euro 4 VS euro 5, motorina
![]() ![]() ![]() |
euro 4 VS euro 5, motorina
dangerous |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 9 November 07 ![]() |
|
||
--------------------
renault
megane2.2
2007 1.5dci
|
|||
DRD |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 709 Joined: 20 September 06 From: Brasov ![]() |
Nu se stie exact niciodata,spre ex eu cand am cumparat masina mi-a fost recomnandat de catre dealer sa folosesc doar motorina Euro 3,cum timpul a trecut si motornia Euro 3 a disparut,am fost fortat la folosesc alte tipuri de motorina.Am aflat ca sistemul de injectie al masinii mele necesita mai mult sulf in motorina pentru o ungere mai buna,astfel am optat sa folosesc motorina Euro 4 pentru ca are un continut de sulf mai apropiat de cel al motorinei Euro 3.Oricum cu cat creste nivelul Euro(3-4-5...) cu atat scade nivelul de sulf din motorina,deci,parerea mea este sa folosim motorina cat mai apropiata de cea pe care a recomandat-o producatorul atat timp cat acest lucru este posibil.
Din punct de vedere financiar consider ca diferentele de pret sunt nesemnificative la cat consuma motoarele diesel de la Renault. This post has been edited by DRD: 15 Dec 2007, 17:10 |
--------------------
Renault
Megane 2
1.5 Dci Comfort Expresion 2004
|
|
Cristi39 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 19 November 06 ![]() |
nu tot ce-i mai scump e si mai bun....in romania,desigur.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2007 Privillege
|
|
30 mdc |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 299 Joined: 22 August 07 From: constanta ![]() |
QUOTE(Crisxx @ 15 Dec 2007, 17:10) sunt de acord intrutotul de acord cu ce ai spus iar referitor la cat de grasa este motrina , acum cateva luni aveam un mers neregulat al motorului (galopa) vorbind cu cineva de la service mi-a recomandat sa pun un aditiv care sa ingrase motorina deoarece motorina asta euro xxx nu este indeajuns de grasa , dupa ce am pus aditivul a revenit la mers normal 15 Dec 2007, 22:48: QUOTE(Crisxx @ 15 Dec 2007, 17:10) sunt intrutotul de acord cu ce ai spus iar referitor la cat de grasa este motrina , acum cateva luni aveam un mers neregulat al motorului (galopa) vorbind cu cineva de la service mi-a recomandat sa pun un aditiv care sa ingrase motorina deoarece motorina asta euro xxx nu este indeajuns de grasa , dupa ce am pus aditivul a revenit la mers normal 15 Dec 2007, 22:49: QUOTE(Crisxx @ 15 Dec 2007, 17:10) sunt intrutotul de acord cu ce ai spus iar referitor la cat de grasa este motrina , acum cateva luni aveam un mers neregulat al motorului (galopa) vorbind cu cineva de la service mi-a recomandat sa pun un aditiv care sa ingrase motorina deoarece motorina asta euro xxx nu este indeajuns de grasa , dupa ce am pus aditivul a revenit la mers normal This post has been edited by 30 mdc: 15 Dec 2007, 22:49 |
--------------------
renault
megane 2, megane 4 intense
2003 1.9dci full , 2018 1,6dci
- ct 30 mdc, ct 30 mdk
|
|
FlorinG |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 332 Joined: 11 December 06 From: Bucuresti ![]() |
Ce aditiv ai folosit și în ce concentrație?
|
--------------------
Reno*Opel
Clio 1.5dCi 80CP, 2006
Opel Astra Clasic III, 2013 Să vrei și nu te poti schimba!
