Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Calorifer infundat, Reparatie

bundy220
post 12 Jan 2015, 23:55
Post #1





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




M-am hotarat sa deschid acest topic in speranta ca va ajuta pe cineva .Daca e inutil,rog moderatorii sa il stearga sau sa il mute unde trebuie.



In urma cu 3 ani am avut un contact cu un caine,care mi-a spart radiatorul.In lipsa de alternativa,am bagat pulbere de infundat radiatoare ,vreo trei cutii si am reusit sa ajung la mare si inapoi la Bacau.Mai mult a mers treaba vreo doi ani,pana cand a inceput sa curga. Am dat jos radiatorul si am reparat,dar asta e alta discutie.
La sfarsitul anului,am observat ca imi abureste parbrizul in partea soferului,si am constatat ca e antigel.Clar zic,calorifer spart.Am mai bagat solutie de astupat radiatoare,zic sa ies din iarna... .
Mai rau am facut.S-a infundat de tot caloriferul,si infundat fiind pierdea mai mult abur de antigel. Avand inca o masina pentru piese,am demontat caloriferele(eu am doua) si am desfacut sa vad ce si cum.In atasament se va vedea cum sunt la interior.

Concluzia mea.Nu are cum sa se sparga prea usor un calorifer,mai degraba se infunda si lichidul care intra cu presiune,nu mai are pe unde sa iasa si refuleaza la imbinari.Ca si verificare,ambele calorifere demontate aveau urme de scurgere la tur,nu la retur.

Rezolvare
varianta 1.
Se demonteaza caloriferul de pe masina,se desface capacul,se scot spiralele din interior,se spala cu hipoclorit si se monteaza la loc.Se poate folosi putin silicon la garnitura. Apoi se face proba cu presiune aer. Eu am folosit doua valve de roti,polizate pitinpe care le-am folosit ca dop si am bagat aer.Daca pe vreo laterala scapa aer,se mai verifica daca sunt stranse bine clemele respective.

Varianta 2
Vremea nefiind favorabila am facut un compromis. Nu am mai demontat caloriferul de pe masina in functiune. Am bagat in loc de antigel 2 l de hipoclorit si am mers cam 100 km(am avut drum ,nu aiurea) Apoi am scos lichidul.
Am scos cuplele de la caloriferul cu problema,am mufat valva de roata polizata mai devreme pe tur si am bagat aer cu presiune. A iesit de acolo de toate pentru toti. Am mutat valva si pe retur si am procedat la fel. Am turnat hipoclorit nediluat printr-un furtun in calurifer,pe tur si retur,si am lasat sa actioneze cam o oara. Apoi cu un furtun gros ca cel de la instalatia masinii,am bagat apa muuuuulta in calorifer si pe tur si pe retur.
Am mufat la loc caloriferul la instalatia masinii,nu inainte de a baga apa si de a spala toata instalatia,radiatorul etc. pentru a indeparta resturile de la prafurile minune.
Am bagat antigel,aerisire.... si acum vad ca treaba e buna,chiar foarte buna.nu mai curge caloriferul si da caldura maxim.

12 Jan 2015, 23:58:
foto

12 Jan 2015, 23:59:
Daca nu am explicat ceva prea clar va stau la dispozitie cu amanunte.

This post has been edited by bundy220: 12 Jan 2015, 23:59


--------------------
n n n -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexul
post 13 Jan 2015, 09:40
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 575
Joined: 10 October 13
From: Bucuresti




OMG !!! DE LA CE este atat mizerie acolo?


--------------------
Renault Laguna 1998 - GPL Tomasetto Stag 4 Q-box
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdannicusor83
post 13 Jan 2015, 09:43
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 2 October 12




Hipocloritul nu ataca furtune sau elementele metalice?


--------------------
Renault Megane 2 2007 Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 13 Jan 2015, 09:53
Post #4


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Caloriferul (radiatorul) acela este de Laguna 1...ce model mai axact?


