CONSUM "0" IN FRANA DE MOTOR
![]() ![]() ![]() |
CONSUM "0" IN FRANA DE MOTOR
R19/16v |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|||
spy_oh_joy1389 |
![]()
Post
#32
|
![]() Megane zen și un mare plimbăreț Group: Members Posts: 3.879 Joined: 28 August 08 From: Sibiu ![]() |
"Senzorul" ala se numeste calculator de injectie.
|
--------------------
Renault
2 x Megane 4 GT&Zen
||2017||2016 Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
|
|
Ayden_CJ |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 577 Joined: 28 February 07 From: Cluj ![]() |
eu cred că se detectează 2 chestii:
- poziția clapetei de accelerație : închis - faptul că roțile se învîrtesc prin senzorul de pe volantă. În acest fel, dacă ambele condiții sunt îndeplinite se taie alimentarea injectoarelor Cînd ai apăsat ambreiajul nu mai contează senzorul de pe volantă, calculatorul de injecție deschide clapeta de accelerație ca pentru relanti și injectoarele lucrează în același regim |
--------------------
Renault
Symbol
2006 EX1,4 16V
- CJ-x5-DXM
|
|
bleano1 |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 13 January 13 From: iasi ![]() |
treaba cu ledul pare ok,e o metoda buna de verificare,si dupa explicatiile date de ceilalti forumisti incep usor usor sa cred ca intradevar motorului i se taie de tot alimentarea in frana de motor. Va multumesc de explicatii! ![]() This post has been edited by bleano1: 14 Apr 2013, 15:36 |
--------------------
renault
clio2
1,5dci 65cp,2004,caroserie
|
|
orbyt78 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 26 August 12 ![]() |
Gresit, injectoarel nu sunt oprite, nici la frana de motor, nici cand esti in panta pe liber. Oprirea unui injector duce la generarea de erori in map-ul ECU. Valoarea de 0 afisata de de CB, vine din cauza ca ECU este in asteptarea noilor valori de sarcina ale motorului. In cel mai bun caz injectorul debiteaza cantitatea de relantii, la vale pe liber.
La frana de motor e mai complex algoritmul. Practic sarcina motorului creste si , in prima faza ECU vrea sa dea mai mult combustibil, dar calcand frana, intelege ca este in frana de motor, si incepe sa scada combustibilul. Aceasta contradinctie face posibila aparitia de consum 0, care practic inseamna o asteptare. |
--------------------
renault
symbol
2007 Better late on earth, than fast under !
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#36
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Wrooooonnnnggggg!!!!
Pune clipul pe ea si zi-ne ce timp de injecție ai in frana de motor.... |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
PhilipMorris |
![]()
Post
#37
|
![]() dependent de internet banking Group: Members Posts: 708 Joined: 14 November 07 From: Where the streets have no name ![]() |
Masina nu are nevoie sa ii arati ca ai calcat frana sa inteleaga ca este in frana de motor. Ca de aia e frana de motor.
|
--------------------
MK2
Black panther, sexiest hatchback ever
TiVCT Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
|
|
BannedHost |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
Pe carburator doar nu se "taie" alimentarea si genereaza rateuri, daca cantitatea de benzina este mai mare deoarece forta nm in frana de motor e 0, deci motorul nu depune sarcina.. De aici si consumul 0 .... Uitati-va la alte marci de masini ... daca la 50 la ora le scoti pe liber iti va afisa consumul de relantiu ca deh, e la relantiu scoasa pe liber, iar daca o cuplati in viteza / frana de motor acel consum scade la 0.. E simplu ca buna ziua
This post has been edited by BannedHost: 13 May 2013, 10:50 |
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
asa este. La mine la Skoda, daca o scot pe liber la 50km/h imi arata un consum de 5%, apoi 3%, apoi 0.7litri/h.
