Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Am taiat capetele de la fuzete, la ce sa ma astept, [inelul ala de pe butuc pe care se centreaza janta

internet
post 22 Apr 2007, 00:54
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 4 January 07




domnilor.... am un r19 chamade ph 2 , 1721, la care m-am hotarat sa-mi schimb jantele.... toate bune si frumoase doar ca cele noi nu intrau pentru ca gaura lor din centru era prea stramta.... iar in loc sa le strunjesc am preferat sa tai cu totul capetele alea de fuzeta [inelele alea de pe centru butucului]. acum roata sta doar in cele 4 suruburi [prezoane].
intrebare: la ce trebuie sa ma astept....se poate desface roata, rupe butucul, forfeca prezoanele...... e pericol de moarte???
va rog mult sa ma ajutati si eventual sa imi povestiti din experientele voastre asemanatoare !


--------------------
renault 19 chamade 1,7/ 93
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 22 Apr 2007, 09:22
Post #2


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Pai cel mai mare dezavantaj o sa fie ca nu o sa mai poti avea roti "echilibrate"...
Inelul ala taiat de tine are si rol de centrare a jantei asa ca acuma nemaiputand sa le fixezi decat in prezoane o sa-ti bate rotile indiferent cat de bine le echilibrezi...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 22 Apr 2007, 17:21
Post #3


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




nu cumva ala si suporta greutatea masinii? ca-mi vine greu a crede ca toata masina sta doar in suruburi. Janta oricum se centreaza, ca suruburile sunt conice.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 22 Apr 2007, 18:53
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




Inelul de pe mijloc sustine toata greutatea masinii si preia toate solicitarile mecanice.
Cu toate ca suruburile sunt conice, in ele se va dezvolta efort de forta taietoare iar la un moment dat va interveni fenomenul de ''oboseala'' iar prezoanele se vor rupe.Crede-ma, am studiat rezistenta materialelor.
Cat despre chestia cu echilibratul eu am pus niste jante cu diametru o idee mai mare si oricat si oriunde as echilibra rotile imi tremura la franare si la viteza de peste 120.

Sfatul meu este sa-ti iei alte fuzete si sa incerci sa faci ceva la jantele.
Nu circula asa...este periculos.

Succes.


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
internet
post 22 Apr 2007, 19:59
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 4 January 07




multumesc foarte tare.... inca mai astept pareri.
uite ce am auzit astazi de la un om in care am eu incredere.... cica alea au dublu rol.... in primul rand centreaza roata [lucru care in lipsa lor e aproape imposibil] si ca au si rol in asigurarea unei rigidizari fiind practic si un puct de sprijin pentru janta, insa mi-a zis ca rolul asta e unul secundar... pricipaul fiind cel de centrare.
pentru a ma convinge de ce spune mi-a dat exemplul unei situatii in care iei o curba cu o viteza mare.... iar atunci e clar ca fuzeta nu mai indeplineste niciun rol.... toata greutatea masinii fiind sustinuta de 2 suruburi per roata. cu alte cuvinte a incercat sa-mi zica ca suruburile alea sunt foarte rezistente... si ca sarcinile ce apasa asupra lor in curbe sunt extrem de mari.... iar ele sunt facute sa reziste. in concluzie m-a asigurat ca nu o sa-mi sara roata.... dar ca oricat as incerca... o poarta perfect centrata nu o sa mai am fara ele.
acum ce sa zic.... cred despre mine ca sunt un om ce isi formeaza pareri fundamentat... dar simt eu asa, oarecum ca si eventualul cost +timp pierdut atarna pe acolo pe undeva... chiar fara sa vreau... pentru ca imi dau seama ca e vorba de siguranta mea....
tocmai de aceea... mai astept pareri... si eventual relatari de experiente asemanatoare...
va multumesc mult... si imi cer scuze daca nu am fost suficient de explicit


