Verificare strare turbina dci, cum aflu cat "o mai duce" si cata funinginee in ea
![]() ![]() ![]() |
Verificare strare turbina dci, cum aflu cat "o mai duce" si cata funinginee in ea
Ro! |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 23 October 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.5 DCI 80cp
|
|||
Tudor |
![]()
Post
#2
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Pentru verificare computer test (Renault).
Pentru curatare: 1. motor incalzit pana la temperatura normala de lucru 2. in treapta a 3-a sau mai mare 3. urcat in ture usor pana la 3000 rpm 4. talpa sanatoasa 1-2 sec (pana motorul urca la 4000-4500 rpm) 5. 5-10 sec. mers rotund la 3000 rpm 6. etapele 4 si 5 de 1-2 ori Daca operatiunea se face regulat sau motorul este condus corect turat, ar trebui sa iasa fum consistent doar la prima si putin la a 2-a talpa. Un motor condus frecvent sportiv va da doar putin fum la prima talpa. Un motor condus permanent sportiv nu va da fum deloc. Un motor care da fum la orice acceleratie semnificativa (nu neaparat talpa) este obosit si probabil are probleme la EGR. |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Concluzia e ca la dieselurile tip nou si mititele cu putere mare trebuie un stil mai agresiv de condus, turate mult mai tare decat un benzinar. Stilul lenes, pe premisa "are cuplu", merge aplicat doar la cele fara turbina, precum Mercedes Cobra, Roman Diesel, Rocar, etc.
Turbina va tine foarte bine sute de mii de km daca vei trage de ea, este proiectata sa fie racita si unsa corespunzator in sarcina, este proiectata pentru mers sportiv, dar in nici un caz nu este proiectata pentru a se umple cu funingine si a dezechilibra apoi paletii->joc in ax->distrugere. 12 mii de km e un kilometraj nesemnificativ. Eu cand trec de pe Passat TDI pe Clio benzinar imi sare consumu-n aer si lipesc pasagerii de scaune pana ma obisnuiesc iar cu masina, in schimb cei care merg in spatele meu nu stiu ce-i ala fum negru si oricata talpa i-as da pe loc n-am reusit sa innegresc betonul sub toba de esapament. This post has been edited by Laurentziu83: 25 Jun 2007, 22:21 |
--------------------
.
.
.
|
|
neumann |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 783 Joined: 6 November 03 From: Spermezeu ![]() |
Eu schimb la ~2800 rpm in treapta superioara si incerc sa cad macar pe 1900-2000rpm. Nu scoate fum deloc, masina se simte bine, consumu e de 6,2 mixt (50% - 50%), cu ac pornit.
|
--------------------
...
..
.. Americanii il vor pe Ciolos.. i-au dat si viza!
|
|
mandelu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
am o mica adaugare la ce a zis laurentziu, schimbat la 3000 de ture nu inseamna condus sportiv, nu inteleg ce ii tot da lumea cu condus sportiv la diesel, dieselul nu e masina sportiva, e masina care consuma putin si are performante decente.
la diesel e mult mai usor sa scoti tot ce poti din masina fata de benzina pentru ca, cel putin la 1,5 80cp deja dupa 3000 de ture simti ca nu mai trage asa tare si schimbi treapta. la benzina ar trebui sa faci asta pe la 4500 de ture. si nu stiu pe nimeni sa schimbe asa. pe cand la diesel e chiar recomandat sa schimbi la 3000. |
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#6
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Ati deviat de la subiect ... va rog nu continuati {exista topic-uri dedicate pentru discutiile - cand sa schimb, de ce, turatii etc.}. Multumesc,
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
ionutmar |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 9 July 06 ![]() |
in ce consta verificarea computer a turbinei. E un test specific? Este acelasi lucru cu scanare computere?
|
--------------------
Renault
Clio IV
2014 Expression 0,9 Tce
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Nu, dar eu simt ca trebuie sa merg mai sportiv cu un diesel ca sa fiu multumit de el cum as fi de un benzinar.
In parcare, cu motorul cald, poti sa-i dai o talpa rapida pana in limitare si sa vezi daca scuipa ceva funingine pe esapament, eventual pui pe altcineva sa verifice. Daca arunca funingine, e clar, conduci subturat si trebuie sa-ti schimbi stilul de condus. This post has been edited by Laurentziu83: 26 Jun 2007, 10:20 |
--------------------
.
.
