Bujie blocata / intepenita, Recomandari si solutii
![]() ![]() ![]() |
Bujie blocata / intepenita, Recomandari si solutii
SanKraN |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 9 February 15 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio 3
2007 1.5 dCi / 50kw 68CP
Gri Metalizat |
|||
R19/16v |
![]()
Post
#2
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Cand nu folosesti masina, de exemplu in weekend, poate, torni acolo degripant din plin. Faci asta o vreme si bujia va ceda.
Asta in cazul in care nu e stricat filetul, bineinteles. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
pistritu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 520 Joined: 8 May 14 ![]() |
vezi ca iti trebuie si cheie buna serioasa. Iti recomand sa incerci dupa ce o lasi cu wd40, cu o cheie tubulara lunga + prelungitor + teu. Sa nu folosesti cheie cu clicket ca o strici rapid
|
--------------------
--
--
-- Gil26 este bolnav psihic
|
|
SanKraN |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 9 February 15 From: Bucuresti ![]() |
Au incercat baietii la service timp de 5 ore cu degripant si nu s-a lasat, cica nu are nici o problema filetul ci portiunea de dupa filet s-a oxidat si umflat deoarece nu a fost schimbata la 60k km. Daca era de la filet o scoteau. Masina are acum 103k km. In cazul asta ce este de facut ? o las asa si rulez doar cu 3 bujii ?
|
--------------------
Renault
Clio 3
2007 1.5 dCi / 50kw 68CP
Gri Metalizat |
|
Kojak |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Ce degripant au folosit?
Ma gandesc ca daca au folosit WD40 e destul de slab ca degripant, daca e intepenita asa de rau, ar trebui ceva mai puternic. De aia e bine ca la orice schimb de bujii, filetul unei bujii noi sa fie uns putin cu ulei inainte de montarea in chiulasa. N-ai sa vezi asa ceva niciodata intr-o reprezentanta, le iau si le monteza direct. La fel de important e si cuplul de strangere, bujiile nu se strang ca prezoanele de roti. Cati mesteri folosesc dinamometrica cand strang bujiile... This post has been edited by Kojak: 14 Apr 2015, 16:07 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
espacern |
![]()
Post
#6
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
https://www.youtube.com/watch?v=rSTNopDs3Pc
https://www.youtube.com/watch?v=Tq06zNegfcw Extragerea bujie rupta se poate face si fara demontare chiuloasa. |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
pistritu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 520 Joined: 8 May 14 ![]() |
vezi ca nu e bine ca dupa aia se solidifica de la ulei si greu o desfaci pe urma. E ca la prezoane daca le ungi si dupa aia le strangi de te urci cu picioarele pe cheia de roti. Vazusem la un vecin in parcare zilele trecute cum facea cu altcineva ... nici nu vreau sa ma gandesc ce-o sa se chinuie cand trebuie sa desfaca roata la o pana sau cand trebuie sa umble
Cureti filetul si strangi normal la mana cu cheia bujia si apoi se intoarce usor un sfert de tura inapoi. Atat ![]() Lasa ca si bujiile de logan schimbate la service in garantie si sa le schimb eu dupa 6 ani m-am chinuit sa le desfac cu teava pe cheia tubulara lunga si prelungitor. Mai sunt dinastia care strang ca apucatii in service. Mare noroc ca n-am stricat filetul la demontare Solutii desfacere bujie ramasa blocata,intepenita : 1.Se incearca prima oara cu un spray degripant bun.Se da cu spray,se strange un pic bujia,iar se da cu spray asteptati cateva minute dupa ce aplicati spray(5-7 minute) si pe urma se incearca desurubarea.Daca bujia nu este intepenita rau se va desface. 