Acumulatori, tipuri, probleme, etc
![]() ![]() ![]() |
Acumulatori, tipuri, probleme, etc
11198123 |
![]()
Post
#211
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 8 July 23 ![]() |
|
||
--------------------
renault
megane
2020
|
|||
tuneam |
![]()
Post
#212
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu are a face S&S. E aiurea sa ni-l folosesti. Bateria se duce din alte motive. Consumatori mari, sta mai descarcata decat la troaca probabil, temperatura de functiomare. Numar porniri(din cheie, la rece), etc
|
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
Agrig |
![]()
Post
#213
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.054 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Conteaza foarte mult si modul de incarcare a bateriei, la "troace" alternatorul se pune pe 14,XX Vdc si o incarca la maxim sau incearca sa o tina la max, la astea "inteligente" tine bateria spre 80-90% sa aiba tot timpul loc de recuperare a energiei.
O baterie cu Pb totdeauna isi pastreaza durata de viata cel mai bine incarcata 100% deci modul asta de lucru afecteaza durata de viata a bateriei. Chiar doriti sa tina peste 5 ani? Optima. Totusi daca faceti calculul cred ca tot cu alea de 5 ani iesiti mai ieftin... |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
cj98czh |
![]()
Post
#214
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Nilo |
![]()
Post
#215
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 30 September 18 ![]() |
Subscriu , fara S&S . Metoda de "f***t" bateria ... pauza 2 saptamani la masina , drum scurt de oras ~ 20 min in care s&s activ , iara doua saptamani pauza , si la urmatoarea pornire , probleme cu bateria ... Mai exact se manifesta in felul urmator :
Porneste motorul , dupa cele 15-30 sec in care sta turat motorul , relantiv-ul incearca sa se stabilizeze la 750 rpm dupa 2 sec se tureaza la 3000 concomitent cu avertizarea ca S&S a foast dezactivat , dupa 5 sec scade iar la 750 rpm si reia ciclul . Am lasat 5 min sa mearga motorul asa , si nu a incetat sa faca ciclul asta ... Oprit motorul si lasat 15 min. La repornire mergea normal ... End of story De atunci , no S&S . |
--------------------
Reno
Megane IV Intense
2018 1,33 6M
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#216
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(11198123 @ 14 Sep 2023, 09:49) Da man, insa uite ce ma enerveaza pe mine: la a mea, cred ca isi da duhul dupa 5 ani pt ca a inceput sa faca figuri cum am scris pe alt topic aici. Nici o problema, nu stau intr-o baterie, am bani. Dar e chestie de principiu, la asta pica in 5 ani iar la troaca batranului are 7 si inca duce. Adica nu vreau sa schimb o piesa doar pt ca Renault vrea si a "programat" masina si consumatorii ca in 5 ani sa se duca. Daca se poate, vreau sa tina mai mult. De 5 ani de cand am masina, eu nu am mers niciodata cu SS si tot pica. Ieri am pus un tester pocnitoare pe baterie si mi-a aratat rosu ( descarcata), am pus prin comparatie la troaca batranului de 7 ani si era verde-galben ( incarcata spre middle). Stii cum e asta ? La fel cu cazul "bieleta" la megane 4- am schimbat de 3 ori bieletele in 70000 km - de 2 ori pe partea dreapta si o data pe partea stanga. poate troaca batranului se misca din an in pasti si atunci pe distante lungi nu frecata prin oras QUOTE(Agrig @ 14 Sep 2023, 12:35) Conteaza foarte mult si modul de incarcare a bateriei, la "troace" alternatorul se pune pe 14,XX Vdc si o incarca la maxim sau incearca sa o tina la max, la astea "inteligente" tine bateria spre 80-90% sa aiba tot timpul loc de recuperare a energiei. tine o laie, la a mea dupa drum