Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

11 Pages « < 6 7 8 9 10 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Acumulatori, tipuri, probleme, etc

11198123
post 14 Sep 2023, 09:49
Post #211


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 8 July 23





Da man, insa uite ce ma enerveaza pe mine: la a mea, cred ca isi da duhul dupa 5 ani pt ca a inceput sa faca figuri cum am scris pe alt topic aici.

Nici o problema, nu stau intr-o baterie, am bani. Dar e chestie de principiu, la asta pica in 5 ani iar la troaca batranului are 7 si inca duce.

Adica nu vreau sa schimb o piesa doar pt ca Renault vrea si a "programat" masina si consumatorii ca in 5 ani sa se duca.

Daca se poate, vreau sa tina mai mult. De 5 ani de cand am masina, eu nu am mers niciodata cu SS si tot pica. Ieri am pus un tester pocnitoare pe baterie si mi-a aratat rosu ( descarcata), am pus prin comparatie la troaca batranului de 7 ani si era verde-galben ( incarcata spre middle).

Stii cum e asta ? La fel cu cazul "bieleta" la megane 4- am schimbat de 3 ori bieletele in 70000 km - de 2 ori pe partea dreapta si o data pe partea stanga.


--------------------
renault megane 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuneam
post 14 Sep 2023, 12:26
Post #212


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 1 March 04
From: Bucuresti




Nu are a face S&S. E aiurea sa ni-l folosesti. Bateria se duce din alte motive. Consumatori mari, sta mai descarcata decat la troaca probabil, temperatura de functiomare. Numar porniri(din cheie, la rece), etc


--------------------
Renault/Ford Clio IV 2014 - bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 14 Sep 2023, 12:35
Post #213


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.054
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




Conteaza foarte mult si modul de incarcare a bateriei, la "troace" alternatorul se pune pe 14,XX Vdc si o incarca la maxim sau incearca sa o tina la max, la astea "inteligente" tine bateria spre 80-90% sa aiba tot timpul loc de recuperare a energiei.
O baterie cu Pb totdeauna isi pastreaza durata de viata cel mai bine incarcata 100% deci modul asta de lucru afecteaza durata de viata a bateriei.
Chiar doriti sa tina peste 5 ani? Optima.
Totusi daca faceti calculul cred ca tot cu alea de 5 ani iesiti mai ieftin...


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 14 Sep 2023, 12:35
Post #214


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(tuneam @ 14 Sep 2023, 13:26)
Nu are a face S&S. E aiurea sa ni-l folosesti.
*



nu stiu tu, dar la mine este al doilea buton pe care il apas dupa ala de Start ..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nilo
post 14 Sep 2023, 13:50
Post #215


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 30 September 18




Subscriu , fara S&S . Metoda de "f***t" bateria ... pauza 2 saptamani la masina , drum scurt de oras ~ 20 min in care s&s activ , iara doua saptamani pauza , si la urmatoarea pornire , probleme cu bateria ... Mai exact se manifesta in felul urmator :
Porneste motorul , dupa cele 15-30 sec in care sta turat motorul , relantiv-ul incearca sa se stabilizeze la 750 rpm dupa 2 sec se tureaza la 3000 concomitent cu avertizarea ca S&S a foast dezactivat , dupa 5 sec scade iar la 750 rpm si reia ciclul .
Am lasat 5 min sa mearga motorul asa , si nu a incetat sa faca ciclul asta ...
Oprit motorul si lasat 15 min.
La repornire mergea normal ... End of story
De atunci , no S&S .


--------------------
Reno Megane IV Intense 2018 1,33 6M
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 14 Sep 2023, 15:42
Post #216


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.351
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(11198123 @ 14 Sep 2023, 09:49)
Da man, insa uite ce ma enerveaza pe mine: la a mea, cred ca isi da duhul dupa 5 ani pt ca a inceput sa faca figuri cum am scris pe alt topic aici.

Nici o problema, nu stau intr-o baterie, am bani.  Dar e chestie de principiu, la asta pica in 5 ani iar la troaca batranului are 7 si inca duce. 

Adica nu vreau sa schimb o piesa doar pt ca Renault vrea si a "programat" masina si consumatorii ca in 5 ani sa se duca.

