Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Aparat aer conditionat "inverter" vs. "clasic", Ce este acest sistem si ce aduce nou in peisaj ?

Axe
post 24 Aug 2008, 08:08
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Toamna se monteaza un aparat de aer conditionat daca vrei sa-ti fie montat corect, fara graba si mai ales au reduceri substantiale. Deci hop si eu acus. Am studiat tot felul de aparate si am inteles ca cele inverter functioneaza pana la o temp ext. de -20grade, asa ca este interesant sa te incalzesti cu ele in conditiile in care gazul a luat-o razna la preturi. Daca este un specialist aici, rog frumos sa incercam sa lamurim daca merita investitia pt ca un inverter costa aproape de trei ori cat un ap. clasic !?
Am intrebat o echipa de montatori care este cea mai indicata/laudata/fiabila marca de aparat pt care ar trebui sa optez, raspunsul a fost Fuji sau Fujitsu. La magazine, parerea ar fi ca cel mai cel este Samsung. huh.gif

This post has been edited by Axe: 24 Aug 2008, 14:57


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 24 Aug 2008, 10:48
Post #2


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Fujitsu! up.gif


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mister
post 24 Aug 2008, 10:59
Post #3


Nu cumpara masini frantuzesti si parfumuri nemtesti, ci invers.


Group: Members
Posts: 474
Joined: 13 July 06
From: Bucuresti




Recomand Daikin

Raspuns la intrebarile tale: sursa


--------------------
Renault Megane Sedan Lux Privilege 2006 - 1,5 dci 100 CP
Orice, oriunde, oricand, dar nu oricum.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 24 Aug 2008, 11:37
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




QUOTE(mister @ 24 Aug 2008, 10:59)
Recomand Daikin

Raspuns la intrebarile tale: sursa
*



Corect super firma, are si de ce sa fie mentionata insa are si SUPER preturi ! sad.gif

Tehnoogia inverter este ludata pt consumul scazut de energie, dar hai sa vedem ca nu este chiar asa !? Cum se face pt a demonta teoria ? Se iau de ex doua aparate de la aceeasi firma, aceeasi putere, unul clasic, celalalt inverter, iata ;
http://www.aerconditionat.info.ro/index.ph...itionat=fujitsu

http://www.aerconditionat.info.ro/index.ph...itionat=fujitsu

Deci avem clasic, pe incalzire : capacitate 13600btu la consum 1040W si inverter 16400btu la 1240W, ambele de 12000btu
Prin regula de trei simpla avem un randament identic cu un consum aproape identic !!!! Unde-i deci avantajul ??? Referitor la functionarea la temperaturi exterioare mult mai scazute decat sistemul clasic avem date cotradictorii intre -7 si -20grade. Deci sa fie doar o vrajala noua precum aparatul de barbierit cu 12 lame care te barbiereste in somn ?! smile.gif

25 Aug 2008, 08:47:
am gasit ceva mai la subiect , iata :

Poate incalzi astfel incat sa tina loc de centrala

O functie importanta, dar pe care putini o iau in seama cand achizitioneaza un aparat de aer conditionat, este capacitatea de incalzire. Un astfel de aparat poate inlocui centrala termica si poate incalzi pana la o temperatura de 32 de grade Celsius, in conditiile unei temperaturi exterioare de pana la minus 20 de grade Celsius.

In general, aparatele de aer conditionat nu pot functiona la temperaturi foarte scazute, pentru ca unitatea centrala este plasata pe exteriorul cladirii, unde, din cauza temperaturilor foarte joase, uleiul din compresor devine vascos si exista riscul sa caleze motorul. Puteti opta insa pentru un aparat cu Inverter, al carui motor este incalzit inainte de pornire.

Putere mai mare pentru caldura

In primul rand, tehnologia Inverter ofera performante mai bune de racire si incalzire a aerului. Temperatura dorita, selectata prin telecomanda, este atinsa de doua ori mai rapid, capacitatea de racire si incalzire fiind cu 30%-50% mai mare.

Aparatele cu Inverter includ o functie Turbo, similara functiei Jet Function incorporata de alte modele, dar cu o putere mai mare de racire si incalzire. Temperatura minima la racire este de 18 grade Celsius, iar cea maxima la incalzire este de 32 de grade Celsius.

