Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Symbol 1.5dci 80cp sau 1.4 16v ?, dilema

gabriel_25
post 28 Apr 2007, 07:39
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 88
Joined: 28 April 07




intentionez in zilele urmatoare sa achizitionez un clio symbol, insa nu prea sunt hotarat ce varianta sa aleg. motorul diesel de 80 cp sau cel pe benzina 1.4 16v...?
ce parere aveti? eu unul as inclina catre cel diesel de 80 cp insa am auzit ca ar fi mai pretentioase...pe de alta parte la cele 1.4 16v tot am citit pe aici ca se ard nu stiu ce bobine....
astept pareri...10x


--------------------
renault symbol 2007, 1,5 dci 82cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sagetator
post 28 Apr 2007, 09:51
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 759
Joined: 8 September 05
From: O R A D E A




Eu zic sa-ti petreci cateva ore citind pe acest forum despre cele doua motoare, apoi trage o linie si decide-te singur.

Avantajele si dezavantajele s-au discutat mult aici, asa ca spor la citit.

Cand te-ai hotarat, sa ne dai de veste.


--------------------
Clio Symbol Fidji dCi 82 CP gri eclipse
Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea_aq
post 28 Apr 2007, 17:29
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.169
Joined: 13 October 06




biggrin.gif presimt ca o sa avem un nou topic diesel vs benzina

Sa vedem -argumente pro diesel:

- consum mai mic de combustil
- cuplu mai mare
- e trendy

cat despre 1.4 16v:

-cost de achizitie si revizii mai ieftine
-motor evident mai silentios ca doar e pe benzina
-sound-ul motorului e chiar f misto atunci cand urca de la 3000-5000 rpm

acum e destul de greu sa compari un motor pe benzina cu unul pe motorina dar ar tb sa sti urmatoarele:

-1.4 e unul din cele mai fiabile motoare de la reno
-1.5dci a avut ceva pb cu injectia asa cum poti citi pe forum, se pare ca acum s-a rezolvat...n-ai vrea sa stii cat costa reparatia ..sad.gif
- cu toate astea dci-ul e silentios in comparatie cu petardele de tdi de la skoda-vw si placut in conducere. Trage pe o plaja de turatie destul de larga si e vioi.Crede-ma pe cuv pt ca le-am condus.
-acum 1.5 80cp e euro 3, poti sa intrebi dc a aparut var E4 de 85cp, nu ai vrea sa platesti taxa de prima inmatriculare pt e3.

Cel mai bine te duci faci un test drive cu amandoua si-l iei pe ala care-ti place mai mult. Ia dynamique nu fidji ca e mai misto si iesi cam la fel cu reducerea :-)

Succes!






--------------------
xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Abu
post 28 Apr 2007, 20:05
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 22 November 04
From: Ploiesti




Pot sa spun si eu ca m-a surprins cat de silentios e dCi-ul (ptr. un diesel fireste).


--------------------
Renault Symbol Fidji 1.5dCi 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amalia25pop
post 30 Apr 2007, 15:45
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 17 April 07




scurt(a) si la obiect - 1.5 dci -80 cp .
asta e parerea mea biggrin.gif


--------------------
renault symbol 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ro!
post 30 Apr 2007, 20:24
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 23 October 06
From: Bucuresti




Sunt foarte multumit de dci 80 cp.
Am numai 10 k km dar nu prevad probleme din ce am auzit si citit.
In plus problema cu injectoarele s-a dus de mult timp!


