Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

1.5 dci vs 1.3 cdti, fiabilitate diesel Clio comparat cu 1.3

cipm
post 19 Apr 2006, 18:37
Post #1


"Clionian"


Group: Members
Posts: 174
Joined: 5 April 06
From: din 'Sighiu'




Rog pe cei care cunosc sa-si spuna parerea.
- care din motorizarile din titlu (1.5 dci 65Cp Clio si 1.3 cdti 70 CP) este considerat mai fiabil si cu cele mai putine probleme.
Ma intereseaza fiabilitatea si mai putin comparatiile ca unul este mai lenes decat celalalt.
Mersi.


--------------------
Renault Clio III 1.2 16V 2006 Dynamic
nume de alint 'Teo'
http://www.cmuntean.ro/site
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin
post 19 Apr 2006, 19:37
Post #2


pilot de renault


Group: Members
Posts: 883
Joined: 15 November 04
From: Lebbeke,Belgia




Foarte subiectiv ce ceri tu.De cand exista 1.3 CDTI?Este intamplator 1.3 JTD m-jet cu un alt nume?Daca da atunci motorul acela este prea nou pentru a vorbi de fiabilitate.
Iar pentru fiabilitatea 1.5 dCi daca chiar te intereseaza incepe sa rasfoiesti forumul si vei gasi tone de informatii.


--------------------
MEGANE 2 1,9dCi --ESTATE --octombrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipm
post 19 Apr 2006, 20:03
Post #3


"Clionian"


Group: Members
Posts: 174
Joined: 5 April 06
From: din 'Sighiu'




QUOTE(sorin @ Apr 19 2006, 08:37 PM)
Foarte subiectiv ce ceri tu.De cand exista 1.3 CDTI?Este intamplator 1.3 JTD m-jet cu un alt nume?Daca da atunci motorul acela este prea nou pentru a vorbi de fiabilitate.
*


este motorul cu care este echipat Opelul Corsa care este acuma la oferta:
Opel Corsa
Stiu ca este subiectiv.. insa ideea era ca poate conform ideologiei "fiecare isi lauda puiul" ma gandeam ca cei care eu motorizarea 1.5 dci for "afisa" relele celuilalt.
Din cate stiu eu este un model creat impreuna cu Fiat si are vreo 2-3 ani.
edit:
CDTI - la nemti pe site

This post has been edited by cipm: 19 Apr 2006, 20:06


--------------------
Renault Clio III 1.2 16V 2006 Dynamic
nume de alint 'Teo'
http://www.cmuntean.ro/site
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 19 Apr 2006, 21:07
Post #4


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Intr-adevar, cam greu. Atata vreme cat nu suntem in posesia statisticilor celor doi producatori ... La cele de renault mai putem gasi cate ceva dar la Opel... Si nici atunci nu e sigur ca putem sa le punem una langa alta.

Bunul simt spune ca 1.5 dCi are sanse s-o duca mai mult. E mai putin "intepat" decat 1.3 cdti. Ma refer strict la motor, nu si la accesoriile lui (bagam si turbina la accesorii pe parcursul acestei discutii).
Cele doua motoare sunt generatii diferite. Dupa cum se constata de la o vreme, motoarele dureaza din ce in ce mai putin. Iar un motor nou ca si conceptie are sanse mai mari sa aibe bube pe undeva.
Dar astea sunt doar statistici. Poate dau lovitura astia de la Opel cu motorul asta.
Si ca ultima chestie, un motor cu cat e mai nou are mai multa elctronica, senzori, zorzonele si zurgalai pe el. Cu cat pui mai multe piese la un loc ca sa formezi un sistem cu atat cresti sansele ca respectivul sistem sa se defecteze. Am inceput sa duc dorul masinilor de acum 20 de ani. Aveam un minimum de confort si de siguranta si nu te durea capul.
In momentul de fata nu prea mai ai ce sa descoperi la motoarele clasice. Totul se reduce la stoarcerea lor prin folosirea electronicii si, intr-o oarecare masura, a materialelor mai bune (teoretic).


