Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Ce benzina este recomandata?, 98 sau 95?

bvirgil
post 30 Mar 2007, 17:24
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 9 November 06
From: Oradea




Venind pe autostrada in Franta si Germania am alimentat cu benzina de 98. Masina parca nu tragea foarte bine si isi cam pierdea elanul in panta.
Apoi am alimentat in Austria cu benzina de 95 si brusc motorul trage mult mai bine.

Se poate asa ceva? Ar fi firesc sa mearga mai bine cu o cifra octanica mai ridicata. Eu nu gasesc o explicatie si nu stiu ce benzina recomanda Renault pentru modelul Laguna II.

In ambele cazuri calitatea in sine a benzinei nu cred ca poate fi pusa la indoiala...


--------------------
Renault Laguna III Carminat 1.5 dci 2010
Laguna III Carminat, 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 30 Mar 2007, 17:59
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




Daca in germania benzinaria a dat peste un sofer care a alimentat pompele roman nu-ti garanteaza nimeni calitatea =))
Se stie ca in austria calitatea benzinei/motorinei e foarte mare.
Scuze de offtopic!
Logic,dupa parerea mea de om incult,cu cat cifra octanica/cetanica e mai mare cu atat aprinderea e mai puternica,explozia e mai mare.


--------------------
ex renault laguna 2 2002 1.9 dci dynamique - gl 41 nyk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bvirgil
post 30 Mar 2007, 23:00
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 9 November 06
From: Oradea




Boozywoozy,

M-am straduit sa inteleg ce ai vrut sa spui in prima propozitie si tot n-am reusit.

Si eu stiam aceeasi chestie, cu cat cifra octanica e mai mare cu atat mai bine pentru motor si performante.

Totusi, de data asta am constat ceva exact pe dos. Si asteptam pareri care sa confirme daca o astfel de ipoteza poate fi adevarata....


--------------------
Renault Laguna III Carminat 1.5 dci 2010
Laguna III Carminat, 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghetau dan
post 31 Mar 2007, 10:28
Post #4


D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban


Group: Banned
Posts: 1.269
Joined: 9 March 06




Eu am alimentat pina la 25000km exclusiv cu 98 de la rompetrol,cind era 4 lei/litrul.Acum,de curiozitate am trecut pe 99+ sau 95 (chiar acum am un plin cu 95) si nu am sesizat nimic...
Depinde de raportul de compresie al motorului,adica 9:1, 11:1...cu cit e mai mare cu atit e nevoie de carburant cu CO mai mare pentru a evita detonatiile.
Eu am turbo si am 9,5:1...pe capac scrie fara plumb...
Un prieten cu Forester XT pune tot de 95...
A...mai depinde si de apa din benzina,dar poti sa adaugi la un plin 100 ml alcool tehnic pur,de 98 grade care e miscibil cu apa si gata cu problema benzinei...


--------------------
Subaru Legacy 3.0R 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scharlie
post 2 Apr 2007, 15:48
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 2 April 07




Cifra octanica mare NU inseamna ca explozia e neaparat mai puternica. Intr-adevar o cifra mare duce la performante mai ridicate, dar indirect.
Cifra octanica reprezinta rezistenta benzinei la explozii spontane, fara scanteie, generate de presiune mare. Cu cat cifra octanica e mai mare, cu atat e mai putin probabil ca amestecul sa explodeze spontan, adica explodeaza numai la scanteie - atunci cand trebuie. Si daca explozia are loc la momentul scontat (calculat), atunci normal ca motorul se misca mai bine, mai corect, mai rotund.
In conditii normale de rulare e putin probabil ca un motor facut de ingineri destepti sa genereze presiuni mari in mod aleator. Alea apar cand motorul e forjat, pe la raliuri. Deci un motor care nu e idiot sau defect nu are nevoie de benzina de 98, aia de 95 este absolut la fel de buna. Nu da banii pe 98 daca nu te duci cu renoul la curse de masini - lucru rar, dar nu imposibil.


--------------------
Renault Laguna II 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fuzz
post 2 Apr 2007, 15:52
Post #6


gHIdusul


Group: Members
Posts: 1.013
Joined: 21 October 06
From: RFG




Pe langa muuuuuuuuulte alte link-uri care trateaza subiectul si spun acelasi lucru, asta il aveam la indeamana : Merita benzina cu CO mare ?