2.Daca nu a mers cu metoda 1 poate fi deja lipita,sudata de bloc de la schimbari cald,frig si atunci nu merge decat asa :Se forteaza bujia pana ce aceasta se rupe (o sa ramana filetul doar in bloc plus partea dinauntru),Se da cu bormasina gaura prin bujie pentru subtierea peretilor acesteia in dreptul filetului si cu o surubelnita,sula se apasa de jur imprejur pe filet dinspre margine spre interior pentru ruperea acestei parti a bujiei (bujia nu o sa cada niciodata in blocul motor fiindca spatiul unde sta bujia este ca o palnie ascutita in jos iar bujia e conica ,deci ramane acolo,la fel nu au cum sa cada resturi sau bucatele de bujie in motor ),Se baga apoi un ghevimbor pentru a da filet in ce a ramas din bujie si se infileteaza un extractor (stiti cu contragreutate).Prin trasul puternic si loviturile extractorului ,un mecanic sau cine cunoaste sculele o sa inteleaga, bujia o sa iasa si se curata un pic in urma ei urmele de funingine lasate pe blocul motor cu o sula. Ptr Bucuresti , se merge la un mecanic pe la Filaret ,un turc ,Hagi. Operatiunea dureaza cam 2 ore si nu se desface chiulasa de pe masina This post has been edited by pistritu: 14 Apr 2015, 18:02 |
--------------------
--
--
-- Gil26 este bolnav psihic
|
|
SanKraN |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 9 February 15 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(pistritu @ 14 Apr 2015, 17:56) vezi ca nu e bine ca dupa aia se solidifica de la ulei si greu o desfaci pe urma. E ca la prezoane daca le ungi si dupa aia le strangi de te urci cu picioarele pe cheia de roti. Vazusem la un vecin in parcare zilele trecute cum facea cu altcineva ... nici nu vreau sa ma gandesc ce-o sa se chinuie cand trebuie sa desfaca roata la o pana sau cand trebuie sa umble Cureti filetul si strangi normal la mana cu cheia bujia si apoi se intoarce usor un sfert de tura inapoi. Atat ![]() Lasa ca si bujiile de logan schimbate la service in garantie si sa le schimb eu dupa 6 ani m-am chinuit sa le desfac cu teava pe cheia tubulara lunga si prelungitor. Mai sunt dinastia care strang ca apucatii in service. Mare noroc ca n-am stricat filetul la demontare Solutii desfacere bujie ramasa blocata,intepenita : 1.Se incearca prima oara cu un spray degripant bun.Se da cu spray,se strange un pic bujia,iar se da cu spray asteptati cateva minute dupa ce aplicati spray(5-7 minute) si pe urma se incearca desurubarea.Daca bujia nu este intepenita rau se va desface. 2.Daca nu a mers cu metoda 1 poate fi deja lipita,sudata de bloc de la schimbari cald,frig si atunci nu merge decat asa :Se forteaza bujia pana ce aceasta se rupe (o sa ramana filetul doar in bloc plus partea dinauntru),Se da cu bormasina gaura prin bujie pentru subtierea peretilor acesteia in dreptul filetului si cu o surubelnita,sula se apasa de jur imprejur pe filet dinspre margine spre interior pentru ruperea acestei parti a bujiei (bujia nu o sa cada niciodata in blocul motor fiindca spatiul unde sta bujia este ca o palnie ascutita in jos iar bujia e conica ,deci ramane acolo,la fel nu au cum sa cada resturi sau bucatele de bujie in motor ),Se baga apoi un ghevimbor pentru a da filet in ce a ramas din bujie si se infileteaza un extractor (stiti cu contragreutate).Prin trasul puternic si loviturile extractorului ,un mecanic sau cine cunoaste sculele o sa inteleaga, bujia o sa iasa si se curata un pic in urma ei urmele de funingine lasate pe blocul motor cu o sula. Ptr Bucuresti , se merge la un mecanic pe la Filaret ,un turc ,Hagi. Operatiunea dureaza cam 2 ore si nu se desface chiulasa de pe masina Din ce mi-au explicat mecanicii eu ma incadrez in stadiul 2, este deja sudata mai jos de filet ca si in videourile puse de espacern, dupa ce le-am urmarit am vazut totusi ca exista o sansa sa scapi finalul bujiei in blocul motor daca cel care opereaza nu are o mana de chirurg. Poate cineva sa ma indrume catre o persoana specializata pe astfel de probleme si care a iesit cu brio dintr-o astfel de problema? si la ce costuri se ridica. Ca la mine la service mi-au zis ca se baga daca le dau acordul dar sa ma pregatesc si cu bani pt desfacerea chiuloasei etc in caz de se rupe... Nu vreau sa ma duc undeva sa imi zica ca se rezolva si sa ma trezesc ca au rupto si trebuie sa desfaca blocul motor. Pur si simplu nu am banii astia, la salariul meu trebuie sa mor 4 luni de foame ca sa imi permit chestia asta. This post has been edited by SanKraN: 14 Apr 2015, 20:58 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007 1.5 dCi / 50kw 68CP