Daca se poate, vreau sa tina mai mult. De 5 ani de cand am masina, eu nu am mers niciodata cu SS si tot pica. Ieri am pus un tester pocnitoare pe baterie si mi-a aratat rosu ( descarcata), am pus prin comparatie la troaca batranului de 7 ani si era verde-galben ( incarcata spre middle).

Stii cum e asta ? La fel cu cazul "bieleta" la megane 4- am schimbat de 3 ori bieletele in 70000 km - de 2 ori pe partea dreapta si o data pe partea stanga.
*


poate troaca batranului se misca din an in pasti si atunci pe distante lungi nu frecata prin oras

QUOTE(Agrig @ 14 Sep 2023, 12:35)
Conteaza foarte mult si modul de incarcare a bateriei, la "troace" alternatorul se pune pe 14,XX Vdc si o incarca la maxim sau incearca sa o tina la max, la astea "inteligente" tine bateria spre 80-90% sa aiba tot timpul loc de recuperare a energiei.
O baterie cu Pb totdeauna isi pastreaza durata de viata cel mai bine incarcata 100% deci modul asta de lucru afecteaza durata de viata a bateriei.
Chiar doriti sa tina peste 5 ani? Optima.
Totusi daca faceti calculul cred ca tot cu alea de 5 ani iesiti mai ieftin...
*

tine o laie, la a mea dupa drum lung e incarcata 100% nu tine nimeni loc de nimic ca nu ajuta la WLTP (acolo pronesti cu bateire plina). Loc poate tin alea cu baterie de tractiune poate, desi si la un clio hev cand se umple aia papa frana de motor.

This post has been edited by einstein1984: 14 Sep 2023, 16:29


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
11198123
post 14 Sep 2023, 15:50
Post #217


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 8 July 23





Pai e tocmai invers. Meganul meu merge zilnic 150 km in afara orasului, fara SS, in timp ce batranu freaca loganu din 2004 cel mult 20 km in oras, si merge si subturat ( nu are de a face)

Masurat zilele trecute la rece :

- troaca : 14, xy V la relanti, idem cu consumatori porniti - nu scade sub 14.

-megane 4: 12V la rece nepornita, pornita la relanti 12,03- max 12,6 dupa 5 min de relanti si fara SS. Daca aprind consumatori, cam la fel....
Daca o ambalez pe loc, sare la 15-16V dar la relanti cum am scris mai sus.

Ala zice ca prin schimbarea param aluia se ridica pragul de incarcare.....de la 12 la 14.

Voi ce ziceti?

Maine trebuie sa iau oricum baterie.


--------------------
renault megane 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RveMO
post 14 Sep 2023, 16:01
Post #218


Membru autentic


Group: Members
Posts: 906
Joined: 4 July 16




Poti sa incerci, dar atata timp cat bateriile originale tin mult si bine, iar toate masinile vin cu aceleasi setari din fabrica(cel putin cateva mii bune fabricate in perioade apropiate pana fac ei schimbari), sunt altele motivele pentru ca tin mai mult sau mai putin si putem face o lista lunga de factori.

Una peste alta, AGM-ul instalat recent permite sistemului start-stop sa intre si la 1 minut dupa pornire. Nu cred ca se intampla la fel nici cu bateria originala. Asta nu inseamna ca o sa folosesc Start-Stop, dar in ultimul an si daca il lasam pornit non stop, nu mai intra. E un semn bun ca bateria nu mai are viata multa in ea. Sa vedem acum cat o sa tina cea noua. smile.gif


--------------------
Ford Focus 2005
Megane Intense 1.5 dCi EDC 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
11198123
post 14 Sep 2023, 16:03
Post #219


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 8 July 23





Tie ti -au instalat-o la magazin?

Au respectat pasii?

Am inteles ca nu ai avut erori si ca nu a fost nevoie de resetare


--------------------
renault megane 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RveMO
post 14 Sep 2023, 16:07
Post #220


Membru autentic


Group: Members
Posts: 906
Joined: 4 July 16




Am comandat-o acasa si am instalat-o eu. Am zis ca ma duc sa imi verifice incarcarea dar nu am avut timp si am pierdut perioada cand se putea face, asa ca am lasat-o asa fara garantie. Daca pica, mai dau 500 de lei pe ea si aia e. Oricum, sa mi-o verifice imi cereau inca 100 de lei ceea ce mi pare cam mult pentru o munca de ~10 minute.