Tehnologia Inverter controleaza frecventa electrica a compresorului, in functie de conditiile de temperatura din camera. Atunci cand este necesara mai putina energie electrica, frecventa este scazuta, reducand astfel consumul de energie, cu pana la 30% in comparatie cu alte tehnologii conventionale.

Astfel de aparate pot fi utilizate la incalzirea apartamentelor in perioadele mai reci ale anului, cand vremea este mai capricioasa si nu corespunde perioadei calendaristice (inceputul toamnei, cand se pot inregistra temperaturi foarte scazute).

This post has been edited by Axe: 25 Aug 2008, 08:47


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 2 Sep 2008, 14:18
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




se pare ca cea mai tare tehnologie in domeniu este cea "pam inverter", super economica si cu garantie totala de 7 ani !!!
http://www.temperzone.biz/SRK_63,71ZE%20Gen.info.pdf




This post has been edited by Axe: 3 Sep 2008, 12:56


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 2 Sep 2008, 14:44
Post #6


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




Tu intrebi tu raspunzi smile.gif


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 2 Sep 2008, 14:52
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




mda, se pare ca cel mai bine te ajuti singur. intre timp m-am informat si am tras niste concluzii asa ca le mai impartasesc si eu smile.gif)))))


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elro
post 2 Sep 2008, 20:28
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 12 November 04
From: Ct




si pe ce aparat/firma ai pus ochii?ca ma tenteaza si pe mine icon_mrgreen.gif


--------------------
Renault Megane Sedan 2.2, 1,5 dCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 3 Sep 2008, 07:03
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




pai firme de luat in seama ar fi: hitachi, fuji, fujitsu, daikin, mitsubishi si PUNCT.
TOATE INVERTER.

<span class='edit'>3 Sep 2008, 12:56:</span>
ba nu !!!
cea mai tare tehnologie este "V-PAM INVERTER" ui' aici : smile.gif


http://fujielectric.ro/

This post has been edited by Axe: 3 Sep 2008, 13:05


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeX
post 3 Sep 2008, 15:49
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 21 July 05




Asta e un fel de reclama sau mi se pare? ph34r.gif


--------------------
Nissan Juke 2016 - Tekna 1.6 DIG-T 190CP CVT Xtronic-M7 4WD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 3 Sep 2008, 17:49
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




normal, reclama la un sistem, nu la o firma........ blush.gif


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 3 Sep 2008, 23:16
Post #12


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Tehnologia inverter nu are avantaje in consumul de curent ci in confortul termic.
Un aer cond. clasic va merge in burst-uri ca sa mentina o temperatura setata. Adica: afara sunt 35 de grade, eu setez la 25 in camera.

cazul 1: aer clasic: Aerul porneste, merge in full power pana cand temp ajunge la 24-24.5 si se opreste. Cand temp crestre la 25.5-26, aerul porneste iar in full power pana la 24-24.5 grade. Si tot asa. Cand zic full power ma refer la compresorul din unitatea externa (ala papa curentu de fapt).

cazul 2: Un sistem inverter va merge full power pana atinge 25 de grade si apoi trece in mod "ralanti" (consumand mai putina energie instantanee) si MENTINE 25 de gade in continuu.

Daca masori kilowatii consumati pe parcursul a 24 de ore in cele doua cazuri vei observa ca nu e nici o diferenta. Dar confortul termic al celor din casa este net superoir in cazul 2.


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 4 Sep 2008, 07:17
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




da, asta este unul din avantaje, mare zic eu, chiar si din pdv al zgomotului. pornirile si opririle compresorului se aud chiar tare, la inverter presupun ca nu.
ei insa se lauda cu economie de energie de pana la 40%, daca citesti cu atentie documentele de mai sus !


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 4 Sep 2008, 08:08
Post #14


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




si Renaultul se lauda cu consumuri fantoma in oras smile.gif ...

Haidi bre, una e reclama si alta e produsul.
Energia e energie. Ca sa racesti in camera iti trebuie o pompa de caldura. Aerul conditionat este o pompa de caldura. Ca sa scoti X KW de caldura din casa, cheltui Y KW de energie electrica. Randamentul aerelor conditionate este cam la fel la toate => cheltui echivalent cu orice aer. Problema se pune insa cum cheltui banii aia, constant, sau in hopuri.


