Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Intrebare pentru initiati, zgomot la motor...

MoshPuiu
post 12 Aug 2006, 23:27
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 5 July 06




De o luna sunt fericitul posesor al unui megane classic din 2002 (motor k4m, a7, 87mii la bord, revizii serus, buc). Pina acum am avut o dacie de la al batrin (din '82), pina am zis ca e cazul sa intru in rindul lumii si sa-mi iau o MASINA smile.gif
Va dati seama, masina e sh; eu sunt f. multumit de ea, dar sunt 2 probleme care ma framinta si care as vrea sa le rezolv, ca sa fiu cu adevarat fericit:
1) pe la ~3200 rpm, ~105km/h motorul devine 'un pic cam zgomotos'... pe la 120km/h isi revine, sa zic asa... exista o zona undeva intre ~100 si 120 km/h unde mie nu-mi place cum suna motorul; mai sus e mai linistit.... nu stiu.... parca ar intra in rezonanta..... cel putin asa pare; dupa turometru, intre 3200 si 3600 rpm, motorul e cam prea zgomotos, iar saltul de zgomot e 'evident'. Mai mult de 150 n-am mers, dar dupa 130 km/h parca se mai 'linisteste'........ unsure.gif
Interbarea mea e urmatoarea: saltul asta de zgomot 'e normal?'; eu nu cred... n-am mai mers cu reno pina acum, sa-mi dau seama, dar din ce stiu de la dacia veche 'zona zgomotoasa' a turatiei este o 'piatra tare' pentru cei de la service....
2) aer la parbriz nu baga mai deloc... indiferent cum selectez butonul de aer. Sufla aer peste tot dar numai la parbriz nu; acum cu vremea asta de la munte, am patit-o sa sterg parbrizul cu cirpa... Ma gindesc ca poate sa fie o clapeta de aer blocata sau ceva de genul asta....
Thx
PS: un manual de service/reparatii se gaseste pe undeva???? nu de altceva dar e mai bine sa nu mai plictisesc lumea cu tot felul de intrebari aiurea.... blush.gif


--------------------
Renault Megane I Classic 1,6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan20
post 13 Aug 2006, 08:55
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 1 August 04
From: Iasi




Da e normal,dar nu tot timpul va face asa.Eu banui ca zgomotul e produs de modul in care cupleaza ambreiajul pentru ca daca masina nu e in viteza nu mai face asa mult zgomot.La a mea sunt zile in care e mai zgomotoasa si zile in care e foarte siletioasa.Si eu incerc sa gasesec o explicatie.


--------------------
Honda Accord ES 2007 - IS 01 DOR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoshPuiu
post 13 Aug 2006, 14:32
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 5 July 06




Nu e de la ambreiaj... Orice masina cind e debreiata nu face zgomot mare (chiar si cele din 1900 toamna) si asta pt ca motorul nu e in sarcina. O data ce motorul 's-a cuplat cu cutia' si nu mai schimbi treapta de viteza, nu e normal sa aiba 'salturi' de zgomot pe masura ce accelerezi. Am I right?


--------------------
Renault Megane I Classic 1,6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dili
post 14 Aug 2006, 08:10
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 736
Joined: 18 June 05
From: Constanta




@ MoshPuiu: Sa-l stapanesti sanatos.
Nu cred ca trebuie sa-ti faci probleme. Am avut 5 ani jumate un megane classic 1,6 si avea exact acelasi comportament: foarte zgomotos (aproape ca un huruit) in intervalul 110-120km/h. Pur si simplu se compoprta de parca ar fi avut un "punct mort", ca la sportivii de performanta, pe care trebuie sa-l depaseasca. Sub 110 si mai ales peste 125 se linistea ca prin minune, parca era alta masina. Pur si simplu parca imi arata ca nu-i place in intervalul de turatie mentionat. Si asta numai in treapta V.
Nu stiu cat e de normal dar, in conditiile in care la mine a mers fara probleme atatia ani, inclin sa cred ca face parte din comportamentul obisnuit al masinii.
Aproximativ acelasi comportament il am si pe MII, numai ca aici se manifesta intr-un interval superior; tace dupa 130-135 km/h.
In ceea ce priveste debitul de aer, prima verificare trebuie sa o faci la filtrul de praf si polen. Aproape sigur ca este imbacsit si colmatat.
Il gasesti f. usor, dupa ce ridici capota la motor si scoti ornamentul de sub parbriz, pe partea stanga. Acolo vei gasi un capac de plastic negru cu 2 suruburi; le desfaci si tragi in sus de filtrul pe care il gasesti acolo.