lung e incarcata 100% nu tine nimeni loc de nimic ca nu ajuta la WLTP (acolo pronesti cu bateire plina). Loc poate tin alea cu baterie de tractiune poate, desi si la un clio hev cand se umple aia papa frana de motor.O baterie cu Pb totdeauna isi pastreaza durata de viata cel mai bine incarcata 100% deci modul asta de lucru afecteaza durata de viata a bateriei. Chiar doriti sa tina peste 5 ani? Optima. Totusi daca faceti calculul cred ca tot cu alea de 5 ani iesiti mai ieftin... This post has been edited by einstein1984: 14 Sep 2023, 16:29 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
11198123 |
![]()
Post
#217
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 8 July 23 ![]() |
Pai e tocmai invers. Meganul meu merge zilnic 150 km in afara orasului, fara SS, in timp ce batranu freaca loganu din 2004 cel mult 20 km in oras, si merge si subturat ( nu are de a face) Masurat zilele trecute la rece : - troaca : 14, xy V la relanti, idem cu consumatori porniti - nu scade sub 14. -megane 4: 12V la rece nepornita, pornita la relanti 12,03- max 12,6 dupa 5 min de relanti si fara SS. Daca aprind consumatori, cam la fel.... Daca o ambalez pe loc, sare la 15-16V dar la relanti cum am scris mai sus. Ala zice ca prin schimbarea param aluia se ridica pragul de incarcare.....de la 12 la 14. Voi ce ziceti? Maine trebuie sa iau oricum baterie. |
--------------------
renault
megane
2020
|
|
RveMO |
![]()
Post
#218
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 906 Joined: 4 July 16 ![]() |
Poti sa incerci, dar atata timp cat bateriile originale tin mult si bine, iar toate masinile vin cu aceleasi setari din fabrica(cel putin cateva mii bune fabricate in perioade apropiate pana fac ei schimbari), sunt altele motivele pentru ca tin mai mult sau mai putin si putem face o lista lunga de factori.
Una peste alta, AGM-ul instalat recent permite sistemului start-stop sa intre si la 1 minut dupa pornire. Nu cred ca se intampla la fel nici cu bateria originala. Asta nu inseamna ca o sa folosesc Start-Stop, dar in ultimul an si daca il lasam pornit non stop, nu mai intra. E un semn bun ca bateria nu mai are viata multa in ea. Sa vedem acum cat o sa tina cea noua. ![]() |
--------------------
Ford
Focus
2005 Megane Intense 1.5 dCi EDC 2017
|
|
11198123 |
![]()
Post
#219
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 8 July 23 ![]() |
Tie ti -au instalat-o la magazin? Au respectat pasii? Am inteles ca nu ai avut erori si ca nu a fost nevoie de resetare |
--------------------
renault
megane
2020
|
|
RveMO |
![]()
Post
#220
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 906 Joined: 4 July 16 ![]() |
Am comandat-o acasa si am instalat-o eu. Am zis ca ma duc sa imi verifice incarcarea dar nu am avut timp si am pierdut perioada cand se putea face, asa ca am lasat-o asa fara garantie. Daca pica, mai dau 500 de lei pe ea si aia e. Oricum, sa mi-o verifice imi cereau inca 100 de lei ceea ce mi pare cam mult pentru o munca de ~10 minute.
|
--------------------
Ford
Focus
2005 Megane Intense 1.5 dCi EDC 2017
|
|
11198123 |
![]()
Post
#221
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 8 July 23 ![]() |
Pai si cand ai instalat-o ai respectat anumite chestii? ( gen 5 min asteptare etc)? Desi ma batea gandul la AGM, cred ca tot efb iau |
--------------------
renault
megane
2020
|
|
RveMO |
![]()
Post
#222
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 906 Joined: 4 July 16 ![]() |
Nu faceti din instalarea unei amarate de baterii o operatie pe creier, ca nu este. Stiu ca exista baterii care trebuiesc programate ca sa fie recunoscute si acolo este altceva.
