Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Heeelpp!probleme racire laguna 1 v6

adamitza2005
post 4 Jun 2006, 10:41
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 12 May 06




sall!!!am o laguna phase 1 motor v6 12 V 123kw si am umblat din mecanic in mecanic cu ea si tot degeaba.problema sta in felul urmator in trafic mergand mult bara la bara se incalzseste si ma trezesc cu radiatorul rece si cu motorul fiert......opresc scot pe la aerisitoarele acelea o gramada de aer din instalatie si radiatorul se incalzeste imediat.am verificat tot radiator,pompa de apa ,termostatul e nou,licid de racire antigel....termocupla...si nimik


Sper sa gasesc pe forum niste idei ca m am cam saturat de mecanici care cand deschid capota la motor sa se scarpine in cap si sa zica:"Mamaaaaa s au facut din astea cu motor V6???Ce inghesuit e!!!!!!Multa munca!!!! excl.gif

This post has been edited by cipman: 5 Jun 2006, 15:18


Attached thumbnail(s)
137463poza_1.jpg ( Size: 67.3k ) Number of downloads: 528


--------------------
renault laguna v6 1995 phase1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 4 Jun 2006, 10:58
Post #2


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Garnitura de chiulasa. Vezi si aici: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=41854.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 4 Jun 2006, 11:15
Post #3


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




daca e asa cum zice cipman (si de obicei are dreptate biggrin.gif) ai oare cum sa iti dai seama care garnitura e?

ai incercat oare sa testezi termostatul? (bagat in apa, incalizata apa, vazut cand incepe sa deschida, cand e deschis complet, si daca cursa e cea specificata) stiu ca e nasol de dat jos termostatul, dar incearca..
ciudat este ca zici ca trebuie sa il aerisesti constant (sau asa am inteles eu din postul tau) am inteles bine?

This post has been edited by R19/16v: 4 Jun 2006, 11:32


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adamitza2005
post 4 Jun 2006, 11:35
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 12 May 06




la drum la solicitari normale si chiar intense a motorului apa nu se ridica de jumatate!!!!si in oras la fel daca nu e aglomeratie.daca merg ventilatoarele din fata la fel nu se incalzeste dar daca din greseala apa se ridica cam susu pe bord atunci se intampla fenomenul precizat mai sus....adiq se raceste radiatorul si automat motorul fierbe....semne de garnitura de chiulasa arsa nu sunt




please!!!


--------------------
renault laguna v6 1995 phase1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adamitza2005
post 4 Jun 2006, 11:37
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 12 May 06




nu tre sa l aerisesc constant doar daca trece apa mai sus de doua linii groase pe bord(eu cred 100 grade ca sunt acolo)atuncitrebuie sa o aerisesc!


--------------------
renault laguna v6 1995 phase1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 4 Jun 2006, 11:48
Post #6


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




pei asta intreb si eu! de ce are nevoie de aerisire? o veni aer pe la o garnitura de chiuloasa?


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adamitza2005
post 4 Jun 2006, 12:10
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 12 May 06




nu stiu cred!!!!dar asta se intampla doar la temperaturi inalte de functionare a motorului!!!si cand fierbe apa in vas atunci radiatorul e rece.sau pe jumatate rece.daca reusesc sa tin motorul la o temperatura mai scazuta in oras atunci nu se mai intampla nici un fenomen.


This post has been edited by adamitza2005: 4 Jun 2006, 12:17


--------------------
renault laguna v6 1995 phase1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 4 Jun 2006, 13:56
Post #8


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




s-o fi dilatand cumva una dintre chiuloase care nu e stransa ca lumea?
daca nu ma insel, n-ai o termocupla obisnuita. ai o sonda de temperatura care trimite informatia la calculator si calulatorul stie cand sa dea drumul la ventilatoare (intai pe viteza 1 si dup-aia pe viteza 2). iar cand calculatorul nu mai are semnal de la sonda respectiva, da drumu la ventilatoare pe viteza 2 ca masura de precautie. incearca sa scoti mufa respectiva, pacalindu-l pe calculator sa lase ventilatoarele mergand mai mult...

