Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Vreau sa spal motorul

DRD
post 21 Sep 2006, 19:00
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Vreau sa spal motorul meganului(2) deoarece in ultima vreme am observat ca este cam murdar,operatiunea nu o fac in fata blocului sau la spalatorie deoarece nu vreau sa am probleme.Motorul o sa fie spalat de mine cu produse de calitate menite acestei utilizari si cu tehnici corespunzatoare(fara jet de apa puternic,parti electrice acoperite...).Motorul este un 1.5 DCI si este prima data cand incerc asta,vreau sa-mi spuna si mie daca a mai facut cineva operatiunea asta la masina si sa-mi dea si mie niste sfaturi sau sa-mi spuna daca a avut probleme,astept pareri si sugesti.


Va salut!


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flotl
post 21 Sep 2006, 19:48
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 525
Joined: 1 December 04
From: Tulcea




De ce tii neaparat?
Am avut Cielo si nu l-am spalat 5 ani.
Am Megane de aproape 2 ani si nici nu ma gandesc sa il spal.


--------------------
Megane Sedan 1.5 dci 100 CP 2004 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristirenault
post 21 Sep 2006, 20:00
Post #3


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 321
Joined: 22 July 06
From: pingo-pongo




Eu spal foarte des motoarele la masinile mele , insa trebuie sa tii cont ca apa intra peste tot , ideal e sa speli motorul cand e soare afara si e cald , umiditate foarte scazuta ca sa se usuce foarte repede peste tot , eu asa fac si nu am probleme , mai folosesc si un spray ELF special pentru protectia tuturor componentelor electrice impotriva apei, de obicei las masina respectiva cam 12~24 de ore inainte sa o pornesc , asta ca sa fiu sigur ca nu mai are apa , asta e cazul ideal smile.gif
Multi zic sa nu il speli dar arata groaznic pe soselele noastre parfuite , apa nu o fi buna dar nici praful asa ca trebuie sa gasim o cale de mijloc.
Incearca cat poti de mult sa protejezi toate componentele electrice unde poate intra apa.


--------------------
Renault Megane Coupe - RO 007 EUM 1998 2.0 16v
sa stie toata lumea,am40%warn si tind spre nu stiu cate catralioane la%.Am reusit sa imi cresc cota.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 21 Sep 2006, 20:18
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




Probleme cu bobinele nu ai avut dupa spalare Cristi?


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 21 Sep 2006, 20:49
Post #5


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




In afara de un aspect estetic mai placut, ce rost are sa speli motorul?


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristirenault
post 21 Sep 2006, 20:52
Post #6


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 321
Joined: 22 July 06
From: pingo-pongo




QUOTE(cornel_t @ 21 Sep 2006, 21:18)
Probleme cu bobinele nu ai avut dupa spalare Cristi?
*


Nu am avut nicodata nici cea mai mica problema.
Ce rost are sa speli motorul?... pai depinde , daca de exemplu nu iti place murdaria il speli , praful deasemenea nu este bun la curele si restul , cum ziceam depinde de fiecare , la faza asta cu spalatul motorului parerile sunt impartite, unii zic ca doar sa-l stergi , altii sa il speli , altii sa il lasi asa...


--------------------
Renault Megane Coupe - RO 007 EUM 1998 2.0 16v
sa stie toata lumea,am40%warn si tind spre nu stiu cate catralioane la%.Am reusit sa imi cresc cota.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 21 Sep 2006, 22:11
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Spalarea motorului are mai multe aspecte,atat estetice cat si functionale,prin spalare de motor se intelege si protejarea partilor componente in stare buna de functionare,si plus de asta nu suport sa vad toata mizeria aia adunata acolo lucrul asta duce si la o valuare de revanzare mai mare,bine intele ca daca operatiunea nu e facuta corect pot sa apara probleme mai tarziu dar riscul este asumat si apa nu este un element atat de periculos in timp,doar e apa si se evapora biggrin.gif

trageti un ochi aici http://www.polishedbliss.co.uk/acatalog/guides_engine.html

This post has been edited by DRD: 21 Sep 2006, 22:14


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Meganer
post 22 Sep 2006, 09:43
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 24 August 06
From: Bucuresti




Daca e asa de important sa speli motorul, ma intreb de ce nu se trece in carnetul de service al masinii si nu se face la reviziile periodice (sau la alte intervale).
Spalarea o faci cu apa la ce temperatura/debit/presiune? Tii cont de temperatura motorului/turbinei in momentul in care dai cu apa?
Sigur detergentii folositi nu ataca furtune/garnituri/bureti?



