Ce benzina este recomandata?, 98 sau 95?
![]() ![]() ![]() |
Ce benzina este recomandata?, 98 sau 95?
bvirgil |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 9 November 06 From: Oradea ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna III Carminat 1.5 dci
2010 Laguna III Carminat, 1.5 dci
|
|||
boozywoozy |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
Daca in germania benzinaria a dat peste un sofer care a alimentat pompele roman nu-ti garanteaza nimeni calitatea =))
Se stie ca in austria calitatea benzinei/motorinei e foarte mare. Scuze de offtopic! Logic,dupa parerea mea de om incult,cu cat cifra octanica/cetanica e mai mare cu atat aprinderea e mai puternica,explozia e mai mare. |
--------------------
ex renault
laguna 2
2002 1.9 dci dynamique
- gl 41 nyk
|
|
bvirgil |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 9 November 06 From: Oradea ![]() |
Boozywoozy,
M-am straduit sa inteleg ce ai vrut sa spui in prima propozitie si tot n-am reusit. Si eu stiam aceeasi chestie, cu cat cifra octanica e mai mare cu atat mai bine pentru motor si performante. Totusi, de data asta am constat ceva exact pe dos. Si asteptam pareri care sa confirme daca o astfel de ipoteza poate fi adevarata.... |
--------------------
Renault
Laguna III Carminat 1.5 dci
2010 Laguna III Carminat, 1.5 dci
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#4
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Eu am alimentat pina la 25000km exclusiv cu 98 de la rompetrol,cind era 4 lei/litrul.Acum,de curiozitate am trecut pe 99+ sau 95 (chiar acum am un plin cu 95) si nu am sesizat nimic...
Depinde de raportul de compresie al motorului,adica 9:1, 11:1...cu cit e mai mare cu atit e nevoie de carburant cu CO mai mare pentru a evita detonatiile. Eu am turbo si am 9,5:1...pe capac scrie fara plumb... Un prieten cu Forester XT pune tot de 95... A...mai depinde si de apa din benzina,dar poti sa adaugi la un plin 100 ml alcool tehnic pur,de 98 grade care e miscibil cu apa si gata cu problema benzinei... |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
scharlie |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 2 April 07 ![]() |
Cifra octanica mare NU inseamna ca explozia e neaparat mai puternica. Intr-adevar o cifra mare duce la performante mai ridicate, dar indirect.
Cifra octanica reprezinta rezistenta benzinei la explozii spontane, fara scanteie, generate de presiune mare. Cu cat cifra octanica e mai mare, cu atat e mai putin probabil ca amestecul sa explodeze spontan, adica explodeaza numai la scanteie - atunci cand trebuie. Si daca explozia are loc la momentul scontat (calculat), atunci normal ca motorul se misca mai bine, mai corect, mai rotund. In conditii normale de rulare e putin probabil ca un motor facut de ingineri destepti sa genereze presiuni mari in mod aleator. Alea apar cand motorul e forjat, pe la raliuri. Deci un motor care nu e idiot sau defect nu are nevoie de benzina de 98, aia de 95 este absolut la fel de buna. Nu da banii pe 98 daca nu te duci cu renoul la curse de masini - lucru rar, dar nu imposibil. |
--------------------
Renault
Laguna II
2004
|
|
Fuzz |
![]()
Post
#6
|
![]() gHIdusul Group: Members Posts: 1.013 Joined: 21 October 06 From: RFG ![]() |
Pe langa muuuuuuuuulte alte link-uri care trateaza subiectul si spun acelasi lucru, asta il aveam la indeamana : Merita benzina cu CO mare ?
|
--------------------
Renault
Megane Sedan Luxe Privilege 2.2 - 1.6 16v 110cp
Decembrie 2006
- B-XX-FUZ
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#7
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Eu nu stiu engleza,dar,cum am mai spus,la mine ca si la XT scrie in diverse limbi benzina fara plumb...indiferent de CO...daca era nevoie,scria.
