Aparat aer conditionat "inverter" vs. "clasic", Ce este acest sistem si ce aduce nou in peisaj ?
![]() ![]() ![]() |
Aparat aer conditionat "inverter" vs. "clasic", Ce este acest sistem si ce aduce nou in peisaj ?
Axe |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|||
R19/16v |
![]()
Post
#2
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Fujitsu!
![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
mister |
![]()
Post
#3
|
![]() Nu cumpara masini frantuzesti si parfumuri nemtesti, ci invers. Group: Members Posts: 474 Joined: 13 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault Megane Sedan
Lux Privilege
2006
- 1,5 dci 100 CP Orice, oriunde, oricand, dar nu oricum.
|
|
Axe |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
QUOTE(mister @ 24 Aug 2008, 10:59) Corect super firma, are si de ce sa fie mentionata insa are si SUPER preturi ! ![]() Tehnoogia inverter este ludata pt consumul scazut de energie, dar hai sa vedem ca nu este chiar asa !? Cum se face pt a demonta teoria ? Se iau de ex doua aparate de la aceeasi firma, aceeasi putere, unul clasic, celalalt inverter, iata ; http://www.aerconditionat.info.ro/index.ph...itionat=fujitsu http://www.aerconditionat.info.ro/index.ph...itionat=fujitsu Deci avem clasic, pe incalzire : capacitate 13600btu la consum 1040W si inverter 16400btu la 1240W, ambele de 12000btu Prin regula de trei simpla avem un randament identic cu un consum aproape identic !!!! Unde-i deci avantajul ??? Referitor la functionarea la temperaturi exterioare mult mai scazute decat sistemul clasic avem date cotradictorii intre -7 si -20grade. Deci sa fie doar o vrajala noua precum aparatul de barbierit cu 12 lame care te barbiereste in somn ?! ![]() 25 Aug 2008, 08:47: am gasit ceva mai la subiect , iata : Poate incalzi astfel incat sa tina loc de centrala O functie importanta, dar pe care putini o iau in seama cand achizitioneaza un aparat de aer conditionat, este capacitatea de incalzire. Un astfel de aparat poate inlocui centrala termica si poate incalzi pana la o temperatura de 32 de grade Celsius, in conditiile unei temperaturi exterioare de pana la minus 20 de grade Celsius. In general, aparatele de aer conditionat nu pot functiona la temperaturi foarte scazute, pentru ca unitatea centrala este plasata pe exteriorul cladirii, unde, din cauza temperaturilor foarte joase, uleiul din compresor devine vascos si exista riscul sa caleze motorul. Puteti opta insa pentru un aparat cu Inverter, al carui motor este incalzit inainte de pornire. Putere mai mare pentru caldura In primul rand, tehnologia Inverter ofera performante mai bune de racire si incalzire a aerului. Temperatura dorita, selectata prin telecomanda, este atinsa de doua ori mai rapid, capacitatea de racire si incalzire fiind cu 30%-50% mai mare. Aparatele cu Inverter includ o functie Turbo, similara functiei Jet Function incorporata de alte modele, dar cu o putere mai mare de racire si incalzire. Temperatura minima la racire este de 18 grade Celsius, iar cea maxima la incalzire este de 32 de grade Celsius. Tehnologia Inverter controleaza frecventa electrica a compresorului, in functie de conditiile de temperatura din camera. Atunci cand este necesara mai putina energie electrica, frecventa este scazuta, reducand astfel consumul de energie, cu pana la 30% in comparatie cu alte tehnologii conventionale. Astfel de aparate pot fi utilizate la incalzirea apartamentelor in perioadele mai reci ale anului, cand vremea este mai capricioasa si nu corespunde perioadei calendaristice (inceputul toamnei, cand se pot inregistra temperaturi foarte scazute). This post has been edited by Axe: 25 Aug 2008, 08:47 |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
Axe |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
se pare ca cea mai tare tehnologie in domeniu este cea "pam inverter", super economica si cu garantie totala de 7 ani !!!
http://www.temperzone.biz/SRK_63,71ZE%20Gen.info.pdf This post has been edited by Axe: 3 Sep 2008, 12:56 |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
semit |
![]()
Post
#6
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Tu intrebi tu raspunzi
![]() |
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
Axe |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
mda, se pare ca cel mai bine te ajuti singur. intre timp m-am informat si am tras niste concluzii asa ca le mai impartasesc si eu
![]() |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
elro |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.254 Joined: 12 November 04 From: Ct ![]() |
si pe ce aparat/firma ai pus ochii?ca ma tenteaza si pe mine
![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2,
1,5 dCI
|
|
Axe |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
pai firme de luat in seama ar fi: hitachi, fuji, fujitsu, daikin, mitsubishi si PUNCT.
TOATE INVERTER. <span class='edit'>3 Sep 2008, 12:56:</span> ba nu !!! cea mai tare tehnologie este "V-PAM INVERTER" ui' aici : ![]() http://fujielectric.ro/ This post has been edited by Axe: 3 Sep 2008, 13:05 |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
GeX |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 21 July 05 ![]() |
Asta e un fel de reclama sau mi se pare?