--------------------
renault megane 2005 estate
Megane Estate 2.1 2005 Confort Privilege 1.9 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Turkish
post 22 Sep 2006, 10:34
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 11 November 05




eu nu spal motoru. cel mult sa sterg cu o carpa plasticele dar cam atat.
de cand am vaz la spal seria 5 care nu mai pornea dupa spalare...
prefer sa nu ma joc cu asta

ce aspect estetic frate? tu conduci cu capota ridicata??


--------------------
Honda Accord 2.4, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 22 Sep 2006, 12:31
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Produsele folosite nu sunt detergenti ci degresanti care nu ataca sub nici o forma plasticul ,furtunele ci se protejeaza in timp,dar mai repet,daca operatiunea nu este facuta corect poti avea probleme cu masina,sa nu mai porneasca imediat,motorul nu se spala niciodata cald nici caldut ci rece fara apa cu jet folosita in spalatorii cu care se spala intreaga masina,am vazut eu ce ,,mesteri'' sunt la spalatoriile auto in special la spalat motorul aia habar nu au cum se spala o masina corect,nici nu e de mirare ca nu a mai pornit seria 5,eu nu incurajez spalatul la motor la spalatoriile auto,treba tre facut numai in particular,nici nu stii cu ce rahaturi iti dau aia pe motor

This post has been edited by DRD: 22 Sep 2006, 12:34


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 22 Sep 2006, 15:32
Post #11


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.907
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




In afara de avantajul pur estetic, care nu este insa de neglijat (o masina ingrijita dar cu motorul murdar este ca o femeie in taior Channel careia ii pute gura a ce vreti voi), eliminarea depunerilor de praf si alte mizerii de pe motor are un avantaj major in ceea ce priveste temperatura de functionare a acestuia. Ca exemplu concret ma pot da pe mine, care nu ma prea ingrijeam de spalat/sters motorul la o anumita epoca si mergeam pe drumuri extrem de prafuite, cu vechea mea Lada...pana la un moment in care, fara nici un motiv, masina a inceput sa se incalzeasca vertiginos, desi afara nu era foarte cald...nu-mi dadeam seama ce are, am zis ca o fi termostatul cu toane si am lasat-o asa, sub supraveghere insa...pana cand, la spalatorie fiind, am zis sa o spal complet, ca ma duceam la ITP si am zis sa nu se crizeze aia ca e motorul murdar (avea si o mica pierdere de ulei si am zis sa curat bine sa nu se vada). Mare mirare dupa, cand am observat lipsa problemei de temperatura...
Problema este ca la noi nu se mai fac chestiile astea cum trebuie si cantitatea enorma de electronica de pe masinile noastre noi face aceasta operatie destul de riscanta...


--------------------
Renault 21 - B 06 FCN 1.9dT, 1989
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 22 Sep 2006, 18:53
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Ai dreptate,operatiune este destul de riscanta apa nu se intelege prea bine cu curentul rolleyes.gif


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Meganer
post 22 Sep 2006, 20:25
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 24 August 06
From: Bucuresti




Pe mine unul, m-ati convins: motorul trebuie spalat numai dupa o cunoastere temeinica si amanuntita a componentelor electrice/electronice care se gasesc pe-acolo, modului in care se protejeaza (sa nu avem doar impresia ca le-am protejat, sa nu se formeze condens, etc), folosind produse degresante (scuze nestiinta, dar si detergentii sunt degresanti dupa mintra mea) verificate si de calitate, cu rabdare si atentie.
Mai ramane problema de mediu, daca la spalatorie nu se pricep, sau cautarea unei spalatorii serioase, ceea ce nu prea e usor in Bucuresti.