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipm
post 20 Apr 2006, 07:44
Post #5


"Clionian"


Group: Members
Posts: 174
Joined: 5 April 06
From: din 'Sighiu'




QUOTE(cipman @ Apr 19 2006, 10:07 PM)

Bunul simt spune ca 1.5 dCi are sanse s-o duca mai mult. E mai putin "intepat" decat 1.3 cdti. Ma refer strict la motor, nu si la accesoriile lui (bagam si turbina la accesorii pe parcursul acestei discutii).

Ce sa inteleg prin "intepat"?


--------------------
Renault Clio III 1.2 16V 2006 Dynamic
nume de alint 'Teo'
http://www.cmuntean.ro/site
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 20 Apr 2006, 08:32
Post #6


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




"intepat" = putere (si/sau moment) specifica (litrica) mai mare.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipm
post 20 Apr 2006, 09:26
Post #7


"Clionian"


Group: Members
Posts: 174
Joined: 5 April 06
From: din 'Sighiu'




QUOTE(cipman @ Apr 20 2006, 09:32 AM)
"intepat" = putere (si/sau moment) specifica (litrica) mai mare.
*


Nu te supara pe mine... incerc si eu sa ma lamuresc.

Motorul Corsa:
1248 cm
70 Cp
170 Nm

Motor Clio III
1461 cm
65 CP
160 Nm

Adica pe intelesul meu de nestiutor:

din cauza cilindreei este mai intepata?
thx


--------------------
Renault Clio III 1.2 16V 2006 Dynamic
nume de alint 'Teo'
http://www.cmuntean.ro/site
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r&d
post 20 Apr 2006, 09:36
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 591
Joined: 2 June 04




cipman se gandea la varianta de 80, 85, 105 cp a motorului de 1.5 dCi...
Bunul simt ar spune ca cel e 1.5 ar trebui sa dureze mai mult, nefiind impins prea sus cu puterea...
Oricum nici cel de 1.3 nu cred sa aiba probleme din cauza asta.
1.3 a fost foarte laudat la lansare, la fel si 1.5 care inca este cel mai silentios diesel in clasa sa de cilindree.


--------------------
Volvo S40 2.0T4 200cp 2001
Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
etm
post 20 Apr 2006, 10:01
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 26 August 05




Salut!

Oricum, motorul de 1.3 este mai "intepat" in sensul la care se referea cipman. Intr-adevar, 1.3cdti este motorul fiat 1.3 multi-jet mult-laudat din ultima generatie de diesel-uri commonrail.
In materie de fiabilitate, hai sa asteptam sa mai treaca 1-2 ani ca sa putem face comparatii.
Ca pura teorie, Fiat are diesel-uri considerate foarte fiabile (vezi 1.9 si 2.5jtd), dar tocmai faptul ca motorasul asta a fost asa de "intepat" pt a stoarce cat mai mult din el ma face sa merg pe mana lui 1.5dci.


--------------------
Renault Megane Bicorp 2006, 1.5dCi 80 CP, PA - B-XX-ERV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 20 Apr 2006, 10:16
Post #10


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Ma gandeam la varianta de 65 CP pt. 1.5 dCi.
Puterea litrica (specifica) e raportul dintre puterea motorului si capacitatea cilindrica (exprimata in litri) => 56 CP/l la Opel si 44.5 CP/l la Renault.
Din 1.5 litri se pot scoate si 500 CP dar oare cat rezista? Tine macar 2 ore cat dureaza cursa? La fel la motoarele de motocicleta.
Ca pana la urma fierul e tot fier, otelul e tot otel si uleiul tot ala e.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipm
post 20 Apr 2006, 11:14
Post #11


"Clionian"


Group: Members
Posts: 174
Joined: 5 April 06
From: din 'Sighiu'




QUOTE(etm @ Apr 20 2006, 11:01 AM)
In materie de fiabilitate, hai sa asteptam sa mai treaca 1-2 ani ca sa putem face comparatii.

tongue.gif si asa sotia este suparata can ma pot hotara inca... daca mai astept 1-2 ani nu mai pap ciorba

QUOTE(cipman @ Apr 20 2006, 11:16 AM)
Puterea litrica (specifica) e raportul dintre puterea motorului si capacitatea cilindrica (exprimata in litri) => 56 CP/l la Opel si 44.5 CP/l la Renault.