--------------------
Renault Megane Sedan Luxe Privilege 2.2 - 1.6 16v 110cp Decembrie 2006 - B-XX-FUZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghetau dan
post 2 Apr 2007, 17:47
Post #7


D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban


Group: Banned
Posts: 1.269
Joined: 9 March 06




Eu nu stiu engleza,dar,cum am mai spus,la mine ca si la XT scrie in diverse limbi benzina fara plumb...indiferent de CO...daca era nevoie,scria.
Benzinarele cu raport mare de compresie cred ca necesita CO mare...asa stiu de la chimia din cl x


--------------------
Subaru Legacy 3.0R 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 2 Apr 2007, 22:45
Post #8


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Dupa ani grei de zile in care i-am dat sa manance numai 95, ieri am bagat la un Shell in Cehia un plin de V-Power 100 (in Cehia mi s-a parut intotdeauna ca benzina de 95 e de calitate proasta si plina de sulf, imi miroase catalizatorul de trazneste...). Rezultatul (desi nu ma asteptam!) e de-a dreptul spectaculos: de atunci urca pantele napraznic, impinge ca nebuna in accelerare, iar la schimbatul vitezelor, chiar daca ai turatia prea mica, "sare" imediat in fata, fara sa te penalizeze! Si eu eram de parere ca benzina cu CO mare e un moft, dar acum nu mai sunt asa de sigur... cred ca o vreme imi mai verific teoria, si daca asa e, ma declar dispus sa dau aia cativa euro pe luna si trec si aci la nemti pe Super Plus... repet, nu eram un fan al benzinelor cu CO mare, drept pentru care nici nu utilizam asa ceva, dar incercarea asta m-a uluit... imbunatatirea a fost semnificativa, pana si sotia mea a sesizat-o de pe locul din dreapta...


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghetau dan
post 3 Apr 2007, 07:26
Post #9


D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban


Group: Banned
Posts: 1.269
Joined: 9 March 06




Roaga un amic sa-ti faca 3 alimentari cu CO 95 sau 98 la alegere si sa nu-ti spuna de care a pus.
Abia dupa aia sa ne spui senzatiile.Eu nu simt nici o diferenta intre 95 si 98,poate cea de 98 e mai parfumata cind e arsa...Si in carte scrie fara plumb...Oricum motoarele moderne isi adapteaza timpii de injectie functie de carburantul folosit...


--------------------
Subaru Legacy 3.0R 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 3 Apr 2007, 07:44
Post #10


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




M-am gandit si la asta, imi pun sotia biggrin.gif ... Repet, nu ma asteptam sa descopar vreo diferenta, eram destul de blazat pe tema asta... dar diferenta e mai mult decat evidenta... parca si la relanti e mai silentioasa...


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghetau dan
post 3 Apr 2007, 07:49
Post #11


D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban


Group: Banned
Posts: 1.269
Joined: 9 March 06




Eu am cerut acum 18 luni cind am luat masina (euro4) certificatele de conformitate ale benzinelor pe care ei le vind ca finnd e3 si e4...era o singura diferenta,la continutul de sulf,in rest,ceilalti 4 parametri variabili erau identici...
Reciteste postul 4 si vezi cit de prost am fost si citi bani am bagat in buzunarele lui P.........

Nu pune sotia...ca-ti va spune in momentele de fericire... wub.gif


--------------------
Subaru Legacy 3.0R 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 3 Apr 2007, 13:40
Post #12


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Nu exclud sa fie si o impresie subiectiva, dar realmente diferenta a fost prea evidenta si mi-a sarit in ochi... eu am facut invers fata de tine, adica am bagat pana acu (55000) numai 95, si acum am incercat cu 98.
Cred ca o sa fac de acum incolo alternativ cateva plinuri cu 95 si cu 98 si o sa incerc sa contabilizez diferentele. Si inca ceva: oare ne putem pune de acord ca e posibil ca in tarile mentionate de mine (D, CZ) sa existe realmente diferente mai pronuntate de calitate intre 95 si 98 decat in Ro? Iti spun cu toata sinceritatea ca nu incerc sa conving pe nimeni de nimic, stiu numai ce am simtit dupa trecerea pe 98 si mi se pare o imbunatatire prea evidenta ca sa se datoreze numai halucinatiilor mele biggrin.gif . Pana saptamana trecuta as fi fost 100% de acord cu tine, acu' sincer nu mai stiu ce sa cred...
...Si cu sotia... no bine bine... nu o pun pe ea... icon_mrgreen.gif


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghetau dan
post 3 Apr 2007, 14:00
Post #13


D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban


Group: Banned
Posts: 1.269
Joined: 9 March 06




Vio,faci cum vrei,cred ca scriu a zecea oara pe tema carburantilor.
Singura diferenta la mine este mirosul gazelor arse care sint mai parfumate la 98 fata de 95.