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 4 Sep 2008, 08:58
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Probabil ultimele modele de compresoare, sunt mai economice si au randament mai mare.Daca tot este sa comparam cu masinile atunci cea mai buna comparatie ar fi aceea cu vechile motoare fata de cele actuale care consumau mult mai mult pt a deplasa o masina de greutate egala.
Nu cred ca-si permit sa scrie minciuni ref la consumul de curent pt ca exista "organe" care ii controleaza si efetueaza teste de laborator pe diferite modele si nu cred ca-i convine vreunui fabricant sa retraga ulterior modelul de pe piata pt o minciuna !


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 4 Sep 2008, 11:21
Post #16


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Tu incerci sa te convingi singur sau cum ?

Repet, e o chestiune de marketing. Intr-adevar, dupa stabilizarea temperaturii dorite, daca ma sori consumul instantaneu vei observa ca la aparatul cu inverter este cu cca 30% mai mic decat la aparatul fara inverter. Dar consumul mediu este cam la fel (cu mici diferente).

Tehnologia actuala de pompare de caldura in mediu casnic foloseste acelasi principiu: compresie/decompresie a unui agent frigorific. Compresoarele sunt alimentate de un motor electric. Factorul de compresie/decompresie are un maxim tehnologic care ese deja atins iar motoarele electrice au acelasi randament de cand au fost inventate.
Nu prea ai ce imbunatati la randament. Imbunatatirea vine de la modul de functionare, nu de la randament.

Dar ma rog, vad ca tu intrebi ceva si daca nu ti se da raspunsul asa cum vrei tu incepi sa speculezi. Eu ti-am spus un fapt. Il poti accepta sau nu dar el tot un fapt ramane.

P.S.: Daca tot ai intrat in domeniul invertoarelor, vezi ca sunt si cuptoare cu microunde cu invertor. Si alea eficientizeaza ceva .. dar de data asta e vorba de energia instantanee (repet, INSTANTANEE) pe care o degaja in camera cuptorului.


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 4 Sep 2008, 11:31
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




da,..., daca zici cu atata foc smile.gif
pe mine ma interesa tehnologia inverter mai mult pentru functionare pe incalzire, din ce am inteles merg pana la -20grd, fata de clasic pana la -7grd


Dar cum se explica atunci diferentele de consum dintre aceste doua aparate de aceeasi putere ?! minciuna repet, nu poate fi, pt ca sunt contolate in laboratoare.

http://www.climashop.ro/index.php/midea-12000-btu/h.html

http://www.climashop.ro/index.php/fuji-ele...2000-btu/h.html

This post has been edited by Axe: 5 Sep 2008, 11:28


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 21 Jul 2010, 11:48
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Cei care aveti deja si folositi invertere, ati observat randament mai bun si consum mai scazut la aceste aparate ?


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcs
post 21 Jul 2010, 13:45
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 422
Joined: 8 November 08
From: Bethoncourt, FR




Si la incalzire e aceeasi poveste ( bilant energetic ): aerul exterior este incalzit prin intermediul unei rezistente ( de exemplu ) Daca e nevoie de X KWh pentru a mentine temperatura de +20 cand afara sunt - 20, kilowatii-ora consumati sunt aceeasi, indiferent daca sunt produsi pe electricitate sau pe gaz ( centralele moderne au si ele randament de peste 90%) Diferenta este data de pretul diferit al kwh gaz/ electricitate, si cum kwh electric costa de trei ori mai mult decat kwh-gaz, tot cu o centrala pe gaz vei iesi mai ieftin.
PS: am cunostinte care s-au fript tare cu centrale / aer conditionat electric, datorita modului de facturare pe baza de istoric si citire la 6 luni practicat de E.ON, dupa patru luni = 2 facturi in care se bucurau cat de putin aveau de platit, a venit factura de regularizare si au trebuit sa faca grafic de esalonare ca sa o poata plati.