--------------------
Ford Focus 2005
Megane Intense 1.5 dCi EDC 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
11198123
post 14 Sep 2023, 16:09
Post #221


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 8 July 23





Pai si cand ai instalat-o ai respectat anumite chestii? ( gen 5 min asteptare etc)?

Desi ma batea gandul la AGM, cred ca tot efb iau


--------------------
renault megane 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RveMO
post 14 Sep 2023, 16:14
Post #222


Membru autentic


Group: Members
Posts: 906
Joined: 4 July 16




Nu faceti din instalarea unei amarate de baterii o operatie pe creier, ca nu este. Stiu ca exista baterii care trebuiesc programate ca sa fie recunoscute si acolo este altceva.
I-am verificat voltajul cu motorul oprit si pe cel cu motorul pornit si aia a fost tot ce am verificat. Totul este conform cu ce indica producatorul bateriei in instructiunile de instalare.


--------------------
Ford Focus 2005
Megane Intense 1.5 dCi EDC 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
11198123
post 14 Sep 2023, 16:17
Post #223


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 8 July 23





Nu de reprogramare ma interesa. Dar unii care au inlocuit-o, au avut o eroare care se remedia numai prin schimbul unei sigurante de 5A, care se poare arde daca nu se respecta ceva.

Am intrebat din curiozitate. Deci merge si asa.



--------------------
renault megane 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RveMO
post 14 Sep 2023, 16:21
Post #224


Membru autentic


Group: Members
Posts: 906
Joined: 4 July 16




Poate se arde siguranta ca nu se respecta ordinea la cuplarea bornelor...zic si eu. La mine nu s-a ars nimic, singura problema am avut-o cu alarma pana mi-am adus aminte cum se reseteaza.


--------------------
Ford Focus 2005
Megane Intense 1.5 dCi EDC 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 14 Sep 2023, 17:50
Post #225


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




QUOTE(11198123 @ 14 Sep 2023, 08:58)
Am aflat ca, daca modific parametrul din imagine pot face ca bateria sa fie incarcata constant de alternator si astfel sa i se prelungeasca viata.

Asta, impreuna cu anularea SS, ar face ca masina sa accepte si baterii standard obisnuite nu numai EFB/AGM.

Ce parere aveti? E adevarat?
*


NU, daca modifici doar acel parametru \valoare din imagine NU poti face ca bateria sa fie incarcata constant de alternator, incarcarea pilotata si managementul \gestionarea energiei masinii sunt mai complexe si sunt mai multe interdependente, lucru valabil si pentru S&S implicit dezactivarea sa (inhibarea, care are acelasi efect, este altceva), acesta fiind “prezent” in cateva calculatoare ale masinii.
(iar sugestia mea este ca inainte sa modifici ceva sa intelegi bine ce presupune acel lucru si mai ales efectele pe care le are, altfel se poate “obtine” si (doar) o functionare neconforma a componentelor \sistemelor)


QUOTE(RveMO @ 14 Sep 2023, 16:01)
... dar in ultimul an si daca il lasam pornit non stop, nu mai intra. E un semn bun ca bateria nu mai are viata multa in ea. Sa vedem acum cat o sa tina cea noua. smile.gif
*


Da, asa este, Stop&Start este dezactivat de softul masinii si daca (dar nu numai) incarcarea bateriei este sub 80%, tensiune prea slaba, baterie prea rece (temperatura baterie sub -5 C), consum mare de current pana la 70A prin auxiliare mai mult de 10 s, etc.


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 14 Sep 2023, 18:30
Post #226


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.054
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




QUOTE(einstein1984 @ 14 Sep 2023, 15:42)
tine o laie, la a mea dupa drum lung e incarcata 100% nu tine nimeni loc de nimic ca nu ajuta la WLTP (acolo pronesti cu bateire plina). Loc poate tin alea cu baterie de tractiune poate, desi si la un clio hev cand se umple aia papa frana de motor.
*



E destul de greu de masurat gradul de incarcare a unei baterii... deci nu prea ai cum pune baze pe 100%.
Atit timp cit dupa o faza de 14,xx Vdc o scade la 12Vdc...aia nu mai sta incarcata 100%, tot timpul va face cicli, mici da-i face.
P.S. ca sa ai o idee de gradul de incarcare tensiunea se masoara dupa citeva ore cu ea in gol, decuplata si aia depinde de tipul bateriei, una e AGM, Gel, EFB sau FB, alea trebuie sa le ai din docu producatorului, asa daca masori 12,6Vdc si bateria e AGM zici ca-i 100% dar ea-i pe la ...80%

https://batteryworld.varta-automotive.com/e...sults-interpret
Pe acolo gasiti modul de lucru a bateriilor incarcate LIN