I-am verificat voltajul cu motorul oprit si pe cel cu motorul pornit si aia a fost tot ce am verificat. Totul este conform cu ce indica producatorul bateriei in instructiunile de instalare. |
--------------------
Ford
Focus
2005 Megane Intense 1.5 dCi EDC 2017
|
|
11198123 |
![]()
Post
#223
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 8 July 23 ![]() |
Nu de reprogramare ma interesa. Dar unii care au inlocuit-o, au avut o eroare care se remedia numai prin schimbul unei sigurante de 5A, care se poare arde daca nu se respecta ceva. Am intrebat din curiozitate. Deci merge si asa. |
--------------------
renault
megane
2020
|
|
RveMO |
![]()
Post
#224
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 906 Joined: 4 July 16 ![]() |
Poate se arde siguranta ca nu se respecta ordinea la cuplarea bornelor...zic si eu. La mine nu s-a ars nimic, singura problema am avut-o cu alarma pana mi-am adus aminte cum se reseteaza.
|
--------------------
Ford
Focus
2005 Megane Intense 1.5 dCi EDC 2017
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#225
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
QUOTE(11198123 @ 14 Sep 2023, 08:58) Am aflat ca, daca modific parametrul din imagine pot face ca bateria sa fie incarcata constant de alternator si astfel sa i se prelungeasca viata. Asta, impreuna cu anularea SS, ar face ca masina sa accepte si baterii standard obisnuite nu numai EFB/AGM. Ce parere aveti? E adevarat? NU, daca modifici doar acel parametru \valoare din imagine NU poti face ca bateria sa fie incarcata constant de alternator, incarcarea pilotata si managementul \gestionarea energiei masinii sunt mai complexe si sunt mai multe interdependente, lucru valabil si pentru S&S implicit dezactivarea sa (inhibarea, care are acelasi efect, este altceva), acesta fiind “prezent” in cateva calculatoare ale masinii. (iar sugestia mea este ca inainte sa modifici ceva sa intelegi bine ce presupune acel lucru si mai ales efectele pe care le are, altfel se poate “obtine” si (doar) o functionare neconforma a componentelor \sistemelor) QUOTE(RveMO @ 14 Sep 2023, 16:01) ... dar in ultimul an si daca il lasam pornit non stop, nu mai intra. E un semn bun ca bateria nu mai are viata multa in ea. Sa vedem acum cat o sa tina cea noua. ![]() Da, asa este, Stop&Start este dezactivat de softul masinii si daca (dar nu numai) incarcarea bateriei este sub 80%, tensiune prea slaba, baterie prea rece (temperatura baterie sub -5 C), consum mare de current pana la 70A prin auxiliare mai mult de 10 s, etc. |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
Agrig |
![]()
Post
#226
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.054 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 14 Sep 2023, 15:42) tine o laie, la a mea dupa drum lung e incarcata 100% nu tine nimeni loc de nimic ca nu ajuta la WLTP (acolo pronesti cu bateire plina). Loc poate tin alea cu baterie de tractiune poate, desi si la un clio hev cand se umple aia papa frana de motor. E destul de greu de masurat gradul de incarcare a unei baterii... deci nu prea ai cum pune baze pe 100%. Atit timp cit dupa o faza de 14,xx Vdc o scade la 12Vdc...aia nu mai sta incarcata 100%, tot timpul va face cicli, mici da-i face. P.S. ca sa ai o idee de gradul de incarcare tensiunea se masoara dupa citeva ore cu ea in gol, decuplata si aia depinde de tipul bateriei, una e AGM, Gel, EFB sau FB, alea trebuie sa le ai din docu producatorului, asa daca masori 12,6Vdc si bateria e AGM zici ca-i 100% dar ea-i pe la ...80% https://batteryworld.varta-automotive.com/e...sults-interpret Pe acolo gasiti modul de lucru a bateriilor incarcate LIN "If energy recovery is also carried out in the vehicle (recovery of braking energy), the EFB battery works artificially at a lower state of charge (SOC State Of Charge at approx. 