Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Apa pe esapament ... ? - garnitura chiulasa

maryo643
post 31 May 2007, 14:28
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 31 May 07




Salutari de la Zalau tuturor de pe acest forum. Ma bucur ca am gasit acest side unde sper sa mi se lamureasca nelamuririle pe care le am la un renault19
prima data vreau sa va spun ca am masina de 1an si2 luni-este vorba de un renault 19/1.9d/1990-si pana acum am fost foarte multumit de ea, la cateva luni de cand am cumparat masina au inceput sa crape furtunele la inst de racire,m-am uitat pe autodata si am vazut ca presiunea pe instalatie are 1.2bari asa ca am dat vina pe furtun gandind ca sunt prea vechi si sant coapte, dar dupa ce am schimbat furtunele a cedat radiatorul pe la capacul din dreapta dar nu pierdea apa multa asa ca am continuat sa circul cu el asa pana saptamana trecuta cand ma lasat la Vadul Crisului. Am simtit ca nu mai are putere si temperatura la motor urca brusc-dupa ce a trecut acul de a3-a linie unde trebuie sa cupleze termocupla am stiut ca ceva nu e in regula, asa ca am tras imediat pe dreapta l-am lasat sa se raceasca am umplut vasul de expansiune cu apa si am pornit motorul-surpriza la relantiu nu mai mergea rotund si trepida de parca era gata sa sara de la loc asa ca l-am oprit din nou verific apa borcanul era gol dupa 1min. de functionare verific furtunele toate ok, dupa care vad ca incepe sa picure apa din toba si inbinarea tevii de esapament-era clar garnitura de chiuloasa. Dar acum vreau sa va intreb e numai garnitura sau poate fi ceva mai grav? si daca e garnitura as reusi sa o schimb singur ca la service mi-au cerut aia 300ron sa o schimbe,iar din cate am vazut eu nu-i mare lucru trebuie sa ai grija numai la semnele de pe distributie.
motorul porneste usor si nu face galagie numai ca nu merge rotund la relanti
Astept parerile voastre


--------------------
RENAULT 19 1990/1.9D - SJ11MEA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 31 May 2007, 14:44
Post #2


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Dupa mine mergi rapid (de preferat fara motorul pornit prea mult timp) si schimba garnitura ... nu de alta dar pe urma dai in alte alea sad.gif smile.gif. Spor si bafta si sa ne spui ce si cum,


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolanu'
post 1 Jun 2007, 10:23
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 25 September 06
From: Bucuresti




Schimba-i garnitura si verifica si uleiul. Sa n-ai probleme mai mari dupa.


--------------------
Renault Megane 2003, 1,6L, 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 1 Jun 2007, 10:32
Post #4


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Una la mana, iti trebuie musai cheie dinamometrica ca sa schimbi garnitura.
A 2a la mana, e posibil sa fi strambat putintel chiulasa, deci ar trebui rectificata.
A 3a, garnitura nu se arde asa usor. Din ce spui tu eu nu sunt 100% convins ca e garnitura!


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maryo643
post 1 Jun 2007, 10:56
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 31 May 07




Tocmai am vorbit cu un prieten care e mecanic auto si el are aceeasi parere-90%
chiuloasa. oricum luni o sa duc masina la el si o sa vedem exact despre ce este vorba.
mersi oricum


--------------------
RENAULT 19 1990/1.9D - SJ11MEA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 1 Jun 2007, 13:20
Post #6


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




@R19/16v ai dreptate ... dar ca orice regula are si exceptii din pacate ... exemplu masinuta mea ... nu a ramas fara apa niciodata ... nu a inghetat niciodata ... nu a fiert apa niciodata si totusi la 60.000 km am schimbat garnitura care era crapata unsure.gif (sunt si poze la sectiunea clio) ...


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 1 Jun 2007, 13:35
Post #7


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




damn... fu' ghinion atunci...

si oricum, la 200ron de la GOETZE, nu strica s-o schimbi smile.gif

cu toata parerea de rau trebuie sa ma repet: fa aceasta schimbare conform cartii! Strange totul la cuplul indicat de reno! Daca e si cu strangere angulara, fa-o si asa! Respecta cartea ca ai numai de castigat!