P.S. eu am descris procedura cu V6le de pe Citroenul meu in cap. In principiu este acelasi motor, si pe XM, si pe 605, si pe Laguna si pe Safrane, si pe niste modele ale lui Volvo. Daca exista diferente, imi cer scuze.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ubik
post 5 Jun 2006, 07:23
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 5 July 05
From: Bucuresti




eu tot cred ca e de la termostat sau pompa de apa sau ceva ca blocheaza
circuitul de racire atunci cand motoul este cald ....tu zici ca radiator e rece cand
fierbe ?! ...ai cum sa verifici daca circula apa prin el in momentele alea ?
sa scoti un furtun sau ceva ?

vezi sa nu fie chiar de la radiator ..sa aiba prea multe conducte de-alea mici
infundate si sa nu aiba debit suficient ..ai incercat sa duci radiatorul al curatat ?
eventual sa faci o curatare a circuitului de racire ?


--------------------
Renault Laguna 2 2002 Dynamique
2006 Honda Accord LS - 2006 - 2.0i-vtec/155cp/AT
2005-2006 Laguna 2 - 2002 - 1.9dci, 120cp, Lux Dinamique
2002-2005 Laguna 1 - 1997 - 1.8i 8v + GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adamitza2005
post 5 Jun 2006, 22:57
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 12 May 06




QUOTE(R19/16v @ 4 Jun 2006, 23:56)
s-o fi dilatand cumva una dintre chiuloase care nu e stransa ca lumea?
daca nu ma insel, n-ai o termocupla obisnuita. ai o sonda de temperatura care trimite informatia la calculator si calulatorul stie cand sa dea drumul la ventilatoare (intai pe viteza 1 si dup-aia pe viteza 2). iar cand calculatorul nu mai are semnal de la sonda respectiva, da drumu la ventilatoare pe viteza 2 ca masura de precautie. incearca sa scoti mufa respectiva, pacalindu-l pe calculator sa lase ventilatoarele mergand mai mult...

P.S. eu am descris procedura cu V6le de pe Citroenul meu in cap. In principiu este acelasi motor, si pe XM, si pe 605, si pe Laguna si pe Safrane, si pe niste modele ale lui Volvo. Daca exista diferente, imi cer scuze.
*


pai poti sa imi zici si mie unde ai descris??un forum sau sa mi trimiti un mail ceva....


--------------------
renault laguna v6 1995 phase1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kibagami
post 6 Jun 2006, 20:56
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 24 March 05
From: craiova




adamitza2005 are dreptate ar trebui sa vezi daca merg ventilatoarele pe cele doua trepte si daca nu gasesti sondele porneste masina si stai langa ea pana cupleaza ventilatorul.

Daca cupleaza ventilatorul sfatul meu e sa verifici busonul de la vasul de apa deoarece are un rol foarte important , trebue sa tina presiunea in instalatie pe la un 1,2 bari , daca presiunea e mai mare si punctul de fierbere e mai ridicat.


--------------------
Renault Megane 1.9 dci 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adamitza2005
post 6 Jun 2006, 20:59
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 12 May 06




am schimbat busonul si la fel se comporta.......sunt disperat!!!!!


--------------------
renault laguna v6 1995 phase1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 6 Jun 2006, 22:42
Post #13


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Pana cand nu schimbi garniturile de chiulasa tot disperat ai sa fii. Nu stiu ce semne astepti tu de la de la garniturile alea dar asta e un semn cat se poate de semn. De maneca n-o sa te traga. Si nu faci decat sa strici motorul de fiecare data cand fierbe.
Ai facut ce trebuia facut si ai controlat ce trebuia controlat in celelalte locuri. S-a dovedit ca nu e nimic defect. Ajunge. Nu mai ai ce controla. Manifestarile corespund cu cele ale garnituri de chiulasa defecte sau ale unei chiulase strambe sau fisurate. Scapa gaze din cilindru in circuitul de racire. Va trebui sa schimbi ambele garnituri si sa planezi (95% sanse) ambele chiulase (chiar daca numai una e cocosata - se ia acelasi span din amandoua). Nici nu te intereseaza sa stii la care din chiulase e problema sau la care cilindru. O sa vezi cand desfaci.
Spor la treaba.