--------------------
Renault Symbol 2006 1.5 DCI 80cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 30 Apr 2007, 22:35
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Si eu tot dci 80cp recomand. Se infige bine, sunt suficienti 80cp pentru masa masinii, mai ales la cuplul pe care il are.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionut92tir
post 30 Apr 2007, 22:52
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 27 April 07




desi sunt nou pe aici...ma bag si eu in seama.... biggrin.gif ...recomand si eu tot modelul pe motorina...1,5 dci 80cp....se misca foarte bine, este silentios si consuma si putin...plus ca mie mi se pare ca e mai odihnitor la condus decat modelul pe benzina. smile.gif


--------------------
BMW E30 327Ii 1990 - B 92 TIR
Clio for town, Bmw e30 for fun
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramm
post 1 May 2007, 10:27
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 788
Joined: 13 July 06




dci recomand si eu up.gif


--------------------
Honda Civic 2007
Honda Del Sol Vti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Duyu
post 1 May 2007, 11:45
Post #10


Membru dependent de forum


Group: Members
Posts: 2.259
Joined: 10 March 06
From: B u c u r e ș t i




dCi 80 CP tongue.gif Motor silentios (in comparatie cu TDI de exemplu....sau cu alte diesel-uri), consum mic, si destul de agil! Bafta la cumparare! wink.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3

An Fabricație: 2006

Kilometraj: ~95.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 1 May 2007, 16:16
Post #11


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




QUOTE(Ionut92tir @ 30 Apr 2007, 22:52)
...plus ca mie mi se pare ca e mai odihnitor la condus decat modelul pe benzina.
*



blink.gif


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionut92tir
post 1 May 2007, 17:36
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 27 April 07




Pe bune....Mie unul mi se pare ca modelele tdi, dci, tdci, sunt mult mai odihnitoare la condus, poate din prisma faptului ca motoarele pe motorina de generatie noua au cuplul mai mare, merg mai putin turate...mie asa mi se pare....mai odihnitor la drum lung....acum nu stiu, poate e doar efectul placebo. smile.gif


--------------------
BMW E30 327Ii 1990 - B 92 TIR
Clio for town, Bmw e30 for fun
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pablo
post 1 May 2007, 18:10
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.015
Joined: 10 December 04
From: ORADEA




mai odihnitor la drum lung ?
Nici eu nu inteleg ce vrei sa zici. Confortul la drum lung e dat de pozitia de condus /ergonomie. Nu prea depinde de motorizare.
Mie dieselul nu mi se pare mai "odihnitor" de condus. Schimbi vitezele mai des decit la benzinar (ca sa fie in zona de cuplu). Iar cuplul mare il simti mai ales in oras la plecarile de pe loc. Degeaba are cuplu mai mare motorul diesel ca depasirile tot prin turarea motorului le faci (nu intri in depasire la 2.000 ture).
Pina la urma e in principal o chestie de gust / rentabilitate.
Mergi sa faci un drive test cu ambele motorizari si decizi dupa .
Succes


--------------------
Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 2 May 2007, 08:04
Post #14


CGB


Group: Members
Posts: 2.455
Joined: 4 May 05
From: behind




daca nu e problema de bani (pret initial, revizii ulterioare)si iti plac dieselurile, ia dci.
daca e problema de bani si nu mergi nici destul de mult intr-un an ia benzina. iesi mai ieftin la revizii (cam la juma').
parerea mea e ca masina pe motorina nu prea mai renteaza, decat daca o iei pe firma. sau daca iti place in mod deosebit dieselul.

cum la symbol dci reviziile sint din 10.000 in 10.000, chiar si la 60.000 km pe an, tot ii faci 6 revizii (altfel pierzi garantia). plus de vreo 3 ori schimbat filtrul de motorina (parca la 20.000 se schimba acu' filtrul asta....sau la 15.000). si daca faci socoteala cat te costa toate astea, iti cam bagi picioarele in diesel.cam ce scoti din economia de combustibil bagi in revizii.
o revizie la diesel (cu filtrul diesel inclus) e cam 5-6 mil. aia fara filtru diesel e cam 3-4 mil (depinde de service). deci fa socoteala la 4-5-6 revizii pe an (din care 2-3 cu schimbare filtru diesel) cat te-ar costa intretinerea la un diesel.

calculele astea is valabile in cazul in care conteaza banii. dar, daca nu se pune problema preturilor ptr intretinere, ia dci-ul. trage bine, consuma putin, e silentios ptr un diesel.


