1.33 tce 140cp, Pareri -impresii
![]() ![]() ![]() |
1.33 tce 140cp, Pareri -impresii
jay333 |
![]()
Post
#601
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 979 Joined: 25 June 07 ![]() |
|
||
--------------------
.
.
.
|
|||
miki |
![]()
Post
#602
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.206 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Așılırsa |
|
tuneam |
![]()
Post
#603
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Pt ca e cam tarziu daca ai ramas fara ulei pana ajungi la service, de exemplu. Scrie si in cartea masinii sa verifici periodic nivelul de ulei si alte lichide.Daca ai o problema simpla dar cu impact mare si nu o vezi din timp... e treaba ta
This post has been edited by tuneam: 3 Sep 2021, 15:58 |
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
Mucifer |
![]()
Post
#604
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 14 February 09 From: Timisoara ![]() |
Verificarea nivelului de ulei, de antigel cred eu ca trebuie facuta de catre utilizator. Si daca sunt senzori pentru asa ceva, orice senzor se poate strica sau poate indica eronat. Better safe than sorry.
|
--------------------
Renault
Austral
1.2 tce hybrid 200 CP Techno Esprit Alpine 2025
|
|
miki |
![]()
Post
#605
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.206 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Așılırsa |
|
jbn |
![]()
Post
#606
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.596 Joined: 31 March 14 From: Bucuresti/Pitesti ![]() |
Pai nu e obligatoriu sa ramai fara ulei din cauze supuse garantiei. Pur ipotetic, poate ai ciupit baia si pierzi uleiul. E de vina Renault?
|
--------------------
Ex. Renault
Megane 4 Hatch, Corolla TS //
'16 1.5dCi 110cp, '22 1.8hsd 122cp
|
|
tuneam |
![]()
Post
#607
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(miki @ 3 Sep 2021, 22:31) Nu e asa. Ramai fara ulei cand esti in Grecia de ex. Sa vezi chin sa o aduci in tara. Mai mult, Renault zice ca un consum de max 0.5L la 1000 km e normal. In acest caz, in 5-6000km ramai complet fara ulei. 1.2TCE de ex, nu are senzor de nivel de ulei si busesti motorul. Eu nu as baga mana in foc ca Renault l-ar schimba imediat. Daca manualul iti arata cum sa faci niste verificari si iti mai si zice sa le faci, eu nu inteleg de ce nu ai face asta. Maxim 2 min pe luna/saptamana. Ar mai fi un aspect, sa zicem ca nu pierzi tot uleiul dar mergi sub minim cu el si uzezi mult motorul. Dupa garantie, in loc de 100000km el e de 300000km. Ce faci atunci? O vinzi in minciuna ca "impecabila"? This post has been edited by tuneam: 4 Sep 2021, 10:20 |
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
Bayek |
![]()
Post
#608
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 19 March 19 ![]() |
“Renault zice ca un consum de max 0.5L la 1000 km e normal.
Eu asa aberatii n-am auzit. Poate 0.005 la 1000 km. |
--------------------
Renault
Megane
Sedan Intens TCe 140 EDC GPF
|
|
Agrig |
![]()
Post
#609
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.053 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
tuneam |
![]()
Post
#610
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Zice f clar manualul, verifica și completează daca e cazul. Consumul de ulei e normal, cam mari limitele, dar asa e si la alte marci.
