Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

RCAul nu acopera valorea reparatiei, lipsa CASCO...

radian
post 24 Jun 2007, 01:25
Post #1


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Un amic a patit-o cu cateva zile in urma. La pocnit din spate o autoutilitara. Soferul autoutilitarei este singurul vinovat de producerea accidentului. Prin procesul verbal acesta isi recunaoste vina si este de acord cu depsagubirea daunelor provocate. In urma accidentului au fost avariate in total trei masini. Nicio persoana nu a suferit vatamari corporale.

Amicul meu are un Opel, vechi de vreo cinci ani, pe care l-a cumparat cu cateva luni in urma. Masina a cumparat-o cu 6500 EURO. Nu are CASCO. La evaluare i-au spus ca valoarea pieselor care trebuiesc schimbate este de 18000 RON dar firma de asigurari il despagubeste doar cu 12500 RON.

Ce posibilitati are sa-si deconteze si restul de cheltuieli pe care asiguratorul nu vrea sa le acopere?


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 24 Jun 2007, 01:57
Post #2


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Sa se judece cu soferul autoutilitarei. Foloesete search-ul, vei gasi multe explicatii.

Intr-o prima faza citeste textul de mai jos:

Credits go to cpop@gmclub.ro

QUOTE
ANEXA Nr. 1
la norme

Criteriu pentru stabilirea uzurii īn cazul pagubelor produse la autovehicule

Art. 1. - (1) Pentru stabilirea valorii autovehiculelor la data producerii evenimentului asigurat, din valoarea de nou a acestora se scade uzura.
(2) Uzura se calculeaza prin aplicarea unui coeficient de uzura asupra valorii de nou a autovehiculului la data producerii evenimentului asigurat.
(3) Coeficientul de uzura se stabileste īn functie de gradul de īntrebuintare (parcurs) a autovehiculului, exprimat īn kilometri, precum si de vechimea īn exploatare, exprimata īn unitati de timp (ani), diferentiata pe categorii de autovehicule, potrivit tabelelor coeficientilor de uzura nr. 1 si 2.
(4) Pentru stabilirea coeficientului de uzura a unui autovehicul sunt necesare:
a) data introducerii īn exploatare de nou a autovehiculului respectiv, mentionata īn documentele de identificare a acestuia (carte de identitate, certificat de īnmatriculare etc.) sau, īn lipsa, anul de fabricatie de pe placa de origine a autovehiculului;
cool.gif parcursul īn kilometri realizat de autovehiculul respectiv de la data introducerii lui īn exploatare de nou si pāna la data producerii evenimentului asigurat.
Art. 2. - (1) Pentru autovehiculele la care se cunosc datele mentionate la art. 1 alin. (4), pentru stabilirea coeficientului de uzura a autovehiculului avariat se cauta īn tabelul coeficientilor de uzura linia corespunzatoare vechimii īn exploatare (īn ani) si coloana corespunzatoare starii de īntretinere medie (determinata pentru un parcurs mediu anual de 10.000 km), la intersectia carora se va gasi coeficientul de uzura respectiv.
(2) Īn cazul īn care exista diferente īntre parcursul real si cel rezultat utilizāndu-se media anuala, coeficientul corespunzator starii de īntretinere medie se va corecta cu 0,6% pentru fiecare 1.000 km*), fara a putea depasi coeficientii corespunzatori starilor de īntretinere buna sau satisfacatoare.
__________
*) Corectia se va face prin adunare, daca parcursul real este mai mare de 10.000 km/an, ori prin scadere, daca este mai mic.