"If energy recovery is also carried out in the vehicle (recovery of braking energy), the EFB battery works artificially at a lower state of charge (SOC State Of Charge at approx. 70%). Depending on the driving profile (short distance, stop-and-go, etc.), a conventional wet battery will be defective within a few months in this application due to the extremely high cyclic load. "

https://www.bannerbatterien.com/en/Battery-...-an-EFB-battery

Asta spun fabricantii de baterii, eu totusi stiu ca e peste 80% starea de incarcare a lor ca tinta deci cred ca este fix o laie incarcarea ce o masurati, mai precis starea de incarcare...

This post has been edited by Agrig: 14 Sep 2023, 19:37


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
11198123
post 14 Sep 2023, 21:02
Post #227


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 8 July 23




QUOTE(Gil26 @ 14 Sep 2023, 17:50)
NU, daca modifici doar acel parametru \valoare din imagine NU poti face ca bateria sa fie incarcata constant de alternator, incarcarea pilotata si managementul \gestionarea energiei masinii sunt mai complexe si sunt mai multe interdependente, lucru valabil si pentru S&S implicit dezactivarea sa ...
*




Ok, poate m am exprimat eu gresit - am scris ca nu ma pricep la electrica

Respectivul a spus ca s a ridicat pragul de incarcare de la 12, x V la 13 si chiar 14v, nu neaparat constant....asa am vazut si pe multimetru.

Dar daca stii ceva despre ce mai trebuie modificat, scrie aici pt ca pe mine ma intereseaza asta si cred ca nu-s singurul....

Sau daca nu e bine ce face ala, la fel spune- ca sa nu greseasca si altii.


--------------------
renault megane 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 15 Sep 2023, 04:02
Post #228


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




QUOTE(Agrig @ 14 Sep 2023, 18:30)
E destul de greu de masurat gradul de incarcare a unei baterii... deci nu prea ai cum pune baze pe 100%.
Atit timp cit dupa o faza de 14,xx Vdc o scade la 12Vdc...aia nu mai sta incarcata 100%, tot timpul va face cicli, mici da-i face.
P.S. ca sa ai o idee de gradul de incarcare tensiunea se masoara dupa citeva ore cu ea in gol, decuplata si aia depinde de tipul bateriei, una e AGM, Gel,  EFB sau FB, alea trebuie sa le ai din docu producatorului, asa daca masori 12,6Vdc si bateria e AGM zici ca-i 100% dar ea-i pe la ...80%
...
*


Aveti dreptate, de aceea bateria se poate masura atat cu testerul de baterie (U, SOC, SOH, RI si chiar A) cat si monitorizati via diagnoza parametri aferenti plus cei legati de incarcarea pilotata si gestionarea energiei, iar pana acum la cateva masini Dacia \Renault eu nu am vazut o baterie cu incarcare 100% constant pe masina chiar si cand bateria era aproape noua sau incarcata pe redresor, intr-un timp destul de scurt sistemul o aduce intr-o plaja de incarcare de aprox 9X % functie de model si diferite conditii. Ba mai mult, la modelele noi in incercarea de a respecta normele, reduceri de costuri, etc. energia masinii ”se taie in carne vie” rezultand tot felul de probleme, mesaje si erori, baterii descarcate intr-un timp destul de scurt (dupa cateva luni chiar si la ex 50-60% incarcare), schimbate pe garantie (chiar si 2-3), senzor de curent schimbat, resoftare UPC, etc...