In frana de motor consumul afisat este 0.0% |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
bleano1 |
![]() ![]()
Post
#40
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 13 January 13 From: iasi ![]() |
hai ca sa va spun,,,,, am testat masina 2 luni ,2 plinuri, prima luna am mers cat am putut de mult in frana de motor si mi-a iesit consum de 5,6 (oras) ,a doua luna am mers cat am putut de mult pe liber si mi-a iesit consum 5,2(oras).Acum .....ce sa mai cred....TOT la mersul pe liber raman ca vad ca e mai economic decat frana de motor.
O fi aratand cb-ul 0 dar nu cred ca e chiar 0,,,,practic ar fi ca si cum ai impinge masina ca sa porneasca de fiecare data cand e lasata in fr de motor ceea ce stiu ca nu se face,, deci un mic consum acolo este pentru a mentine motorul in functionare. |
--------------------
renault
clio2
1,5dci 65cp,2004,caroserie
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Nu stiu in ce situatii ai folosit frana de motor, insa la un diesel frana de motor este destul de puternica, si te incetineste rapid, fapt ce duce la nevoia de a calca acceleratia. Altfel, pe "liber" poti merge sute de metri daca ai deja viteza suficienta.
Ma mir ca inca se mai dezbate acest subiect, credeam ca e clar pt toata lumea ca in frana de motor injectia se opreste. |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
MuciX |
![]()
Post
#42
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Fascinant consumul ala, creca e mai mic decat cel comunicat de producator.
In fine, subiectul oricum e rasdiscutat, colegii ti-au explicat ce si cum, tu o tii cu Batman. N-ai decat sa scoti din viteza. Sincer as vrea sa te vad pe serpentine la coborare, cum o scoti la vopsea, asa doar cu frana de serviciu. |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
Ayden_CJ |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 577 Joined: 28 February 07 From: Cluj ![]() |
decît s'o scoți în 0 cînd vezi un semafor pe care presupui c'ai să-l prinzi verde cînd ajungi la el mai bine o bagi într'a 5-a și o lași să curgă. Frîna de motor e sfîntă. Dacă la frînă de motor se trece pe relanti io'mi pun carburator Solex de oltcit (că ala are electrovalvă care taie circuitul de relanti)! Chiar credeți că la frînă de motor calculatorul ăla e așa de idiot ca să pompeze amestec îmbogățit? EU NU!
This post has been edited by Ayden_CJ: 13 May 2013, 18:00 |
--------------------
Renault
Symbol
2006 EX1,4 16V
- CJ-x5-DXM
|
|
PhilipMorris |
![]()
Post
#44
|
![]() dependent de internet banking Group: Members Posts: 708 Joined: 14 November 07 From: Where the streets have no name ![]() |
frate bleano, dupa cum chinuiesti saraca masina, eu zic sa incerci sa mergi o luna numai dand la automat cu masina bagata in viteza. Atunci chiar consumul va fi 0.
Chiar trebuie sa incerci pe masina ta sa faci teste? Eu zic sa incepi sa ii crezi pe ceilalti. Normal ca ti-a consumat mai putin dand-o pe liber, ca tu de fapt in frana de motor o accelerai ca sa ai de unde sa reduci pe frana. Fa urmatorul test. Fa doua drumuri pe intorsura buzaului, unul dand masina pe liber in coborare si unul folosind frana de motor. O sa vezi o economie sesizabila de carburant in favoarea franei de motor. Eu vorbesc economie practica, lasand la o parte CB, CD, GH sau ce alte acronime sau algoritme au mai inventat alde Edison astia. Si te bucuri si de un traseu frumos. |
--------------------
MK2
Black panther, sexiest hatchback ever
TiVCT Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
eu fac in trafic in felul urmator: sunt cu ochii pe semafor de la 200 m inainte sa ajung in intersectie...daca il vad rosu, bag intr-o viteza potrivita (ex vit a III-a sau a IV-) si las masina sa curga pana ajung la semafor (timp in care am consum 0 pe CB). Daca e tot rosu, atunci o scot din viteza cand mai am cativa metri pana la stop (si brusc vad cum imi sare consumul instantaneu de la 0 la 7.5%, spre ex). Daca se face verde, atunci accelerez sau bag intr-o viteza inferioara si accelerez linistit, trecand de intersectie.