70%). Depending on the driving profile (short distance, stop-and-go, etc.), a conventional wet battery will be defective within a few months in this application due to the extremely high cyclic load. " https://www.bannerbatterien.com/en/Battery-...-an-EFB-battery Asta spun fabricantii de baterii, eu totusi stiu ca e peste 80% starea de incarcare a lor ca tinta deci cred ca este fix o laie incarcarea ce o masurati, mai precis starea de incarcare... This post has been edited by Agrig: 14 Sep 2023, 19:37 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
11198123 |
![]()
Post
#227
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 8 July 23 ![]() |
QUOTE(Gil26 @ 14 Sep 2023, 17:50) NU, daca modifici doar acel parametru \valoare din imagine NU poti face ca bateria sa fie incarcata constant de alternator, incarcarea pilotata si managementul \gestionarea energiei masinii sunt mai complexe si sunt mai multe interdependente, lucru valabil si pentru S&S implicit dezactivarea sa ... Ok, poate m am exprimat eu gresit - am scris ca nu ma pricep la electrica Respectivul a spus ca s a ridicat pragul de incarcare de la 12, x V la 13 si chiar 14v, nu neaparat constant....asa am vazut si pe multimetru. Dar daca stii ceva despre ce mai trebuie modificat, scrie aici pt ca pe mine ma intereseaza asta si cred ca nu-s singurul.... Sau daca nu e bine ce face ala, la fel spune- ca sa nu greseasca si altii. |
--------------------
renault
megane
2020
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#228
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
QUOTE(Agrig @ 14 Sep 2023, 18:30) E destul de greu de masurat gradul de incarcare a unei baterii... deci nu prea ai cum pune baze pe 100%. Atit timp cit dupa o faza de 14,xx Vdc o scade la 12Vdc...aia nu mai sta incarcata 100%, tot timpul va face cicli, mici da-i face. P.S. ca sa ai o idee de gradul de incarcare tensiunea se masoara dupa citeva ore cu ea in gol, decuplata si aia depinde de tipul bateriei, una e AGM, Gel, EFB sau FB, alea trebuie sa le ai din docu producatorului, asa daca masori 12,6Vdc si bateria e AGM zici ca-i 100% dar ea-i pe la ...80% ... Aveti dreptate, de aceea bateria se poate masura atat cu testerul de baterie (U, SOC, SOH, RI si chiar A) cat si monitorizati via diagnoza parametri aferenti plus cei legati de incarcarea pilotata si gestionarea energiei, iar pana acum la cateva masini Dacia \Renault eu nu am vazut o baterie cu incarcare 100% constant pe masina chiar si cand bateria era aproape noua sau incarcata pe redresor, intr-un timp destul de scurt sistemul o aduce intr-o plaja de incarcare de aprox 9X % functie de model si diferite conditii. Ba mai mult, la modelele noi in incercarea de a respecta normele, reduceri de costuri, etc. energia masinii ”se taie in carne vie” rezultand tot felul de probleme, mesaje si erori, baterii descarcate intr-un timp destul de scurt (dupa cateva luni chiar si la ex 50-60% incarcare), schimbate pe garantie (chiar si 2-3), senzor de curent schimbat, resoftare UPC, etc... QUOTE(11198123 @ 14 Sep 2023, 21:02) ... Respectivul a spus ca s a ridicat pragul de incarcare de la 12, x V la 13 si chiar 14v, nu neaparat constant....asa am vazut si pe multimetru. ... Sau daca nu e bine ce face ala, la fel spune- ca sa nu greseasca si altii. Clar ca NU ”nu e bine ce face ala” si nu recomand nimanui sa procedeze asa, repet ce am scris in celalalt topic, ddt4all este un program foarte puternic insa trebuie avut grija in lucrul cu acesta, iar ceea ce am scris anterior ramane valabil (si mai adaug ca nici nu ofer detalii legate de astfel de modificari ce implica mai multe variabile). Apoi nu ai precizat ce masina marca \model \an de fabricatie are ”respectivul” insa doar ca ex la un Megane IV Sedan 1.3TCe H5H se poate