This post has been edited by dili: 14 Aug 2006, 08:16


--------------------
Mercedes-Benz CLA Coupé, 200d, 2.2, 136 CP, Alb Cirrus, august 2016
VW Touareg, 3.0 TDI, Edition X, 245 CP, Alb Pure white, iulie 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
promar_tm
post 14 Aug 2006, 08:42
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 7 August 06




Da e normal. Asa este zgomotul de Renault. Defapt la benzinare Renault nu sunt tocmai campionii silentiozitatii si nici a fiabilitatii. Am si eu un tot Megane 1 si l-am luat nou si poti sa-ti inchipui ce uimire pe mine cand am auzit cum suna, dupa ce initial am avut un Opel Vectra supersiletioasa, tot pe benzina. Si am dat fuga la service dar au zis asa sunt ele. In schimb am condus un Megane 2 1.9DCI. Am foarte impresionat de silentiozitate si putere. Comportamentul este exat cum l-ai descris. La 160Km/ora o sa ai impresia ca ai motor electric.


--------------------
Renault Megane Classic 2003, 1.6 16V - TM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nacht
post 14 Aug 2006, 09:10
Post #6


F U H R E R


Group: Members
Posts: 350
Joined: 27 April 05




Trebuie sa te contrazic in ceea ce priveste silentiozitatea. Cel putin pe M2. Inainte am mers pe Cielo, Peugeot, Ford si ocazional Skoda octavia. In afara de Skoda toate erau benzinare. Fata de ele M2-ul mi se pare mult mai silentios. La turatii mari (peste 4000) orice motor pe benzina urla - de fapt asta e si farmecul benzinarului: zgomotul pe care il face cand il calci.


--------------------
Honda Accord 2.0L 155CP, SSE, 2008 - a swing to perfection
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lexxx
post 14 Aug 2006, 10:07
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 23 November 05




Confirm, si la mine face la fel pe la 110/ora.
Chiar daca am Laguna, am acelasi motor K4M .


--------------------
Tot Renault va fi. Laguna 3 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoshPuiu
post 14 Aug 2006, 22:14
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 5 July 06




Merci mult pt pareri... M-am linistit acum in privinta motorului.
O sa schimb filtrele pt ca am ajuns intre timp la 90k si tre sa-i fac revizia; o sa vad atunci daca se rezolva problema aerului la parbriz. Drept sa va spun, nu prea as crede deoarece debitul de aer pe celelate guri de aerisire este mare iar la parbriz aproape de loc, indiferent de selectorul de la bord (parbriz sau parbriz+bord.....). Aerul nu intra tot pe la parbriz pt toata masina ?!


--------------------
Renault Megane I Classic 1,6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kodrix
post 14 Aug 2006, 23:24
Post #9


Membru tanar


Group: Members
Posts: 220
Joined: 20 July 05




@MoshPuiu

Cica ar intra esapamentul in rezonanta, deci nu e o defectiune ci e un feature.
Aceiasi problema apare si la Loganul pe benzina si a fost discutata pe larg pe forumul dacia.

This post has been edited by kodrix: 14 Aug 2006, 23:24


--------------------
- - -
Skoda Fabia 1.2TSI 2010
Logan 1.4MPI Laureate 2005 de la 0 km la peste 180.000 km

Logan 1.4MPI 2009 E0
Logan 1.4MPI 2009 Ambiance
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dili
post 15 Aug 2006, 06:53
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 736
Joined: 18 June 05
From: Constanta




@ MoshPuiu
Daca tot mergi la revizie, asigura-te ca i-a fost schimbat setul de curele la distributie la 60K, sa nu ai vreo surpriza. Daca nu esti sigur mai bine le schimbi tu, decat sa patesti vreo belea.
Au fost multe cazuri cand fostii proprietari, stiind ca vor vinde masina in curand, nu s-au mai deranjat sa le schimbe.

@kodrix
Multumesc pt informatie.
Desi sunt la al doilea megane in 6 ani, explicatia cu esapamentul o aud prima data si mi se pare extrem de logica (fara sa fiu specialist), mai ales daca ma gandesc la tipul de zgomot din viteza V. Este un zgomot de tip vibratie care te invaluie (eu il simtem mai mult in masele si in crestetul capului decat in urechi blink.gif ) si nu un zgomot localizat strict catre compartimentul motor.