![]() |
--------------------
Nissan
Juke
2016 - Tekna 1.6 DIG-T 190CP CVT Xtronic-M7 4WD
|
|
Axe |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
normal, reclama la un sistem, nu la o firma........
![]() |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
Liviu |
![]()
Post
#12
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Tehnologia inverter nu are avantaje in consumul de curent ci in confortul termic.
Un aer cond. clasic va merge in burst-uri ca sa mentina o temperatura setata. Adica: afara sunt 35 de grade, eu setez la 25 in camera. cazul 1: aer clasic: Aerul porneste, merge in full power pana cand temp ajunge la 24-24.5 si se opreste. Cand temp crestre la 25.5-26, aerul porneste iar in full power pana la 24-24.5 grade. Si tot asa. Cand zic full power ma refer la compresorul din unitatea externa (ala papa curentu de fapt). cazul 2: Un sistem inverter va merge full power pana atinge 25 de grade si apoi trece in mod "ralanti" (consumand mai putina energie instantanee) si MENTINE 25 de gade in continuu. Daca masori kilowatii consumati pe parcursul a 24 de ore in cele doua cazuri vei observa ca nu e nici o diferenta. Dar confortul termic al celor din casa este net superoir in cazul 2. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Axe |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
da, asta este unul din avantaje, mare zic eu, chiar si din pdv al zgomotului. pornirile si opririle compresorului se aud chiar tare, la inverter presupun ca nu.
ei insa se lauda cu economie de energie de pana la 40%, daca citesti cu atentie documentele de mai sus ! |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
Liviu |
![]()
Post
#14
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
si Renaultul se lauda cu consumuri fantoma in oras
![]() Haidi bre, una e reclama si alta e produsul. Energia e energie. Ca sa racesti in camera iti trebuie o pompa de caldura. Aerul conditionat este o pompa de caldura. Ca sa scoti X KW de caldura din casa, cheltui Y KW de energie electrica. Randamentul aerelor conditionate este cam la fel la toate => cheltui echivalent cu orice aer. Problema se pune insa cum cheltui banii aia, constant, sau in hopuri. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Axe |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
Probabil ultimele modele de compresoare, sunt mai economice si au randament mai mare.Daca tot este sa comparam cu masinile atunci cea mai buna comparatie ar fi aceea cu vechile motoare fata de cele actuale care consumau mult mai mult pt a deplasa o masina de greutate egala.
Nu cred ca-si permit sa scrie minciuni ref la consumul de curent pt ca exista "organe" care ii controleaza si efetueaza teste de laborator pe diferite modele si nu cred ca-i convine vreunui fabricant sa retraga ulterior modelul de pe piata pt o minciuna ! |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
Liviu |
![]()
Post
#16
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Tu incerci sa te convingi singur sau cum ?
Repet, e o chestiune de marketing. Intr-adevar, dupa stabilizarea temperaturii dorite, daca ma sori consumul instantaneu vei observa ca la aparatul cu inverter este cu cca 30% mai mic decat la aparatul fara inverter. Dar consumul mediu este cam la fel (cu mici diferente). Tehnologia actuala de pompare de caldura in mediu casnic foloseste acelasi principiu: compresie/decompresie a unui agent frigorific. Compresoarele sunt alimentate de un motor electric. Factorul de compresie/decompresie are un maxim tehnologic care ese deja atins iar motoarele electrice au acelasi randament de cand au fost inventate. Nu prea ai ce imbunatati la randament. Imbunatatirea vine de la modul de functionare, nu de la randament. Dar ma rog, vad ca tu intrebi ceva si daca nu ti se da raspunsul asa cum vrei tu incepi sa speculezi. Eu ti-am spus un fapt. Il poti accepta sau nu dar el tot un fapt ramane. P.S.: Daca tot ai intrat in domeniul invertoarelor, vezi ca sunt si cuptoare cu microunde cu invertor. Si alea eficientizeaza ceva .. dar de data asta e vorba de energia instantanee (repet, INSTANTANEE) pe care o degaja in camera cuptorului. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Axe |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
da,..., daca zici cu atata foc
![]() pe mine ma interesa tehnologia inverter mai mult pentru functionare pe incalzire, din ce am inteles merg pana la -20grd, fata de clasic pana la -7grd Dar cum se explica atunci diferentele de consum dintre aceste doua aparate de aceeasi putere ?! minciuna repet, nu poate fi, pt ca sunt contolate in laboratoare. http://www.climashop.ro/index.php/midea-12000-btu/h.html http://www.climashop.ro/index.php/fuji-ele...2000-btu/h.html This post has been edited by Axe: 5 Sep 2008, 11:28 |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
Axe |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
Cei care aveti deja si folositi invertere, ati observat randament mai bun si consum mai scazut la aceste aparate ?
|
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
pcs |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
Si la incalzire e aceeasi poveste ( bilant energetic ): aerul exterior este incalzit prin intermediul unei rezistente ( de exemplu ) Daca e nevoie de X KWh pentru a mentine temperatura de +20 cand afara sunt - 20, kilowatii-ora consumati sunt aceeasi, indiferent daca sunt produsi pe electricitate sau pe gaz ( centralele moderne au si ele randament de peste 90%) Diferenta este data de pretul diferit al kwh gaz/ electricitate, si cum kwh electric costa de trei ori mai mult decat kwh-gaz, tot cu o centrala pe gaz vei iesi mai ieftin.