--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexd
post 7 Jun 2006, 12:01
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 7 January 04




Am avut aceeasi problema la v6-le meu ( R25). Motorul este cam acelasi. am crezut si eu ca este una dintre garnituri, ca este capacul, termostatul...etc. A fost problema de la furtun(e). Cel ce venea din radiator in motor, desi arata bine la o inspectie vizuala se inmuiase foarte mult. Cu motorul pornit, la fiecare accelerare se umfla ca un plaman, aproape mai-mai sa se sparga. Logic, ca prin umflarea lui, se pierdea presiune, iar sistemul de racire este gandit sa lucreze la o anumita presiune ce nu mai era atinsa. Am schimbat ambele furtune de la radiator, si pe cuvant, am pus apa, nici macar nu am aerisit, iar acum cu aerul conditionat si in aglomeratie bara la bara, cu 40 de grade afara, nu se mai ridica temperatura mai sus de jumate( 105 grade), iar foarte rar intra ventilatoarele pe viteza maxima.


--------------------
ce ne-am face fara ele.....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adamitza2005
post 7 Jun 2006, 22:27
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 12 May 06




dar la mine toate furtunele se prezinta bine.....nu este nici unul inmuiat.

salut la toata lumea!!!!astazi cu un prieten tot dupa forum ne am uitat la masina!!!
Si se comporta in felul urmator:fac aerisirea la instalatia de racire,o pornesc si de la rece la cald nu arunca apa din borcan,nu miroase apa a compresie,merge normal se incalzeste normal,radiatorul e fierbinte.....dupa 5 km prin orasradiatorul incepe sa se raceasca in partea care nu are furtune si incet incet devine rece si automat motorul fierbe si apa e umflata in borcanpana aproape de buson................dau drumu la aerisitoarele de pe furtune si radiator iese numai aer si apa din borcan scade si intra in radiator cara se incalzeste automat.astea ar fi simptomele explicate in mare.........la prima vedere toata lumea a spus ca nu e garnitura de chiulasa dar mai verficata mai bine si vazand ca e paranormala>>>>>>>dau vina pe chiulasa

nu creste nivelul la ulei nu baga ulei in apa nu face fum alb pe teva de esapament

poate poate o rezolv cu ajutorul vostru!!! sad.gif


--------------------
renault laguna v6 1995 phase1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 8 Jun 2006, 00:40
Post #16


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Omule, du-te si fa un test de gaze in circuitul de racire ca sa te convingi. De exemplu la Augsburg: Diagnosticare instalatie racire motor - 79 RON (mai jos in pagina). Gasesti acolo si adresele si telefoanele punctelor de service. Dupa care iti ramane sa descoperi ce e defect: garnitura, chiulasa stramba/fisurata, blocul motor. Dar asta numai cand vei desface motorul.




--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 8 Jun 2006, 07:57
Post #17


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.328
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Si mie tot garnitura de chiuloasa mi se pare a fi......

Este suficient sa fie "ciupita" putin nu este neaparat nevoie sa bage apa in ulei sau ulei in apa si nici sa faca bule in vas.

Parerea mea este sa nu o mai "chinui" ca pana la urma o sa prajesti motorul si atunci sa vezi costuri de reparatie......


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan_laguna
post 8 Jun 2006, 09:46
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 16 February 05




Pompa de apa. elicea ei se gripeaza la temperatura.


