Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Ajutor, Macara geam sofer

Micutzu'
post 14 Apr 2008, 16:08
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 14 April 08




Salut,
sunt nou pe aici si cer scuze administratorilor ca fac un nou post cu o problema discutata in trecut pe care doresc sa o readuc in discutie.
Sa incepem cu inceputul. Mi-a dat domnul prietena noua si cum acestea nu vin niciodata singure, au aparut si problemele. Conduce un Megane 1 sedan care la geamul soferului are unul din cele 2 fire litate din otel care sustine geamul e rupt. A fost in service si acolo i-au spus aia ca o costa 13 mil o macara noua si neavand bani i-a pus un lemn pe care l-a prins cu coliere de plastic (romaneala de-a noastra). Acum conducand in cea mai mare parte a timpului as vrea sa repar geamul.
Va rog sa ma ajutati si pe mine cu o carte de service, eventual sfaturi sau un alt forumist care m-ar putea ajuta (eventual contra-cost) sa remediez defectiunea.
Va multumesc anticipat.

P.s.: Sunt din Bucuresti

This post has been edited by Micutzu': 14 Apr 2008, 16:12


--------------------
Renault Megane 2001 / 1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
snowdream
post 15 Apr 2008, 08:57
Post #2


posesor de meganel


Group: Members
Posts: 176
Joined: 21 July 06
From: Ilfov




Du-te la dezmembrari in Popesti- Leordeni, sunt 2 centre care sunt speciale pentru Renault-uri, si ai sa gasesti la preturi de bun simt ceea ce cauti tu. Sa te ti tare ca sunt cam putori si vor sa ciupeasca aia wink.gif


--------------------
Renault Megane I RTA 2000/ 1.6/8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 15 Apr 2008, 09:14
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Foloseste search, ca parca mai era un topic cu treaba asta si se rezolvase cu un vecin binevoitor si o bere!
Parca se intitula topicul ceva cu "macara"
Bafta!


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 15 Apr 2008, 09:29
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Variante mai ieftine:
-alta macara de la dezmembrari
-sau si mai ieftin, gasesti un cablu similar, il tai la lungimea exacta si il sertizezi la capete.

http://www.reno.ro/-t41849.html

This post has been edited by 19vik: 15 Apr 2008, 09:34


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Micutzu'
post 15 Apr 2008, 16:00
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 14 April 08




Va multumesc pentru sfaturle date. Stie cineva lungimea exacta a cablului si grosimea acestuia?Ma ajuta si pe mine cineva sa il pun (contra-cost)? Adica desfac eu tot ce este la suprafata, dar geamul nu l-am dat jos niciodata si nici nu stiu foarte bine cum este prins si cum lucreaza mecanismul.


--------------------
Renault Megane 2001 / 1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 15 Apr 2008, 18:59
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Vezi in topicul asta, ai si desene din manualul de reparatii.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Micutzu'
post 18 Apr 2008, 10:11
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 14 April 08




Totusi nu este nimeni care ar putea sa am ajute si pe mine intr-o zi insorita biggrin.gif sa facem operatiunea cablul?


--------------------
Renault Megane 2001 / 1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calcaneu
post 18 Apr 2008, 10:27
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 4 July 05




Am aceeasi problema de vreo 4 luni .. cablul se poate masura doar dupa ce il scoti de pe tamburul de plastic de sub motoras. Problema e cum il sertizezi ca sa si tina la tensiunea mare la care e supus (nu e ca bicicleta unde trantesti o sarmulita stransa cu patentul).
M-am chinuit cam 4 ore intr-o zi sa refac ansamblul, dar n-am reusit pt ca eu n-am schimbat sufa, am sertizat-o la autogen, dar era mai scurta cu aprox 1 cm , exact cat s-a rupt unde era sertizata.
Daca te plictisesti rau intr-o zi, o poti demola, dar sa iei in prealabil o sufa similara pt bicicleta si sa ai un transformator pe 12 V ca sa poti glisa mecanismul pt probe.
Poate ma plictisesc intr-o zi si bag un tutorial pt astia mai minitehnicus smile.gif
Ai o poza mai cu macaraua:
14112007443.JPG ( Size: 379.2k ) Number of downloads: 424


Ai tutorial pt demolat usa aici, ca sa nu te duci in service pt remontarea piesei : http://www.reno.ro/Demontare-panou-portiera-t103951.html

Succes !

LE : mi-am reparat macaraua, dupa ce m-am plictisit cu CB-ul ... nu sfatuiesc pe nimeni sa se apuce, e o munca de chinez plictisit, cu rezultate indoielnice.