--------------------
Subaru Legacy 3.0R 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pablo
post 3 Apr 2007, 14:31
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.015
Joined: 10 December 04
From: ORADEA




Vio Shell V-Power nu are CO 100 ?
Eu am pus de 95,98,99 si 100 in Megane.Singura diferenta am observat-o la OMV 100.Era intr-adevar mai sprintena,mai placut la condus.
Dar intre 95 si 99+ (de la Petrom) nu am simtit diferente clare.


--------------------
Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 3 Apr 2007, 15:10
Post #15


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Mea culpa, cred ca ai dreptate, e de 100! Ei, atunci cred ca putem considera chestiunea lamurita, si eu si ghetau dan avem dreptate, vorbind de lucruri diferite biggrin.gif !


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
applexander
post 20 Sep 2007, 09:22
Post #16


Professional Misanthrope


Group: Members
Posts: 23
Joined: 30 July 06
From: Timisoara




2 chestiuni.
1. Care oferta de casco e cea mai ieftina, si care e cea mai sigura? Si daca e vreo oferta care le are pe amandoua.
2. In legatura cu BENZINele: In Romania "ezista" 2 rafinarii: ale lukoil si ale omv petrom. restul cumpara benzine de la ei. benzinele de rafinarie "e" defapt una singura, de 70 sau 75!!!!! obtinuta prin distilare fractionata, analog cu obtinerea palincii. Cresterea cifrei octanice se realizeaza prin adaos de oricare dintre compusii de la pentan (dupa butan, pentru cunoscatori) incolo. In mod normal, se adauga Hexan, sau Heptan, nu octan, sau nonan, decan, cum ar fi mai bine pentru motoare, fiindca ar dizolva mai bine niste gume si marmelade!
Inca ceva, pe langa ei, se mai adauga agenti antidetonanti (care maresc viteza de detonare!!! dar numai la presiuni si temperaturi mari, precum cele din piston, iar la temperaturi si presiuni obisnuite, ar trebui sa arda, dar nu sa detoneze. in niciun caz). problema cu aditivii e urmatoarea:!
aditivii sunt instabili in compozitia primara a benzinei, si decanteaza, atat ele, cat si eventualii compusi parafinici, pe care benzina de "distilerie" ii are. Deci daca va faceti un plin de benzina si o cheltuiti intr-o luna, bagati la gume, marmelade si geluri prin injectoare de numa'!
sfaturile mele:
1. bagati cata consumati.
2. Evitati efixul, deoarece sunt destui care raporteaza incidente la pornire sau la puterea efectiva a motorului, dupa alimentare. Se pare ca efixul face minuni numai la carburatoare. O solutie ar fi benzina de 98, care la unii e destul de ieftina. nu e fantastica, dar merge flawless. Asta o zic din proprie experienta, a mea si a cunostintelor.
3. Alimentati din benzinariile "la sosea", cu tranzit mare, fiindca acolo de regula benzina nu are cum sa se invecheasca!


--------------------
Renault MEGANE II 2003, 1600 cmc, 16 V, - TM-88-CDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
billabong
post 5 Dec 2007, 22:26
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 11 October 07




1)Eu stiam de Petromidia care e cea mai mare rafinarie din Romania parca e detinuta de Rompetrol si nu de OMV Petrom.
2)Sa bag benzina numai cat consum?mi se pare aberatie.....adica acuma pe timp de iarna sa-mi las in rezervor cat?5-6litri? hai sa fim seriosi.Asta o faceam oe vremea cand aveam dacia 1400 la 18 ani...ma duceam la pompa si cumparam 3-4 litri


--------------------
Renault Clio II 2003 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin_
post 6 Dec 2007, 09:31
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 7 July 06
From: Constanta




Cu tot respectul....sunt cateva lucruri care nu sunt tocmai corecte...

Rafinarii sunt mai multe in Romania....