Benzinarele cu raport mare de compresie cred ca necesita CO mare...asa stiu de la chimia din cl x |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
Vio |
![]()
Post
#8
|
![]() MEMBERMENSCH Group: Members Posts: 942 Joined: 19 April 05 From: Judetu' Sachsen, D.D.R. ![]() |
Dupa ani grei de zile in care i-am dat sa manance numai 95, ieri am bagat la un Shell in Cehia un plin de V-Power 100 (in Cehia mi s-a parut intotdeauna ca benzina de 95 e de calitate proasta si plina de sulf, imi miroase catalizatorul de trazneste...). Rezultatul (desi nu ma asteptam!) e de-a dreptul spectaculos: de atunci urca pantele napraznic, impinge ca nebuna in accelerare, iar la schimbatul vitezelor, chiar daca ai turatia prea mica, "sare" imediat in fata, fara sa te penalizeze! Si eu eram de parere ca benzina cu CO mare e un moft, dar acum nu mai sunt asa de sigur... cred ca o vreme imi mai verific teoria, si daca asa e, ma declar dispus sa dau aia cativa euro pe luna si trec si aci la nemti pe Super Plus... repet, nu eram un fan al benzinelor cu CO mare, drept pentru care nici nu utilizam asa ceva, dar incercarea asta m-a uluit... imbunatatirea a fost semnificativa, pana si sotia mea a sesizat-o de pe locul din dreapta...
|
--------------------
Renault
Megane II
2003 1,4 16V 98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target. |
|
ghetau dan |
![]()
Post
#9
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Roaga un amic sa-ti faca 3 alimentari cu CO 95 sau 98 la alegere si sa nu-ti spuna de care a pus.
Abia dupa aia sa ne spui senzatiile.Eu nu simt nici o diferenta intre 95 si 98,poate cea de 98 e mai parfumata cind e arsa...Si in carte scrie fara plumb...Oricum motoarele moderne isi adapteaza timpii de injectie functie de carburantul folosit... |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
Vio |
![]()
Post
#10
|
![]() MEMBERMENSCH Group: Members Posts: 942 Joined: 19 April 05 From: Judetu' Sachsen, D.D.R. ![]() |
M-am gandit si la asta, imi pun sotia
![]() |
--------------------
Renault
Megane II
2003 1,4 16V 98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target. |
|
ghetau dan |
![]()
Post
#11
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Eu am cerut acum 18 luni cind am luat masina (euro4) certificatele de conformitate ale benzinelor pe care ei le vind ca finnd e3 si e4...era o singura diferenta,la continutul de sulf,in rest,ceilalti 4 parametri variabili erau identici...
Reciteste postul 4 si vezi cit de prost am fost si citi bani am bagat in buzunarele lui P......... Nu pune sotia...ca-ti va spune in momentele de fericire... ![]() |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
Vio |
![]()
Post
#12
|
![]() MEMBERMENSCH Group: Members Posts: 942 Joined: 19 April 05 From: Judetu' Sachsen, D.D.R. ![]() |
Nu exclud sa fie si o impresie subiectiva, dar realmente diferenta a fost prea evidenta si mi-a sarit in ochi... eu am facut invers fata de tine, adica am bagat pana acu (55000) numai 95, si acum am incercat cu 98.
Cred ca o sa fac de acum incolo alternativ cateva plinuri cu 95 si cu 98 si o sa incerc sa contabilizez diferentele. Si inca ceva: oare ne putem pune de acord ca e posibil ca in tarile mentionate de mine (D, CZ) sa existe realmente diferente mai pronuntate de calitate intre 95 si 98 decat in Ro? Iti spun cu toata sinceritatea ca nu incerc sa conving pe nimeni de nimic, stiu numai ce am simtit dupa trecerea pe 98 si mi se pare o imbunatatire prea evidenta ca sa se datoreze numai halucinatiilor mele ![]() ...Si cu sotia... no bine bine... nu o pun pe ea... ![]() |
--------------------
Renault
Megane II
2003 1,4 16V 98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target. |
|
ghetau dan |
![]()
Post
#13
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Vio,faci cum vrei,cred ca scriu a zecea oara pe tema carburantilor.