This post has been edited by calcaneu: 18 Apr 2008, 20:05


--------------------
Renault Megane Break 1.9 dTI 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Micutzu'
post 19 Apr 2008, 02:08
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 14 April 08




Ideea ar fi ca partea cu fata de la portiera am facut-o deja si m-am uitat k la felul 14 k nu am vazut mai nimic decat una bucata cablu rupt si atunci m-am hotarat sa pun inapoi toata fata cu ce avea si cam asta am facut pana acum (asta am facut-o acum vreo luna biggrin.gif). La mine problema mare e partea ce urmeaza cu scos geamul, demontare macara, pus fir, remontare.


--------------------
Renault Megane 2001 / 1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calcaneu
post 19 Apr 2008, 13:00
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 4 July 05




Daca ai intr-adevar timp liber (o zi lumina), poti sa te apuci de reparat ... dupa ce desfaci fata de portiera, dai plasticul ala negru tip fagure jos, ai acces la tot mecanismul macaralei.
Pentru ca nu am o poza cu portiera cheala, o sa definesc reperele in poza de mai jos, unde e doar piesa.ATENTIE !! in poza de mai jos nu e pozitionat bine motorasul, l-am rotat la montarea in portiera.
1.JPG ( Size: 341.89k ) Number of downloads: 469

Din moment ce ai o sufa rupta, geamul trebuie sa fie deja proptit cu un lemn/par/bat ca sa nu cada. Trebuie sa-l cobori ca sa ai acces la "chestia de plastic" definita mai sus, ea e singurul reper care tine geamul in contact cu mecanismul de glisare. Se ridica geamul la loc (blocat !!), se desface mufa de alimentare a motorasului (se vede printr-un triunghi in dreapta), cele 3 piulite care tin suportul de fixare si apoi cele 2 suruburi care tin banda de aluminiu pe care culiseaza "chestia de plastic". Se scoate usor tot ansamblul prin gaura mare din stanga.
Acum incepe distractia adevarata: ai piesa in mana si te uiti la sufa aia rupta...
14112007443.JPG ( Size: 379.2k ) Number of downloads: 401

Principiul de functionare e cam asa: 2 sufe perfect egale si simetrice ca traseu, tensionate f bine, trag de "chestia de plastic" in 2 directii .
De obicei se rupe sufa imediat dupa punctul de sertizare, vei gasi plumbul incastrat in "chestia de plastic" intr-un sant.
De aici sunt 2 variante de a rezolva: te apuci sa cumperi o sufa noua, scule de sertizat cu plumbi mici (aia de bicicleta sunt enormi) si incerci sa refaci la milimetru vechiul ansamblu...in principiu nu prea ai sanse de reusita, decat daca esti mini tehnicus.
A doua varianta e mai nedelicata, dar merge si asa : te folosesti doar de sufa care a ramas intacta si infipta in "chestia de plastic" si prinzi de ea capatul sufei rupte. Cum faci asta depinde doar de imaginatie si ce ai prin casa.. eu recomand sa cumperi de la rusi o presa din aluminiu cu 2 suruburi, folosita sa asiguri buclele la orice sufa (2 bucati de aluminiu cu 2 santuri fiecare, presate de 2 suruburi), formezi o bucla cu capatul sufei rupte si o atasezi cumva de sufa intacta, acolo unde iese din "chestia de plastic"
schema.JPG ( Size: 21.5k ) Number of downloads: 368

Ideal e ca toate improvizatiile sa fie la final sub planul "putulicii" "chestiei de plastic", tot ce e mai sus va lovi in geam dupa montare, ceea ce nu e chiar kusher.
Toata smecheria e sa tensionezi tot ansamblul foarte bine , incat cele 2 resorturi care tin tijele de plastic in canalul tamburului sa fie presate macar la jumatatea cursei, altfel vor iesi tijele si nu rezolvi nimic. Iti sugerez sa legi cu o sarma capetele celor 2 tije, astfel incat sa tina cele 2 resorturi presate permanent in tambur, asta te scuteste de un efort fizic considerabil.
18042008683.jpg ( Size: 814.79k ) Number of downloads: 385

NU DESFACETI TAMBURUL DECAT DACA E MUSAI !! Odata desfacut, e oribil de refacut in tensiune. Bagati WD 40 prin fantele laterale si e suficient.
Sper ca te-am scutit de 10 bulioane aruncate in buzunarul renault romania.
Succes la bricolat !


