Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Aditivi pentru ulei, Pro/Contra

ickx
post 5 Feb 2007, 20:02
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 208
Joined: 19 January 07
From: Bucuresti




Am cautat dar nu am gasit nimic "la obiect", doar franturi despre acest subiect, totusi daca nu am fost suficient de insistent va rog sa-l mutati.

Ce parere aveti despre folosirea aditivilor de ulei, indiferent de gradul de uzura al motorului?
A folosit cineva? Ca daca te iei dupa ce scrie pe etichetele lor te intrebi cum merg motoarele fara smile.gif


--------------------
Renault Laguna II Hatchback 2003 1.9 dci 74 Kw
cool
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 5 Feb 2007, 21:15
Post #2


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




uleiurile au din constructie aditivi in compozitie..mai ales cei full sintetici.... da tre sa faca si cineva o afacere... Parerea mea...baga ulei full sintetic si nu-ti fa griji o sa pice altele mult mai devreme decat motorul... de fapt o sa cada toata masina inaintea motorului smile.gif


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ickx
post 5 Feb 2007, 21:26
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 208
Joined: 19 January 07
From: Bucuresti




Cam asta este si parerea mea, dar cred ca topicul asta are rolul lui - macar nu mai dam bani pe toate "borhoturile".


--------------------
Renault Laguna II Hatchback 2003 1.9 dci 74 Kw
cool
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 5 Feb 2007, 21:31
Post #4


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Sustin si eu parerea colegilor din posturile precedente.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bh07xyk
post 5 Feb 2007, 21:59
Post #5


C


Group: Members
Posts: 976
Joined: 10 March 06
From: Oradea




Sunt in pricipiu impotriva aditivilor pentru ulei. Totusi, de dragul discutiei:

O singura data m-au ajutat, motor ultracopt de dacie de 25 de ani, papa 1 litru de ulei la mie, pompa de ulei varza, nu tinea nicicum presiunea uleiuiui peste 1.5 bar (pe aia aveam indicator pres. ulei pe Laguna n-am sad.gif ), ei bine, in conditiile astea am bagat ceva miere 2+2 de crescut vascozitatea si am mai tras 3 luni de motorul respectiv...


--------------------
Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2003 Progression
ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 5 Feb 2007, 23:20
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Uleiurile din fabrica in general Elf sunt bune si nu necesita aditivi,oricum majoritatea aditivilor pe care ii gasesti la noi sunt varza mai mult rau iti fac decat bine.


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabyT
post 5 Feb 2007, 23:40
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 641
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Desi nu cred ca un motor nou sau relativ nou ar avea nevoie de asemenea aditivi, totusi la motoarele vechi uneori chiar ajuta. Nu vorbesc din auzite. La un Tico cu peste 190.000 km, dupa "tratament" a crescut simtitor compresia si a scazut consumul de ulei. Nu stiu cum s-ar fi comportat respectiva masina daca nu avea aditiv in situatia in care a ramas fara pic de lichid de racire (s-a spart un furtun care duce la radiator) si a mers aprox. 150 km "pe uscat". Poate bine, poate rau; cert e ca inca se invarte...

P.S. nu sunt adeptul aditivilor si nu vreau sa le fac reclama; in principiu nu prea cred ceea ce se zice in reclame, dar totusi ce "minuni' a facut pe mica masina ma face sa ma gandesc de doua ori ...; oricum, din ce am mai citit pe forum, rau nu prea are ce sa faca.


--------------------
Dacia Solenza Scala / 2003
Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006
MIO C520
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 9 Feb 2007, 18:46
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Si eu sunt contra aditivilor pentru uleiuri. De multe ori, uleiuri din aceleasi clase (SJ, SK, SL, etc) cu aceeasi viscozitate, dar diferite ca marca, se comporta diferit in motoare, pot sa atace diferite componente ale motorului, sa intre in reactie cu acestea.
Eu nu sunt fan ELF, dar nu voi pune altceva in motor (in afara de cazuri extreme, normal), deoarece acest motor a fost conceput pentru Elf, fie ca vrem, fie ca nu vrem. Si asa e peste tot.
Cand un motor este conceput, se fac sute de testari, se incearca zeci de tipuri de uleiuri, etc, etc, etc, nu mai vorbesc de cate motoare sunt distruse in acest fel, pana se ajunge la un compromis de pret/economie/performante. Cand este lansat motorul pe piata, producatorul specifica ce ulei este cel mai bun pentru acel motor, chiar si marca, de aceea Renault recomanda Elf, Citroen recomanda Total, Daewoo recomanda Castrol, etc. Incercarea de a pune in motor uleiuri "superioare", nu va aduce cine stie ce in plus, ba dimpotriva. Vorbim de un motor nou aici, care are performante bune, nu consuma ulei, nu are zgomote anormale, etc. Nu se justifica alegerea altui ulei, daca producatorul a recomandat un anumit tip. Nimeni nu este mai in masura decat producatorul sa spuna ca un ulei este bun sau nu, deoarece sunt necesare teste ce nu sunt la indemana oricui.
La un motor uzat, nici in acest caz nu se recomanda, ce se recomanda este repararea lui si inlocuirea pieselor uzate, un ulei mai gros nu va face decat sa prelungeasca putin utilizarea acestuia.