monitoriza in UPC (CMF1_SW4) ex PR004 =Tensiune baterie, PR052 = Temperatura baterie, PR054 =Senzor curent baterie 12V, PR055 =Stare incarcare baterie 12V minima, PR083 =Curent baterie 12V, PR120 =Tensiune fara sarcina baterie 12V sau in injectie (H5H_EMS 3160_0901) PR002 =Sarcina alternator, PR074 =Tensiune baterie, PR1029 =Putere alternator, PR1521 =Incarcare baterie, etc. ori in derivatele DDT2000 (inclusiv ddt4all) toti parametri aferenti (care sunt mult mai multi). Iar faptul ca ”respectivul” a spus ca ”a ridicat pragul de incarcare de la 12, x V la 13 si chiar 14v, nu neaparat constant” si ca asa ai vazut tu pe multimetru ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
11198123 |
![]()
Post
#229
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 8 July 23 ![]() |
Acum e clar, puteai sa zici de la inceput asa, nu sa te provoc eu atata. Si concret, pt astia afoni in electrica ca mine, urmaresc acei parametrii in DDT4ALL si in ce plaja de valori trebuie sa se situeze, asta ca sa stiu si eu macar cand bateria e terminata si trebuie schimbata- daca multimetrul nu ajuta. Eu nu inteleg de ce atata secretomanie si mister din partea celor care stiu ceva in a explica la prostime cate ceva, ca doar nu fura nimeni meseria pe forum, si nu ma apuc sa ti fac concurenta. Inca ceva, am precizat ca masina respectivului este un Scenic 3 ( diesel) in postul anterior, dar mai multe nu stiu. Legat de ddt4all, asa este - insa pe mine nu ma sperie lucrurile puternice si in plus eu nu modific nimic ( nu l folosesc in expert mode). Oricum, multam pt tot ce ai scris- insa greu scoate omul ceva de la tine. |
--------------------
renault
megane
2020
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#230
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Agrig @ 14 Sep 2023, 18:30) E destul de greu de masurat gradul de incarcare a unei baterii... deci nu prea ai cum pune baze pe 100%. Atit timp cit dupa o faza de 14,xx Vdc o scade la 12Vdc...aia nu mai sta incarcata 100%, tot timpul va face cicli, mici da-i face. P.S. ca sa ai o idee de gradul de incarcare tensiunea se masoara dupa citeva ore cu ea in gol, decuplata si aia depinde de tipul bateriei, una e AGM, Gel, EFB sau FB, alea trebuie sa le ai din docu producatorului, asa daca masori 12,6Vdc si bateria e AGM zici ca-i 100% dar ea-i pe la ...80% https://batteryworld.varta-automotive.com/e...sults-interpret Pe acolo gasiti modul de lucru a bateriilor incarcate LIN "If energy recovery is also carried out in the vehicle (recovery of braking energy), the EFB battery works artificially at a lower state of charge (SOC State Of Charge at approx. 70%). Depending on the driving profile (short distance, stop-and-go, etc.), a conventional wet battery will be defective within a few months in this application due to the extremely high cyclic load. " https://www.bannerbatterien.com/en/Battery-...-an-EFB-battery Asta spun fabricantii de baterii, eu totusi stiu ca e peste 80% starea de incarcare a lor ca tinta deci cred ca este fix o laie incarcarea ce o masurati, mai precis starea de incarcare... masina are un senzor de curent pe borna plus a bateriei , se numara niste coulombi care intra si ies din ea, nu doar tensiunea in gol.... AGmul meu are ceva mai sus de 12.6 V in gol de exemplu, dar doar dupa drumuri lungi, in oras scade repede sub pragul de activare stop and start. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Agrig |
![]()
Post
#231
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.054 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Masoara bilantul energetic in Wh
