Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Nu mai pot sa schimb - pedala si cablu ambreiaj

abcdef
post 17 Aug 2007, 22:21
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 17 August 07




acum 3 saptamani s'a rupt cablul de la ambreiaj pentru ca era ruginit. l'am inlocuit cu unul la fel. haraia cand o bagam in ambreiaj in rest intra in viteze usor. am mers ~1000 km dupa ce l'am schimbat. la pedala de ambreiaj are 2 sectoare semicirculare zimtate. unul era cam uzat, cateodata cand calcam ambreiajul scapa. am inlocuit cablul din nou (nu s'a rupt de data asta), am facut sect sa nu mai scape dar intra in viteze doar cand este motorul oprit. cu motorul pornit nu intra in nici o viteza. daca bag in a I'a si dau la cheie porneste dar nu poti debraia. clapeta de la ambreiaj e intinsa aproape la maxim.
cam ce ar avea si ce e de facut?


--------------------
renault 19
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 17 Aug 2007, 23:23
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




Fii mai explicit.
cablul actioneaza parghia din cutie sau nu? mai exact actionarea pedalei de ambreiaj are efect ?
Vezi in dreptul cutiei, unde intra cablul de ambreiaj este o parghie.se misca in momentul in care apesi pedala?
Daca da inseamna ca este placa de presiune stricata.
Daca nu inseamna ca trebuia sa schimbi cablul cu unul de origine si eventual pedala.


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
abcdef
post 18 Aug 2007, 14:07
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 17 August 07




e stricata placa de presiune.
unde pot gasi una? se schimba usor?

daca plec cu ea in a I'a cam cu ce vit pot merge si cam ce consum are?
pot schimba vit din mers (ca la dacie)?


--------------------
renault 19
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R1der
post 18 Aug 2007, 22:33
Post #4


Ride For a Life Time


Group: Members
Posts: 184
Joined: 13 March 07
From: In spatele tau




o placa SH costa in jur de 60 RON
un ambreiaj nou costa incepand cu 120 RON
un rulment incepand cu 30 RON nou

Ar fi bine sa le schimbi pe toate, eu am patit ca tine, le-am schimbat si nu imi recunosc masina acum smile.gif trage super bine


--------------------
N-am si Suzuki GSX - B Riesling de mers la plimbare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 19 Aug 2007, 12:53
Post #5


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




QUOTE(abcdef @ 17 Aug 2007, 22:21)
acum 3 saptamani s'a rupt cablul de la ambreiaj pentru ca era ruginit. l'am inlocuit cu unul la fel. haraia cand o bagam in ambreiaj in rest intra in viteze usor. am mers ~1000 km dupa ce l'am schimbat. la pedala de ambreiaj are 2 sectoare semicirculare zimtate. unul era cam uzat, cateodata cand calcam ambreiajul scapa. am inlocuit cablul din nou (nu s'a rupt de data asta), am facut sect sa nu mai scape dar intra in viteze doar cand este motorul oprit. cu motorul pornit nu intra in nici o viteza. daca bag in a I'a si dau la cheie porneste dar nu poti debraia. clapeta de la ambreiaj e intinsa aproape la maxim.
cam ce ar avea si ce e de facut?
*



Cele 2 semicercuri cu zimti au rol de autointindere a cablului de ambreiaj... daca zici ca ai schimbat cablul cu unul identic ca lungime, atunci singura problema pare a fi de la pedala. Iti recomand sa comanzi un set nou de mecanism de pedala, are un rol foarte important in functionarea ambreiajului. Dupa simptomele expuse, daca nu intra in viteza cu motorul pornit inseamna ca nu debraiaza suficient, deci cablul ar trebui intins mai mult, dar numai cu mecanismul de la pedala functional.

Ar mai fi o varianta artizanala, dar nu e de durata: poti pune un adaos / distantier intre furca si capatul cablului de la cutie, astfel incat sa stea mai intins, dar nu exagera pentru ca poate dauna discului.


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R1der
post 19 Aug 2007, 15:16
Post #6


Ride For a Life Time


Group: Members
Posts: 184
Joined: 13 March 07
From: In spatele tau




am pus eu distantier si a durat fix 2 zile peroada de functionare

pana la urma am schimbat kitul dupa ce in prealabil m-am uitat si la mecanismul de la pedala


--------------------
N-am si Suzuki GSX - B Riesling de mers la plimbare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 19 Aug 2007, 15:41
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




Schimba kit-ul de ambreiaj: rulment, placa disc.
Cele mai bune sunt SACHS .
Nu-ti bate joc de masina, remorcheaz-o pana la service.
Daca pornesti cu ea in viteza poti strica electromotor, tampoane motor, planetare.
Iar daca schimbi in mers, ai sanse sa rupi timoneria.
Succes.


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
abcdef
post 26 Aug 2007, 15:15
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 17 August 07




OK Am inteles cum stau lucrurile am tractat masina acasa dar as vrea sa o repar singur.Deci cum sa fac ?
ce trebuie sa demontez mai intai?



