Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

2010 - Prabusirea Motoarelor Diesel

pablo
post 8 Apr 2005, 12:35
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.015
Joined: 10 December 04
From: ORADEA




Acesta este titlul unui articol din "Banii Nostri".

Normele de poluare si costul carburantilor favorizeaza acum motoarele alimentate cu motorina, dar Euro V va revitaliza propulsoarele pe benzina.

Conform unei cercetari in domeniul mijloacelor de propulsie, cresterea spectaculoasa a vanzarilor diesel va fi stopata brusc in 2010.

de Robert Stan

Piata auto europeana creste incet, dar sigur. In ultimii ani, vanzarile slabe din Occident au fost estompate de ridicarea spectaculoasa a comertului cu masini din Europa Centrala si de Est. Un lucru demn de luat in seama este insa avansul major al motorizarilor diesel din totalul vehiculelor achizitionate de clienti pe tot cuprinsul batranului continent. Conform statisticilor ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile), in 2004, peste 48% din piata a fost ocupata de dieseluri, in crestere cu 4,3% fata de anul precedent, comertul cu masini propulsate de motoare alimentate cu benzina scazand continuu in ultimii ani. Cea mai mare cota de piata a dieselurilor este intalnita in Luxemburg, unde 72.5% dintre masinile vandute in 2004 au motoare alimentate cu motorina, iar dintre cele mai mari cinci piete europene, Franta detine concentrarea cea mai puternica de dieseluri, 69,2%, urmata de Spania cu 65,4% si Italia cu 58,3%. La capatul celalalt al clasamentului se situeaza Germania si Marea Britanie, iar europenii care au rezistat cele mai bine invaziei diesel sunt grecii, numai 2,9% dintre masinile acestora fiind alimentate cu motorina.

Aflata intr-o crestere spectaculoasa, piata auto din Romania a inregistrat in primele doua luni din 2005 o cota a dieselurilor de 22,8%, in timp ce din importurile anului 2004, nu mai putin de 53,5% au fost masini cu acest tip de carburant.

Ultimul cincinal al dieselurilor

Conform directorului diviziei de motoare de la Centrul de Cercetare Fiat, Rinaldo Rinolfi, momentul de glorie al motoarelor diesel este pe cale sa se sfarseasca. Chiar daca in urmatorii cinci ani piata europeana va absorbi un numar tot mai mare de de astfel de masini, anul 2010, corespunzator implementarii standardelor de poluare Euro V in Europa, va reprezenta cantecul de lebada al masinilor alimentate cu motorina. Pana atunci, este de asteptat conform ACEA ca piata diesel sa atinga 65% din totalul vanzarilor de masini noi, dar in 2015, numarul de masini diesel vandute se va situa la numai 40% din piata, iar tendinta va fi de scadere.

Motivul acestei rasturnari de situatie este tocmai implementarea normelor Euro V, care vor avea ca efect o crestere semnificativa a costurilor de productie pentru motoarele diesel. Producatorii vor fi nevoiti sa investeasca masiv atat in cercetare cat si in fabricarea unor propulsoare alimentate cu motorina care sa se incadreze in limitele maxime de poluare. Ca de fiecare data, cresterea costurilor va antrena o marire semnificativa a pretului de achizitie indrumand indirect cumparatorii catre mijloacele de propulsie traditionale pe benzina.

Motorul hybrid, viitor incert

In ultimii ani, marile concerne americane si europene, dar mai ales firmele nipone au inclus in prezentarile lor de la expozitiile auto vehicule cu propulsie alternativa. Imbinarea motoarelor electrice cu cele cu benzina sau gaz pare sa fie solutia salvatoare pe termen mediu, dar si aici costurile de productie sunt ridicate. Chiar daca se incadreaza in standarde extrem de drastice de poluare, masinile hybrid nu vor putea concura celelalte vehicule in urmatorul deceniu din cauza preturilor mari si a deficientelor de infrastructura.

Unul dintre cele mai aclamate modele cu propulsie hibrida este Toyota Prius, vehicul care a atins vanzari de 8.248 de unitati in Europa in 2004, in crestere cu 960% fata de anul precedent. Pentru 2005, japonezii estimeaza vanzari de aproximativ 15.000 de unitati in Europa, dar pretul de circa 22.000 de euro va frana cu siguranta o crestere spectaculoasa a vanzarilor in urmatorii ani.

PS:articolul e la adresa http://www.baniinostri.ro/stiri/article.php?ContentID=557


--------------------
Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 8 Apr 2005, 13:03
Post #2


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Chiar interesanta idee ... dar sunt sigur ca inventeaza ceva ei si pentru motoarele diesel ... inca un filtru de particule ... inca un alt filtru si asa mai departe numai sa se vanda.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flotl
post 8 Apr 2005, 14:16
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 525
Joined: 1 December 04
From: Tulcea




acum nu exista motoare diesel EURO V si pe ce masini?


--------------------
Megane Sedan 1.5 dci 100 CP 2004 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 8 Apr 2005, 14:25
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




sa dea dracii daca inteleg intrebarea de mai sus. smile.gif
voi?