Gri Metalizat |
|
75AIM |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 23 March 14 From: Constanta ![]() |
QUOTE(SanKraN @ 14 Apr 2015, 14:57) Salut, recent am dat de o alta belea, am descoperit ca masina avea nevoie de un schimb de bujii, are 4 ca numar. Am fost la service mi-au inlocuit 3 si pe a 4-a nu, pe motivul ca nu pot sa o scoata ca este intepenita din cauza oxidarii si trebuie sa desfaca chiuloasa pentru ca bujia sigur se va rupe daca forteaza. Procedura destul de costisitoare(4500ron aprox) deoarece trebuie distributie noua, garnitura de chiuloasa semeringuri etc. Intrebarea mea este daca este ok sa rulez cu astea 3 bujii sau trebuie neaparat sa o deblochez si pe a 4-a doarece in timp o sa ma afecteze. Cei de la service mi-au zis sa merg linistit asa cu ea blocata ca nu o sa am probleme celelante 3 bujii active or sa isi faca treaba, gen moare masina de batranete inainte sa fie necesar sa inlocuiesc bujia respectiva. Mentionez ca asta iarna am mers doar cu o bujie activa si nu am avut probleme. Vrajeala....de ce sa faci distributia si pompa de apa sa o schimbi daca tu le ai in regula?eventual schimbi numai cureaua de distributie si cea de transmisie+ garnitura chiuloasa.La 1.5 dci distributia nu necesita cine stie ce inginerie ca vine la semne usor, apoi se da chiuloasa jos...chestie de max 2h la un mecanic priceput. |
--------------------
Renault
Fluence
2013 Privilege,Clio 3 2007
- ex 99AIM
|
|
pistritu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 520 Joined: 8 May 14 ![]() |
2 mil te costa la service-ul de la filaret . E de munca cam 2 ore fara sa dai jos chiulasa
Str Cutitul de Argint (vis-a-vis de Autogara Filaret) This post has been edited by pistritu: 15 Apr 2015, 00:27 |
--------------------
--
--
-- Gil26 este bolnav psihic
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#11
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Nu ar merge cu un pistol de impact pneumatic?...Si eu le-am gasit stranse strasnic dar am reusit sa le dau jos si le-am strans la 10-15 Nm.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
SanKraN |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 9 February 15 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(pistritu @ 14 Apr 2015, 22:07) 2 mil te costa la service-ul de la filaret . E de munca cam 2 ore fara sa dai jos chiulasa Str Cutitul de Argint (vis-a-vis de Autogara Filaret) Te rog frumos daca poti sa imi dai un nr de tel, tu ai fost la ei si te-au rezolvat cu o bujie rupta? Ma gandesc asa la ce este mai rau, inca nu s-a rupt dar cine stie... QUOTE(RazvanF @ 15 Apr 2015, 06:13) Nu ar merge cu un pistol de impact pneumatic?...Si eu le-am gasit stranse strasnic dar am reusit sa le dau jos si le-am strans la 10-15 Nm. Ar merge dar nu stiu cine ar putea avea inafara de reprezentanta, si nu vreau sa ma duc sa dau niste bani si sa imi zica ca nu au reusit nici cu ala. Vreau sa merg la sigur. |
--------------------
Renault
Clio 3
2007 1.5 dCi / 50kw 68CP
Gri Metalizat |
|
SanKraN |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 9 February 15 From: Bucuresti ![]() |
Update: Done am rezolvat, dupa mai multe pile si sfori trase am ajuns intr-un circuit inchis de mecanici unde aveau toate sculele necesare pt extragere, din fericire nu a fost cazul datorita mecanicului dibaci care a scoso prin preancalzire in 10 min fara sa se chinuie.
