Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Servo frana - generalitati si exceptii

catran
post 4 Nov 2006, 19:09
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 8 August 05
From: Bucuresti




am o buba de cand am luat masina (mai bine de 1 an si jumate)
apas pedala de frana si blocheaza rotile abia sub jumatate
repet operatia si constat ca tine foarte sus...abia ciupita
mai pun o frana(in trafic) si pedala se duce in podea
toate cele 3 exemple se intampla aleator...adica nu e obligatoriu sa se intarerasca frana daca fac pedale
aerisirea este facuta ...chiar foarte bine,luleaua cu supapa este schimbata,pompa de frana este ok,dupa cum bine a spus un mecanic
deci nu mai ramane decat "tulumba" cu membrana si garniturile de la pompa
asa.... mai nu de mult timp ma intalnesc cu un posesesor de r21 si imi spune ca are si el unu identic...pe benzina...dar cu gpl si ca e super multumit
si ca mai are un amic cu unu pe motorina si el multumit dealtfel doar ca.........se slabeste pedala de frana in trafic,si ca un mecanic destept a pus un buton pe care dupa care il apesi se intareste pedala inapoi..... huh.gif
intrebarea mea este...cat poate fi de adevarat?
si ce anume sa schimb eu la mine sa elimin pericolul de a ma spulbera vreunul cand ies din parcare in bulevard...
de retinut ca s-a accentuat in ultimul timp fenomenul odata cu venirea frigului
si se manifesta cu precadere dimineata ..cand motorul este cat de cat rece,cam la primele 5 franari reusind sa ma opresc pe loc doar de 2 ori si atunci numai,si numai cu volanul in dinti sau in piept


--------------------
renault 21 ts 1986
renault laguna 2 ph2 1.9 dci 85kw 2007
RENAULT LAGUNA 3 2.0 DCI 110KW 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprianR25TS
post 8 Nov 2006, 09:58
Post #2


ciprianR25TS


Group: Members
Posts: 63
Joined: 26 June 06




Dupa cum spui tu ar parea ca are pistonasele blocate ori in fata ori in spate ori la pompa.

Da rotile jos si "plimba" un pic cilindrii din spate cu o surubelnita.

In fata plimba cilindrul de la etrier cu 2 surubelnite.

Vezi daca se misca bine etrierii sau cilindrii de frana cand cineva iti apasa apesa pe pedala.

De multe ori intepenirea lor face frana sa tina cand bine cand prost ( om patit ).

Uneori se pot repara dupa ureche prin scoatere afara si curatare. Nu umbla cu smirghel pe ei ca ii faci de nu mai merg deloc.Alteori un arc de revenire nou poate face minuni. Sau sa schimbi garniturile mai ales pe spate.

Alteori ( daca ai bani ) e bine sa schimbi cilindrii sau etrierii care fac probleme.

Daca e din pompa e bine sa-i schimbi garniturile, acolo de obicei te "anunta" curgand lichid de frana pe linga tulumba.


--------------------
RENAULT Clio IV 0.9 Tce 2016 - CT 03 NHH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catran
post 10 Nov 2006, 20:30
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 8 August 05
From: Bucuresti




la mine nu este n ici o scurgere deci deduc un singur lucru
este membrana de la servo sparta...
deci maine dimineata ma infiintez la usa unui magazin de piese sa cumpar tulumba aia nenorocita....
acuma intrebarea este la ce fel de piese ma abonez?
la renault...sunt convins...dar de dacie nu s-o potrivi?...ca e acelasi drac


--------------------
renault 21 ts 1986
renault laguna 2 ph2 1.9 dci 85kw 2007
RENAULT LAGUNA 3 2.0 DCI 110KW 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomi87
post 11 Nov 2006, 14:35
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 25 October 05
From: Tg Mures




vezi sa nu fie numai furtunul! Nu de alta, dar e mult mai simplu si ieftin de schimbat. Daca in "oala" e problema, atunci e mai greu: s-ar putea sa fie din acela care se poate desface si schimba membrana, insa majoritatea sunt capsulate (sau cum se zice... in fine... de "unica folosinta"). La mine asa a fost, a trebuit schimbat cu totul (a costat cateva milioane bune, pe cand un set de membrane si garnituri pentru Dacia era 60 de mii). Daca ti-e sparta membrana, probabil deranjeaza si motorul, dandu-i aer fals cand apesi pe frana. La mine a avut si o altra manifestare: dupa ce dadeai drumul la pedala, se auzea un sasait de cateva secunde (suna cum face un camion dupa ce refuleaza compresorul). insa frana nu facea figuri, mergea bine numai ca se oprea motorul...

L.E: din cate am vazut, "piesele scumpe" la Renault sunt BOSCH (ma refer de exemplu la demaror, si la servofrana)

This post has been edited by tomi87: 11 Nov 2006, 14:39


--------------------
Nissan Micra K13 2011, 1.2 Acenta
ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catran
post 12 Nov 2006, 20:24
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 8 August 05
From: Bucuresti




da
am remarcat si eu cum deregla relantiul la franare...ajungand sa imi moara intr-un final
dar asta am mai spussi intr-un topic legat de carburatie
acolo ma mandream ca imi voi repara mai intai servo,dupa care imi spargeam capul cu carburatia
numai ca nu m-am tinut de cuvant
am inceput cu carburatia si am dat gres
in fiecare dimineata de 3 luni merg cu socul tras caci la semafor dupa ce dau drumul la frana...o ia razna turometrul coboara vertiginos catre 300rpm si imi bate motorul in tampoane ca nebunul
asta este...am achizitionat astazi un bord complet,fete de usi(tapiserie)si servo(fara pompa) deacum imi mai trebe timp si un loc "caldut" sa fac modificarile
blush.gif si dupa ce voi face si pragurile si contra" de pe stanga....amenajarea va fi completa tongue.gif


--------------------
renault 21 ts 1986
renault laguna 2 ph2 1.9 dci 85kw 2007
RENAULT LAGUNA 3 2.0 DCI 110KW 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th April 2025 - 19:09
Dacia