Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

simptome cutie viteze-ce sa fie ce sa fie ?, n-as lasa masina in SEVICE :)

tino
post 18 Feb 2006, 20:00
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 9 February 06




Dupa ce v-am spus ca mi-a sarit de cateva ori din treapta a 5-a , azi la o testare mai serioasa a masinii a rezultat urmatoarele:

- intra in treapta a 5-a dar nu cupleaza totdeauna .......parca se aude un sunet (suierat)ascutit cand bag in a 5-a
- in restult vitezelor este ok , intra usor nu sunt probleme
-am mers cu a 5-a cu 130 km/h si nu am mai sarit din viteza dar nu cupleaza totdeauna cand bag in viteza
- nu caraie cand apas ambreiajul sai trec dintr-o viteza in alta

am inteles ca si daca se da cutia jos si se schimba inele sincroane sau altele dupa ceva timp problemele apar din nou

oare pot rezolva problema in alt service ? nu vreau la reprezentanta ca nu am in orasul meu si daca tb sa las masina la 100 km e nasol........oare se gasesc piese ptr cutia de viteza si in alte magazine sau doar la reprezentanta? zicea cineva ca nu stiu ce cod are fiecare cutie de viteza si doar reprezentantele se pot ocupa !!!!!


--------------------
MEGANE II 1.6 benzina 2004 PRIVILEGE
MEGANE II 1.6 benzina CONFORT PRIVILEGE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tino
post 18 Feb 2006, 20:20
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 9 February 06




cutia de viteza de la LOGAN se pare ca e identica cu cea de pe MEGANE II SI LAGUNA II dupa cum reiese din extrasul de mai jos luat dintr-o prezentare LOGAN :

"La lansare vor fi disponibile doua motoare pe benzina de 1.4 litri/75 CP si 1.6 litri/90 CP, care respecta normele Euro 4. In 2005 vor mai fi disponibile un turbodiesel dCi de 1.5 litri/65 CP si un motor pe benzina de 1.6 litri 16 supape/107 CP. Pentru motorul de 1.4 litri este anuntat un consum mediu de 6.8 litri/100 km, 162 km/h viteza maxima si un sprint 0-100 km/h in 13 secunde. Propulsorul de 1.6 l/90 CP consuma in medie 7.3 litri/100 km, avand o viteza maxima de 175 km/h si 11.5 secunde pentru 0-100 km/h. Ambele motoare utilizeaza cutia de viteze cu cinci trepte utilizata si la Renault Laguna II si Megane II."

" Logan este un automobil din clasa C, adica o berlina in trei volume, care va indeplini normele de poluare Euro 4. Initial, noua Dacia va fi disponibila in doua versiuni de motorizare: 1,4 litri si 75 de cai-putere, respectiv 1,6 litri si 90 de cai-putere. Cutia de viteze este similara cu cea de la modelul Renault Megane II. "


INTREBARE: pot sa cumpar piese ptr cutia de viteza MEGANE si de la DEALERII DACIA LOGAN?
as putea sa repar MEGANELE si la un service LOGAN ? ca de asta am in orasul meu smile.gif

This post has been edited by tino: 18 Feb 2006, 20:23


--------------------
MEGANE II 1.6 benzina 2004 PRIVILEGE
MEGANE II 1.6 benzina CONFORT PRIVILEGE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 18 Feb 2006, 20:35
Post #3


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




De unde stii sau de ce crezi/spui ca trebuie umblat in cutie? Din cate ai descris pana acum eu n-as trage concluzia asta.
Daca ar fi o chestiune de sincron, fie nu ti-ar intra in viteza fie ar intra cu cârâit. Dar in nici un caz n-ar mai sari din viteza. Decat daca ai avea doua defecte.
Mai degraba pare o chestiune de timonerie dereglata. Ca si cum tr. a V-a e mai catre dreapta dar nu poti ajunge la ea decat cu greu. De aceea nici nu ajungi sa poti sincroniza si uneori nu ajungi sa impingi levierul de comanda in pozitia corecta astfel incat sa faca "clack" ca sa nu sara din viteza.
Ma rog, e o ipoteza. Foarte probabila, zic eu.
Teoretic ar exista sansa unui defect la sincron ceea ce a condus la o dereglare a timoneriei (s-a tot insistat cu introducerea in tr. a V-a pana sa dereglat). Sper sa nu fie cazul.
Ai fost cumva la un dealer Reanult sa-ti scoata istoricul exemplarului? Ca sa vezi ce defectiuni au fost raportate de vechiul proprietar si unde s-a intervenit?
Eu zic sa verifici mai intai timoneria. Poti s-o faci si la un alt service decat Renault.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 19 Feb 2006, 11:22
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




daca e pe treapta 5 atunci nu e nevoie decat de scoaterea uleiului si a carterului lateral pt a se vedea care e problema ! mergi la service