Multumesc de sfaturi! Au fost foarte de ajutor! |
--------------------
Renault
Clio 3
2007 1.5 dCi / 50kw 68CP
Gri Metalizat |
|
#Dino |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.189 Joined: 10 November 07 From: Loading... ![]() |
Circuit inchis de mecanici? Cum vine asta?
|
--------------------
'22 Duster 1.0 Eco-G
/ Megane 3 1.6 16v 2013
/ Logan 1.4 MPI 2007
|
|
SanKraN |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 9 February 15 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Clio 3
2007 1.5 dCi / 50kw 68CP
Gri Metalizat |
|
andutu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 27 September 10 From: Bucuresti ![]() |
Eu le-am schimbat singur, o tubulara lunga de 10, prelungitor si clichet inainte sa incep operatiunea timp de o saptamana am dat de 3-4 ori cu WD40 pe ele.Au iesit destul de usor iar operatiunea a fost facuta cu motorul rece.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.5 dci
2005
|
|
alexutzuco |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 1 March 09 ![]() |
Exista o vaselina sub forma de spray de la WURTH care rezista la temperaturi foarte inalte. Este exact ca bronzul cu care se vopseau plitele de la sobe pe la tara. Cand am schimbat bujiile, cele noi au fost pulverizate din abundenta pe filet dar si pe partea de la filet in jos. Mecanicul care a facut operatiunea lucra la VW si mi-a spus ca asa se procedeaza si elimina intr-un procent mare aceasta problema.
|
--------------------
Renault
Clio III
2006
|
|
MMVI |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 611 Joined: 4 April 06 From: Ilfov ![]() |
unde gasesti de cumparat produse WURTH?
|
--------------------
renault
clio III
2007 1.6 16V dynamique
- B-xx-ELF
|
|
gabi.dragoi |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 17 June 13 ![]() |
|
--------------------
Renault
Clio 3 facelift
2012, benzina 1.2 16V 75CP
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#20
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Nu este recomandat sa folosesti acest tip de produse "in abudenta". Bujia incandescenta, la fel ca si bujia motorului pe benzina se alimenteaza cu minus(-) de pe blocul motor iar plus(+) vine din fisa/cablu.