@promar_tm
In privinta zgomotului la alte masini nu te contrazic pt ca nu prea m-am plimbat cu alte benzinare la 120km/h dar nici cu ren nu mi-e rusine; la MII (benzina, 1,6), de la 130 in sus se aude numai zgomotul curentului de aer pe langa masina iar pe la 150 e o adevarata incantare.
In privinta fiabilitatii motoarelor Renault pe benzina insa nu cred ca ai dreptate. Daca faci un mic istoric vei vedea ca, de foarte multi ani, Ren. a cam dat tonul in gama 1,4-1,6, ei fiind cam primii care au facut pasajele de la 75 la 90, apoi la 107-110 si in sfarsit la 115 CP. Iar motorul de 1,6 si 115CP este azi unul din cele mai reusite.
Poti sa faci o statistica a forumului si vei vedea ca, intr-o majoritate covarsitoare, problemele forumistilor tin de cu totul alte subansamble decat de cele ale motorului propriu-zis (flanse, bucse, etc).
Nu e locul aici pt o polemica si nici nu trebuie sa o iei la modul personal, pur si simplu e bine ca, atunci cand faci o astfel de afirmatie (mai ales pe forumul Renault), sa ti-o sustii si cu argumente.

Scuze moderatorilor pt usorul off-topic.

Cu stima.

This post has been edited by dili: 15 Aug 2006, 07:16


--------------------
Mercedes-Benz CLA Coupé, 200d, 2.2, 136 CP, Alb Cirrus, august 2016
VW Touareg, 3.0 TDI, Edition X, 245 CP, Alb Pure white, iulie 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zyppo
post 15 Aug 2006, 10:41
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 207
Joined: 23 February 05
From: Bucuresti




MoshPuiu, se pare ca este o zona de "rezonanta". Am un amic care are tot un Megane I pe benzina si are acelasi zgomot in jur de 110km/h, dupa care dispare complet.

This post has been edited by zyppo: 15 Aug 2006, 10:42


--------------------
Renault Megan Sedan 2004 - 1.6 16v
MEGANE II Sedan 1,6 16v - 2005.
Confort Privilege - Negru, Clima, ESP, Xenon.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FederalMogul
post 15 Aug 2006, 15:38
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 13 June 06
From: TM




QUOTE(MoshPuiu @ 15 Aug 2006, 00:14)
Merci mult pt pareri... M-am linistit acum in privinta motorului.
O sa schimb filtrele pt ca am ajuns intre timp la 90k si tre sa-i fac revizia; o sa vad atunci daca se rezolva problema aerului la parbriz. Drept sa va spun, nu prea as crede deoarece debitul de aer pe celelate guri de aerisire este mare iar la parbriz aproape de loc, indiferent de selectorul de la bord (parbriz sau parbriz+bord.....). Aerul nu intra tot pe la parbriz pt toata masina ?!
*



daca zici ca iti intra aer normal pe la toate gurile doar pe la parbriz nu pune selectorul pe aer exterior+parbriz si in plus inchide manual toate gurile de la nivelul bordului si ar trebui sa iti bage in proportie de 90% tot aerul prin gurile de la parbriz. Daca nici asa nu merge inseamna ca ai o flansa blocata.


--------------------
Renault Megane 3 RS 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoshPuiu
post 19 Aug 2006, 03:30
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 5 July 06




QUOTE(FederalMogul @ 15 Aug 2006, 15:38)
daca zici ca iti intra aer normal pe la toate gurile doar pe la parbriz nu pune selectorul pe aer exterior+parbriz si in plus inchide manual toate gurile de la nivelul bordului si ar trebui sa iti bage in proportie de 90% tot aerul prin gurile de la parbriz. Daca nici asa nu merge inseamna ca ai o flansa blocata.
*



In ultimul timp nici n-am mai avut timp sa merg cu masina... O sa incerc si chestia asta; gurile de la bord sunt deschise undeva pe la 3/4...
Si sa nu uit... am mers cu un clio nou 1,4 si am observat acelasi zgomot pe la 80km/h. E clara treaba...


--------------------
Renault Megane I Classic 1,6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 18:58
Dacia