PS: am cunostinte care s-au fript tare cu centrale / aer conditionat electric, datorita modului de facturare pe baza de istoric si citire la 6 luni practicat de E.ON, dupa patru luni = 2 facturi in care se bucurau cat de putin aveau de platit, a venit factura de regularizare si au trebuit sa faca grafic de esalonare ca sa o poata plati. This post has been edited by pcs: 21 Jul 2010, 13:45 |
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|
Axe |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
Man , nu inteleg ce legatura are gazul cu subiectul asta ?!
![]() |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
Turkish |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 11 November 05 ![]() |
inverterul este mai ieftin cand munceste ca sa mentina temperatura; nu am avut ocazia unei comparati stiintifice dar una ochiometrica la concluzia asta m-a adus;
eu am acasa daikin si pot spune ca au o calitate exceptionala: extrem de silentioase atat la unitatea externa cat si la cea interna; m-am convins de asta cand a trebuit sa achizitionez un aparat nou si am observat ca LG-ul inverter facea de nou mult mai mult zgomot decat cele doua daikin care aveau 4 veri de munca la activ fiecare deci in cazul daikin pot spune ca banii in plus se regasesc cumva in calitatea produsului despre restul nu stiu |
--------------------
Honda
Accord
2.4, 2007
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
eu tocmai am redescoperit ventilatorul.....
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
pcs |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
@Axe: Citat din primul post :"Toamna se monteaza un aparat de aer conditionat daca vrei sa-ti fie montat corect, fara graba si mai ales au reduceri substantiale. Deci hop si eu acus. Am studiat tot felul de aparate si am inteles ca cele inverter functioneaza pana la o temp ext. de -20grade, asa ca este interesant sa te incalzesti cu ele in conditiile in care gazul a luat-o razna la preturi."
Am vrut doar sa iti atrag atentia ca orice sistem de incalzire electrica, in conditiile din Romania, conduce la costuri mult mai mari. This post has been edited by pcs: 21 Jul 2010, 17:17 |
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|
Coro |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 334 Joined: 18 May 07 From: Bucuresti ![]() |
vin sa intaresc postul #2
Fujitsu ruleaza. si ar mai fi Liebert Hiross si Emerson, care intre timp a inglobat-o pe prima |
--------------------
Renault
MEGANE 1.5 dCi
2008 EXTREME Renault Safrane 2.0 Vi 1993 RT BVA
|
|
tatimeu |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.710 Joined: 6 September 06 ![]() |
daca aveti de gand sa va incalziti cu AC eu zic sa faceti economie pentru urmatoarele facturi de curent. E o alternativa doar acolo unde nu exista posibilitatea instalarii unei centrale termice pe gaz sau unde se poate pe lemn. Daca nu ma insel pentru astfel de aparat (AC) pe langa faptul ca fac si condens (deci atentie mare la nenea instalator) mai ai nevoie si de curent electric de la o priza cu impamantare, minim 16 amperi, recomandat siguranta separata in tabloul electric, daca cablul e de pe vremea lui nea Nelu facut traseu nou (spart pertii )
|
--------------------
renault/audi
Megane III RS/Audi A4
2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
|
|
crisolro |
![]()
Post
#26
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
AC-ul cu pompa de caldura (sau inverter sau cum s-o chema) e parfum toamna tarziu si spre sf. iernii cand inca nu se da caldura si respectiv se taie prea repede incalzirea centrala (nu comentam motivele
![]() ca si marci, am inteles ca unele care nu ar trebui ocolite ar fi WHITE WESTINGHOUSE ![]() personal, sunt multumit de LG-ul meu This post has been edited by crisolro: 22 Jul 2010, 11:40 |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
- cu nr absolut normal Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
Axe |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
QUOTE(pcs @ 21 Jul 2010, 18:13) @Axe: Citat din primul post :"Toamna se monteaza un aparat de aer conditionat daca vrei sa-ti fie montat corect, fara graba si mai ales au reduceri substantiale. Deci hop si eu acus. Am studiat tot felul de aparate si am inteles ca cele inverter functioneaza pana la o temp ext. de -20grade, asa ca este interesant sa te incalzesti cu ele in conditiile in care gazul a luat-o razna la preturi." Am vrut doar sa iti atrag atentia ca orice sistem de incalzire electrica, in conditiile din Romania, conduce la costuri mult mai mari. Acum am inteles ce ai vrut sa spui ! ![]() In legatura cu traseul separat direct de la contor sunt perfect de acord, eu am un ap de doar 9000btu care mi-a prajit o priza destul de buna si bine montata. |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th April 2025 - 19:31 |