--------------------
renault 19
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 26 Aug 2007, 16:00
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




Nu prea le poti schimba singur..trebuie sa te mai ajute cineva.
ce motor ai?

Eu l-am schimbat impreuna cu un mecanic...dar a fost greu
pentru ca nu am avut macara (scripete) sa ridicam motorul .
N-as mai repeta operatiunea.
La Renault nu poate costa mai mult de 150-200 RON...dar merita.
Poti intreba oricum.

Daca nu ai scule si scripete pentru motor, du-te in service.
Altfel este destul de greu.

Succes.


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 27 Aug 2007, 14:55
Post #10


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




eu am schimbat ambreiajul in garaj fara scripeti si alte "scule profesionale" de atelier... singura chichita a fost sa pot departa cutia destul de mult de motor pentru a avea spatiu suficient... si nu a fost prea greu, dat fiind motorul mic si spatiul destul de mare din jurul cutiei (la modelul meu) ... la alte motoare nu stiu, cert e ca se poate si fara sa scoti motorul afara...

chiar zilele care urmeaza trebuie sa desfac cutia iar, am o problema la un simering la volanta care pierde ulei...


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
abcdef
post 21 Sep 2007, 14:16
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 17 August 07




Salutare .Inca nu am incercat sa repar masina dar cred ca e loc destul si la mine.Cum se desface cutia ?


--------------------
renault 19
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
seby_16
post 9 Oct 2007, 23:26
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 11 December 05
From: Galati




Salut! abcdef, parerea mea este ca cel mai bine e sa-l asculti si pe renault19tse si sa te duci intr-un service, pentru ca e mult de demontat (desi partea mai dramatica este legarea cablurilor la loc), ai nevoie de scipete pentru a ridica motorul cu tot cu cutie, desi din cartea tehnica am inteles ca sunt unele motoare care nu necesita scoaterea motorului. Eu am lucrat impreuna cu un mecanic 2 zile (omeneste: de pe la 8 dimineata pana pe la 8 seara), chiar daca am mai stat de am mai curatat motorul de ulei, vaselina etc; am dat 200 RON, si nu mi-a parut rau. Nu te ambala sa-ti iei piesele dinainte, pentru ca eu am avut aceiasi problema de curand, si am fost in vreo 3 service-uri pana sa aflu ca de fapt placa de presiune avea un arc rupt. La unul dintre ele mi-a spus ca nu are ulei cutia, ca mai trebuie completat, si mi-a umplut-o pe la aerisitor, de am pierdut vreo 2 litri de ulei de transmisie de 20Ron/L pe asfalt mad.gif , la alt service mi-a pus un distantier dupa cum era mentionat mai sus, si a "functionat" distantierul pana la prima benzinarie dry.gif , de unde iar nu a mai vrut sa mai intre in viteza; iar la ultimul service mi-au spus de cremaliera pedalei ca este cam uzata, si din acest motiv ar putea exista probleme. Asa ca am fost la dezmembrari pentru a cumpara mai ieftin o pedala completa, si pana la urma am cumparat-o cu 70Ron (nu stiu cat este in magazin, dar banuiesc ca nu poate depasi 100Ron). Cel mai bine e sa te duci la un mecanic cu experienta, care sa iti spuna exact ce trebuie facut si ceea ce este defect smile.gif .


--------------------
Renault 19 - TL-11-TGN '89 TXE 1.7 92CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 18 Oct 2007, 11:54
Post #13


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




QUOTE(abcdef @ 21 Sep 2007, 14:16)
Salutare .Inca nu am incercat sa repar masina dar cred ca e loc destul si la mine.Cum se desface cutia ?
*



Pai nu e mare inginerie s-o dai jos, e mai probelma s-o pui inapoi biggrin.gif
Acum vorbind serios, poti incerca sa o dai jos singur, desi nu recomand, dar ar fi bine s-o desfaci sub supravegherea unui mecanic care stie ce face. E vorba de o operatie destul de complicata (nu am zis imposibil de realizat acasa) asa ca, daca nu ai mai avut tangente cu mecanica pana acum, nu recomand. Plus ca ar dura destul de mult sa fac un tutorial de genul DIY - Schimbatul ambreiajului.
Pe scurt - ca sa iti faci idee - desfaci suruburile in care sta prinsa de motor, desfaci electromotorul, desfaci suportul tampon din dreapta CV, desfaci suportul din spate care tine motorul si, cu un cric incerci sa ridici motorul si sa desprinzi CV de la locul ei. O departezi suficient de mult cat sa poti desface placa de presiune de pe volanta. Scoti afara toate, pui piesele noi (disc, placa, rulment) exact cum erau cele vechi si pui cutia la loc. Simplu, nu? Totul dureaza maxim o zi daca ai sculele si piesele la indemana. Daca nu, cine stie ...

This post has been edited by dan_mar: 18 Oct 2007, 11:58


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
abcdef
post 23 Oct 2007, 14:38
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 17 August 07




am desprins cutia de viteze. trebuie sa dau jos si planetara?


--------------------
renault 19
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 11:31
Dacia