Benzinele in rafinarii sunt de mai multe feluri (5-8) care amestecate si aditivate produc acea benzina care e la pompa

Partea de gume....nu prea e adevarat...la benzine....ca si la motorine exista niste standarde....niste specificatii....care trebuiesc respectate... Aceleasi standarde sunt si in alte tari din EU (mai putin partea de sulf, care la unii e E4 la altii E5)

Sincer...parerea mea...motorul pe benzina merge cel mai bine cu tipul de benzina cu care a fost proiectat...

Numai bine !


--------------------
Renault Clio Symbol 2007 Dynamique 1.4 16v + clima - CT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi39
post 22 Dec 2007, 12:57
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 19 November 06




eu merg cu 95 Premium de la petrom si e ok.La vechea masina(Logan) tot cu ea am mers si am fost foarte multumit.Rareori am alimentat si cu alte tipuri(99 premium + sau de la Lukoil de 98 sau efix-rompetrol) dar fara diferente sesizabile...La noi,toata tipurile de benzine sunt o apa si-un pamant....Poate la altii sa fie diferente....


--------------------
Renault Megane Sedan 2007 Privillege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lagunianul
post 9 Jan 2008, 20:19
Post #20


Stig`s secret trainer


Group: Members
Posts: 1.073
Joined: 2 September 07
From: Cluj Napoca




bun asa.. eu nu am inteles nimic, adica am inteles dar nu m-am lamurit.. eu am alimentat numai de la OMV Premium Diesel parca se numea... o singura data am fost nevoit sa pun de la MOL si am pus jumate de rezervor EVO Diesel.. si de atunci numai EVO pun de la MOL caci diferenta mi s-a parut destul de mare. Acum toata lumea vorbeste de OMV... eu ce sa mai inteleg?


--------------------
Toyota RAV4 2.2 D-4D
"Cel mai bun mijloc de a învata sa te cunosti e sa încerci a-i întelege pe ceilalti." (Andre Gide)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Duyu
post 9 Jan 2008, 20:22
Post #21


Membru dependent de forum


Group: Members
Posts: 2.259
Joined: 10 March 06
From: B u c u r e ș t i




Vezi ca ai postat gresit... Aici e topic-ul dCi-istilor... biggrin.gif



--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3

An Fabricație: 2006

Kilometraj: ~95.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lagunianul
post 9 Jan 2008, 20:32
Post #22


Stig`s secret trainer


Group: Members
Posts: 1.073
Joined: 2 September 07
From: Cluj Napoca




right.. asa imi trebuie daca deschid/citesc 12 topicuri odata..


--------------------
Toyota RAV4 2.2 D-4D
"Cel mai bun mijloc de a învata sa te cunosti e sa încerci a-i întelege pe ceilalti." (Andre Gide)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 15 Jan 2008, 00:50
Post #23


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




Se mai intampla si la altii sa citeasca j'de topicuri simultan... biggrin.gif

Parerea mea e ca, intr-adevar, cel mai bine e sa folosim masinutele cu carburantul pentru care a fost proiectat motorul de sub capota (arhitectura interioara, timpii de admisie si evacuare, momentul aprinderii, capacitatea de disipare a caldurii de agentul de racire si ulei etc.). Altminteri, se pot ivi, cel putin ipotetic, 2 situatii: ori nu "trage" in firea lui, ori apar detonatii (eveniment nedorit, cauzator de muuulte rele daca recidiveaza: de la functionarea motorului in regim termic neadecvat - cu toate consecintele negative acumulate in timp - pana la perforarea capului pistonului...).

In cartea Megane-ului 1.6 16v scrie, parca, recomandarea de a se folosi benzine CO 95 si 98. Nu degeaba se face mentiunea asta. Puteau, foarte bine, sa scrie: a se folosi orice benzina fara plumb.

Intr-adevar, o cura de 99+ sau 100, n-ar avea ce sa ii dauneze. Ba, din contra, un plin cu benzina rapida (99+, 100) la trei-patru plinuri cu CO 95, ar putea ajuta la curatarea injectoarelor si un pic la decalaminarea scaunelor supapelor de evacuare. Dar, numai in proportia de mai sus si cu conditia alimentarii la gol.
Insa, daca se persevereaza cu benzine rapide...Pot apare unele defectiuni care, precis, nu sunt rezolvate pe garantie...

Regards.

This post has been edited by Adila16: 15 Jan 2008, 00:52


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 - / aka Kurulina
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd July 2025 - 15:04
Dacia