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 13 Jan 2015, 12:46
Post #5





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




e de espace 3


--------------------
n n n -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mugur_mugurel
post 13 Jan 2015, 15:54
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 389
Joined: 20 December 11




Hipocloritul nu ataca deoarece este un dezinfectant si este folosit si ca inalbitor si mai este folosit si in stomatologie.


--------------------
Renault Laguna III 2008 2.0 150 cp fara dpf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 13 Jan 2015, 18:34
Post #7





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




In teorie ataca cauciucul,dar depinde concentratia. Hipocloritul este o reactie a sodei caustice cu clorul.
In practica nu a atacat nimic.Mai ales ca e in bidoane de plastic...


--------------------
n n n -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 13 Jan 2015, 20:06
Post #8


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(bundy220 @ 13 Jan 2015, 12:46)
e de espace 3

Ce legatura are MATRA AUTOMOBILE cu Laguna 1....si postarea pe sectiunea asta?
Doar pentru ca Renault a montat un motor pe o masina inseamna ca toate masinile(Volvo/Aro) cu motor Renault sunt identice?


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gabryel.GLN
post 13 Jan 2015, 20:29
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.839
Joined: 14 December 09
From: Constanța




Si la Laguna 1 este la fel caloriferul.


--------------------
Renault Espace V INITIALE PARIS 2016/1.6 dci 160CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 13 Jan 2015, 20:36
Post #10


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Si nu era mai bine un topic explicativ de schimb cu altul nou in loc de prezentare "carpaceala"?
Totusi un calorifer de cativa zeci de ani chiar si curatat care mai este si lipit cu silicon la garnitura nu este cel mai bun exemplu de urmat.....parerea mea.


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gabryel.GLN
post 13 Jan 2015, 21:23
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.839
Joined: 14 December 09
From: Constanța




Poate nu toata lumea este dispusa sa mai investeasca intr-o masina de 14-20 ani si merge si "carpeala" asta. La mine a tinut 6 ani pana a inceput sa imi curga pe la garnitura si nu am pus niciun silicon, am strans capacul si a fost totul ok.


--------------------
Renault Espace V INITIALE PARIS 2016/1.6 dci 160CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 13 Jan 2015, 22:02
Post #12


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Investitie este un termen prost ales....aici este vorba de reparatie necesara.
Cand trebuie sa schimbi o piesa defecta nu faci o investitie ci repari corect....indiferent de valoarea de piata a masinii.
Si eu sunt adeptul reparatiilor/bricolaje diverse....cum am explicat de multe ori pe forum.
Dar pentru anumite operatiunii care implica multa manopera schimbul cu piesa noua este solutia cea mai rezonabila.
Ce facem acum desfacem rulmentul si bagam vaselina sa nu mai huruie,umplem bieleta antirasturnare cu silicon,lipim ferodouri pe sabot,etc......sau le schimbam/cumparam noi ?


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gabryel.GLN
post 13 Jan 2015, 22:16
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.839
Joined: 14 December 09
From: Constanța




La piesele necesare unei rulari in conditii de siguranta nu se pune problema de a face carpeala, acolo totul nou, insa sa desfaci un calorifer si sa il cureti nu mi se pare asa de periculos.
Cat despre timp de lucru, eu in maxim 15 minute il dau jos, 20-30 sa scot spirele si sa il spal si inca 15 minute montat inapoi.

This post has been edited by Gabryello: 13 Jan 2015, 22:19


--------------------
Renault Espace V INITIALE PARIS 2016/1.6 dci 160CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 13 Jan 2015, 22:19
Post #14


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE
am observat ca imi abureste parbrizul in partea soferului

Starea parbrizului trebuie sa fie impecabila pentru a circula in siguranta....la interior/exterior.
Stiu ca pare ridicol dar si starea stergatoarelor/pompa de spalator fac parte din necesarul rulajului in siguranta.....nu doar franele/directia/pneu.
Cand te trezesti cu geamurile aburite pe interior numai in siguranta nu esti.
Ventilatia si instalatia de climatizare mentinute in stare buna de functionare sunt parte importanta in siguranta circulatiei....in concluzie.