QUOTE(11198123 @ 14 Sep 2023, 21:02)
...
Respectivul a spus ca s a ridicat pragul de incarcare de la 12, x V la 13 si chiar 14v, nu neaparat constant....asa am vazut si pe multimetru.
...
Sau daca nu e bine ce face ala, la fel spune- ca sa nu greseasca si altii.
*


Clar ca NUnu e bine ce face ala” si nu recomand nimanui sa procedeze asa, repet ce am scris in celalalt topic, ddt4all este un program foarte puternic insa trebuie avut grija in lucrul cu acesta, iar ceea ce am scris anterior ramane valabil (si mai adaug ca nici nu ofer detalii legate de astfel de modificari ce implica mai multe variabile).
Apoi nu ai precizat ce masina marca \model \an de fabricatie are ”respectivul” insa doar ca ex la un Megane IV Sedan 1.3TCe H5H se poate monitoriza in UPC (CMF1_SW4) ex PR004 =Tensiune baterie, PR052 = Temperatura baterie, PR054 =Senzor curent baterie 12V, PR055 =Stare incarcare baterie 12V minima, PR083 =Curent baterie 12V, PR120 =Tensiune fara sarcina baterie 12V sau in injectie (H5H_EMS 3160_0901) PR002 =Sarcina alternator, PR074 =Tensiune baterie, PR1029 =Putere alternator, PR1521 =Incarcare baterie, etc. ori in derivatele DDT2000 (inclusiv ddt4all) toti parametri aferenti (care sunt mult mai multi).
Iar faptul ca ”respectivul” a spus ca ”a ridicat pragul de incarcare de la 12, x V la 13 si chiar 14v, nu neaparat constant” si ca asa ai vazut tu pe multimetru smile.gif este irelevant, daca ”ala” se uita mai des (macar) pe multimetru sau vede valorile mentionate anterior pe un tester de baterie si monitorizeaza in diagnoza (daca tot a facut modificarea asta) cel putin parametri mentionati in mod sigur va avea niste ”surprize-surprize” icon_mrgreen.gif legate de bateria sa ”standard obisnuita” si incarcarea pilotata. Desigur insa ca fiecare procedeaza asa cum doreste cu \pe masina sa (si poate ca ar trebui sa subliniez asta).



--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
11198123
post 15 Sep 2023, 04:34
Post #229


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 8 July 23





Acum e clar, puteai sa zici de la inceput asa, nu sa te provoc eu atata.

Si concret, pt astia afoni in electrica ca mine, urmaresc acei parametrii in DDT4ALL si in ce plaja de valori trebuie sa se situeze, asta ca sa stiu si eu macar cand bateria e terminata si trebuie schimbata- daca multimetrul nu ajuta.

Eu nu inteleg de ce atata secretomanie si mister din partea celor care stiu ceva in a explica la prostime cate ceva, ca doar nu fura nimeni meseria pe forum, si nu ma apuc sa ti fac concurenta.


Inca ceva, am precizat ca masina respectivului este un Scenic 3 ( diesel) in postul anterior, dar mai multe nu stiu.

Legat de ddt4all, asa este - insa pe mine nu ma sperie lucrurile puternice si in plus eu nu modific nimic ( nu l folosesc in expert mode).

Oricum, multam pt tot ce ai scris- insa greu scoate omul ceva de la tine.


--------------------
renault megane 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 15 Sep 2023, 07:25
Post #230


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.351
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(Agrig @ 14 Sep 2023, 18:30)
E destul de greu de masurat gradul de incarcare a unei baterii... deci nu prea ai cum pune baze pe 100%.
Atit timp cit dupa o faza de 14,xx Vdc o scade la 12Vdc...aia nu mai sta incarcata 100%, tot timpul va face cicli, mici da-i face.
P.S. ca sa ai o idee de gradul de incarcare tensiunea se masoara dupa citeva ore cu ea in gol, decuplata si aia depinde de tipul bateriei, una e AGM, Gel,  EFB sau FB, alea trebuie sa le ai din docu producatorului, asa daca masori 12,6Vdc si bateria e AGM zici ca-i 100% dar ea-i pe la ...80%

https://batteryworld.varta-automotive.com/e...sults-interpret
Pe acolo gasiti modul de lucru a bateriilor incarcate LIN

"If energy recovery is also carried out in the vehicle (recovery of braking energy), the EFB battery works artificially at a lower state of charge (SOC State Of Charge at approx. 70%). Depending on the driving profile (short distance, stop-and-go, etc.), a conventional wet battery will be defective within a few months in this application due to the extremely high cyclic load. "

https://www.bannerbatterien.com/en/Battery-...-an-EFB-battery

Asta spun fabricantii de baterii, eu totusi stiu ca e peste 80% starea de incarcare a lor ca tinta deci cred ca este fix o laie incarcarea ce o masurati, mai precis starea de incarcare...
*


masina are un senzor de curent pe borna plus a bateriei , se numara niste coulombi care intra si ies din ea, nu doar tensiunea in gol.... AGmul meu are ceva mai sus de 12.6 V in gol de exemplu, dar doar dupa drumuri lungi, in oras scade repede sub pragul de activare stop and start.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 15 Sep 2023, 10:23
Post #231