.
|
|
Tudor |
![]()
Post
#9
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu dati talpa direct din relanti, nici daca motorul e cald. Faceti surge la turbina si asta o "distruge" repede. Ca sa intelegeti ce inseamna surge, faceti urmatorul experiment cu o morisca de jucarie (pt copii):
- tineti-o in fata voastra - suflati in ea continuu, la inceput usor si apoi mai cu forta: morisca va incepe sa se roteasca, la inceput incet, apoi mai repede - opriti rotirea moristei - trageti mult aer in piept si suflati cu toata puterea in morisca: * daca morisca e solida se va pune in miscare, dar se va lasa usor pe spate, * daca morisca este chiar "de jucarie" batul sau paletele se vor rupe explicatia e simpla: curentul de aer este brusc prea puternic pentru ca morisca sa transforme forta de apasare paralela cu axul in rotatie; in locul acestei transformari, fie se vor indoi/rupe palele, fie morisca va concentra forta in ax, care o va transfera batului, care ori se va indoi, ori se va rupe. puteti compara usor o turbina cu elicea unei barci cu motor: principiul e acelasi, dar sensul de actiune al fortelor este inversat. orice pasionat de barci stie ca nu trebuie sa accelereze brusc si nici sa nu schimbe brusc sensul de rotatie al elicei, in ambele cazuri riscand sa rupa palele elicei sau chiar axul. @ionutmar: testarea se face cu motorul pornit, se citesc senzorii pe care motorul ii utilizeaza pentru a se autoregla (temperaturi, presiuni, noxe): care, cati, unde difera de la un motor la altul: motor cu putere mai mare -> senzori mai multi; pentru fiecare motor producatorul indica valorile normale: daca valorile nu sunt normale se interpreteaza si se trage concluzia (nu exista un senzor de genul turbina e buna sau nu, se interpreteaza un complex de date). |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
bonk |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 9 June 06 ![]() |
E normal ca atunci cand masina este pornita pe loc si urc usor pana la 2000rpm, o tin constant acolo si dupa aceea accelerez pana la plafonare sa scoata un nor de fum? asta numai la prima incercare ca dupa aceea nu mai scoate deloc . acelasi lucru se intampla si in mers la masina mea (52.000 km)
|
--------------------
Renault
Megane 1 /1.4 16v
- GJ-05-...
1999
|
|
Tudor |
![]()
Post
#11
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
da, e normal.
|
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
bonk |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 9 June 06 ![]() |
da .. dar un nor de fum de nu pot sa mai vad in oglinda:D
|
--------------------
Renault
Megane 1 /1.4 16v
- GJ-05-...
1999
|
|
Tudor |
![]()
Post
#13
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca iese numai la prima talpa, dar iese mult, inseamna ca mergi (mai mult sau mai putin) subturat si ca al tau motor vede talpa rar. Chiar si la a 2-a talpa daca ce iese e usor vizibil e inca ok. De la a 3-a talpa ar trebui sa iasa ceva nesemnificativ. Incearca sa mergi un pic mai sportiv (sa schimbi mai sus) sau efectueaza ceva mai des exercitiul de curatare.
|
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
bonk |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 9 June 06 ![]() |
ai avut drepatate .... astazi am schimbat vitezele in afara orasului in felul urmator:
treapta II - 2000 ---2200rpm III- 2500 IV-2700 ---3000 V- 3500 si pot sa zic ca dupa aprox 50 de km masina parca tragea mult mai bine si acum nici fum nu mai scoate decat moderat la apasarea brusca a pedalei de acceleratie si numai prima oara ... ms mult |
--------------------
Renault
Megane 1 /1.4 16v
- GJ-05-...
1999
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Pai vezi...si mai zice lumea ca dci-ul e lenes.
![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
rhunder |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 15 August 06 From: Bucuresti ![]() |
e lenes, daca treci dupa benzina pe motorina.
Eu cand am trecut dupa supernova pe clio mi se parea ca nu trage. Era in mare parte din obisnuinta de a lucra foarte fin cu acceleratia. Dupa ce am prins curaj si am apasat pedala aia mai in dusmanie a ramas impresionat. Ca sa nu mai zic ca nu mai stiu ce e aia sa treci in treapta de viteza inferioara la depasire. |
--------------------
Dacia SuperNova
Clima
- b25wzj
2001 Clio II 2005 1.5 DCI 65
Megane Prima 1.6 16V - temporar! :) VW Golf V 1.9 tdi |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 17:10 |