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tino
post 19 Feb 2006, 11:36
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 9 February 06




trebuie data cutia jos ca sa poate scoate carterull lateral? ce e carterul asta ? pe cartea service vad ca a fost schimbat sau completat uleiul la cutia de viteza la 30.000.......acum masina are 44.000 KM ...abia am cumparat-o.....pana ajung la service e vreo problema daca mai umblu cu masina ? tb sa evit viteza a 5-a ? de cele mai multe ori intra in viteza dar de multe ori nu cupleaza si merg cu acceleratia in gol

This post has been edited by tino: 19 Feb 2006, 11:38


--------------------
MEGANE II 1.6 benzina 2004 PRIVILEGE
MEGANE II 1.6 benzina CONFORT PRIVILEGE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MaLi
post 19 Feb 2006, 16:06
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 27 January 06




La Megane legatura dintre levierul de viteze din masina si C.V se face prin 2 cabluri ,iar la a \/ a se poate ajunge prin demontarea capacului de la cutie ,este o lucrare mai usoara decat sa te apuci sa dai cutia jos aiurea


--------------------
Reno - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tino
post 19 Feb 2006, 16:46
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 9 February 06




astazi am fost cu masina si am stat putin mai mult pe liber inainte sa schimb a 5-a , plus ca am impins putin ma mult de maneta in vit a5-a si surpriza : nu a mai facut probleme.....sa fie asta leacul? modul cum schimb viteza ?....am schimbat a 5-a si la 70 ora si la 100 si a mers brici


--------------------
MEGANE II 1.6 benzina 2004 PRIVILEGE
MEGANE II 1.6 benzina CONFORT PRIVILEGE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tino
post 23 Feb 2006, 10:41
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 9 February 06




CIPMAN> tu zici sa verifice timoneria dar MEGANE nu are timonerie ....transmisia se face prin 2 cabluri smile.gif


--------------------
MEGANE II 1.6 benzina 2004 PRIVILEGE
MEGANE II 1.6 benzina CONFORT PRIVILEGE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 23 Feb 2006, 11:51
Post #9


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Timonerie se spune generic la tot ansamblul/mecanismul de transmitere a comenzii pana la cutie. Ce-as fi putut sa folosesc, din cat mai putine cuvinte, sa inglobez toate cablurile, limitatoarele, articulatiile, parghiutele si tot ce mai e p-acolo, cu levier (schimbator) cu tot? Daca ai alta varianta, spune-mi si mie.
In general vorbind, un cablu cu camasa nu e tot un fel de tija? Transmite si el miscare. E folosit pt. transmiterea la distanta de forte si momente (translatii si rotatii).
Iar daca te gandesti la o "timona", de unde provine si cum se facea trasmiterea miscarii la carma, parca incepe sa se potriveasca termenul, chiar daca megane-ul nu-i salupa.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tino
post 18 Apr 2006, 16:59
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 9 February 06




revin cu constatorile facute dupa vizita la SERVICE si teste multe si dure smile.gif

ce au constatat dupa TESTARI:
1 ) la ruperi de ritm din acceleratie, maneta schimbatorului are un miscare "du-te vino" parca sincronizat cu ritmul de accelerare
eu nu am prea sesizat asta deoarece accelerez usor si nu se zbate maneta
au spus ca nu e in regula si am testat alte 2 MEGANE care nu aveau aceasta problema

2 -verificat ulei cutie ,era prea mult si au desfacut busonul de supraplin
prima constatare : ULEIUL era putin murdar
au spus ca ceva freaca inauntru si ca nu e in regula sa fie uleiul murdar

3. uneori mai agatza in vit a 2-a iar in viteza a 5-a mai da rateuri la intrarea in viteza , nu intra in viteza totdeauna
a sarit cateodata din viteza a 5-a dar a mers si cu 150 km/ora si nu a sarit

ce rezolvare vedeti ? credeti ca se poate rezolva sau ajung sa schimb cutia ?

va urma o vizita la service in care sa desfaca capacul de la viteza a 5-a, ocazie cu care am zis ca schimb si burduful planetara stanga , dar azi am aflat cu stupoare ca nu este burduf separat decat impreuna cu planetara care costa peste 10 mil

o cutie de viteza noua JH3 142 ca asta e la mine , cam cat ar costa? as gasi second ?