1.2 tce imi consuma de nou cam 100-150ml la 1000km, cam la fel cu 2.0 tdi (de nou pana la 200000 km). Motoarele turbo consuma ulei by design. Turbina este lubrefiata cu ulei care e ars apoi. Mai sunt si vaporii de ulei care sunt recuperați de sistemul pcv si rămân acolo. Pentru reducerea frecarii/consumului se foloseste ulei mai subtire, ulei care este de multe ori tras in camera de ardere si ars. Nu va speriati de consumul de ulei, verificati periodic, completati daca e cazul si gata. This post has been edited by tuneam: 7 Sep 2021, 08:18 |
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
Lyxi |
![]()
Post
#611
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 16 September 19 ![]() |
|
--------------------
Renault
Arkana
2022
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#612
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Asa este, subscriu celor scrise pana acum
![]() PS: poate putin offtopic (cu scuzele de rigoare) cunosc destule (ne)cazuri din pacate in care la 1.2 TCe (pe diferite modele) "crestea" nivelul ![]() This post has been edited by Gil26: 7 Sep 2021, 09:04 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
miki |
![]()
Post
#613
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.206 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(jbn @ 4 Sep 2021, 00:12) Pai nu e obligatoriu sa ramai fara ulei din cauze supuse garantiei. Pur ipotetic, poate ai ciupit baia si pierzi uleiul. E de vina Renault? Am trecut prin asta, ma rog, ceva p-aproape. Buson de golire retezat dupa intalnirea cu o piatra Da' in 2 minute s-a aprins martorul de presiune si am vazut balta in spate Rezolvat pe casco, inclusiv platforma Ct-Buc Eu nu ma refeream la accidente gen baie "ciupita" sau furtun desfacut, desi asta tot la garantie tre sa intre ca numai reprezentanta umbla la motor |
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Așılırsa |
|
tuneam |
![]()
Post
#614
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Boss,a verifica uleiul nu inseamna ca umbla la motor. Tu trebe sa-l verifici. Te si invata manualul de utilizare cum.
|
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
Marcel.Danciu |
![]()
Post
#615
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 4 March 21 ![]() |
0.5 la 1000km inseamna a sta cu bidonu de ulei dupa tine si ca dupa 5-6000 km ai schimbat tot uleiul din rezervor ?
![]() Sper ca nu e chiar asa si ca e o exceptie sa ai de completat atat de des.. This post has been edited by Marcel.Danciu: 7 Sep 2021, 15:30 |
--------------------
Renault
Megane Estate
2020 Facelift
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#616
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(tuneam @ 7 Sep 2021, 08:58) Motoarele turbo consuma ulei by design. Turbina este lubrefiata cu ulei care e ars apoi. Mai sunt si vaporii de ulei care sunt recuperați de sistemul pcv si rămân acolo. Pentru reducerea frecarii/consumului se foloseste ulei mai subtire, ulei care este de multe ori tras in camera de ardere si ars. Te apropii de adevăr cu ultima frază. Restu-s baliverne. Cum rămâne cu motoarele care au turbo și totuși nu consumă ulei? Marile eșecuri în materie de motoare consumatoare de ulei (TSI/TFSI/TCe) au fost cauzate de pistoane/segmenți proiectate prost, nicidecum de turbo sau de ulei subțire. This post has been edited by MyKe89: 7 Sep 2021, 15:51 |
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
meg2s |
![]()
Post
#617
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.144 Joined: 5 November 15 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Marcel.Danciu @ 7 Sep 2021, 15:28) Aia cu 0.5l/1000km e o fraza magica menita sa-i absolve pe producatori de raspundere (procese etc.) in cazul mega-rateurilor la unele motare. Mie mi se pare o gluma proasta dupa 2 motoare dCi cu peste 300.000km in total. Batranul 1.5 nu papa niciun strop intre revizii la ~265.000 km, iar GT-ul ciupea cativa mm pe joja in aproape 20.000 km intre doua schimburi, dar departe de a se apropia de minim. La 1.33 TCe n-am auzit sa o ia pe ulei. Problema e ca am cunostinte/colegi cu motoare de la concurenta (sa nu dam nume, sa zicem VAG) care au bidonul in portbagaj pt ca trebuie sa completeze ulei in mod constant. Nu 0.5/1000, dar linistit 1-2-3 litri intre revizii. Am auzit si de cazuri care se apropie de 0.5/100, dar deja aia declarau ca nu mai schimba uleiul, ci filtrul din cand in cand... O sa descopar si eu pe pielea mea peste cateva luni... |
--------------------
CUPRA
Formentor
(2023) e-Hybrid++ 204CP (Ex) Megane Sedan Privilege (2008) 1.5 dCi 78kW && Megane 4 GT (2018) 1.6 dCi 163CP EDC
(Ex) Skoda Octavia 4 Style++ (2022) 2.0 TDI 150 DSG |
|
tuneam |
![]()
Post
#618
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
MyKe89, tu stii cum e lubrefiat axul turbinei sau cum funcționează sistemul PCV de spui ca sunt baliverne? Acolo ai întotdeauna pierderi. Nu exista motoare turbo care sa nu consume ulei. Poate fi f putin uneori, e adevărat, dar e nu e anormal.