--------------------
renault laguna 1,8 16 v 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adamitza2005
post 8 Jun 2006, 09:47
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 12 May 06




pai la temperatura de 90 grade am presiune pe furtune ceea ce inseamna ca poma de apa baga


--------------------
renault laguna v6 1995 phase1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan_laguna
post 8 Jun 2006, 09:48
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 16 February 05




ai spus ca ai verificat-o ,dar nu cred ca ai facut asta la 100 grade. nu umbla la motor si mai ales nu plana chiuloasele. daca o faci nu mai ai masina.Crede-ma stiu ce vorbesc.Verifica Pompa de apa.


--------------------
renault laguna 1,8 16 v 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan_laguna
post 8 Jun 2006, 09:48
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 16 February 05




ai spus ca ai verificat-o ,dar nu cred ca ai facut asta la 100 grade. nu umbla la motor si mai ales nu plana chiuloasele. daca o faci nu mai ai masina.Crede-ma stiu ce vorbesc.Verifica Pompa de apa.


--------------------
renault laguna 1,8 16 v 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adamitza2005
post 8 Jun 2006, 09:49
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 12 May 06




QUOTE(cj98czh @ 8 Jun 2006, 17:57)
Si mie tot garnitura de chiuloasa mi se pare a fi......

Este suficient sa fie "ciupita" putin nu este neaparat nevoie sa bage apa in ulei sau ulei in apa si nici sa faca bule in vas.

Parerea mea este sa nu o mai "chinui" ca pana la urma o sa prajesti motorul si atunci sa vezi costuri de reparatie......
*






dar nu miroase a gaze apa


--------------------
renault laguna v6 1995 phase1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan_laguna
post 8 Jun 2006, 09:50
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 16 February 05




presiunea se poate face si de la temperatura apei


--------------------
renault laguna 1,8 16 v 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adamitza2005
post 8 Jun 2006, 09:52
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 12 May 06




am dat pompa de apa jos....e in perfecta stare.....si daca se bloca facea zgomot......zgoat la mine nu are


--------------------
renault laguna v6 1995 phase1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan_laguna
post 8 Jun 2006, 09:52
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 16 February 05




Nu t esupara nu vreau sa fiu arogant. Un forum este bun ptr discutii si idei,dar marele "dichis " este sa le alegi pe cele bune.Si ast aest eresponsabilitatea ta in cazul acesta.Bafta


--------------------
renault laguna 1,8 16 v 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan_laguna
post 8 Jun 2006, 09:57
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 16 February 05




eu am spus ca elicea ei se gripeaza la temperatura.deci o inspectie vizuala cu pompa in mana nu te poate ajuta.de accea si radatorul este rece( cu termostatul schimbat nou) ptr ca nu are cine sa impinga apa acolo.


--------------------
renault laguna 1,8 16 v 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan_laguna
post 8 Jun 2006, 10:02
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 16 February 05




prin aerisirea care o faci ,nu faci decat sa ajuti apa sa circule,lucru care in mod normal cade in sarcina pompei.


--------------------
renault laguna 1,8 16 v 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan_laguna
post 8 Jun 2006, 10:07
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 16 February 05




poti sa faci si ce spune Cipman s aplanezi chiuloasele dar vei avea nevoie de multe batiste apoi.....


--------------------
renault laguna 1,8 16 v 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 8 Jun 2006, 10:14
Post #29


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.328
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(Dan_laguna @ 8 Jun 2006, 11:07)
poti sa faci si ce spune Cipman s aplanezi chiuloasele dar vei avea nevoie de multe batiste apoi.....
*



Sincer nu sunt de acord cu tine....ce vrei sa spui ca mai tare strica decat repara...hai sa fim seriosi....

Daca omul zice ca a verificat pompa de apa si este ok cum zici tu ca este elicea....tot asa pot sa spun si eu ca este din cauza rotii de rezerva...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan_laguna
post 8 Jun 2006, 10:17
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 16 February 05




t erog explica-mi tu cum a verificat el pompa de apa. cum a procedat fizic ?


--------------------
renault laguna 1,8 16 v 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 19:45
Dacia