naiba.
Consumul pe un asemenea drum era normat la ora, dar il depaseam lejer. Daca l-as fi transformat in km. ar fi fost de aprox. 82 l./100 km. fata de 35-38 l./ 100km., cum era normat. Da' nu era bai, avea balta peste si Dodone pasta-n pix ![]() Iar sefii semnau foile de parcurs fara sa cracneasca, la ce afaceri faceau cu padurarul, cu lemnele ![]() This post has been edited by Dodone: 12 Mar 2010, 08:07 |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
marian-j |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Moaaa!!
Mi-s tare!! ![]() Azi m-am dat cu titiu' rosu si am facut nino-nino si albastru-albastru cu cea mai veche "masina mare" din "cariera" mea de itp-ist! O masina de pompieri fabricata in 1970!Pe vremea aia multi dintre voi nu erati nici macar in "proiect" iar eu ma jucam cu lopatzica in tarana! ![]() Pe masina o chema Magirus-Deutz F170D11FA. Nu va spun cati km avea la bord ca o sa vedeti in poza. Motor Diesel 6V racit cu aer.125kW/2650rpm.8482 de cubici.4X4 decuplabil.Cinci viteze.Reductor interaxial si o gramada de prize de putere pe cutia de viteze.Pivoti homocinetici dimensionati sa dureze o vesnicie!!Capeti de bara mari cat pumnul cu burdufe de protectie duble!Doua diferentiale uriase!!Niste bare antiruliu groase cat bratul meu si telescoape lungi.Motorul nu "lacrima" neam!!La proba de opacitate a fumului a scos un K= 1,57!In consecinta comparabil cu un E3!!Absolut toata instalatia electrica era perfect functionala!!Gume stock si exact alea prevazute in civ!!Am dat "Admis" fara nici un fel de strangere de inima si iar mi-a parut rau ca masina nu a fost blocata pentru reinspectie! Coane Adila,am incercat sa fac poze la motor dar nu am avut cum!!Era "scufundat" intre niste lonjeroane imense,pe deasupara avea un capac unde se vedeau doar capotajele ce dirijau curentii de aer pt racire si un bosaj pe care era fixata placuta cu tipul si seria motorului(tip F6L.413V) iar de pe sub cabina nu se vede mare lucru.Am facut si o poza din canalul de vizitare doar ca sa vezi ca motorul ruginise de "uscat" ce era! Hai ca am trancanit destul!Pozele "vorbeste"! ![]() <span class='edit'>13 Mar 2010, 00:23:</span> V-am plictisit,asa-i? Iaca si dihania cu itp-ul luat din prima!! Atentie!Sper ca ati retinut ca vorbesc despre o masina fabricata in 1970!! ![]() Scuze!Uitai sa pun si poza unde se vede clar nr de km parcursi! O adaug acuma! Coane Dodone,ma judec ca ti-am luat mau' de te vad asa tacut! ![]() <span class='edit'>13 Mar 2010, 00:53:</span> Kilometri parcursi. This post has been edited by marian-j: 13 Mar 2010, 21:52 Attached thumbnail(s) DSC00022.JPG ( Size: 1.48mb ) Number of downloads: 2087 DSC00025.JPG ( Size: 1.53mb ) Number of downloads: 343 DSC00026.JPG ( Size: 1.31mb ) Number of downloads: 302 DSC00028.JPG ( Size: 1.6mb ) Number of downloads: 321 DSC00039.JPG ( Size: 1.52mb ) Number of downloads: 316 DSC00040.JPG ( Size: 1.55mb ) Number of downloads: 345 DSC00041.JPG ( Size: 1.53mb ) Number of downloads: 335 DSC00029.JPG ( Size: 1.48mb ) Number of downloads: 285 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#88
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Pret de cateva minute si mie mi-ai luat piuitul!