TSI sunt proiectate pentru un consum mai mare de ulei, nu au o problema cu asta. 1.2 TCE avea o problema de montaj(unele) si/sau de soft si consumau ulei mult. 1-2L intre schimburi(30000km) nu cred ca e o problema pt nimeni. 1.3TCE insa nu consuma mult ulei, dar fiind un motor open, mai poate avea probleme cu nivelul prea mare in urma contaminării cu antigel. Sunt câteva(nu putine) cazuri chiar si aici pe forum cu problema asta . De aceea e bine sa verificam nivelul, eventual si calitatea(miros, culoare, spuma) periodic. |
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
Mucifer |
![]()
Post
#619
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 14 February 09 From: Timisoara ![]() |
Am trecut azi pe la reprezentanta si am intrebat de verificarea uleiului (nu se vede pe joja) si de martorul de ulei cand se aprinde. La pierderea presiunii sau la scaderea nivelului.
Mi-au spus ca martorul de ulei se aprinde daca scade nivelul sub minim (in carte scrie ca se aprinde cand nu mai este presiune) si ca nivelul de ulei trebuie verificat mai tarziu ca acum e prea nou totul, asa cum ati spus si voi. I-am bagat in ceata totusi cu intrebarea: Cati Nm are cuplu acest motor? Pe hartiile cu oferta de la ei, scrie 260. Daca intri la configurator scrie 240. Tipul de acolo mi-a zis ca e corect ce e scris pe hartiile de la ei, dar l-am vazut ca nu e sigur pe el. Asa ca va intreb pe voi. Ce cuplu are acest motor? Unde pot vedea caracteristicile detaliate? |
--------------------
Renault
Austral
1.2 tce hybrid 200 CP Techno Esprit Alpine 2025
|
|
Agrig |
![]()
Post
#620
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.053 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(tuneam @ 7 Sep 2021, 18:01) TSI sunt proiectate pentru un consum mai mare de ulei, nu au o problema cu asta. 1.2 TCE avea o problema de montaj(unele) si/sau de soft si consumau ulei mult. Care era problema de soft pentru care consumau ulei? |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
m3st_tce2 |
![]()
Post
#621
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 25 June 20 ![]() |
Din cate imi aduc aminte, cel de 140P are 240Nm, cel de 160 are 260. Am cautat, si am gasit asta: https://www.motorpasion.com/renault/renault...uatro-cilindros
Poate acum si cel de 140CP are acelasi cuplu, cine stie... |
--------------------
Renault
Megane
2011 1.4Tce
- 1
|
|
meg2s |
![]()
Post
#622
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.144 Joined: 5 November 15 From: Bucuresti ![]() |
https://cdn.group.renault.com/ren/ie/transv.../0cd6a98a4a.pdf
Vezi la pagina 36 - este 240 Nm. Mai gasesti informatia si pe alte site-uri (auto-data etc.) dar tot la brosura producatorului e bine sa te raportezi. @tuneam: eu cred ca 1-2 litri intre schimburi e deja deranj maricel. La Renault doar motoarele cu probleme au facut astfel de glume; si dupa cum stim au avut decenta si le-au scos din productie. Mai bine mai tarziu decat sa se ascunda dupa o propozitie absurda din manual. |
--------------------
CUPRA
Formentor
(2023) e-Hybrid++ 204CP (Ex) Megane Sedan Privilege (2008) 1.5 dCi 78kW && Megane 4 GT (2018) 1.6 dCi 163CP EDC
(Ex) Skoda Octavia 4 Style++ (2022) 2.0 TDI 150 DSG |
|
Mucifer |
![]()
Post
#623
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 14 February 09 From: Timisoara ![]() |
Multumesc de raspunsuri. Ce ma induce in eroare e ca pe auto-data arata motor H5H B4, la mine in carte scrie H5H E4, ma gandesc ca e alta revizie, alt soft, nu cred ca e mecanic ceva diferit acolo. O sa ma uit si pe motor direct, poate au scris astia gresit in CIV.