P.S. Cum stii ce grosime trebuie sa aiba ganrnitura? Pentru motorul tau au fost 3 grosimi nedumerire.gif

@cmandrei, imi gasesti tu linkul te rog, ca eu nu l-am gasit mellow.gif

This post has been edited by R19/16v: 1 Jun 2007, 13:58


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 1 Jun 2007, 16:58
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Aceleasi simtome au fost si la mine, concluzia: garnitura de chiloasa arsa la cil 1 si cil 4, ca si recomandare, inainte de a porni motorul pune 3litri de ulei romanesc ca sa speli motorul (stiu eu de ce), apoi schimbi uleiul cu unul bun plus filtru nou. Apoi in loc de antigel porneste-l cu apa, pe care o schimbi dupa vreo 3 ore de mers, o data cu uleiul. La mine a intrat apa in ulei, am spalat chiluasa si motorul cu motorina, inainte de montaj.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maryo643
post 1 Jun 2007, 23:19
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 31 May 07




As avea nevoie de un manual de service pt renault 19 1.9d/1990 daca are cineva pe forum rog sa mi-l dea si mie
Ms.
ce ma intereseaza este forta la care trebuie stransa chiuloasa!!!!

This post has been edited by maryo643: 1 Jun 2007, 23:20


--------------------
RENAULT 19 1990/1.9D - SJ11MEA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 2 Jun 2007, 00:00
Post #10


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




0. Foloseste corespunzator strangerea dinamometrica si angulara!!


1. Trebuie sa folosesti suruburi noi.
2. Strangi in ordinea indicata in imagine la 30Nm
3. 80±4º
4. Astepti 3 minute
5. 1 si 2 = Slabesti + 25Nm + 213±7º
6. 3 si 4 = Slabesti + 25Nm + 213±7º
7. 5 si 6 = Slabesti + 25Nm + 213±7º
8. 7 si 8 = Slabesti + 25Nm + 213±7º
9. 9 si 10 = Slabesti + 25Nm + 213±7º

chiulasa19djg3.jpg

This post has been edited by R19/16v: 2 Jun 2007, 00:01


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maryo643
post 2 Jun 2007, 16:11
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 31 May 07




Mersi mult. nu ai cumva si manualul de service?


2 Jun 2007, 17:49:
Oricum m-am suparat pe r19 si vreu sa-l schimb. poate sa-mi zica cineva cati km rezista un motor de renault laguna 1.9dci in conditii optime de functionare?


This post has been edited by maryo643: 2 Jun 2007, 17:49


--------------------
RENAULT 19 1990/1.9D - SJ11MEA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 2 Jun 2007, 21:06
Post #12


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




smile.gif) de ce te-ai suparat pe R19?


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 4 Jun 2007, 09:50
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




motoru de laguna dci rezista mai putin decat cel aspirat de R19, turbina e cea care cade prima de obicei si costa ...


--------------------
Toyota AURIS Touring Sport 2015 - IF-94-URS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maryo643
post 5 Jun 2007, 16:02
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 31 May 07




Am cam sacapat ieftin cu motorul azi am adus-o de la mecanic si a fost numai garnitura -chiuloasa era ok., dar acuma parca intrerupe cateodata la relantiu in rest merge bine. Dar nu-mi mai indica temperatura la bord acul de la termometru ramane pe 0 are cineva idee ce poate sa aiba? o fi uitat mecanicul sa conecteze cablul de la sonda termica? Problema e ca nu stiu unde este situata sonda daca are cineva schema de la motor rog sa-mi trimita si mie.
Mersi !!!!!!!!!!!!!

Daca stiti raspundeti va rog ca nu-mi place sa ma duc fara sa vad temperatura motorului


This post has been edited by maryo643: 5 Jun 2007, 17:06


--------------------
RENAULT 19 1990/1.9D - SJ11MEA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 6 Jun 2007, 09:26
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




sonda de temperatura e cum te uiti la motor in partea dreapta, acolo unde sunt niste conducte de alama


--------------------
Toyota AURIS Touring Sport 2015 - IF-94-URS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 02:32
Dacia