PNA Mio C520 EEU+T |
|
dragos_alx |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 470 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
ola!
eu de cand o am de noua, i-am bagat euro5. acuma nu stiu daca o fi bine sau rau...voi credeti? are 2 sapatamani si e euro 4 |
--------------------
Megane 2 CC
Privilege 1,5Dci/Logan Ambition/Kia Sportage CRDI
2009 / 2006 / 2011
- B 727 X D X Megane cu Car Pc si Internet inside :) GPS IGO 2014, harta 3D in relief cu ecran de 7"
|
|
Duyu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru dependent de forum Group: Members Posts: 2.259 Joined: 10 March 06 From: B u c u r e ș t i ![]() |
A mea este EURO 3 si de cand ma stiu alimentez in general cu motorina EURO 5. (95% din cazuri). N-am avut nicio problema pana acum!
![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3 An Fabricație: 2006 Kilometraj: ~95.000 km |
|
Montparnasse |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 2 October 07 ![]() |
Euro 5, mi-a recomandat dealerul, sa bag dupa ce fac vreo 500 km, cica sa o mai curete. Si sa bag din cand in cand ,la 500-1000 km dupa (adica sa-i fac un plin cam 1 data la o luna jumate-doua, dupa cum merg eu). Sincer, referitor la E5 am si eu dubiile mele, cum am dubii si la E4. E un fel de ruleta ruseasca
![]() As avea si o intrebare: motorina de iarna e tot E4 sau e E5, pt ca de cand au bagat-o la unele benzinarii, E5 a disparut. N-o fi aceeasi Marie cu alta...? Si, pe langa ea, mai e una: Am trecut pe la Ploiesti saptamana trecuta in drum spre munte, unde am alimentat si la pompa am intrebat-o pe doamna daca are moto de iarna. A zis ca nu, ci doar E4 cu aditivi. Si aici m-a pierdut. Cate tipuri de ramificatii exista: E4 normal, E4 de iarna, E4 cu aditivi si E5 normal? Da' eu cu cine votez? Scuze de mesaj lung |
--------------------
Renault
Megane Sedan 1,5 dci 105 cp
2007
|
|
dragos_alx |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 470 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
referitor la "de unde bagam motorina", adica un fel de "eu cu cine votez'? pot sa va spun, fara intentia sa se creada ca fac reclama, bagati cat se poate de mult numai de la MOL! de 2 ani folosesc, si benzina si motorina numai de la ei! si n-am avut nici o problema! masina merge si trage foarte bine!
si mai va zic ceva, nu ca n-ati sti! tineti rezervorul cat se poate de plin! daca n-am drumuri lungi, fac plinul cand merg prin buc cand se duc 10 L din plin, cand si acul sta la 3 / 4 in bord. nu de alta de evitati condesul in rezervor si injectoarele sunt destul de scumpe, cica cam 1200 ron unul. eu cred ca merita! |
--------------------
Megane 2 CC
Privilege 1,5Dci/Logan Ambition/Kia Sportage CRDI
2009 / 2006 / 2011
- B 727 X D X Megane cu Car Pc si Internet inside :) GPS IGO 2014, harta 3D in relief cu ecran de 7"
|
|
dangerous |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 9 November 07 ![]() |
deci un euro 4 ajutat de un aditiv bun crede-ti ca merita?
sau mai pe romaneste aditivii diesel sunt bineveniti? |
--------------------
renault
megane2.2
2007 1.5dci
|
|
aleksanders |
![]()
Post
#11
|
![]() . Group: Members Posts: 2.976 Joined: 6 November 07 From: ... ![]() |
eu am un motor euro 3 - cu efix euro 4 merge super si consuma putin- cum am bagat euro 5 de la mol a mers motorul mai zgomotos si a consumat putin mai mult- concluzia ar fi sa mergem cu motorina cat mai apropiata de tipul motorului
![]() |
--------------------
.
.
.