Tind sa cred ca e 260 pentru ca mi se pare ca "trage" mai bine decat 1.5 EB de la Ford care are 240 Nm. Dar si etajarea cutiei poate sa dea o falsa impresie. Referitor la ulei, atata timp cat intre revizii nu trebuie sa completez, eu sunt multumit. Si uleiul il schimb la maxim 10k de km. Prefer un cost mai mare dar un motor mai sanatos. Si, ca saa fim intelesi, daca esti mai sportiv cu ea, sunt sigur ca va consuma mai mult. Acum 5 ani, cu un logan 1.6 16V am reusit sa scad nivelul de ulei dupa un drum de Grecia, dar masina a fost plina de persoane si bagaje, iar pedala avea o atractie spre podea ceva de speriat... |
--------------------
Renault
Austral
1.2 tce hybrid 200 CP Techno Esprit Alpine 2025
|
|
tuneam |
![]()
Post
#624
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Agrig @ 7 Sep 2021, 21:10) La relanti se crea o presiune negativa prea mica în camera de ardere/galeria de admisie pe timpul de admisie și asta făcea ca o mica parte din ulei sa ajunga în camera de ardere, nu știu sigur dacă doar pe lângă segmenți sau și garnituri supape & sistem pcv. Aparent Renault a venit cu un update de soft care marea acesta presiune, probabil lasa mai mult aer sa intre în galeria de admisie și diminua "sugerea uleiului", cu prețul diminuării un pic a performantei. La mulți s-a rezolvat, unde nu se putea rezolva din soft, se desfacea motorul și se înlocuiau segmenții. Cel putin asa povestesc cei care au patit-o cu acest motor(1.2tce sau 1.2 dig-t) de pe forumurile românești străine de duster, renault clio/captur, nissan This post has been edited by tuneam: 7 Sep 2021, 20:32 |
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
xmisterx |
![]()
Post
#625
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.662 Joined: 12 October 17 From: Brasov ![]() |
"Presiune negativa in camera de ardere pe timpul de admisie" asa ceva la motoarele supraalimentate n-ai sa vezi.
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2003 Privilege 1.9 dci 120 hp Clio life evo 2019 0.9 75 HP
|
|
Agrig |
![]()
Post
#626
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.053 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Deci au trecut la rev hang...
Adica au lasat clapeta de acceleratie deschisa la decelerare si au ajuns la acel nefericit rev hanging ca sa nu apara depresiune ridicata in cilindrii fata de baie, dezavantajul este lipsa frinei de motor, la 1,33TCe este la fel. Lucrarea asta era si la Oltcit facuta insa mecanic, avea o capsula pneumatica pe post de frina pusa pe carburator care lasa clapeta sa se inchida cu intirziere incit sa nu ai depresiune mare in cilindrii, una era sa cada clapeta la 3500rpm pe unde mergea motorul normal si alta era sa se inchida lent. Cind aia s-a "terminat" dupa vreo 4 ani m-am trezit ca de la 200-300ml ulei/1000Km in oras minca dublu, afara aproape la fel, spre 200ml/1000Km, dupa ce am inlocuit-o am ajuns la consumul normal. Mai apare un fenomen, uleiul ce mai ramine pe cilindrii la scaderea presiunii coroborat cu temperatura ridicata se evapora si mai apare un consum de ulei in plus fata de cel tras pe sub segmenti si ghiduri de supape. "Presiune negativa" ai sa vezi la decelerare in frina de motor daca se inchide clapeta de acceleratie. This post has been edited by Agrig: 7 Sep 2021, 21:03 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
xmisterx |
![]()
Post
#627
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.662 Joined: 12 October 17 From: Brasov ![]() |
Explicatia lui Agrig este buna insa ramane totusi o intrebare: de ce nu este valabil pt toate motoarele? Sunt motoare care functioneaza in aceleasi conditii, aceleasi regimuri si care au consum foarte mic de ulei intre schimburi. Eu sunt de parere ca tine mai mult de proiectarea traseului de ungere din motor in special ungerea cilindrului. In dealungul timpului am reconditionat cateva motoare diessel si benzina si pot sa va spun ca cilindri/camasile acelor motoare care au un consum de ulei de noi, erau intr-o stare foarte buna( fara rizuri, fara ovalitate de nici un fel) fata de cele care consumau o cantitate nesemnificativa, motoare trecute de 250-350k km.