--------------------
Renault Clio RS Line 2022
_______________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crn
post 2 May 2007, 10:08
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 191
Joined: 1 September 05




Problema pe care trebuie sa o pui este daca vrei sa conduci in mod special diesel. Presimt ca vei alege motorina dar aceasta este numai decizia ta.

O sa te incinte la Diesel autonomia masinii fara indoiala, consumul fiind cu mult mai mic decit Otto si cuplul mai mare la turatii mai joase, util in oras.

Dupa cum spunea un coleg de forum mai sus in depasiri trebuie oricum sa turezi motorul si cuplul este mai putin relevant decit puterea. Totodata reviziile sint mult mai scumpe decit la benzina si motorul este mai complicat si astfel reparatiile sint mai scumpe.

Asigurarea CASCO mai scumpa, extinderea garantiei (optionala) mai scumpa dar si valoarea la revinzare mult mai buna decit la benzina.

Pe de alta parte pot sa-ti spun ca motorul pe benzina are atuurile lui. Desi eu nu sint adeptul mersului cu viteza foarte mare ma incinta faptul ca stiu ce am sub capota si ce poate masina. Acest fapt este de folos in depasiri (in situatii mai "nasoale" de genul depasirilor in scurt, la limita, e important sa stii ca poti sa ajungi in treapta a III-a chiar la 120-130 km/h sau 4500-5500 ture fara probleme). Urca repede in ture si creste puterea "instant".
Nu stiu daca dci-ul are discuri ventilate pe fata cum are 1.4 16v.

Aceasta este prima mea masina si am fost sfatuit de familie si prieteni ca mai bine imi iau benzina pentru inceput pentru ca e mai usor de condus.

smile.gif Niciodata nu ai cum sa gresesti sa pui motorina sau benzina cu plumb in aceasta masina pentru ca nu intra fizic pompa in rezervor, in schimb invers se poate. biggrin.gif

This post has been edited by crn: 2 May 2007, 10:10


--------------------
Renault Symbol 2005
Renault Clio Symbol Fidji 1.4 16v (98CP), 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 2 May 2007, 10:30
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




dci-ul are discuri ventilate, chiar si cel de 65cp avea. Intr-adevar cred ca la sprinturi 1.4 16v e mai vioi. Eu de fel nu ma bag in depasiri periculoase, fac depasirile cu calm turand motorul pana la 4000rpm. In felul asta am depasit pe sosea cam tot ce mi-am propus. Cuplul ajuta in sensul ca si cu masina plina nu am simtit diferenta mare de comportament in accelerari.

Eh, reviziile sunt mai scumpe, nu cred ca sunt chiar dublu la pret, si faci 6 revizii pe an daca faci 60.000km/an. Dupa ce ai trecut de perioada de garantie poti cumpara piese mai ieftine din alte parti...


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabriel_25
post 2 May 2007, 15:49
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 88
Joined: 28 April 07




am ales in final varianta diesel de 80 cp. varianta de echipare dynamique + aer conditionat automat. astept sa o iau sapt viitoare. va multumesc pentru pareri smile.gif


--------------------
renault symbol 2007, 1,5 dci 82cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 2 May 2007, 16:00
Post #18


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Adica euro 3? E masina in tara...sper ca ai intrebat daca e an de fabr. 2007, sa nu fie 2006.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipriann
post 2 May 2007, 18:35
Post #19


cipriann


Group: Members
Posts: 514
Joined: 28 April 07
From: Brasov, Romania




Eu as recomanda motorul diesel care este de ultima generatie common rail,zgomotul este foarte redus,consumul deasemenea redus...este o alegere buna mai ales daca faci multi kilometrii pe an.....


--------------------
Renault Clio 2 Hatchback by France Year : 2001 , Engine : 1149 cmc , Power : 58 hp - BV026638
cipriann love: Volkswagen & Renault & Toyota & Skoda.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th April 2025 - 15:29
Dacia