Alan42, impresii si accesorii
![]() ![]() ![]() |
Alan42, impresii si accesorii
Zaherr |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 22 August 08 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol
2008 Fidji dCi Symbol Fidji 1,5 dCi 85 CP iulie 2008.gri eclipse
11-08-2008 11km 15-02-2009 15000km 15-06-2009 27000km 10-05-2010 60000km 20-03-2012 90000km |
|||
Dan P |
![]()
Post
#62
|
Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 12 November 08 ![]() |
Daca o misti 2mm o sa ai totusi un SWR de bun simt, chiar daca nu ideal. Deci iti recomand sa faci calibrarea, sa schimbi cauciucul (se gasesc), apoi vezi daca e cazul sa mai schimbi ceva. Verifica si alimentarea!
|
--------------------
Renault
11 Automatic
1987
- DAH-288A
|
|
andreis |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.689 Joined: 30 June 06 From: B u c u r e s t i ![]() |
Salut,
Am si eu un Alan 42 si o antena Mildland 145 si am cateva intrebari: 1: pe canalul 22, pe fregventa o tineti? EU sau EC? Eu azi am auzit si comunicat pe ambele, si sunt curios pe ce s-o las. 2: conectarea la antena externa se face cu mufa ce vine pe cablul ce vine bagat la bricheta, ca s-o folosesc cu baterii cum fac? |
--------------------
ex Renault
Megane
2.2 1,6 16v
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.174 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
1 canalul 22 e frecventa 27,555Mhz EU
2 exista o mufa adaptoare bnc-antena , vezi posturile mele , eu o folosesc pe acumulatori 25 Apr 2013, 01:35: deitalii aici This post has been edited by bygy007: 25 Apr 2013, 00:35 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
andreis |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.689 Joined: 30 June 06 From: B u c u r e s t i ![]() |
Multumesc bygy007,
Eu am montat-o direct din cutie si am setat EC (sau asa a venit) si se auzea clar si ok. Am incecat si pe EU si se auzea plin de paraziti. Oare trebuie calibrata antena? Am o Mildland Ml145 si din cate am inteles nu prea se calibreaza. Cand am montat antena, are doua surubele la baza, am introdus tija pana jos si le-am strans. Se pozitioneaza altfel? |
--------------------
ex Renault
Megane
2.2 1,6 16v
|
|
argon |
![]()
Post
#66
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu-ti recomand cu baterii, receptia si emisia scad drastic, pe langa ca se consuma rapid, pune-o la bricheta.
Iar statia se seteaza pe EC, de unde ai scos-o bygy007 cu EU? EU se foloseste doar in Germania si Cehia. Citeste manualul, scrie in romaneste bolduit cu 'ATENTIE' - se seteaza pe EC (FM 4W si 40 de canale) This post has been edited by argon: 25 Apr 2013, 13:35 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
l@u |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
argon |
![]()
Post
#68
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Oricum ca o constatare personala intarita de opiniile de pe net, calibrarea nu te ajuta cu nimic la receptie, doar la emisie. La Alan 42/52 nu stiu cat ajuta, cred ca are niste finali speciali facuti fata de o statie normala... la antena ei proprie ce calibrezi? Daca o folosesti in interiorul masinii cu antena ei, toate undele se intorc in ea..si totusi nu se ard finalii...Zic si eu.
This post has been edited by argon: 25 Apr 2013, 13:22 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Nu zici bine!
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
argon |
![]()
Post
#70
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ce anume nu zic bine? Recunosc ca nu stiu, daca stii mai multe, poate ma(ne) luminezi. Nu am simtit absolut nici o diferenta cu antena calibrata fata de inainte...adica mergea bine si inainte si dupa , pe vreo 2 masini diferite si amplasari diferite ale antenei.
Un specialist care cu asta se ocupa si care zic eu se pricepe, mi-a zis ca la puteri de genul 4w, pe autoturism, calibrarea e o fita, degeaba, dar nu-i prost sa nu o faca daca omu' da banu'. In schimb calibrarea e esentiala la puteri de la 10W in sus, sau cu amplificator, cum au majoritatea tirurilor. This post has been edited by argon: 25 Apr 2013, 20:11 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
"Calibrarea" nu este o fita, indiferent de putere! Conteaza!