This post has been edited by Meganer: 22 Sep 2006, 20:27


--------------------
renault megane 2005 estate
Megane Estate 2.1 2005 Confort Privilege 1.9 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 22 Sep 2006, 21:46
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Exact daca o faci cu mana ta cu rabdare si atentie iese bine treaba,oricum cum o faci tu cei de la spalatorie nu o sa o faca in 100 ani nu stau ei sa acopere cu floie de aluminiu ...sa dea usor cu apa,acuma ramane problema locului unde faci treaba asta eu personal am unde la un prieten cu casa si cu tot ce trebuia acuma imi ramana sa aleg produsele cu mare atentie, o sa dau o fuga pe la cei de la Augsburg International sa vad ce eu,daca nu in alta parte


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 23 Sep 2006, 15:29
Post #15


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




QUOTE(cristirenault @ 21 Sep 2006, 23:00)
...de obicei las masina respectiva cam 12~24 de ore inainte sa o pornesc , asta ca sa fiu sigur ca nu mai are apa , asta e cazul ideal smile.gif
*


Eu nu sunt de acord cu acest aspect. Dupa spalarea motorului cu apa calduta si presiune mica, recomandabil ar fi suflarea componentelor cu aer comprimat si pornirea acestuia cca. 10-15 minute. Aspectul izolarii calc. de injectie si a bobinelor nu cred ca ar mai trebui luat in discutie.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 23 Sep 2006, 20:33
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Da de obicei se porneste motor imediat dupa terminare pentru a ajuta la evaporarea apei,am vazut cand eram la revizie ca a venit un tip cu un Safrane si i-a spalat motorul in timp ce mergea cu presiune foarte mare si nu avea nimic,deci daca atunci nu s-a oprit nu se opreste nici daca izlolezi ce trebuie,deci cam acela era cel mai rau scenariu.


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei1302
post 24 Sep 2006, 08:08
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 266
Joined: 11 August 04
From: Bucuresti - Constanta




Din experiente repetate de foarte mult ori (chiar prea multe ori) pot sa va spun ca motorul meu de la R19 (E6J, benzina 1,4) nu porneste dupa spalare nici daca il sufli cu vre-un uragan. Bine, trebuie suflat ca sa indepartezi marea parte din apa, asa cred ca face si cristirenault dar trebuie lasat apoi sa se usuce.Ultima data, dupa ce l-am spalat, l-am sters bine (nu aveam pistol de suflat) si l-am lasat la uscat vreo 3 ore. Dupa aia am incercat zadarnic sa il pornesc de vreo 20 ori. Pana la urma am mai pierdut timpul pe acolo stergand la bujii si am remorcat masina pana acasa unde asteptam sa imi dea tata cu ea in cap. Ii zic dupa vreo ora ca nu porneste, se urca, ii da o cheie si porneste. Gata. Mai trebuia lasata la uscat inca o ora. Atata tot.

Despre electronica de pe motor nu trebuie sa va faceti griji pentru ca ea este izolata FOARTE bine, chiar impotriva aerului, cu atat mai mult a apei. Problemele intervin la partea de electrica (cabluri, mufe, socluri ...)


--------------------
Renault Laguna 1.9 DCi 120 CP - CT-10-NAG 2003 Privilege Grandtour
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romeo3108ro
post 24 Sep 2006, 08:17
Post #18


Conducator de Twingo


Group: Members
Posts: 1.218
Joined: 4 March 06
From: Dirty Bucharest




daca va intereseaza pretul unei piese care cade f des in momentul spalarii motorului la megane 2.1 si 2.2 va pot spune eu: este in jur de 1100 ron si se numeste unitate de protectie de comanda.CRed ca nu sunt asa de multi posesori care sa isi spele motorul in valoare de 1100 ron


--------------------
i help if i can
Ex Dacia Berlina 1310
Opel Zafira Y20DTH
Twingo 1.2 16 ventricole
ex angajat renou :))
Alan 42 Multi + Ml 145 / MIO Moov 500 cu Igo 8.3 si Ioana
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 24 Sep 2006, 10:01
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Romeo cu se ocupa unitatea de protectie de comanda si unde se afla ea ca eu m-am uitat la motor si in afara de CPU cu niste fire din dreapat cam sub baterie,alternatorul si tabloul ala de sigurante tot din dreapta langa baterie,eu nu mai vad nici un fir(manunchi de fire) pe la motor, sau cred ca sunt ascunse foarte bine


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flotl
post 24 Sep 2006, 10:03
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 525
Joined: 1 December 04
From: Tulcea




"Unitate de protectie de comanda" ?
Sigur se numeste asa?