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.054
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




Masoara bilantul energetic in Wh
Un AGM VRLA in general pentru incarcare 100%, SOC trebuie sa fie pe la 13Vdc in gol dupa citeva ore sa dispara sarcina superficiala...
La 12,6Vdc este spre 80% incarcata bateria daca este AGM VRLA.
Tensiunile masurate dupa 2h de repaus la Sunon, altii dau mai mult.
https://sunonbattery.com/agm-battery-voltage-capacity/
SOC(State of Charge) OCV(Open-Circuit Voltage)
100% 12.85V
75% 12.55V
50% 12.25V
25% 11.95V
0% 11.65V

https://www.ecosoch.com/wp-content/uploads/...Wet-and-AGM.png
Battery_state_of_charge_for_Wet_and_AGM.png ( Size: 15.33k ) Number of downloads: 390


M-ati facut curios si am masurat bateria de la Megane, dupa aprox 10 zile de repaos este 12,18Vdc masurata cu un pen Kyoritsu deci cam 60%... sad.gif.
Este ceva EFB deci la wet se incadreaza.
Sapamina viitoare am citeva sute de km si am sa masor atunci ce si cum.
Deci ne intrebam cum e cu bateriile cind stau pe la 60% in repaos cind in mod normal ar trebui sa fie la 100% iar in mers sa preia doar accidental sarcina nu sa tot faca pe Hopa Mitica, incaarcare, descarcare sa iasa cu 0,.. gCO2 mai putin pe km.
Asta este avansul tehnologic.

This post has been edited by Agrig: 15 Sep 2023, 10:57


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccl
post 15 Sep 2023, 15:03
Post #232


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 30 May 14




Văd ,,n" comentarii despre încărcare, întreținere, uzură, calitate, etc, a acumulatorilor din dotare, sau ce urmează să cumpărăm. Un acumulator când este pe ducă nu-l mai învie nici dracu. Merg pe 7 ani cu cel original și am încercat pe cât posibil să respect schema de recuperare a energiei la frânare, sistem cu, care este echipat mașinile noastre M4 și care momentan mi-a ieșit.


--------------------
RENAULT MEGANE2.1 PRIVILEGE XENON-CLIMATRONIC/ M4 INTENS. 2006/2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 15 Sep 2023, 15:09
Post #233


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.351
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Din memorie la Renault S&S merge doar cu bateria la peste 80% din incarcare.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 15 Sep 2023, 18:44
Post #234


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.054
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




Bineinteles ca la mine nu merge S&S cind plec la drum cu bateria incarcata atit insa cam dupa 150km isi revine si merge desi atunci il opresc daca l-am uitat.
Dar asta nu inseamna ca incarca bateria la 100%...
Asa e modelul la astea moderne.


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Darian01
post 16 Sep 2023, 09:04
Post #235


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 7 July 13
From: Hunedoara




Despre START-STOP:

Capotă deschisă = condiții de interzicere intrare în Stop&Strat = led stins pe buton S&S și simbol A tăiat aprins, logic

Condiții pentru repornirea automată a motorului:

Funcție Stop&Start dezactivată de șofer

SAU viteza vehiculului depășește 5 km/h (deplasare vehicul = pornire automată)

SAU este selectat marșarierul (numai cutie de viteze automată deoarece cu o cutie de viteze manuală șoferul prima dată debreiază)

SAU cauză modul de comandă motor: temperatură lichid de răcire motor < prag + isteriză

SAU cauză modul de comandă motor: temperatură lichid de răcire motor > prag + isteriză

SAU cauză modul de comandă motor: temperatură de evacuare în amonte de turbină > prag în timpul unei anumite perioade de timp

SAU modulul de comandă motor cauzează: temperatură carburant > prag

SAU cauză modul de comandă motor: presiune atmosferică > prag + histerezis

SAU cauză generală injecție

SAU climatizare

SAU gestionarea energiei (gestionarea inteligentă a energiei)

SAU presiune insuficientă mastervac (oprire automată mastervac interzisă cu 3 apăsări de pedală de frână incluse)

SAU asistență mâini libere la parcare/parcare inteligentă

SAU solicitare de la sistemul start-stop al cutiei de viteze automate (toate cauzele de inhibare ale cutiei de viteze automate, de ex.: temperatură ulei > 115 °C)

SAU poziția schimbătorului de viteze nu este disponibilă

SAU pierdere a comunicației între modulul de comandă a motorului și UCE stop&start


Anumite condiții pot dezactiva temporar funcția stop&start:

Dezactivarea semnifică: lăsarea motorului în funcțiune sau repornirea motorului.