This post has been edited by espacern: 13 Jan 2015, 22:29


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 13 Jan 2015, 23:19
Post #15





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




Colegul espacern,(si cu asta inchei) e bine cateodata sa lasi pe unii in pace,sa aleaga ce vor,In alte discutii nu ai putut accepta faptul ca o planetara trebuie aliniata,chiar daca am postat si recomandarile unor producatori.
Nu conteaza ca e matra cu motor volvo ,caci caloriferul tot Valeo este[U].
Daca citeai cu atentie,ai fi observat ca eu am aplicat metoda doi,dat fiind faptul ca aui fost sarbatorule si e destul de dificil ca manopera la espace sa schimb caloriferele.
Daca am prezentat niste poze cu un calorifer la interior la o sectiune sa zicem gresita,am facut-o pentru ca aici sunt mai multi colegi care au astfel de probleme.
Nu stiu de ce nu esti asa de incisiv la multimea de topicuri deschisa chiar aiurea,pentru un amarat cod de casetofon de exemplu ,am si eu o intrebare(acu ceva zile)sau alte chestii mult discutate.
Despre carpaceala.... ti se pare doar. Am sa fac niste poze dupa spalare,cu manometrul pe calorifer sa vezi la ce presiune rezista.
Partea cu siguranta in trafic.....e un pic fortata zic eu,asa pot si eu sa te intreb cum circuli cu butelia de 16 ani vechime? La ITP ai dat atentie? apropos de siguranta...
Un filozof zicea:
"Multimea cunostintelor nu te fac sa fii destept",eu as adauga:mai ales daca sunt citite din documentatii si apoi spuse sau scrise pe ici colo.

SUCCESURI! smile.gif

This post has been edited by bundy220: 14 Jan 2015, 13:39


--------------------
n n n -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hardinc
post 14 Jan 2015, 09:14
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 28 October 10
From: Slobozia/Ialomita




la ce presiune ar trebui testat caloriferul dupa? 2 bari e mult?


--------------------
Renault Laguna 1.1 1995, 1.8 RT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 14 Jan 2015, 11:01
Post #17





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




Instalatia lucreaza cam la 1,5bar deci daca la 2 bari nu scapa e ok.Daca vrei sa faci treaba mai bine,incearca si o proba la cald sa iei in calcul si dilatarile.


--------------------
n n n -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radu_93
post 2 Nov 2016, 22:43
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 3 September 15
From: Timisoara




Salut! Detin o Laguna 1 ph2 din 98' si anul acesta incepand din primavara am inceput sa am probleme cu pierderea de antigel.
1. Prima data am pierdut pe la o-ringul de la pompa de apa(imi curgea prin partea dreapta a motorului in dreptul rotii ) am schimbat o-ringul nu mai curge.
2. A doua oara pe la caloriferul de cardura- schimbat calorifer (nou).
3. Dupa ce am schimbat caloriferul de caldura imi curgea pe la imbinarea conductelor tur-retur ce ies din calorifer- schimbat o-ringurile a doua oara
4. S-a spart radiatorul de apa- schimbat cu unul nou
5. S-a fisurat furtunul dupa aerisitor (cel de sus), sub cuplajul de plastic ce se imbina cu conductele tur-retur ce intra la pedalier- schimbat cu unu sh.

Dupa toate astea a functionat bine doua saptamani, nu aveam pierderi, pana in seara asta cand am vazut iar antigel pe presul de la sofer... sad.gif

E posibil sa se fi destrans surubul de la conductele tur-retur?

Am sa verific maine mai amanuntit problema, incerc sa mai strang acel surub.

P.S. sunt din Timisoara


--------------------
Renault Laguna 1998&2006 - AR 26 BRD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th May 2025 - 06:24
Dacia