Un AGM VRLA in general pentru incarcare 100%, SOC trebuie sa fie pe la 13Vdc in gol dupa citeva ore sa dispara sarcina superficiala... La 12,6Vdc este spre 80% incarcata bateria daca este AGM VRLA. Tensiunile masurate dupa 2h de repaus la Sunon, altii dau mai mult. https://sunonbattery.com/agm-battery-voltage-capacity/ SOC(State of Charge) OCV(Open-Circuit Voltage) 100% 12.85V 75% 12.55V 50% 12.25V 25% 11.95V 0% 11.65V https://www.ecosoch.com/wp-content/uploads/...Wet-and-AGM.png Battery_state_of_charge_for_Wet_and_AGM.png ( Size: 15.33k ) Number of downloads: 390 M-ati facut curios si am masurat bateria de la Megane, dupa aprox 10 zile de repaos este 12,18Vdc masurata cu un pen Kyoritsu deci cam 60%... ![]() Este ceva EFB deci la wet se incadreaza. Sapamina viitoare am citeva sute de km si am sa masor atunci ce si cum. Deci ne intrebam cum e cu bateriile cind stau pe la 60% in repaos cind in mod normal ar trebui sa fie la 100% iar in mers sa preia doar accidental sarcina nu sa tot faca pe Hopa Mitica, incaarcare, descarcare sa iasa cu 0,.. gCO2 mai putin pe km. Asta este avansul tehnologic. This post has been edited by Agrig: 15 Sep 2023, 10:57 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
ccl |
![]()
Post
#232
|
Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 30 May 14 ![]() |
Văd ,,n" comentarii despre încărcare, întreținere, uzură, calitate, etc, a acumulatorilor din dotare, sau ce urmează să cumpărăm. Un acumulator când este pe ducă nu-l mai învie nici dracu. Merg pe 7 ani cu cel original și am încercat pe cât posibil să respect schema de recuperare a energiei la frânare, sistem cu, care este echipat mașinile noastre M4 și care momentan mi-a ieșit.
|
--------------------
RENAULT
MEGANE2.1 PRIVILEGE XENON-CLIMATRONIC/ M4 INTENS.
2006/2017
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#233
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Din memorie la Renault S&S merge doar cu bateria la peste 80% din incarcare.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Agrig |
![]()
Post
#234
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.054 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Bineinteles ca la mine nu merge S&S cind plec la drum cu bateria incarcata atit insa cam dupa 150km isi revine si merge desi atunci il opresc daca l-am uitat.
Dar asta nu inseamna ca incarca bateria la 100%... Asa e modelul la astea moderne. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Darian01 |
![]()
Post
#235
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 7 July 13 From: Hunedoara ![]() |
Despre START-STOP:
Capotă deschisă = condiții de interzicere intrare în Stop&Strat = led stins pe buton S&S și simbol A tăiat aprins, logic Condiții pentru repornirea automată a motorului: Funcție Stop&Start dezactivată de șofer SAU viteza vehiculului depășește 5 km/h (deplasare vehicul = pornire automată) SAU este selectat marșarierul (numai cutie de viteze automată deoarece cu o cutie de viteze manuală șoferul prima dată debreiază) SAU cauză modul de comandă motor: temperatură lichid de răcire motor < prag + isteriză SAU cauză modul de comandă motor: temperatură lichid de răcire motor > prag + isteriză SAU cauză modul de comandă motor: temperatură de evacuare în amonte de turbină > prag în timpul unei anumite perioade de timp SAU modulul de comandă motor cauzează: temperatură carburant > prag SAU cauză modul de comandă motor: presiune atmosferică > prag + histerezis SAU cauză generală injecție SAU climatizare SAU gestionarea energiei (gestionarea inteligentă a energiei) SAU presiune insuficientă mastervac (oprire automată mastervac interzisă cu 3 apăsări de pedală de frână incluse) SAU asistență mâini libere la parcare/parcare inteligentă SAU solicitare de la sistemul start-stop al cutiei de viteze automate (toate cauzele de inhibare ale cutiei de viteze automate, de ex.: temperatură ulei > 115 °C) SAU poziția schimbătorului de viteze nu este disponibilă SAU pierdere a comunicației între modulul de comandă a