Art. 3. - (1) Pentru autovehiculele la care nu se cunoaste parcursul (km) realizat pāna la data producerii evenimentului asigurat sau acesta nu este īn concordanta cu starea tehnica a autovehiculului respectiv, coeficientul de uzura a autovehiculului avariat se stabileste īn functie de vechimea īn exploatare si starea de īntretinere a acestuia, prevazute īn tabelele coeficientilor de uzura nr. 1 si 2.
(2) Starea de īntretinere a unui autovehicul se clasifica īn: buna, medie si satisfacatoare.
(3) Stabilirea starii de īntretinere a autovehiculului se face potrivit starii acestuia dinainte de producerea evenimentului asigurat, pe baza criteriilor de mai jos:
a) stare de īntretinere buna
Autovehiculul prezinta: integritatea elementelor caroseriei, barelor de protectie si capacelor de roti; vopseaua intacta, fara exfolieri sau urme aparente de rugina a tablei; tapiteria fara pete, urme de uzura prematura sau rupturi; cauciucuri uzate uniform, fara sa prezinte uzuri accentuate pe flancuri ca urmare a unui reglaj necorespunzator al directiei; motorul fara scurgeri de ulei pe partile laterale sau pe capotajele interioare ale spatiului afectat acestuia;
cool.gif stare de īntretinere medie
Autovehiculul prezinta: deformari ale caroseriei, barelor de protectie sau capacelor de roti pāna la 10 dm2 īnsumat pe īntreaga suprafata exterioara; degradari ale vopselei īn ceea ce priveste luciul, cu urme de rugina aparenta pe o suprafata totala pāna la 10 dm2, cu exfolieri pe o suprafata totala pāna la 0,5 cm2 sau orice alte zgārieturi; pete pe tapiteria scaunelor;
c) stare de īntretinere satisfacatoare
Autovehiculul prezinta: deformari ale caroseriei, barelor de protectie si capacelor de roti mai mari de 10 dm2 īnsumat pe īntreaga suprafata exterioara; degradari ale vopselei, pierderea totala a luciului, cu exfolieri pe o suprafata totala mai mare de 0,5 cm2, cu urme pronuntate de rugina aparenta si zgārieturi; tapiteria deteriorata si murdara; cauciucurile uzate neuniform, cu accentuari pe unul dintre flancuri, ca urmare a unui reglaj necorespunzator al directiei; motorul cu urme de ulei pe partile superioare si laterale ca urmare a scurgerilor la capacul distributiei, al chiulasei sau pe lānga garniturile de etansare; joc mare la volanul directiei.
(4) Cunoscānd data introducerii īn exploatare de nou si starea sa de īntretinere justificata tehnic, pentru stabilirea coeficientului de uzura a autovehiculului avariat se cauta īn tabelul coeficientilor de uzura linia orizontala corespunzatoare vechimii īn exploatare (īn ani) a acestuia si se stabileste un coeficient de uzura cuprins īntre cei corespunzatori starii de īntretinere buna si satisfacatoare.
Art. 4. - (1) Pentru autovehiculele care aveau executate īnainte de data producerii evenimentului asigurat reparatii curente, inclusiv īnlocuiri ale partilor componente sau ale pieselor originale, pentru mentinerea starii tehnice corespunzatoare a autovehiculului stabilirea coeficientului de uzura se face pe baza relatiei:
Ur = U x K,
īn care:
Ur = coeficientul de uzura recalculat a autovehiculului;
U = coeficientul de uzura rezultat din tabelele coeficientilor de uzura, īn baza datelor mentionate mai sus;

K = coeficientul de corectie a uzurii * (A-a)/A
īn care:
A = valoarea de nou a autovehiculului avariat;
a = costul total al reparatiilor curente, inclusiv al īnlocuirilor de parti componente sau de piese originale executate īnainte de data producerii evenimentului asigurat, exclusiv cele efectuate ca urmare a unor accidente sau a unor defecte de fabricatie, pentru mentinerea sau īmbunatatirea starii tehnice corespunzatoare a autovehiculului, īn baza documentatiilor privind costul efectiv al acestora.
(2) Nu se pot lua īn calcul coeficienti de uzura inferiori coeficientilor minimali sau superiori celor maximali, pentru vechimea īn exploatare, parcursul realizat si starea de īntretinere a autovehiculului avariat, prevazuti īn tabelele coeficientilor de uzura nr. 1 si 2.

coef. de uzura auto de 10 ani:
62% stare de intretinere buna
75% medie
85% satisfacatoare


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 24 Jun 2007, 07:43
Post #3


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Multumesc pentru raspuns.

Cu functia search am gasit si varianta urmatoare: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...=0&#entry918060

Asa sa fie oare? (Ma refer la cele afirmate de Benni, posturile 17, 21, 22).

This post has been edited by radian: 24 Jun 2007, 07:44


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexC
post 24 Jun 2007, 09:17
Post #4


Vrum Vruuum


Group: Members
Posts: 1.651
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti




Unde poti gasi si tabelul de care se mentioneaza in textul de mai sus? Chiar am zilele astea o problema pe care vreau sa o fac pe RCAul vinovatului si sunt curios la ce valoare maxima m-as incadra (din aia 100.000 EUR prevazuti chiar pe RCA)...


--------------------
Renault Laguna III Privilege 2.0dci CVA 150CP
Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smiley
post 25 Jun 2007, 07:40
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.138
Joined: 12 August 04
From: Bucuresti




il poti gasi aici :
http://www.baar.ro/fpvs/fpvs_doc/Norma%20R...2007%20site.pdf
(pe la pagina 25)

nu-ti face iluzii, procentul de uzura se aplica la valoarea de nou a autoturismului, nu la suma maxima prevazuta de RCA (100k, respectiv 150k din 2008)


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 05:46
Dacia