Singura diferenta la mine este mirosul gazelor arse care sint mai parfumate la 98 fata de 95. |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
pablo |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.015 Joined: 10 December 04 From: ORADEA ![]() |
Vio Shell V-Power nu are CO 100 ?
Eu am pus de 95,98,99 si 100 in Megane.Singura diferenta am observat-o la OMV 100.Era intr-adevar mai sprintena,mai placut la condus. Dar intre 95 si 99+ (de la Petrom) nu am simtit diferente clare. |
-------------------- Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat) |
|
Vio |
![]()
Post
#15
|
![]() MEMBERMENSCH Group: Members Posts: 942 Joined: 19 April 05 From: Judetu' Sachsen, D.D.R. ![]() |
Mea culpa, cred ca ai dreptate, e de 100! Ei, atunci cred ca putem considera chestiunea lamurita, si eu si ghetau dan avem dreptate, vorbind de lucruri diferite
![]() |
--------------------
Renault
Megane II
2003 1,4 16V 98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target. |
|
applexander |
![]()
Post
#16
|
![]() Professional Misanthrope Group: Members Posts: 23 Joined: 30 July 06 From: Timisoara ![]() |
2 chestiuni.
1. Care oferta de casco e cea mai ieftina, si care e cea mai sigura? Si daca e vreo oferta care le are pe amandoua. 2. In legatura cu BENZINele: In Romania "ezista" 2 rafinarii: ale lukoil si ale omv petrom. restul cumpara benzine de la ei. benzinele de rafinarie "e" defapt una singura, de 70 sau 75!!!!! obtinuta prin distilare fractionata, analog cu obtinerea palincii. Cresterea cifrei octanice se realizeaza prin adaos de oricare dintre compusii de la pentan (dupa butan, pentru cunoscatori) incolo. In mod normal, se adauga Hexan, sau Heptan, nu octan, sau nonan, decan, cum ar fi mai bine pentru motoare, fiindca ar dizolva mai bine niste gume si marmelade! Inca ceva, pe langa ei, se mai adauga agenti antidetonanti (care maresc viteza de detonare!!! dar numai la presiuni si temperaturi mari, precum cele din piston, iar la temperaturi si presiuni obisnuite, ar trebui sa arda, dar nu sa detoneze. in niciun caz). problema cu aditivii e urmatoarea:! aditivii sunt instabili in compozitia primara a benzinei, si decanteaza, atat ele, cat si eventualii compusi parafinici, pe care benzina de "distilerie" ii are. Deci daca va faceti un plin de benzina si o cheltuiti intr-o luna, bagati la gume, marmelade si geluri prin injectoare de numa'! sfaturile mele: 1. bagati cata consumati. 2. Evitati efixul, deoarece sunt destui care raporteaza incidente la pornire sau la puterea efectiva a motorului, dupa alimentare. Se pare ca efixul face minuni numai la carburatoare. O solutie ar fi benzina de 98, care la unii e destul de ieftina. nu e fantastica, dar merge flawless. Asta o zic din proprie experienta, a mea si a cunostintelor. 3. Alimentati din benzinariile "la sosea", cu tranzit mare, fiindca acolo de regula benzina nu are cum sa se invecheasca! |
--------------------
Renault
MEGANE II
2003, 1600 cmc, 16 V,
- TM-88-CDI
|
|
billabong |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 11 October 07 ![]() |
1)Eu stiam de Petromidia care e cea mai mare rafinarie din Romania parca e detinuta de Rompetrol si nu de OMV Petrom.
2)Sa bag benzina numai cat consum?mi se pare aberatie.....adica acuma pe timp de iarna sa-mi las in rezervor cat?5-6litri? hai sa fim seriosi.Asta o faceam oe vremea cand aveam dacia 1400 la 18 ani...ma duceam la pompa si cumparam 3-4 litri |
--------------------
Renault
Clio II
2003 -
-
|
|
sorin_ |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 7 July 06 From: Constanta ![]() |
Cu tot respectul....sunt cateva lucruri care nu sunt tocmai corecte...