motorului și UCE stop&start Anumite condiții pot dezactiva temporar funcția stop&start: Dezactivarea semnifică: lăsarea motorului în funcțiune sau repornirea motorului. Condiții motor pentru dezactivare stop&start: Temperatura lichidului de răcire motor este sub 21 °C sau motorul este cald (temperatura lichidului de răcire este mai mare de 105 °C SAU temperatura carburantului este peste 90 °C). Regenerarea filtrului de particule este în curs. Temperatura în amonte de turbină este mai mare de 670 °C timp de 30 de secunde (de ex.: oprire la punctul de taxare după o cursă lungă sub sarcină pe autostradă). Turația de ralanti este mai mare de 500 rot/min. Turația de ralanti accelerat este solicitată pentru accesoriile vehiculului utilitar. Presiunea atmosferică este sub 780 mbari (altitudine: 2200 m). Mai mică de 2 secunde între două secvențe de pornire. Condiții preventive ale motorului pentru dezactivarea stop&start: Numărul de porniri motor adunate este egal sau mai mare de 280 000 (motor K9K), funcția stop&start este interzisă pentru a proteja pompa de înaltă presiune. Condiții de climatizare pentru dezactivarea stop&start: Modul automat al climatizării cu o diferență de mai mult 2 °C între temperatura țintă și temperatura măsurată. Funcția "vedere clară" activată. Umiditate prea mare pe parbriz. Climatizare PORNITĂ și temperatura exterioară peste 35 °C. Temperatură lichid de răcire motor < 25 °C dacă ventilatorul este oprit și temperatură lichid de răcire motor < 40 °C dacă ventilatorul este pornit (în funcție de temperatura exterioară). Pe contactul planșei de bord, funcția stop&start este inhibată timp de 5 secunde pentru o calculare corectă a inițializării. Condiție de inhibare a frânării pentru dezactivarea stop&start: Presiune MasterVac sub 400 mbari ( + /-50 mbari) (de ex. după frânări puternice repetate). Pedala de frână este apăsată de 3 ori în modul de oprire automată. Condiții de gestionare a energiei pentru dezactivarea stop&start: Prea mulți consumatori electrici activați de către șofer (toți consumatorii statici posibili + consumatorii ocazionali (geamuri electrice, pavilion etc…). Tensiunea bateriei este prea slabă (stare de încărcare sub 80% sau mesaj pe tabloul de bord "Baterie slabă"). Baterie prea rece (temperatură baterie sub -5 °C). Tensiunea slabă a bateriei este afișată mai mult de 3 ori. Consum mare de curent până la 70 A prin auxiliare timp de 10 secunde. Întrerupere controlată pentru compatibilitate impuls până la 70 A. Condiții părăsire a dezactivării stop&start de către șofer: Capacul motorului este deschis SAU ușa șoferului este deschisă SAU șoferul nu se află așezat pe scaun SAU centura de securitate a șoferului nu este închisă. Funcție Stop&Start dezactivată de șofer SAU viteza vehiculului între 2 opriri ale vehiculului nu depășește 7 km/h (deplasare minimă) Sau viteza de mers înainte a vehiculului nu depășește 8 km/h după o manevră de întoarcere (cutie de viteze manuală și cutie de viteze automată) SAU viteza vehiculului după o pornire inițială nu depășește 11 km/h (inițializare control dinamic traiectorie) SAU șoferul nu este detectat în scaun SAU viteza vehiculului depășește 5 km/h (deplasare vehicul = pornire automată) SAU capota este deschisă SAU este selectat marșarierul (numai cutie de viteze automată deoarece cu o cutie de viteze manuală șoferul prima dată debreiază) SAU ușa șoferul este deschisă sau defectă SAU centura șoferului este deschisă SAU contactul în poziția neutră nu este atins SAU pedala de ambreiaj este apăsată între capătul cursei și începutul cursei SAU cauză modul de comandă motor: regenerare DFP SAU cauză modul de comandă motor: temperatură lichid de răcire motor < prag + isteriză SAU cauză modul de comandă motor: temperatură lichid de răcire motor > prag + isteriză SAU