--------------------
Megane Sedan 1.5 dci 100 CP 2004 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romeo3108ro
post 24 Sep 2006, 10:20
Post #21


Conducator de Twingo


Group: Members
Posts: 1.218
Joined: 4 March 06
From: Dirty Bucharest




da UPC este prescurtarea si este pozitionata in dreapta bateriei intre amortizor si fara acoperita de un capac care este prins sau nu cu 2 suruburi torx 30 depinde de nivel de echipare si an de fabricatie.Aici se gasesc cea mai mare parte de relee si sigurante ale masinii(ex AC,electromotor,faruri, stergatoare s.a.m.d.).capacul iese mai greu de acolo daca nu stii sa il scoti.


--------------------
i help if i can
Ex Dacia Berlina 1310
Opel Zafira Y20DTH
Twingo 1.2 16 ventricole
ex angajat renou :))
Alan 42 Multi + Ml 145 / MIO Moov 500 cu Igo 8.3 si Ioana
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 24 Sep 2006, 13:20
Post #22


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Intr-adevar, UPC este prescurtarea. Doar ca nu vine de la "unitate de protectie de comanda" ci de la "Unitatea de Protectie si de Comutatie" (Protection and Switching Unit in engleza, Unite de protection et de commutation in franceza). Dar, indiferent de denumire, poate sa ia apa la bord. Au fost cazuri cand au luat apa de la ploaie. De fapt, de la trecutul prin balti ca bezmeticul...

Sa revenim. Avem cel putin doua topicuri pe forum cu probleme aparute dupa spalarea motorului cu apa (motoare pe benzina). Scrie si in manual sa nu cureti compartimentul motor prin spalare cu presiune sau folosind substante neomologate.

DRD, asta cu revanzarea e pentru copiii mici si nepriceputi pe de-asupra. Niciodata nu poti sti ce ascunde un motor spalat si lucitor (de exemplu: o interventie recenta, poate majora, sau o boala cronica). Nu se cumpara niciodata o masina la mana a doua cu motorul spalat si curat bec. O mai mare valoare are un motor cu praf pe el, chiar cu mici urme de scurgeri de ulei. Asta nu inseamna sa fie plin de noroi si cu stratul de praf de un deget (desi ar fi de preferat in locul unuia curat bec) ci unul care sa arate ca functioneaza de ceva timp si nu au fost necesare interventii la el, n-a facut curse offroad si proprietarul se pricepe cat de cat, macar la cum s-o intretina.

Motorul se sufla cu aer comprimat si/sau se sterge cu carpa (capace si alte suprafete). In cel mai rau caz, daca e vorba si de ceva scurgeri minore de ulei, se foloseste spray degresant si se sufla imediat cu aer comprimat, avand grija unde "sare" mizeria.




--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sherban26
post 17 Mar 2007, 15:03
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 13 March 07




Se poate spala motorul la o spalatorie fara a avea pe urma probleme?
Daca da, ce contacte trebuiesc protejate?


--------------------
renault laguna 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 17 Mar 2007, 15:53
Post #24


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




SEARCH


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 17 Mar 2007, 18:46
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




S-a mai discutat si s-a ajuns la concluzia ca nu e bine sa-ti speli motorul la spalatoriile auto,trebuie spalat la presiune f mica preferabil de tine si trebuie protejate componentele electrice sensibile(alternator...)majoritatea spun ca nu e bine ,dar daca stii ce faci nu e nici o problema.


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex0875
post 19 Mar 2007, 01:42
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 9 June 06
From: Bucuresti




Nu stiu ce motor ai dar daca este benzina dupa spalare inainte de pornire trebuiesc demontate bobinele de inductie si suflate cu aer sub presiune atat ele cat si lacasurile, in caz contrar sa ai pregatiti 1000-1600 ron(cam atat te costa aventura). Cel mai indicat este sa-l stergi cu o laveta umeda.

This post has been edited by alex0875: 19 Mar 2007, 01:44


--------------------
Renault Laguna 2002/Estate Initiale
Laguna II 1.8 16V Estate Initiale Gri Eclipse 11/2002 Cutie Automata, Full Piele, Full Electric
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th August 2025 - 09:24
Dacia