In perioada in care mergeam cu masina scoasa din viteza, consumam mai mult. Mersul in frana de motor ma ajuta sensibil la reducerea consumului de carburant...spre ex de la Sinaia la Buc am scos si 4.2% mergand la vale in frana de motor...dar ma rog, acum fiecare cu stilul lui de condus. |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
George Paul |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 6 May 07 ![]() |
Cand coboram in frana de motor pe Transfagarasan, de frig, stiu ca pornisem caldura. Coboram lejer, nu ma grabeam, nu ma alerga nimeni, sa savurez un pic traseul. Dupa ceva vreme am constatat ca nu prea mai baga caldura, si indicatorul de caldura de pe bord incepuse sa scada.
Mai clar de-atat ca nu mai ardea nimic in motor... ![]() La relanti sta indicatorul de temp. stabil, nu e dci sa scada la semafor. In oras, incetinind pe 100m spre semafor, nu-mi coboara consumul instantaneu la zero intr-a 5-a, doar in trepte inferioare. Chiar creste daca-i dau a 5-a si nu mai calc deloc acceleratia, fata de a o lasa sa incetineze singura in a 3/4-a. Nici pe coborare in oras (pe langa fosta fabrica de bere Rahova) nu vad intr-a 5-a zero. Are tendinta sa mentina viteza constanta la turatii mici (peste 1500rpm) si trepte superioare si papa benzina. O pot ajuta sa-nteleaga ca chiar vreau doar frana de motor, franand usor pentru o secunda. |
--------------------
Renault
Clio III
08.2007/Dynamique/1.4/3 usi Iudelor '89-azi:
Cine-au îndragit strainii Mânca-i-ar inima cânii, Mânca-i-ar casa pustia Si neamul nemernicia. Cititi ''Doina'' - Eminescu. |
|
MuciX |
![]()
Post
#47
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Parca am citit undeva ca e valabil peste o anumita turatie treaba cu consum 0; nu-mi imaginez ca e valabil la o frana de motor la 1100 rpm.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
bleano1 |
![]() ![]()
Post
#48
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 13 January 13 From: iasi ![]() |
ok.... am inteles
puteti opri topicul ![]() |
--------------------
renault
clio2
1,5dci 65cp,2004,caroserie
|
|
pheephee_11 |
![]()
Post
#49
|
![]() pe aici si eu Group: Members Posts: 509 Joined: 25 August 10 From: bucuresti ![]() |
@ mucix : nu cred ca e vorba de o anumita turatie... pur si simplu daca ai ajuns la o turatie scazuta, inseamna ca a scazut viteza ft mult, si motorul intra in sarcina.(vezi plecarea de pe loc doar din ambreiaj, la diesel mai ales). daca drumul are o panta corespunzatoare, nici prea mare, nici prea mica, poti avea frana de motor si la 1000... acum depinde normal de fiecare motor in parte unde are relatiul etc
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 1.6 16V
2004 Ford Mondeo mk4 2.0tdci 2008
unde vedeti ma atata ceata?! |
|
alexgeogabriel |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.418 Joined: 24 September 11 From: Bucuresti ![]() |
Salut, eu observ atunci cand incerc sa folosesc frana de motor(la deal), daca las maina in treptele de viteza 2-3-4, masina prinde viteza si turatia creste undeva la ~3000 turatii, unde vad ca stagneaza. Frana de motor nu ar trebui sa intre si sa mentina la o turatie mica pana in 1000(sa zicem), exista vreun comportament anormal sau nu cunosc corect eu fenomenul?