- . ....
|
|
30 mdc |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 299 Joined: 22 August 07 From: constanta ![]() |
QUOTE(FlorinG @ 15 Dec 2007, 23:23) i-ti pot spune pe saptamana viitoare cand o sa am un flacon (mi-l ia un coleg) momentan nu mai am , pun o data la doua plinuri iar cantitatea o ai pe prospect (cam un flacon la 1000 litri , pret 30-40 ron ) cand il am o sa scriu aici , eu sunt multumit |
--------------------
renault
megane 2, megane 4 intense
2003 1.9dci full , 2018 1,6dci
- ct 30 mdc, ct 30 mdk
|
|
DRD |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 709 Joined: 20 September 06 From: Brasov ![]() |
Treaba asta cu aditivi este frectie la picior de lemn,eu consider ca motorina pe care o bagam de la pompa are tot ce ii trebuie, niciodata nu am avut probleme cu masina si bag numai de la OMV.
This post has been edited by DRD: 16 Dec 2007, 23:33 |
--------------------
Renault
Megane 2
1.5 Dci Comfort Expresion 2004
|
|
andr3y |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 200 Joined: 23 May 07 ![]() |
pe timp de iarna bag numai euro 5 ....vara euro 4 ....si intotdeauna de la agip ... calitate inainte de toate .. nu curg pompele spre deosebire de petrom / omv / mol
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 / luxe privilege
- b 89 RUN
|
|
dil |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru verde Group: Moderatori Posts: 1.370 Joined: 7 December 04 From: Corbeanca, Ilfov ![]() |
@aleksanders: Nu neaparat. Depinde de conditiile externe si de exploatare care cred ca au diferit de la o masuratoare la alta. Eu am facut un drum in care motorina Euro 3 (acum 1 an jumate cand inca se mai gasea) mi s-a dus relativ repede carburantul. Apoi am alimentat cu Euro 5 si s-a schimbat situatia. Mai alimentasem cu motorina Euro 3 si totusi parca ma tinuse mai multi kilometri decat atunci (la masuratoarea tot cu Euro 3). Poate a fost ceva cu motorina aia... De atunci alimentez numai cu Euro 5 (de la Mol) si imi place cum merge motorul, nu este mai zgomotos.
|
--------------------
-
-
-
- - Renault Captur 0.9 TCe XMOD (2015)
ex Daewoo Matiz 2004 (2012-2015) ex Renault Clio Symbol 1.5dci 80CP 2006 Fidji (2006-2011) |
|
FlorinG |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 332 Joined: 11 December 06 From: Bucuresti ![]() |
Am întrebat de aditivi tocmai pentru că fabricantul, în speță Reno, nu cred că a făcut motorul special pentru un tip de aditiv dar acum pentru că a coborât temperatura...
Eu am o singură pompă de la care alimentez cu E4 dar când a avut E5 mi s-a părut mai zgomotos motorul, cât despre putere/consum nu am observat schimbări notabile. |
--------------------
Reno*Opel
Clio 1.5dCi 80CP, 2006
Opel Astra Clasic III, 2013 Să vrei și nu te poti schimba!
PNA Mio C520 EEU+T |
|
aleksanders |
![]()
Post
#17
|
![]() . Group: Members Posts: 2.976 Joined: 6 November 07 From: ... ![]() |
@ dil - posibil- eu sunt foarte multumit de efixul de al rompetrol -
![]() |
--------------------
.
.
.
- . ....
|
|
dansora |
![]()
Post
#18
|
![]() CISA Group: Members Posts: 480 Joined: 19 October 06 From: Orasu'lu'Bucur/Curtea de la AG ![]() |
motorina de la PETROM , TOP NORDIC DIESEL e euro 4 sau euro 5 ?