Ca la 4W este mai putin probabil sa se arda finalii, este adevarat (exceptand cazul ca lasi statia in gol si emiti, situatie mai rea decat daca ai antena in scurt!!!), insa acel SWR (factor de unda stationara) conteaza si la emisie si la receptie. Cat am apucat sa vad eu (de putina vreme incoace), antenele de tip Midland sau Sirio ML145, cu talpa proprie au din nastere un SWR bun pe mijlocul benzii, adica in zona canalelor 20-22 si de aceea si rezultatele sunt foarte bune fara nici o adaptare. Concret, fara instrumente de masura, tu nu ai sa sesizezi diferente intre SWR 1,1 si 1,3! Finalii se vor incalzi ceva mai tare/putin in emisie, ai sa emiti 1Km mai departe, o sa ai 0,1uV la antena mai mult si ... cam atat! Toate astea nu ai sa le "simti" in practica fara masuratori sau repere foarte precise. La emisie mai sesizezi cate ceva insa pe receptie ... nu simti mai nimic, cu atat mai mult ca lucrezi cu squelch! Am scris si mai sus ca nu vei simti efecte spectaculoase! Atentie maxima trebuie acordata daca inlocuiesti cablul! Nu este recomandat sa pui orice lungime, dupa cum te taie capul! This post has been edited by adi_ar: 27 Apr 2013, 05:28 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.174 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(argon @ 25 Apr 2013, 14:15) Nu-ti recomand cu baterii, receptia si emisia scad drastic, pe langa ca se consuma rapid, pune-o la bricheta. Iar statia se seteaza pe EC, de unde ai scos-o bygy007 cu EU? EU se foloseste doar in Germania si Cehia. Citeste manualul, scrie in romaneste bolduit cu 'ATENTIE' - se seteaza pe EC (FM 4W si 40 de canale) ai statie identica? eu o folosesc pe acumulatori datorita parazitilor mult mai puternici cind este alimentata la bricheta am incercat-o si ma deranja foarte mult pe EU prnd pe 22 ce imi trebuie , restu nu ma intereseaza |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Dan P |
![]()
Post
#73
|
Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 12 November 08 ![]() |
Canalul 22 corespunde frecventei de 27225, nu 27555. Statia merge la fel de bine setata pe EC sau EU, cel mai bine e sa respecti indicatiile producatorului respectiv (din manualul statiei), nu toti recomanda la fel.
In rest, in general sunt de acord cu adi_ar. |
--------------------
Renault
11 Automatic
1987
- DAH-288A
|
|
dan.gutu |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 499 Joined: 26 February 07 From: Europa ![]() |
QUOTE(argon @ 25 Apr 2013, 20:06) Ce anume nu zic bine? Recunosc ca nu stiu, daca stii mai multe, poate ma(ne) luminezi. Nu am simtit absolut nici o diferenta cu antena calibrata fata de inainte...adica mergea bine si inainte si dupa , pe vreo 2 masini diferite si amplasari diferite ale antenei. Un specialist care cu asta se ocupa si care zic eu se pricepe, mi-a zis ca la puteri de genul 4w, pe autoturism, calibrarea e o fita, degeaba, dar nu-i prost sa nu o faca daca omu' da banu'. In schimb calibrarea e esentiala la puteri de la 10W in sus, sau cu amplificator, cum au majoritatea tirurilor. Deja ai inceput sa te pricepi si ii zici foarte bine ![]() |
--------------------
TOYOTA
COROLLA & AURIS HSD
2009 & 2012
|
|
argon |
![]()
Post
#75
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(adi_ar @ 25 Apr 2013, 21:30) "Calibrarea" nu este o fita, indiferent de putere! Conteaza! Ca la 4W este mai putin probabil sa se arda finalii, este adevarat (exceptand cazul ca lasi statia in gol si emiti, situatie mai rea decat daca ai antena in scurt!!!), insa acel SWR (factor de unda stationara) conteaza si la emisie si la receptie. Cat am apucat sa vad eu (de putina vreme incoace), antenele de tip Midland sau Sirio ML144, cu talpa proprie au din nastere un SWR bun pe mijlocul benzii, adica in zona canalelor 20-22 si de aceea si rezultatele sunt foarte bune fara nici o adaptare. Concret, fara instrumente de masura, tu nu ai sa sesizezi diferente intre SWR 1,1 si 1,3! Finalii se vor incalzi ceva mai tare/putin in emisie, ai sa emiti 1Km mai departe, o sa ai 0,1uV la antena mai mult si ... cam atat! Toate astea nu ai sa le "simti" in practica fara masuratori sau repere foarte precise. La emisie mai sesizezi cate ceva insa pe receptie ... nu simti mai nimic, cu atat mai mult ca lucrezi cu squelch! Am scris si mai sus ca nu vei simti efecte spectaculoase! Atentie maxima trebuie acordata daca inlocuiesti cablul! Nu este recomandat sa pui orice lungime, dupa cum te taie capul! Mersi de explicatia detaliata. Cu antene Wilson ai avut de a face? QUOTE(bygy007 @ 25 Apr 2013, 23:08) ai statie identica? eu o folosesc pe acumulatori datorita parazitilor mult mai puternici cind este alimentata la bricheta am incercat-o si ma deranja foarte mult pe EU prnd pe 22 ce imi trebuie , restu nu ma intereseaza Am statie identica, adica ca a ta fara accesorii - Alan 52, si se pare ca-i mai buna, nu am nici un parazit nici pe diesel nici pe benzina, ori ai matale xenoane pe Logan. Banda de frecvente nu tine de statie, tine de zona, pe EU ti-am zis unde se foloseste, merge si la noi, dar fara rezultate optime, la noi se foloseste EC. This post has been edited by argon: 26 Apr 2013, 09:35 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.174 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
o sa o incerc si pe EC sa vad cum merge la bricheta , oricum a ta e de 5W
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
argon |
![]()
Post
#77
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
In carte zice 4W, la fel ca la Alan42. De unde am luat-o zice 6W : http://www.cbmania.ro/promotii/alan_52_+_a...little_wil.html
Desi aceasi statie luata separat fara antena tot din aceasi sursa, zice 4W. Dar niciunde 5. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Am intalnit si Wilson (Little Will) si nu era prea grozava la SWR.