--------------------
Renault Megane Break 1.9 dTI 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Micutzu'
post 19 Apr 2008, 17:29
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 14 April 08




Multumesc mult. Acum chiar cred ca ma apuc de treaba.


--------------------
Renault Megane 2001 / 1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calcaneu
post 21 Apr 2008, 19:26
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 4 July 05




Un mic update ... ieri s-a desfacut tot ansamblul , iar am umblat cu geamul fixat cu un pix sad.gif
Deoarece nu mai exista decat o sufa care plimba tot ansamblul, va trebui sa te asiguri ca sertizarea care intra in "chestia de plastic" e fixata solid, respectiv am bagat un holsurub in fanta prin care ar putea sa iasa sufa . Vezi poza mai jos :
schema.JPG ( Size: 22.47k ) Number of downloads: 127


Sper ca n-ai apucat s-o montezi la loc..eu azi cu asta m-am distrat .


--------------------
Renault Megane Break 1.9 dTI 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Micutzu'
post 23 Apr 2008, 21:32
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 14 April 08




Nope. Momentan si eu si masina suntem plecati din Bucuresti biggrin.gif. Mergem in continuare cu geamul fixat cu minunatul lemn pus de baietii de la Renault biggrin.gif. Multumesc mult pt update.

This post has been edited by Micutzu': 23 Apr 2008, 21:34


--------------------
Renault Megane 2001 / 1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calcaneu
post 1 May 2008, 19:54
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 4 July 05




Azi am schimbat macaralele la ambele usi, ca ma asteapta un drum foarte lung si nu vreau surprize neplacute gen sufe rupte sau motoare decedate..
Am pus mai jos poze cu suruburile si piulitele care trebuiesc desfacute pentru a detasa macaraua
01052008711.jpg ( Size: 862.22k ) Number of downloads: 152

01052008712.jpg ( Size: 300.73k ) Number of downloads: 159

01052008713.jpg ( Size: 220.25k ) Number of downloads: 146


Spor !


--------------------
Renault Megane Break 1.9 dTI 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fyo
post 16 May 2008, 00:26
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 4 April 08




salut! daca nu ai rezolvat nici acum cu geamul da-mi un replies cu o adresa de mail. iau eu legatura cu tine si te ajut cu cea mai mare placere.


--------------------
renault renault megane 1 clasic 2001, 1.9 dti - if 01 fyo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Micutzu'
post 19 May 2008, 11:56
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 14 April 08




Ai pm. Mc mult.


--------------------
Renault Megane 2001 / 1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robybass
post 12 Oct 2012, 10:22
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 18 March 12




Cine ma poate ajuta sa schimb kitul macara geam stanga fata sau daca stiti pe cineva in CLUJ sa mi-l schimbe .... need help.pls


--------------------
Renault Megane 1 2001 - Cj 15 Bro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mrija
post 15 Oct 2012, 16:01
Post #18


Membru Veteran


Group: Members
Posts: 671
Joined: 4 June 07
From: Baia Mare




Ti l-as schimba eu, dar sunt in BM. Nu-i mare filozofie, dai jos fata de usa plus butoanele aferente, boxe si toate magariile, scoti fata de usa, desfaci suruburile de sustinere la macara, schimbi macaraua si remontezi la loc in ordine inversa. Am schimbat la coupe-up pe care l-am avut, are greamurile mult mai mari si macaraua e mai mare dar nu au fost probleme. iti trebuie o cheie de 10, un torx de 25 unul de 30 parca, o surubelnita in cruce, un hexagon de 6 parca (pentru buzunarul usii) si eventual daca nu vrei sa lasi urme smile.gif iei un mastic negru cu 30 lei.

Spor. Nu e greu de loc.


--------------------
Suzuki Gsx 750 R 110 cai la 200kg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Chitaristul
post 3 Jul 2013, 16:33
Post #19


Vlad


Group: Members
Posts: 31
Joined: 9 October 07
From: Cluj-Napoca / Baia-Mare




Salut baieti, tocmai ieri m-am apucat si eu sa imi repar macaraua stanga fata dupa ce mi s-a rupt "chestia alba" si am comandat un kit de reparatie macara, totul a mers perfect pana la montarea cablurilor pe melc, din pacate chiar daca am reusit sa le montez m-am trezit ca motorasul se blocheaza in sarcina dar in gol merge o.k. Aveti vre-o idee sau regula care ar trebui sa o respect la montarea cablurilor in melcul de la motoras?

Multumesc!


--------------------
Renault Megane 2 2005 1.9dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd May 2025 - 08:05
Dacia