Am prins ideea si m-am lamurit.
Va multumesc la toti.

ps. are dreptate si sotia ca prea desfac firul in patru (nu pot inca decide ce sa-mi cumpar.. ca tot omu' care nu-si permite sacumpere ceva si apoi s-l schimbedupa un an daca nu-i place), dar asa sunt eu,nu am cum sa ma schimb.


--------------------
Renault Clio III 1.2 16V 2006 Dynamic
nume de alint 'Teo'
http://www.cmuntean.ro/site
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st0rm3ru
post 20 Apr 2006, 21:14
Post #12


god of the hell fire


Group: Members
Posts: 175
Joined: 14 December 05
From: Bucharest, .ro




QUOTE(cipman @ Apr 19 2006, 10:07 PM)
Am inceput sa duc dorul masinilor de acum 20 de ani. Aveam un minimum de confort si de siguranta si nu te durea capul.
*


ba cred eu ca te durea mult mai tare daca dadeai cu el in volan si nu in airbag... wink.gif
chiar n-am inteles afirmatia... huh.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 2002 1.4 8v - Expression
Trance eXcess! :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 20 Apr 2006, 22:14
Post #13


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




laugh.gif tu la ce te gandesti? la dacia 1300? Modelele din clasele superioare ale constructorilor grei de masini aveau deja airbag in echiparea standard. Mercedes avea si airbag lateral (cortina a aparut mai tarziu). Cand s-a introdus OBD era chiar misto ca se puteau diagnostica si cu o sarma in mijlocul drumului. Aveau motoare care te duceau 500k cu cel mult o segmentare. Si n-aveau nici pe naiba la gropile noastre. Erau masini pe care nici nu te gandeai sa le vinzi. Nici macar dupa 10 ani.
De, asta e. Poluarea si societatea de consum.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MDD
post 20 Apr 2006, 23:27
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 349
Joined: 18 February 06
From: Otopeni




1.3 e din experienta mai zgomotos si mai "aspru" in utilizare.La fel si trenul de rulare, Opelul e mai caramida, si incerc aici sa fiu obiectiv.Motorul e comun si pe Suzuki wagonR , si pe Agila.
Daca e o decizie de familie , eu cred ca e mai bine sa vedeti comparativ , nivelul de echipare si felul cum stati in fiecare din masini...comfort , feeling la prima vedere etc.


--------------------
Renault Grand Scenic ,Twingo 2 Initiale Paris bva 2012
Aprilia Scarabeo 500
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MDD
post 20 Apr 2006, 23:48
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 349
Joined: 18 February 06
From: Otopeni




Referitor la masini mai "vechi"... am avut in ultimii 16 ani cam toate modelele de Reno ! Incerc sa fac un clasament al preferintelor :
2.ESPACE 2
3. R21 GTX
4. MEGANE 1 TDI
5. TWINGO 2001
6. LAGUNA 2 DCI
7. R 5 GT
8. R 11 GTD
si castigator esteeeee 1. SAFRANE 2.2 dt 1998 !!!!!!!!!!!
De ce???!!! .... clasica , motor clasic , comfort incredibil si linie atemporala. MASINA pe scurt , cu tot ce i trebuie dar fara fitze , pentru cunoscatori !

This post has been edited by MDD: 20 Apr 2006, 23:50


--------------------
Renault Grand Scenic ,Twingo 2 Initiale Paris bva 2012
Aprilia Scarabeo 500
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 05:13
Dacia