cauză modul de comandă motor: rot./min. > prag + histerezis SAU cauză modul de comandă motor: temperatură de evacuare în amonte de turbină > prag în timpul unei anumite perioade de timp SAU modulul de comandă motor cauzează: temperatură carburant > prag SAU cauză modul de comandă motor: presiune atmosferică > prag + histerezis SAU cauză generală injecție SAU climatizare SAU temperatura exterioară nu este ideală (prea scăzută sau prea ridicată) SAU gestionarea energiei (gestionarea inteligentă a energiei) SAU protecție demaror (secvență lună și scurtă demaror, motor sub demaror) SAU presiune insuficientă mastervac (oprire automată mastervac interzisă cu 3 apăsări de pedală de frână incluse) SAU reglarea sistemului anti-blocare /control traiectorie SAU asistență mâini libere la parcare/parcare inteligentă SAU pantă mai mare decât pragul SAU solicitare de la sistemul start-stop al cutiei de viteze automate (toate cauzele de inhibare ale cutiei de viteze automate, de ex.: temperatură ulei > 115 °C) SAU poziția schimbătorului de viteze nu este disponibilă SAU protecție termică demaror SAU pierdere a comunicației între modulul de comandă a motorului și UCE stop&start SAU accident Sau defectare a senzorului scaunului șoferului SAU defectare a sistemului start-stop al cutiei de viteze automate SAU presiune de frânare (de la control traiectorie) SAU stare indisponibilă a contactului în poziție neutră This post has been edited by Darian01: 16 Sep 2023, 09:07 |
--------------------
Renault
Megane 4 Sedan
2021 / 1.3 TCe
- nr. rosu
|
|
ccl |
![]()
Post
#236
|
Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 30 May 14 ![]() |
N-ai uitat nimic 🤔 ?
|
--------------------
RENAULT
MEGANE2.1 PRIVILEGE XENON-CLIMATRONIC/ M4 INTENS.
2006/2017
|
|
Agrig |
![]()
Post
#237
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.054 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(Agrig @ 15 Sep 2023, 10:23) Sapamina viitoare am citeva sute de km si am sa masor atunci ce si cum. A trecut saptamina, spre 600km, dintre ei aprox 240km facuti dintr-o bucata, ultimii. Ajuns acasa, masurat bateria dupa aprox 12h siii 12,35Vdc, apoi sa nu-i...vorba aia pe marii specialisti de la Valeo cred,pentru implementarea acestui superb management al bateriei? Ne mai miram ca aia n-o sa 5-7 ani cit duceau alea normale. Si da, am verificat, are momente cind incarca pe la 14,45Vdc si dupa o lasa moale. P.S. miine e CTEK-ul pe ea. P.P.S SS merge fara probleme doar ca mergind extraurban il las dezactivat. This post has been edited by Agrig: 28 Sep 2023, 21:53 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
11198123 |
![]()
Post
#238
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 8 July 23 ![]() |
Stai bine man, la mine am pus AGM si se simte foarte bine- am aproape 13v, tableta nu mai uita setari etc.... Sper sa duca si asta macar 5 ani cat a dus Turkey.... Drumuri bune sa ai si multam pt stii tu ce. |
--------------------
renault
megane
2020
|
|
ccl |
![]()
Post
#239
|
Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 30 May 14 ![]() |
Ori eu sunt norocos, ori cei cu probleme nu au înțeles cum functionează sistemul de recuperare a energiei. În martie face 7 ani bateria. Când la alte mașini foloseam normale se apropiau de 10 ani.
This post has been edited by ccl: 1 Oct 2023, 10:47 |
--------------------
RENAULT
MEGANE2.1 PRIVILEGE XENON-CLIMATRONIC/ M4 INTENS.
2006/2017
|
|
Darian01 |
![]()
Post
#240
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 7 July 13 From: Hunedoara ![]() |
....sistemul de recuperare a energiei
Attached thumbnail(s) ENERGY_SMART_MANAGEMENT.jpg ( Size: 296.41k ) Number of downloads: 165 |
--------------------
Renault
Megane 4 Sedan
2021 / 1.3 TCe
- nr. rosu
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 06:24 |