|
--------------------
Kia
Proceed GT
2020
|
|
aleksanders |
![]()
Post
#19
|
![]() . Group: Members Posts: 2.976 Joined: 6 November 07 From: ... ![]() |
este euro 4 cu aditivi -
uite un articol care prezinta ca petrom a trecut la combustibil euro 4 http://www.wall-street.ro/articol/Companii...nti-Euro-4.html si aici un articol in care prezinta beneficiile top nordic "Petrom, cel mai mare producator de titei si gaze din Europa de Sud - Est, a introdus pe piata româneasca de carburanti un nou sortiment de motorina destinat sezonului rece, Top Nordic Diesel. Cu o temperatura limita de filtrabilitate de -29ºC, Top Nordic Diesel garanteaza functionarea motorului în cele mai bune conditii. „Top Nordic Diesel este un produs de o calitate superioara, special creat pentru utilizare în sezonul rece. Folosindu-l, clientii nostri vor constata ca motorul functioneaza fara probleme chiar si la temperaturi foarte joase”, a declarat Tamas Mayer, membru al Comitetului Director al Petrom, responsabil cu activitatea de marketing. Datorita aditivilor speciali, Top Nordic Diesel îmbunatateste functionarea si performantele motorului, reduce consumul de motorina, asigura o ardere mai eficienta si mai silentioasa si reduce emisiile poluante. Top Nordic Diesel, cel mai nou sortiment de motorina de la Petrom, s-a lansat la mijlocul lunii decembrie si va fi disponibil în peste 200 de benzinarii, situate în toate judetele tarii si Bucuresti. Introducerea acestui nou sortiment de motorina constituie un obiectiv important în strategia de marketing a companiei, fiind al doilea produs de top lansat în decursul anului 2005. „Ne straduim sa oferim clientilor nostri nu numai cele mai bune produse, dar si servicii la standarde internationale. Segmentul în care activam este foarte dinamic, iar acest dinamism este reflectat de reteaua de benzinarii Petrom”, a adaugat Tamas Mayer." - am incercat s apun linkul dar nu mai mergea This post has been edited by aleksanders: 18 Feb 2008, 22:13 |
--------------------
.
.
.
- . ....
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Vrand-nevrand a trebuit sa bag motorina euro5. Am gasit insa un aditiv de intretinere (Liqui Moly) pe eticheta caruia scrie ca contine nafta (petrol greu hidrodesulfurat) si cica imbunatateste proprietatile de lubrifiere ale motorinei cu continut redus de sulf (principala diferenta a motorinei euro5 fata de e4 fiind asta, legata de cantitatea de sulf). Mai scrie acolo ca protejeaza impotriva uzurii si curata sitemele de injectie common rail. Asa o fi...asa n-o fi..cert e ca dupa un drum de 300 de km cu aditivul asta in rezervor mi se pare ca motorul torce foarte frumusel. Sau poate e doar efectul placebo.
This post has been edited by dan73205: 11 Jan 2009, 20:13 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
i_am_sleek |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 611 Joined: 5 October 05 ![]() |
eu stiam ca nu este indicat sa se puna nici un aditiv in motorina.
parca si prin carte scrie. nu cred ca acum ca nu se mai produce motorina euro 4 o sa ni se strice motoarele. ma gandesc ca se sesizau marii producatori auto in acest sens... |
--------------------
BMW
X1
2013 xDrive Renault Megane Coupe TCe
|
|
MFAdrian |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 2 January 09 From: Pitesti ![]() |
Mie mi-au spus baietii de la Reno ca pot pune un singur aditiv si anume metabond..i-am intrebat dupa ce am schimbat un injector si tot la Reno mi-au spus ca restul aditivilor cica iti pot bloca injectoarele;
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedane
2003 Pack Authentique 1.5 dci, 82 cp
|
|
crystale |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 17 October 08 From: Bucuresti ![]() |
In manualul de utilizare si mentenanta scrie clar ca Renault interzice adaugarea de aditivi in combustibil.