This post has been edited by pcs: 21 Jul 2010, 13:45


--------------------
Dacia/Renault/MB Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e 05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line - HA308VT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 21 Jul 2010, 15:04
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Man , nu inteleg ce legatura are gazul cu subiectul asta ?! biggrin.gif


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Turkish
post 21 Jul 2010, 15:17
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 11 November 05




inverterul este mai ieftin cand munceste ca sa mentina temperatura; nu am avut ocazia unei comparati stiintifice dar una ochiometrica la concluzia asta m-a adus;

eu am acasa daikin si pot spune ca au o calitate exceptionala: extrem de silentioase atat la unitatea externa cat si la cea interna;

m-am convins de asta cand a trebuit sa achizitionez un aparat nou si am observat ca LG-ul inverter facea de nou mult mai mult zgomot decat cele doua daikin care aveau 4 veri de munca la activ fiecare

deci in cazul daikin pot spune ca banii in plus se regasesc cumva in calitatea produsului

despre restul nu stiu


--------------------
Honda Accord 2.4, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 21 Jul 2010, 16:21
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




eu tocmai am redescoperit ventilatorul.....


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcs
post 21 Jul 2010, 17:13
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 422
Joined: 8 November 08
From: Bethoncourt, FR




@Axe: Citat din primul post :"Toamna se monteaza un aparat de aer conditionat daca vrei sa-ti fie montat corect, fara graba si mai ales au reduceri substantiale. Deci hop si eu acus. Am studiat tot felul de aparate si am inteles ca cele inverter functioneaza pana la o temp ext. de -20grade, asa ca este interesant sa te incalzesti cu ele in conditiile in care gazul a luat-o razna la preturi."
Am vrut doar sa iti atrag atentia ca orice sistem de incalzire electrica, in conditiile din Romania, conduce la costuri mult mai mari.

This post has been edited by pcs: 21 Jul 2010, 17:17


--------------------
Dacia/Renault/MB Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e 05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line - HA308VT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Coro
post 21 Jul 2010, 22:27
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 334
Joined: 18 May 07
From: Bucuresti




vin sa intaresc postul #2
Fujitsu ruleaza.

si ar mai fi Liebert Hiross si Emerson, care intre timp a inglobat-o pe prima


--------------------
Renault MEGANE 1.5 dCi 2008 EXTREME
Renault Safrane 2.0 Vi 1993 RT BVA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatimeu
post 22 Jul 2010, 11:13
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.710
Joined: 6 September 06




daca aveti de gand sa va incalziti cu AC eu zic sa faceti economie pentru urmatoarele facturi de curent. E o alternativa doar acolo unde nu exista posibilitatea instalarii unei centrale termice pe gaz sau unde se poate pe lemn. Daca nu ma insel pentru astfel de aparat (AC) pe langa faptul ca fac si condens (deci atentie mare la nenea instalator) mai ai nevoie si de curent electric de la o priza cu impamantare, minim 16 amperi, recomandat siguranta separata in tabloul electric, daca cablul e de pe vremea lui nea Nelu facut traseu nou (spart pertii )


--------------------
renault/audi Megane III RS/Audi A4 2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 22 Jul 2010, 11:37
Post #26


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




AC-ul cu pompa de caldura (sau inverter sau cum s-o chema) e parfum toamna tarziu si spre sf. iernii cand inca nu se da caldura si respectiv se taie prea repede incalzirea centrala (nu comentam motivele icon_mrgreen.gif )

ca si marci, am inteles ca unele care nu ar trebui ocolite ar fi WHITE WESTINGHOUSE wink.gif

personal, sunt multumit de LG-ul meu


This post has been edited by crisolro: 22 Jul 2010, 11:40


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp - cu nr absolut normal
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 22 Jul 2010, 12:28
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




QUOTE(pcs @ 21 Jul 2010, 18:13)
@Axe: Citat din primul post :"Toamna se monteaza un aparat de aer conditionat daca vrei sa-ti fie montat corect, fara graba si mai ales au reduceri substantiale. Deci hop si eu acus. Am studiat tot felul de aparate si am inteles ca cele inverter functioneaza pana la o temp ext. de -20grade, asa ca este interesant sa te incalzesti cu ele in conditiile in care gazul a luat-o razna la preturi."
Am vrut doar sa iti atrag atentia ca orice sistem de incalzire electrica, in conditiile din Romania, conduce la costuri mult mai mari.
*


Acum am inteles ce ai vrut sa spui ! smile.gif
In legatura cu traseul separat direct de la contor sunt perfect de acord, eu am un ap de doar 9000btu care mi-a prajit o priza destul de buna si bine montata.


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2025 - 19:31
Dacia