This post has been edited by xmisterx: 8 Sep 2021, 12:13 |
--------------------
Renault
Laguna 2
2003 Privilege 1.9 dci 120 hp Clio life evo 2019 0.9 75 HP
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#628
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
pentru ca tensiunea segmentilor e mai mare, etanseaza mai bine, dar si frecari si consum/CO2 mai mare. De unde si remarca ta ca segmentii nu uzeaza cilindrul...
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Agrig |
![]()
Post
#629
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.053 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Da, se poate spune si ca depinde de traseul de ungere la motoarele performante deoarece racirea pistonului se face cu un jet de ulei aruncat de niste duze direct in fusta pistonului, asta duce la o abundenta de ulei pe cilindru.
Problema mare insa esteca in goana dupa eficienta au facut segmentii cu inaltime mai mica pentru a nu avea frecari mari pe cilindru, urmarea este ca stratul de ulei este mi gros dar si din cauza presiunii mai reduse a segmentilor pe cilindru si uleiul nu este atit de bine curatit ca la cele mai vechi. Segmentii subtiri mai au o maiifestare ciudata, intra in vibratii si scapa ulei pe sub ei. Au fost motoare cu rechemari in service datorita segmentilor subtiri, la Toyota Auris cred, un benzinar a avut o rechemare si s-au inlocuit pistoanele si segmentii, segmentii fiint mai grosi, in fapt inalti decit cei din prima versiune si au rezolvat problema consumului de ulei mare. La motoarele racite pe aer consumul mare de ulei este normal datorita necesitatii de a mentine jocuri mai mari la cuplul piston segmenti cilindru. This post has been edited by Agrig: 8 Sep 2021, 15:35 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
zmeut123 |
![]()
Post
#630
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 4 November 20 ![]() |
QUOTE(Mucifer @ 7 Sep 2021, 20:14) Multumesc de raspunsuri. Ce ma induce in eroare e ca pe auto-data arata motor H5H B4, la mine in carte scrie H5H E4, ma gandesc ca e alta revizie, alt soft, nu cred ca e mecanic ceva diferit acolo. O sa ma uit si pe motor direct, poate au scris astia gresit in CIV. Tind sa cred ca e 260 pentru ca mi se pare ca "trage" mai bine decat 1.5 EB de la Ford care are 240 Nm. Dar si etajarea cutiei poate sa dea o falsa impresie. Referitor la ulei, atata timp cat intre revizii nu trebuie sa completez, eu sunt multumit. Si uleiul il schimb la maxim 10k de km. Prefer un cost mai mare dar un motor mai sanatos. Si, ca saa fim intelesi, daca esti mai sportiv cu ea, sunt sigur ca va consuma mai mult. Acum 5 ani, cu un logan 1.6 16V am reusit sa scad nivelul de ulei dupa un drum de Grecia, dar masina a fost plina de persoane si bagaje, iar pedala avea o atractie spre podea ceva de speriat... facelift are 260 nm, pre facelift 240 |
--------------------
renault
laguna 2
2003
- bt 94 acm
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 01:59 |