![]() This post has been edited by alexgeogabriel: 28 Jul 2013, 06:41 |
--------------------
Renault
Symbol
2007, 1.4, 75cp, 8v
- -
|
|
vallixx |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
In primul rand nu cred ca folosesti frana de motor la deal. Poate la vale
![]() Frana de motor functioneaza oarecum simiar cu frana de serviciu (de picior), adica cu cat e panta mai abrupta, cu atat trebuie sa apesi frana mai tare. Sau, cand ai o panta lunga, masina tinde sa prinda viteza pe ea astfel ca daca vrei sa o tii doar din frana de picior , va trebui sa apesi din ce in ce mai tare. Nu poti tine pedala constanta. La fel face si frana de motor, ea nu poate sta constanta. In panta, masina prinde viteza, ori daca tu esti intr-o treapta de viteza, atnci masina prinzand viteza creste si turatia. De aia din cand in cand, cand esti in frana de motor, o mai ajuti cate putin cu pedala. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
UXE |
![]()
Post
#52
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Am mai vazut eu dealuri unde cobora masina la vale
![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
tudorelghiorghiasa |
![]() ![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 222 Joined: 24 November 07 From: IASI ![]() |
Este normal ca in frana de motor LA VALE sa creasca turatia motorului. La benzina ea creste mai repede comparativ cu un diesel.
Cresterea turatiei motorului este invers proportionala cu treapa de viteza. Creste mai repede in trepte mici si tinde sa se opreasca undeva la 3000 ture. La diesel frana de motor este mai "tare" ea tine mai mult si nu creste asa de repede. Cel putin daca mergi in frana de motor cu treapta 1 la diesel ai toate sansele sa cobori o panta abrupta fara sa calci frana. Oricum ar fi, frana de motor eu o recomand , pentru a proteja discurile si placutele de frana. Iarna se recomanda utilizarea franei de motor pentru a nu frana mult si astfel reduci foarte mult sansele de a nu pierde controlul masinii. |
--------------------
scenic 2000 1.6 16 v
peugeot 207 diesel
2007
- IS 09 >>> RENAULT SCENIC 2000 1.6 16 V
|
|
cracos |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 10 April 09 ![]() |
da stiu ca sunteti stresanti , cu acest subiect . cat poti economisi la un plin cu frana de motor ? 0.5-1 l ? la cate plinuri credeti ca o sa se toceasca discurile si placutele excesiv . chinuiti masinile degeaba. daca nu vreti sa va uzati asa de repede franele dati o gaura in pardoseala si puteti face economie totala de placute .in afara de situatiile cand trebuie sa folosesti frana de motor, nu sunt de acord cu economia de carburant din treaba asta .
|
--------------------
renault
clio symbol
2005 fidji
|
|
vallixx |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Motivul nr. 1 pentru care se foloseste frana de motor la vale nu este acela ca s-ar face economie de carburant si nici protejarea franelor, ci acela ca daca folosesti frana de serviciu la vale, pe distante lungi ti se incing tare franele. Si problema cu incalzirea franelor este aceea ca daca nu se mai poate disipa caldura stransa, franele nu mai tin. Pedala se duce la fund iar frana prin parti.
Si te trezesti ca te duci catre parapet, fara posibilitatea de a opri masina. Deci inainte sa ne apucam sa facem mistouri cu "da gaura in podea si pune frana cu maciuca", hai mai bine sa gandim un pic. Daca putem. Daca nu, atunci....bine. Ca esti tu de acord sau nu cu motivul pentru care cineva foloseste frana de motor, ca-i pt. economie, ca-i pt altceva.....e numai problema ta. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
cracos |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 10 April 09 ![]() |
"in afara de situatiile cand trebuie sa folosesti frana de motor, nu sunt de acord cu economia de carburant din treaba asta ."
citeste bine inainte sa te aprinzi . nu era un misto si nici o rautate , era doar o gluma . |
--------------------
renault
clio symbol
2005 fidji
|
|
vallixx |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Am citit foarte bine si nu m-am aprins deloc. Sunt chiar calm. Ma deranjeaza insa cate unii care "vorbesc" doar ca sa se afle in treaba. Si asta n-ar fi mare lucru, dar mai ales cand se apuca de caterinci pe seama altora, desi ei sunt oricum pe aratura.