Dupa oarecare cazna am adus-o la 1,1-1,2. Asa, in teste, de la mine din curte (ca sti unde-i ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
Dan P |
![]()
Post
#79
|
Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 12 November 08 ![]() |
1.1--1.2 e foarte bine pentru Little Will, de obicei am scos 1.3-1.5 la mijlocul benzii si 1.7-1.9 pe capete. Dar, pentru cei 95cm ai ei, lucreaza foarte bine, magnetul e solid, cablul lung si de buna calitate. Ah, mi-am amintit, am scos o singura data swr 1.15 dupa ceva eforturi (de, era masina sefului!).
|
--------------------
Renault
11 Automatic
1987
- DAH-288A
|
|
argon |
![]()
Post
#80
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Recomanda cineva un swr metru sau cum ii zice ieftin si bun, sa fac si eu niste experimente?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
l@u |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Io am luat unu d'asta si am calibrat cu elstatia mea si statiile celor de la mine de la munca.Nu stiu cat este de bun dar nu s-a plans nimeni de un an de zile
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
argon |
![]()
Post
#82
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Cum se leaga? Are cabluri si tot ce trebuie?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
l@u |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
cablul nu este in pachet dar cumperi 2 mufe si 1/2m de cablu si il bricolezi tu ca nu e mare sfaraiala.de legat e la mintea cocosului ca scrie pe el ce si cum.poti calibra stati cu antena si poti afla si cu cati w emite statia.
This post has been edited by l@u: 26 Apr 2013, 21:45 |
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
argon |
![]()
Post
#84
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Intrebare pentru posesorii de 42/52, cand emiteti pe 22, scala de pe ecran cat se aprinde? La mine cand era necalibrata antena se aprinde full, dupa, nu, e full doar de la canalul 30 in sus...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dan.gutu |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 499 Joined: 26 February 07 From: Europa ![]() |
Dca nu se aprinde full, nu este calibrata bine, ai SWR peste 3 si intra protectia la emisie,adica emiti cu maxim 1-2wati.Asa cum ti-am spus si dincolo incearca sa tai din spic sau fa teste cu o sarma obisnuita,de inox sau zincata,o tai la dimensiunea cele de origine si apoi faci teste prin taiere,0,5-07 cm.
|
--------------------
TOYOTA
COROLLA & AURIS HSD
2009 & 2012
|
|
argon |
![]()
Post
#86
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Am taiat din spic 4 cm, sa ajung de la un SWR de 3.5 la 1.1 pe canalul 22. Cand era necalibrata pe ecran aparea ca emitea full, acum se opreste pe la 3.5 W.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Dan P |
![]()
Post
#87
|
Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 12 November 08 ![]() |
Cu motorul pornit ai incercat? Posibil sa ai ceva pierderi pe alimentare.
|
--------------------
Renault
11 Automatic
1987
- DAH-288A
|
|
argon |
![]()
Post
#88
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Doar cu motorul pornit am incercat.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
l@u |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Ce sa iti fac daca nu asculti si cumperi pocnitori de antene,ia un ml145 de la Midland talpa de 160 cm tot de la Midland ,schimba-i cablul cu unul mai lung si dupa aceea ai sa vezi ce inseamna o antena buna.Pana atunci arunca cu banii in caini si plange-te pe aici ca nu merge, ca nu drege.
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
argon |
![]()
Post
#90
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Am pus ochii pe asta , dar am auzit ca nu e bine sa schimbi cablul cu unul mai lung , fiind calculat exact pentru antena aia..si bla bla
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 13:12 |