Daca se pune prea multa solutie/vaselina antiblocare riscati sa pierdeti o buna parte din conexiunea cu minus(-) ce poate duce la aprinderea spiralei in cazul diesel iar la benzinare functionare iregulata a motorului. This post has been edited by RazvanF: 28 Apr 2015, 21:39 |
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
radunre |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Poate ajuta si asta http://www.molyslip.co.uk/copaslip.php
Eu am cumparat un tub de 100g. si-l folosesc la prezoane. |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
cosmingrigorescu |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 20 January 16 ![]() |
QUOTE(SanKraN @ 17 Apr 2015, 10:12) Update: Done am rezolvat, dupa mai multe pile si sfori trase am ajuns intr-un circuit inchis de mecanici unde aveau toate sculele necesare pt extragere, din fericire nu a fost cazul datorita mecanicului dibaci care a scoso prin preancalzire in 10 min fara sa se chinuie. Multumesc de sfaturi! Au fost foarte de ajutor! cum sa fac sa intru si eu in contact cu acel circuit inchis de mecanici? Ca si eu am vreo doua bujii intepenite |
--------------------
ford
mondeo
2003
|
|
jas2 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.382 Joined: 4 December 09 From: BUCURESTI ![]() |
Dupa ce a folosit el un culoar de trecere spre acel "circuit inchis de mecanici" l-a dinamitat.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
|
|
froniecristian |
![]()
Post
#24
|
![]() Cristi F Group: Members Posts: 152 Joined: 10 February 10 From: Rimnicu Vilcea ![]() |
Eu mi-am schimbat bujiile cu motorul rece. Pe cele noi le-am montat cu putin ulei de motor pe filet, pentru ca rezista cel mai bine la temperaturi inalte.
This post has been edited by froniecristian: 7 Mar 2016, 00:23 |
--------------------
Renault
Fluence
2013 Privilege 1,6 dci R9M - 130CP
- Vl-02-AMC I LOVE MY RENAULT
|
|
Yan78 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 439 Joined: 31 July 10 ![]() |
salut! ma puteti ajuta cu o recomandare pentru o cheie bujii incandescente. ceva de la un magazin online?
trebuie sa schimb bujia a doua de la dreapta ( poate conteaza aspectul acesta). multumesc! This post has been edited by Yan78: 7 Mar 2016, 14:11 |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2008 1.5 dci [URL=http://www.reno.ro/Folositi-functia-CAUTARE-t40668.html]Search cu incredere![/URL]
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.316 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Da, vezi ce cheie se potriveste .. de 10 de 12 ... vezi de care ...
![]() Nu exista cheie speciala de bujii pentru cele incandescente. Schimba bujia cu motorul cald ca sa nu plnagi pe urma pe aici ca s-a rupt si trebuie sa dai jos chiuloasa. Spor! |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#27
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Iti trebuie o tubulara lunga de 10, sa fie cat mai subtire. Posibil sa ai nevoie si de 1 prelungitor.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
Yan78 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 439 Joined: 31 July 10 ![]() |
Multumesc pentru raspunsuri.
Pana la urma am gasit intr-un magazin cheie pentru bujii de 10mm. Este lunga cu T si din chrom vanadium. Citeam tot pe forum ca schimbul este recomandat sa se faca cu motorul rece. http://www.reno.ro/index.php?showtopic=600...dpost&p=1193744 http://www.reno.ro/index.php?showtopic=600...dpost&p=1201526 @cj98czh sigur trebuie sa incerc cu motorul cald? Si inca o intrebare legat de cuplul de strangere. La o bujie Bosch in specificatii, scrie ca ar trebui sa strang cu un cuplu de 10Nm. Este corect? Nu era 15Nm? Difera de la bujie la bujie sau de la motor la motor? bujie_bosch.jpg ( Size: 41.29k ) Number of downloads: 571 This post has been edited by Yan78: 9 Mar 2016, 17:04 |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2008 1.5 dci [URL=http://www.reno.ro/Folositi-functia-CAUTARE-t40668.html]Search cu incredere![/URL]
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#29
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Strangerea este intre 10 si 15 Nm, daca folosesti o cheie dinamometrica corect calibrata va avea o marja de eroare de + - 3% care este acceptata de construcorii auto. Daca folosesti o chinezarie poate avea marja de eroare si de + - 5%.
Este bine sa scoti bujia veche cand motorul este cald, astfel rezidurile dintre filet vor fi "moi" si vei putea desface mai usor. |
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
Yan78 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 439 Joined: 31 July 10 ![]() |
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2008 1.5 dci [URL=http://www.reno.ro/Folositi-functia-CAUTARE-t40668.html]Search cu incredere![/URL]
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 01:24 |