|
--------------------
Renault
Megane 1.5dCI 85CP
2008 Extreme
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
QUOTE(MFAdrian @ 12 Jan 2009, 07:05) Mie mi-au spus baietii de la Reno ca pot pune un singur aditiv si anume metabond..i-am intrebat dupa ce am schimbat un injector si tot la Reno mi-au spus ca restul aditivilor cica iti pot bloca injectoarele; Adica un singur producator produce aditivi restul produc numai produse care iti pun motorul in pericol ca asa zic baietii de la Renault? E cam gogonata. Pe mine unii din baietii astia de pe la Renault ma puneau sa schimb turbina ca cica era varza sau sa schimb lectorul si modulul de climatronic pentru defectiuni minore care aveau solutia de mult pe forumul asta asa ca mai usor cu baietii astia de prin unele service-uri (ca nu numai aia de la Renault fac asa). Evident ca exista si oameni in service-uri, inclusiv la Renault, care merita toata stima. Revenind...continutul de sulf din motorina a evoluat asa: euro 1 - 1000 ppm euro 2 - 500 ppm euro 3 - 150 ppm euro 4 - 50 ppm euro 5 - 10 ppm Sulful asta din motorina, pe langa faptul ca formeaza diversi compusi care sunt destul de corozivi pentru motor si te nocivi daca sunt inhalati, face totusi ca motorina bogata in acest element sa aiba capacitati de lubrifiere mai bune decat o motorina cu continut scazut de sulf. In cazul motorinei euro 5 continutul scazut de sulf nu ar fi tocmai benefic pentru pompa de injectie (bineinteles ca pe termen lung ca nu se strica maine daca ai pus motorina euro 5 azi) ea fiind principala piesa cu elemente in miscare din sistemul de injectie. Pentru a suplini lipsa sulfului probabil ca unii producatori s-au gandit sa scoata pe piata asemenea aditivi. Mie mi-a placut cum suna motorul cu acest aditiv si diferenta era sesizabila. |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Si halatul? Cat e dom'le halatu?
Oare scotand sulful din motorina nu il inlocuieste cu altceva la rafinarie? Ne lasa pe noi sa cumparam aditivii si sa preparam coctailul dupa ureche? |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
74r12 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 514 Joined: 2 July 04 From: Planeta Pământ (Terra) ![]() |
Chiar daca sulful continut in euro5 e mai putin, firmele serioase aditiveaza motorinele, astfel ca proprietatile de lubrifiere sa ramana la standarde.
De exemplu: http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Bus...ina-Euro-5.html Aditivul P3 exista si in motorina euro4 sprint diesel. This post has been edited by 74r12: 12 Jan 2009, 17:07 |
--------------------
Megane
2.2
Expression+ 1,5 dci 85 cp Megane 3 Sport Tourer Privilege 1,5 dci 110 cp EDC
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Discutia asta e pe multe forumuri (la pejo, la vw, ford etc) asa ca lumea nu prea e lamurita cum sta treaba si data fiind starea asta de lucruri ar fi trebuit ca producatorii de combustibil sa puna pe site-urile lor ceva de genul "Ba baieti, noi producem de-acum numai motorina e5 cu sulf putin dar stati voi linistiti ca ia uitati ce aditiv fain bagam in ea ca sa se unga pompitele voastre" ...ma rog, poate nu chiar asa dar ideea e sa priceapa omul obisnuit. Din ce scrie pe site-ul ala cu link-ul de mai sus nu prea reiese la ce foloseste aditivul P3.
In alta ordine de idei eu am bagat aditivul ala pentru ca e de la o firma cu nume, pentru ca scria pe el exact ce si cum si cat (ca e destinat masinilor cu common rail ce folosesc motorina cu continut mic de sulf pentru a imbunatati ungerea, ca se baga un flacon la x litri). Eu am intrat pe site-uri la benzinarii si nu am gasit nicaieri explicit ce aditivi folosesc sau daca folosesc aditivi pentru a imbunatati ungerea dar nu zic ca nu ar folosi. Daca era arhicunoscut ca prducatorii folosesc niste aditivi pentru a suplini ungerea mai slaba atunci nu mai discuta nimeni "problema". This post has been edited by dan73205: 12 Jan 2009, 19:16 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 22:50 |