Condiții motor pentru dezactivare stop&start:

Temperatura lichidului de răcire motor este sub 21 °C sau motorul este cald (temperatura lichidului de răcire este mai mare de 105 °C SAU temperatura carburantului este peste 90 °C).

Regenerarea filtrului de particule este în curs.

Temperatura în amonte de turbină este mai mare de 670 °C timp de 30 de secunde (de ex.: oprire la punctul de taxare după o cursă lungă sub sarcină pe autostradă).

Turația de ralanti este mai mare de 500 rot/min.

Turația de ralanti accelerat este solicitată pentru accesoriile vehiculului utilitar.

Presiunea atmosferică este sub 780 mbari (altitudine: 2200 m).

Mai mică de 2 secunde între două secvențe de pornire.

Condiții preventive ale motorului pentru dezactivarea stop&start:

Numărul de porniri motor adunate este egal sau mai mare de 280 000 (motor K9K), funcția stop&start este interzisă pentru a proteja pompa de înaltă presiune.


Condiții de climatizare pentru dezactivarea stop&start:

Modul automat al climatizării cu o diferență de mai mult 2 °C între temperatura țintă și temperatura măsurată.

Funcția "vedere clară" activată.

Umiditate prea mare pe parbriz.

Climatizare PORNITĂ și temperatura exterioară peste 35 °C.

Temperatură lichid de răcire motor < 25 °C dacă ventilatorul este oprit și temperatură lichid de răcire motor < 40 °C dacă ventilatorul este pornit (în funcție de temperatura exterioară).

Pe contactul planșei de bord, funcția stop&start este inhibată timp de 5 secunde pentru o calculare corectă a inițializării.


Condiție de inhibare a frânării pentru dezactivarea stop&start:

Presiune MasterVac sub 400 mbari ( + /-50 mbari) (de ex. după frânări puternice repetate).

Pedala de frână este apăsată de 3 ori în modul de oprire automată.


Condiții de gestionare a energiei pentru dezactivarea stop&start:

Prea mulți consumatori electrici activați de către șofer (toți consumatorii statici posibili + consumatorii ocazionali (geamuri electrice, pavilion etc…).

Tensiunea bateriei este prea slabă (stare de încărcare sub 80% sau mesaj pe tabloul de bord "Baterie slabă").

Baterie prea rece (temperatură baterie sub -5 °C).

Tensiunea slabă a bateriei este afișată mai mult de 3 ori.

Consum mare de curent până la 70 A prin auxiliare timp de 10 secunde.

Întrerupere controlată pentru compatibilitate impuls până la 70 A.



Condiții părăsire a dezactivării stop&start de către șofer:

Capacul motorului este deschis

SAU ușa șoferului este deschisă

SAU șoferul nu se află așezat pe scaun

SAU centura de securitate a șoferului nu este închisă.



Funcție Stop&Start dezactivată de șofer

SAU viteza vehiculului între 2 opriri ale vehiculului nu depășește 7 km/h (deplasare minimă)

Sau viteza de mers înainte a vehiculului nu depășește 8 km/h după o manevră de întoarcere (cutie de viteze manuală și cutie de viteze automată)

SAU viteza vehiculului după o pornire inițială nu depășește 11 km/h (inițializare control dinamic traiectorie)

SAU șoferul nu este detectat în scaun

SAU viteza vehiculului depășește 5 km/h (deplasare vehicul = pornire automată)

SAU capota este deschisă

SAU este selectat marșarierul (numai cutie de viteze automată deoarece cu o cutie de viteze manuală șoferul prima dată debreiază)

SAU ușa șoferul este deschisă sau defectă

SAU centura șoferului este deschisă

SAU contactul în poziția neutră nu este atins

SAU pedala de ambreiaj este apăsată între capătul cursei și începutul cursei

SAU cauză modul de comandă motor: regenerare DFP

SAU cauză modul de comandă motor: temperatură lichid de răcire motor < prag + isteriză