Dar, am recuperat si comentez: Neica, pa vremea aia, astia chiar stiau sa faca masini... Asemenea articulatii omocinetice am vazut numai la Tatra 8x8... Iar astfel de structura numai la Kraz-ul 157 sau la Zil-ul 112/114... Pozele sunt super! Ni-no-ni-no!!!... ![]() |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
rombul |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(marian-j @ 11 Mar 2010, 23:03) Hehe! Iara am dat peste o magaoaie!! ![]() AB 16230 FA.Harablaia era dotata cu o raritate!!Motorul D2156MTN8-02 adica Raba romaneasca turbo de 171 kW!!Pot sa numar pe deshte de care ori am vazut tipul asta de motor!Imi vine sa-mi trag palme ca am uitat sa-l fotografiez!!Motor de Raba din care nu curgea nimic!!!Nu tu o motorina,un ulei,un antigel,ceva!Nimic bre!!Lucea ca un ban nou!!A facut ceva nazuri pana am reusit sa-l trec de proba de poluare(deh,masina parcurge aprox. doua mii de km/an si era "statuta").In rest?Plimbare in parc!Masina era stock!!4X4 cu posibilitatea de blocare a satelitilor precum si tractiunea fata decuplabila,niste pivoti homocinetici mari cat capul meu fara pic de joc,frane beton,directie asisjderea,aspect ireprosabil,2X truse,stingatoare si triunghiuri,anvelope nou-noute,farurile si restul lampilor ca scoase din cutie,parbrize si oglinzi fara nici o zgaiba,etc.Aaa mai avea si trapa caracteristica in plafonul cabinei!Ce mai,Raba romaneasca la care nu am avut ce-i comenta!Dreptu-i ca masina avea doar ceva peste 25k km.Chiar mi-a parut rau ca nu m-a blocat RAR-ul pt reinspectie! ![]() Am uitat sa precizez:masina a fost fabricata in anul 1999. slabe cand le aveam la interventie la Satu Mare nu au reusit sa urce pe un drum forestier incarcate blana cu cadre si tot harnasamentul destinat interventiei cele mai bune erau moacsele care tractau obuzierele de 122 ,erau compacte aveau tractiune 4x4 si motoare supraalimentate ,gv si punti de raba originale. fam-urile f slabe 13 Mar 2010, 21:50: marian-j nu mai vorbesc de pompiere pe 19215(APCAAT) sau 19256 (ATI) niste parasute pe roti , a dat de o panta mai mare si daca sunt icarcate cu 10.000 litri de apa si spuma au cam terminat-o cu interventia nu acelasi lucru pot spune de noile MAGIRUS care le-au primit in dotare This post has been edited by rombul: 13 Mar 2010, 21:50 |
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
flovld |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 29 January 08 ![]() |
QUOTE(TAW @ 5 Dec 2009, 01:21) L.E.2: Niste imagini cu un motor de T-34... ![]() ![]() ![]() ![]() sursa lor: netu' Precizare: Nu vreau sa fac polemica, si nici sa caut cuiva nod in papura, dar vreau sa oferim informatii cat mai exacte si documentate... Bafta! TAW, subansamblul indicat de tine ca fiind pompa de injectie (foto 1), este de fapt cu totul altceva. Este un distribuitor de aer comprimat care face parte dintr-un back-up al sistemului de pornire a motorului, in conditii de neoperativitate a bateriilor de acumulatori sau demarorului. Principiul de functionare se bazeaza pe distribuirea aerului comprimat in cilindri in scopul "substituirii" detentei din ciclul de functionare a motorului, pana la pornirea acestuia. Rezerva de aer comprimat destinat acestui procedeu este gandita pentru asigurarea a 2-3 tentative de pornire in aceasta maniera. In foto 2 se observa locul de racordare la chiulasa a conductelor de aer comprimat (imediat sub galeriile de admisie). Pompa de injectie a acestui motor este de tip "in linie", are vreo 80 cm lungime si este dispusa intre cele doua linii de cilindri, acolo unde ai indicat "rampa injectoare" (foto 3). Inedit la acest motor (tinand seama de perioada in care a fost conceput) este blocul motor, in sensul ca blocurile cilindrilor sunt demontabile (nu fac corp comun cu carterul superior). QUOTE(Dodone @ 17 Dec 2009, 14:28) TAB-ul de care vorbeam eu, din ce imi amintesc, nu avea decat un motor (de RABA), fara lansatoare de rachete (cu siguranta). Avea elice, a fost in aplicatie pe valea Oltului (cu traversarea raului). QUOTE(marian-j @ 18 Dec 2009, 23:18) Am inceput s-o iau pe aratura cu tab-urile rusesti deoarece matale sugerai cateva posturi mai sus cum ca TABC-ul ala era de sorginte sovietica.Habar nu am avut ca exista tab-uri cu doua punti propulsate de motoare mac!Si inca motor Raba! Singurele tab-uri diesel ce le-am condus au fost niste magaoaie romanesti(se numeau TAB 79 daca nu ma insel!)propulsate de doua motoare de 135cp(Saviem-ul autohton).Erau mai mari ca "benzinarele",cu un cuplu impresionant(cand le "forjai" la iesirea din valcele se ridicau aproape la verticala cu doua punti in aer,dihaniile naibii!!) si masive ca niste locomotive dar mie unuia nu mi-au zis mai nimic!Dupa zece minute de "tabodrom" imi doream fierbinte sa ma sui inapoi in "rapciuga" batrana ca vremea dar "animata" de credincioasele motoare de Buceaga!!Sincer! Dodone, marian-j, daca imi permiteti, doresc sa clarific treaba cu TAB-urile, astfel: TAB cu 4 punti: TAB 71, echipat cu 2 motoare SR 225 (2 x 140 CP, benzina) TAB 77, echipat cu 2 motoare 797-05 (2 x 135 CP - SAVIEM, motorina) TAB cu 2 punti> TAB C-79, echipat cu 1 motor 798-05 (1 x 154 CP - SAVIEM TURBO, motorina). Cateva diferente intre 797-05 si 798-05: bineinteles, turbina la 798-05 pompa de injectie rotativa la 707-05, in linie la 798-05 cote diferite la palierii arborelui cotit Cu stima, flovld This post has been edited by flovld: 10 Nov 2010, 23:37 |
--------------------
Ex DACIA
LOGAN
LAUREATE 1,5DCI 2006
- BV- -VLD
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 00:48 |