--------------------
MEGANE II 1.6 benzina 2004 PRIVILEGE
MEGANE II 1.6 benzina CONFORT PRIVILEGE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xorx
post 18 Apr 2006, 20:55
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 17 June 05




cutie de viteze noua??? burduf de palnetara cu tot cu palnetara???? oaaauuuuu.. dar daca se arde un bec ce faci schimbi toata partea electrica?? pe bune, fi serios... burduf sigur se gaseste separat... poate ca se numeste "kit" burduf ca ti-l da cu vaselina speciala si 2 coliere... dar tre sa fie in jur de 7-8 sute mii lei. Iar cutia se repara/regleaza..
Vad ca nu mai ai masina in garantie.. cauta un service decent si uita de serviceurile de reprezentanta care sunt pur si simplu HOTIE.


--------------------
Renault Influence 1,6
Renault Megane II Sedan, 1,6L, Influence, Vert Cuivre, iunie 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tino
post 18 Apr 2006, 21:28
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 9 February 06




la MEGANE 2 oriunde te duci nu exista cod pentru burduf planetara
vine doar cu planetara
de cutie am intrebat doar asa, in nici un caz nu mi-au spus ca tb schimbata cutia

ai doar posibilitatea de a pune un burduf planetara universal dar nu stiu eu care e bun
nu mi se par nici foarte scumpi la manopera daca stii sa negociezi cu ei
iar piesele le duci tu nu trebuie comandate la ei
adevarul e ca in afara de service-urile celor de la reprezentantele auto nu prea gasesti service bine dotate
cel putin in provincie , in orase mai mici nu ai sansa unui service bine dotat si cu mai mult de 1 sau 2 elevatoare care sunt non stop ocupate cu masini second aduse de afara
reteaua DACIA REANULT mi se pare f bine dotata


--------------------
MEGANE II 1.6 benzina 2004 PRIVILEGE
MEGANE II 1.6 benzina CONFORT PRIVILEGE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1967
post 19 Apr 2006, 15:27
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 29 March 05
From: Bacau




Nu fi tu chiar asa sigur Tino. In Bacau este service care e la inaltime wink.gif


--------------------
ML 350 - BC-35-SDS 2013
MERCEDES ML 350 BLUETEC , TOT ALL INCLUSIVE
MEGANE 2.2 1,9 DCI ALL INCLUSIVE
Nu-mi pare rau ca sunt roman, ci ca altii sunt...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chipson78
post 19 Apr 2006, 17:20
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 25 August 04
From: Bucuresti




xorx, daca te-ai uita putin pe forum ai vedea ca mai sunt cativa care cauta burduf de planetara separat si nu gasesc. wink.gif


--------------------
Sedan Privilege 1.6 16v, Mai 2004, clima+scaune incalzite+esp
Clio Symbol 1.4 8v, Martie 2001(vandut)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tino
post 22 Apr 2006, 18:01
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 9 February 06




interesant ce am descoperit azi

daca bag din a 3-a in a 5- a intra perfect in viteza si nici nu mai sare din viteza
nici un rateu la intrarea in viteza nu am avut din a 3-a calcata putin mai tare si trecut in a 5- a iar daca incerc sa bag din a 4-a in a-5- a nu intra in treapta totdeauna

e vreo problema daca schimb din a 3-a in a 5- a ?


--------------------
MEGANE II 1.6 benzina 2004 PRIVILEGE
MEGANE II 1.6 benzina CONFORT PRIVILEGE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
google
post 24 Apr 2006, 09:37
Post #16


*** Big Daddy ***


Group: Members
Posts: 755
Joined: 5 February 05
From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot...




Ai incercat, de curiozitate, cu dubla debreiere sa schimbi din a IV-a in a V-a ?


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005-dCi/80cp
Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianpurcarin
post 25 Apr 2006, 22:56
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 15 August 05
From: Bucuresti(Gorjului)




pai nu e o problema in sine dar probabil o sa se intample unul din urmatoarele trei lucruri: ori o supraturezi ca sa ajungi din a 3-a la o viteza corespunzatoare pentru a 5-a, ori o tii din ambreiaj si omori discul ori treci direct in a 5-a si dupa aia te certi cu baietii de pe forum care o sa iti spuna(aici sunt inclus si eu) ca omori turbina mergand subturat. Cea mai buna solutie este remedierea defectului si renuntarea la improvizatii(parerea mea)


--------------------
Renault Megane II Sedan 2005, Influence
1,5DCI, 100CP, Vert Cuivre, iunie 2005
Suzuki GSR600
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alx
post 30 Apr 2006, 10:23
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.001
Joined: 11 March 04
From: Bucuresti, Berceni




Mai, nu va jucati cu cutia...
Mie mi s-a spart cutia la un megane inchiriat cand o scoteam din garaj (prima pornire din ziua respectiva). am simtit un mic hop, de parca as fi trecut peste o piedica si o pocnitura. Se pare ca a sarit o siguranta a cutiei si din cauza asta s-a spart. costuri inlocuire: ~100 milioane.
Nu va jucati, ca pt o chestie minora, puteti ajunge la sume imense. bine ca nu era masina mea, desi m-a intristat ca mersese super 4k km in 2-3 sapt...