--------------------
renault 19 chamade 1,7/ 93
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 24 Apr 2007, 10:48
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




mare gresala ai facut, prezoanele de la roata sunt intradevar rezistente, dar eu am avut experienta cu prezon care sa rupt cand am incercat sa il desfac din cauza ca era gripat, asa ca nu m-as baza doar pe ele
flansa de la fuzeta are ca principal rol centrarea rotii si mentinerea ei centrata, rolul de preluare a sarcinilor nu e neglijabil deloc apropo de curbe, roata in curba nu va forta perfect axial (adica pe toate prezoanele odata in mod egal) va face un fel de parghie, avand aceasta flansa pe centru acest efect este mult diminuat
eu zic sa faci bine si sa schimbi flansele de la fuzeta cu unele "complete" si sa te duci cu jantele la un strung cu batiuri mari si sa largesti gaura de centrare, probabil jantele sunt de VW sau altceva compatibil, eu asa am facut si e totul ok
Ai grija ca trebuie sa iti faci un dispozitiv de centrare a rotii in strung, practic o flansa de fuzeta originala a rotii, prinzi roata in ea invers, astfel incat sa fie centrata, astfel ai aces la partea din centru din interior a jantei si o poti aleza. S-ar putea sa mai am acest dispozitiv prin magazie, nu mai stiu sigur, ca aceasta operatiune sa intamplat acu vreo 5 ani la uzinele "23 August"


--------------------
Toyota AURIS - IF-94-URS Touring Sport 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FlorinG
post 24 Apr 2007, 13:17
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 332
Joined: 11 December 06
From: Bucuresti




Am de făcut doar o observație: la D1310 erau doar 3(trei) prezoane fără să mai fie centrate de altceva. Ai greșit tăindu-le dar mergi înainte! Mare lucru nu se întâmplă dacă nu concurezi cu ea.


--------------------
Reno*Opel Clio 1.5dCi 80CP, 2006 Opel Astra Clasic III, 2013
Să vrei și nu te poti schimba!
PNA Mio C520 EEU+T
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 26 Apr 2007, 10:55
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




distanta intre centru axei si gaurile de prindere a rotii la dacie este alta, mult mai mare, deci fortele care apar ca urmare a efectului de parghie in curbe sunt mult mai mici la dacie, alte socoteli ...
sistemul de pe dacie e de acu 40 de ani si sa renutat de vreo 20 de ani la el
Daca e sa mergem pe principiu merge si asa, atunci nu am mai schimba nici prezoanele cand schimbam jantele de tabla cu AL, ca tot prezoane sunt, iar faptul ca au alta conicitate nu conteaza ... dupa unii.
Acu fiecare cat tine la siguranta lui, mai nasol e ca mai sunt si altii pe strada


--------------------
Toyota AURIS - IF-94-URS Touring Sport 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonkyR19
post 26 Apr 2007, 21:21
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 111
Joined: 17 February 07
From: Baia Mare




Si eu mi-am pus jenti de aluminiu ,mi-am cumparat niste jenti din dezmembrari din polonia ,jentile is ca noi ,luate de pe un clio ,da cand sa le pun nu intrau pe butuc,am fost la un prieten de-alu taicameo strungar adevarat si mi-a luat 13mm de pe geanta si merge perfect .Si eu am studiat rezistenta materialelor si iti sugerez sa nu circuli asa ,prezoanele o sa cedeze de la gropi ,viraje ,se destrang se foarfeca ,nu e indicat .Nu merita sa-ti risti viata ,eu am avut bieletele de directie varza si am mers asa km multi si la viteze si de peste o suta de km /h.Mecanicul mi-a zis ca am avut noroc ,nu vreau sa ma gandesc la 110 ce inseamna o bieleta rupta .


--------------------
Renault 19 / Renault Megane Grandtour 2.1 1.7 injectie monopunct / 1.9DCI 120Hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 1 May 2007, 16:02
Post #10


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




am vazut si eu un r19 cu aceeasi idee pusa in aplicare: pentru a monta niste jante de aliaj de opel a spart (cu ciocanul, dupa cum arata) butucul exteror... jale mare, masina era mereu stramba si rotile stateau ca la caruta... probabil erau si prezoanele mai uzate, nu centrau jentile bine.

ca sa continui ideile colegilor... du-te la un strungar, ia din jante si, totodata, cumpara alte fuzete si alti tamburi...
Si eu am avut oarece probleme la primul montat/demontat, au intrat foarte greu, dar stau pe drum de parca sunt lipite de butuc.


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th August 2025 - 06:49
Dacia