Uite spre exemplu frana de motor nu chinuie deloc motorul, ci chiar il ajuta, prin faptul ca motorul isi face ungerea cilindrului mult mai eficient. Astfel incat eu folosesc frana de motor ori de cate ori am ocazia. Si daca asta imi aduce si o economie de carburant..... si mai bine. Urasc "soferii" (sper ca observi ghilimelele), care una-doua stau numai cu piciorul pe frana. Personal ii numesc "franarii de duminica". |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
aleksanders |
![]()
Post
#58
|
![]() . Group: Members Posts: 2.976 Joined: 6 November 07 From: ... ![]() |
e chiar adevarat cu acel consum 0. eu tocmai ce facusem plinul si dupa ce am coborat transgfagarasanul incepuse sa imi curga motorina pe la buson si cand m-am uitat pe cb... ce sa vezi - aveam la consum cu -... acuma vine si intrebarea- cati litrii de motorina credeti ca am produs la o coborare?!!!
This post has been edited by aleksanders: 29 Jul 2013, 22:19 |
--------------------
.
.
.
- . ....
|
|
tudorelghiorghiasa |
![]() ![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 222 Joined: 24 November 07 From: IASI ![]() |
QUOTE(vallixx @ 29 Jul 2013, 21:56) Am citit foarte bine si nu m-am aprins deloc. Sunt chiar calm. Ma deranjeaza insa cate unii care "vorbesc" doar ca sa se afle in treaba. Si asta n-ar fi mare lucru, dar mai ales cand se apuca de caterinci pe seama altora, desi ei sunt oricum pe aratura. Uite spre exemplu frana de motor nu chinuie deloc motorul, ci chiar il ajuta, prin faptul ca motorul isi face ungerea cilindrului mult mai eficient. Astfel incat eu folosesc frana de motor ori de cate ori am ocazia. Si daca asta imi aduce si o economie de carburant..... si mai bine. Urasc "soferii" (sper ca observi ghilimelele), care una-doua stau numai cu piciorul pe frana. Personal ii numesc "franarii de duminica". Despre economie de combustibil nu stiu ce sa zic. Ea exista, dar este sensibil nesemnificativa. Cati km sunt parcursi in frana de motor? Cred ca este foarte correct sa vb realmente de "ungerea benefica a motorului, protejarea discurilor si a placutelor impotriva incalzirii nejustificate si sa nu mai zicem siguranta in trafic in anumite momente. Dar un singur lucru sa nu uitam: IN FRANA DE MOTOR NU SE APRIND STOPURILE DE FRANA SI ORICAND EXISTA POSIBILITATEA SA DAM PESTE "SOFERII DE DUMINICA". QUOTE(aleksanders @ 29 Jul 2013, 22:18) e chiar adevarat cu acel consum 0. eu tocmai ce facusem plinul si dupa ce am coborat transgfagarasanul incepuse sa imi curga motorina pe la buson si cand m-am uitat pe cb... ce sa vezi - aveam la consum cu -... acuma vine si intrebarea- cati litrii de motorina credeti ca am produs la o coborare?!!! Noroc ca erai in oborare in frana de motor cu turatie mica ca de altfel presiunea determinata de producerea de combustibil putea sa-ti arunce busonul departe This post has been edited by tudorelghiorghiasa: 30 Jul 2013, 09:00 |
--------------------
scenic 2000 1.6 16 v
peugeot 207 diesel
2007
- IS 09 >>> RENAULT SCENIC 2000 1.6 16 V
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#60
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Daca va veti uita la un consum mediu comparativ, veti vedea ca chiar scade destul de mult.
Cat despre becurile de frana, reglementu' zice sa mentii o distanta suficienta pentru evitarea oricarui pericol. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 05:48 |