Exact la fel este si in cazul aditivilor. Adaugati in ulei, ei schimba proprietatile acestuia, la fel cum sarea adaugata in mancare schimba gustul acesteia. Poate sa fie bine, poate sa fie rau. La un motor nou, nu are cum sa fie mai bine decat cu uleiul recomandat. La un motor uzat, va creste presiunea pe instalatie, va compensa uzurile din lagare, dar prea mult nu va face. Nu mai vorbim ca cine stie ce aditiv gros poate infunda canalizatiile de ungere mai subtiri ale motoarelor moderne, deci nu se va obtine nimic la final, ci chiar un motor distrus.

A, si presiunea crescuta a uleiului nu este un indicator al functionarii corecte a motorului, dupa cum nici grosimea acestuia nu ne garanteaza ca isi va face treaba corect. In ziua de azi, lucrurile stau chiar invers.

This post has been edited by Laurentziu83: 9 Feb 2007, 18:47


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Turkish
post 9 Feb 2007, 19:48
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 11 November 05




Nu stiu la masinile noi
La vechea mea dacie 1310 break am mers 2 km, para para, nu repede dar am mers, fara ulei in baie

Pusesem in urma cu jumatate de an Dura Lube la schimbul de ulei. Nu stiu daca sunt meritele lui DL da asa s-a intamplat.

IN M2 nu am pus
si nici in viitoarea nu o sa pun pentru ca am impresia ca uleiurile sintetice recomadate de producator sunt suficiente


--------------------
Honda Accord 2.4, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghetau dan
post 10 Feb 2007, 03:08
Post #10


D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban


Group: Banned
Posts: 1.269
Joined: 9 March 06




Dura Lube nu se vrea a fi un aditiv de ulei ci un conditionator de metal.
Eu am mers 60 km fara ulei in baie dupa ce am pus la 8ooo km dura lube,spargind baia la 50000km.


--------------------
Subaru Legacy 3.0R 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 10 Feb 2007, 08:01
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Pana la urma n-a ajutat prea mult, nu?


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghetau dan
post 10 Feb 2007, 11:34
Post #12


D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban


Group: Banned
Posts: 1.269
Joined: 9 March 06




Eu zic da,am pus la 8000km,am mai schimbat uleiul de citeva ori pina la 50000km fara sa mai pun dura lube,am spart baia si am mers 60 km fara ulei in baie (aveam pe cineva in spate si mi-a spus ca dupa 5 km nu mai iesea nimic de sub motor),pe drum de tara 15km si apoi inca 40-45 pina in Focsani.Am mers maxim cu 90km/h,a doua zi dimineata am pornit spre service fara sa pun o picatura de ulei in baie,am sudat capacul baii si masina a mai mers pina la 98000km cind am vindut-o. A ajutat sau nu?
Cu aditivii de ulei nici eu nu sint de acord.Un ulei bun (sintetic) are tot ce-i trebuie.


--------------------
Subaru Legacy 3.0R 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bh07xyk
post 10 Feb 2007, 17:30
Post #13


C


Group: Members
Posts: 976
Joined: 10 March 06
From: Oradea




In prima zi treaca mearga, dar nu stiu ce ai gandit tu in dimineata aia... Era greu s-o tragi la service?

@Laurentziu83. Nu te contrazic, nu e recomandabila mierea aia pt nimic in lume. In afara de cazul motorului respectiv.
Atat de copt era ca becurile de presiune ulei erau vesnic aprinse (nu le mai bagam in seama) si se auzea zgomotul de fier pe fier in motor. Tacanit metalic. Pentru inceput numai la viraje spre stanga (curgea uleiul in cealalta parte smile.gif ) dup-aia si la relanti pe loc. Dupa mierea 2+2 am mers fara tacanit 3 luni tot completand ulei si miere si am bagat set motor nou. Masina mai merge sa zic asa... si acum face 20ooo km pe an cu cel caruia i-am vandut-o cu 500 de euro icon_mrgreen.gif

This post has been edited by bh07xyk: 10 Feb 2007, 20:22


--------------------
Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2003 Progression
ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabyT
post 10 Feb 2007, 20:02
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 641
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




My mistake. Ma refeream la un "conditionator de metale" si nu la un aditiv cand am facut vorbire de tratamentul aplicat Tico-ului (era vorba tot de Dura Lube).
Sorry! sad.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala / 2003
Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006
MIO C520
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghetau dan
post 11 Feb 2007, 14:53
Post #15


D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban


Group: Banned
Posts: 1.269
Joined: 9 March 06




Pai ce sens mai avea daca am mers cel putin 40 km la viteza de 90km/h fara ulei...si in timpul asta nu s-a intimplat nimic...si nici dupa aia,ca am mai mers inca 50000km.


--------------------
Subaru Legacy 3.0R 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 06:36
Dacia