Rafinarii sunt mai multe in Romania.... Benzinele in rafinarii sunt de mai multe feluri (5-8) care amestecate si aditivate produc acea benzina care e la pompa Partea de gume....nu prea e adevarat...la benzine....ca si la motorine exista niste standarde....niste specificatii....care trebuiesc respectate... Aceleasi standarde sunt si in alte tari din EU (mai putin partea de sulf, care la unii e E4 la altii E5) Sincer...parerea mea...motorul pe benzina merge cel mai bine cu tipul de benzina cu care a fost proiectat... Numai bine ! |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007 Dynamique 1.4 16v + clima
- CT
|
|
Cristi39 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 19 November 06 ![]() |
eu merg cu 95 Premium de la petrom si e ok.La vechea masina(Logan) tot cu ea am mers si am fost foarte multumit.Rareori am alimentat si cu alte tipuri(99 premium + sau de la Lukoil de 98 sau efix-rompetrol) dar fara diferente sesizabile...La noi,toata tipurile de benzine sunt o apa si-un pamant....Poate la altii sa fie diferente....
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2007 Privillege
|
|
Lagunianul |
![]()
Post
#20
|
![]() Stig`s secret trainer Group: Members Posts: 1.073 Joined: 2 September 07 From: Cluj Napoca ![]() |
bun asa.. eu nu am inteles nimic, adica am inteles dar nu m-am lamurit.. eu am alimentat numai de la OMV Premium Diesel parca se numea... o singura data am fost nevoit sa pun de la MOL si am pus jumate de rezervor EVO Diesel.. si de atunci numai EVO pun de la MOL caci diferenta mi s-a parut destul de mare. Acum toata lumea vorbeste de OMV... eu ce sa mai inteleg?
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.2 D-4D "Cel mai bun mijloc de a învata sa te cunosti e sa încerci a-i întelege pe ceilalti." (Andre Gide)
|
|
Duyu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru dependent de forum Group: Members Posts: 2.259 Joined: 10 March 06 From: B u c u r e ș t i ![]() |
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3 An Fabricație: 2006 Kilometraj: ~95.000 km |
|
Lagunianul |
![]()
Post
#22
|
![]() Stig`s secret trainer Group: Members Posts: 1.073 Joined: 2 September 07 From: Cluj Napoca ![]() |
right.. asa imi trebuie daca deschid/citesc 12 topicuri odata..
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.2 D-4D "Cel mai bun mijloc de a învata sa te cunosti e sa încerci a-i întelege pe ceilalti." (Andre Gide)
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#23
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Se mai intampla si la altii sa citeasca j'de topicuri simultan...
![]() Parerea mea e ca, intr-adevar, cel mai bine e sa folosim masinutele cu carburantul pentru care a fost proiectat motorul de sub capota (arhitectura interioara, timpii de admisie si evacuare, momentul aprinderii, capacitatea de disipare a caldurii de agentul de racire si ulei etc.). Altminteri, se pot ivi, cel putin ipotetic, 2 situatii: ori nu "trage" in firea lui, ori apar detonatii (eveniment nedorit, cauzator de muuulte rele daca recidiveaza: de la functionarea motorului in regim termic neadecvat - cu toate consecintele negative acumulate in timp - pana la perforarea capului pistonului...). In cartea Megane-ului 1.6 16v scrie, parca, recomandarea de a se folosi benzine CO 95 si 98. Nu degeaba se face mentiunea asta. Puteau, foarte bine, sa scrie: a se folosi orice benzina fara plumb. Intr-adevar, o cura de 99+ sau 100, n-ar avea ce sa ii dauneze. Ba, din contra, un plin cu benzina rapida (99+, 100) la trei-patru plinuri cu CO 95, ar putea ajuta la curatarea injectoarelor si un pic la decalaminarea scaunelor supapelor de evacuare. Dar, numai in proportia de mai sus si cu conditia alimentarii la gol. Insa, daca se persevereaza cu benzine rapide...Pot apare unele defectiuni care, precis, nu sunt rezolvate pe garantie... Regards. This post has been edited by Adila16: 15 Jan 2008, 00:52 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 15:04 |