--------------------
Mitsubishi Outlander 1 - varies 2.0 benzina
Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tino
post 30 Apr 2006, 17:56
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 9 February 06




ALEX> eu cand plec cu 1-a de pe loc se aude asa o pocnitura si are maneta un recul mai ales daca plec asa mai turat
la tine cum s-a intamplat?
abia peste vreo 3 saptamani se pot apuca de masina mea la cutie
100 milioane a costat schimbatul cutiei sau reparatia ?
e clar ca si eu am o problema la cutie dar astia de la service ma tot amana
zice ca e mai complicat si trebuie nu stiu ce si nu stiu cum
cutia mea de viteza e JH3 142
aceasi e si pe LOGAN
costa 100 mil o cutie ?


--------------------
MEGANE II 1.6 benzina 2004 PRIVILEGE
MEGANE II 1.6 benzina CONFORT PRIVILEGE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tino
post 28 May 2006, 22:15
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 9 February 06




viata bate filmul

de cand am schimbat bieleta antiruliu pe stanga (chiar partea unde este pozitionata cutia), s-a rezolvat problema cu troncaneale si ca prim minune nu mai am probleme cu viteza a 5-a

am facut vreo 600 km de atunci si nu a mai sarit niciodata din viteza si niciodata nu a mai facut probleme la intratul in viteza a 5-a

CUM VA EXPLICATI?


--------------------
MEGANE II 1.6 benzina 2004 PRIVILEGE
MEGANE II 1.6 benzina CONFORT PRIVILEGE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tino
post 21 Jun 2006, 19:32
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 9 February 06




alta buba

cu a 5-a nu mai prea am probleme, dar la plecarea de pe loc aveam un zgomot ca o pocnitura si de la un service mi-a spsu ca ar fi un tampon antibalans , etc

azi am fost la un SERVICE RENAULT din nou si mi-au testat-o in toate felurile pana s-a stricat mai rau
au tot dat inainte si inapoi cu frana de mana trasa , au fortzat-o de nu ma mai puteam uita si au ajuns la concluzia ca trosnetul vine din cutie
iar la sfarsit am constatat ca la plecarea de pe loc trebuie sa o ambalez cat mai tare deoarece daca apas pe acceleratie normal si las ambreiajul se aud niste zgomote si cutie , ceva ce se roteste in gol si pocneste destul de tare
plus ca si maneta are o miscare destul de puternica

acum vine intreabarea

trebuie sa o duc la service si sa o las acolo
de unde stiu eu ca ce schimba a fost defect si nu schimba mai multe decat trebuie si sa ma incarce la pret de ma doare capul?
trebuie sa las masina poate si o saptamana pana vin piesele

mi-au spus ca poate fi de la pinioane, nu stiu ce dinte sa fie rupt etc
in cel mai rau caz e dus grupul si atunci m-ar costa mai mult
dar de unde stiu eu adevarul despre cutie? manopera au spus ca e vreo 7-8 milioane


--------------------
MEGANE II 1.6 benzina 2004 PRIVILEGE
MEGANE II 1.6 benzina CONFORT PRIVILEGE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uncle
post 22 Jun 2006, 07:49
Post #22


pole after pole


Group: Members
Posts: 528
Joined: 19 July 05
From: Bucuresti




mai e o varianta, sunt niste tampoane care tin ansamblul cutie-motor si poate fi si unul din ala rupt...


--------------------
renault megane 1.4 16v / yamaha szr 660 >>> 2005 / 1998
2.1 hatch, Influence > 26.600km la revizia de 30k pe data de 03.01.2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tino
post 22 Jun 2006, 09:39
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 9 February 06




au verificat tot ce tzine de tampoane si nu sunt este nici unul cu probleme
nici planetarele nu sunt de vina
din cutie vine problema
poate sa aibe grupul joc , mi-au tot explicat
sper sa scap usor


--------------------
MEGANE II 1.6 benzina 2004 PRIVILEGE
MEGANE II 1.6 benzina CONFORT PRIVILEGE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th August 2025 - 13:57
Dacia