SAU cauză modul de comandă motor: temperatură lichid de răcire motor > prag + isteriză

SAU cauză modul de comandă motor: rot./min. > prag + histerezis

SAU cauză modul de comandă motor: temperatură de evacuare în amonte de turbină > prag în timpul unei anumite perioade de timp

SAU modulul de comandă motor cauzează: temperatură carburant > prag

SAU cauză modul de comandă motor: presiune atmosferică > prag + histerezis

SAU cauză generală injecție

SAU climatizare

SAU temperatura exterioară nu este ideală (prea scăzută sau prea ridicată)

SAU gestionarea energiei (gestionarea inteligentă a energiei)

SAU protecție demaror (secvență lună și scurtă demaror, motor sub demaror)

SAU presiune insuficientă mastervac (oprire automată mastervac interzisă cu 3 apăsări de pedală de frână incluse)

SAU reglarea sistemului anti-blocare /control traiectorie

SAU asistență mâini libere la parcare/parcare inteligentă

SAU pantă mai mare decât pragul

SAU solicitare de la sistemul start-stop al cutiei de viteze automate (toate cauzele de inhibare ale cutiei de viteze automate, de ex.: temperatură ulei > 115 °C)

SAU poziția schimbătorului de viteze nu este disponibilă

SAU protecție termică demaror

SAU pierdere a comunicației între modulul de comandă a motorului și UCE stop&start

SAU accident

Sau defectare a senzorului scaunului șoferului

SAU defectare a sistemului start-stop al cutiei de viteze automate

SAU presiune de frânare (de la control traiectorie)

SAU stare indisponibilă a contactului în poziție neutră

This post has been edited by Darian01: 16 Sep 2023, 09:07


--------------------
Renault Megane 4 Sedan 2021 / 1.3 TCe - nr. rosu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccl
post 28 Sep 2023, 21:00
Post #236


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 30 May 14




N-ai uitat nimic 🤔 ?


--------------------
RENAULT MEGANE2.1 PRIVILEGE XENON-CLIMATRONIC/ M4 INTENS. 2006/2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 28 Sep 2023, 21:50
Post #237


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.054
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




QUOTE(Agrig @ 15 Sep 2023, 10:23)
Sapamina viitoare am citeva sute de km si am sa masor atunci ce si cum.



A trecut saptamina, spre 600km, dintre ei aprox 240km facuti dintr-o bucata, ultimii.
Ajuns acasa, masurat bateria dupa aprox 12h siii 12,35Vdc, apoi sa nu-i...vorba aia pe marii specialisti de la Valeo cred,pentru implementarea acestui superb management al bateriei?
Ne mai miram ca aia n-o sa 5-7 ani cit duceau alea normale.
Si da, am verificat, are momente cind incarca pe la 14,45Vdc si dupa o lasa moale.

P.S. miine e CTEK-ul pe ea.
P.P.S SS merge fara probleme doar ca mergind extraurban il las dezactivat.

This post has been edited by Agrig: 28 Sep 2023, 21:53


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
11198123
post 28 Sep 2023, 22:33
Post #238


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 8 July 23





Stai bine man, la mine am pus AGM si se simte foarte bine- am aproape 13v, tableta nu mai uita setari etc....
Sper sa duca si asta macar 5 ani cat a dus Turkey....

Drumuri bune sa ai si multam pt stii tu ce.


--------------------
renault megane 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccl
post 30 Sep 2023, 17:18
Post #239


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 30 May 14




Ori eu sunt norocos, ori cei cu probleme nu au înțeles cum functionează sistemul de recuperare a energiei. În martie face 7 ani bateria. Când la alte mașini foloseam normale se apropiau de 10 ani.

This post has been edited by ccl: 1 Oct 2023, 10:47


--------------------
RENAULT MEGANE2.1 PRIVILEGE XENON-CLIMATRONIC/ M4 INTENS. 2006/2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Darian01
post 1 Oct 2023, 13:06
Post #240


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 7 July 13
From: Hunedoara




....sistemul de recuperare a energiei

Attached thumbnail(s)
ENERGY_SMART_MANAGEMENT.jpg ( Size: 296.41k ) Number of downloads: 165


--------------------
Renault Megane 4 Sedan 2021 / 1.3 TCe - nr. rosu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
11 Pages « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 06:24
Dacia