--------------------
307 berlina, 1.6 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pablo
post 8 Apr 2005, 14:37
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.015
Joined: 10 December 04
From: ORADEA




Probabil omul a vrut sa intrebe daca exista motoare diesel euro 5 si daca da pe ce masini.
Eu stiu ca sint motoare euro 4 deocamdata ... de euro 5 nu am auzit


--------------------
Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 8 Apr 2005, 14:38
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




revenind on-topic, mai sunt inca 5 ani pana atunci
daca ne uitam la ce progrese a facut dieselul (si aici ma refer si la carburant) nu cred ca e cazul sa-i cantam deja prohodul

cred ca dpdv al normelor de poluare sunt 2 mari hopuri de trecut la diesel: Soot-ul (adica particulele de carbon) si NOx (adica oxidul de azot). deja ambele probleme sunt abordate si nerezolvate. este posibil ca vreo solutie surpriza sa vina de peste ocean. suna ciudat, insa stiti si voi cum e... shit happens


--------------------
307 berlina, 1.6 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
UltraGSM
post 8 Apr 2005, 14:40
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 5 March 05




lipseste virgula....... tongue.gif


--------------------
Clio Simbol 1,5 dCI 80 cp martie 2005
Exista mai multe lucruri in cer si pe pamant decat vom sti vreodata !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 8 Apr 2005, 14:42
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




acum ca tot veni vorba de norme de poluare:

cand zici EURO X, parametrii sai se aplica si la benzina si la diesel, sau e un standard dublu?

ca sa fiu mai coerent dau ex. cantitatea de sulf: norma admisa o fi identica si la benzina si la diesel, sau dieselului i se aplica un standard mai relaxat?
cu alte cuvinte, prin ce difera euro4 la diesel de euro4 la benzina?


--------------------
307 berlina, 1.6 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin
post 8 Apr 2005, 17:12
Post #9


pilot de renault


Group: Members
Posts: 883
Joined: 15 November 04
From: Lebbeke,Belgia




Deci acuma e momentul fratilor sa ne bucuram de diesele iar eu o fac cu varf si indesat!Deh.... este o specie pe cale de disparitie!!!!
________________________
M II Estate 1.9dci
Clio 1.5Dci

Mijloacele traditionale de propulsie pe benzina biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
MEGANE 2 1,9dCi --ESTATE --octombrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 8 Apr 2005, 18:13
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




Dieselozaurus - specie ce a predominat vestul Europei inainte de a 2 a glaciatiune ... asa va scri prin ziarele de peste 100.000 ani ... rapitor feroce, vana in special benzinaozauri de talie mica, dusmani feroce avea doar turbozauri mancatori de RON95. Se recunostea prin pofta de a manca Euroizi clasa V.


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flotl
post 9 Apr 2005, 07:04
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 525
Joined: 1 December 04
From: Tulcea




QUOTE(godaro @ Apr 8 2005, 03:25 PM)
sa dea dracii daca inteleg intrebarea de mai sus. smile.gif
voi?

Exista motoare diesel EURO V?
Si daca da, pe ce masini?

Cred ca acum am fost mai clar.


--------------------
Megane Sedan 1.5 dci 100 CP 2004 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cipix
post 11 Apr 2005, 15:39
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 22 November 04
From: Cluj-Napoca




Pai daca cresterea asta a pretului la combustibili se mentine cred ca prin 2015 vor fi pe cale de disparitie si masinile diesel si cele pe benzina sad.gif

Nu prea ma pricep la motoare asa ca pana in 2010 - vom trai si vom vedea.


--------------------
Renault Clio Bicorp Extreme
1.5 dCi 80 CP, Orange Malaga, 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 11 Apr 2005, 15:52
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




Lasa Cipix ca de asta au grija cuvernatii si cu UE. Ati vrut comunitatea europeana, luati de aci accize de nu o sa le puteti duce. mad.gif


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 11 Apr 2005, 15:59
Post #14


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Cornel ... nu cred ca populatia putea sa faca ceva impotriva viitoare integrari a Romaniei in UE ... eventual o alta revolutie (Doamne fereste de asa ceva) ar fi putut sau ar putea schimba directia.

Nu crezi ?


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raducu68
post 11 Apr 2005, 16:07
Post #15


Membru Demisionat


Group: Banned
Posts: 645
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




Doamne fereste! Nici macar nu glumi cu asta mad.gif


--------------------
Renault Megane 2 Sedan 2005 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cipix
post 11 Apr 2005, 16:11
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 22 November 04
From: Cluj-Napoca




Jurnalisti urasc motoarele diesel. Voi nu aveti impresia asta, macar din cand in cand ?
Ma intreb care este motivul lor.


--------------------
Renault Clio Bicorp Extreme
1.5 dCi 80 CP, Orange Malaga, 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin
post 11 Apr 2005, 19:29
Post #17


pilot de renault


Group: Members
Posts: 883
Joined: 15 November 04
From: Lebbeke,Belgia




Cipix,de care jurnalisti vorbesti?Ca am mai scris eu pe undeva,aci(BE) cand este prezentata o masina in premiera toti(jurnalisti) incep cu varianta de baza diesel,ca este pentru o revista auto ca este la lumea auto la tv.Daca vorbeai de jurnalistii romani atunci este cu totul normal doar n-or avea ei traind in aceeasi tara alta mentalitate decat 75% dintre colegii(asta doar ca reper,nu am vrut sa jignesc pe nimeni) nostri forumisti!?Si de ce sa fie promovata varianta diesel?
_________________
M II Estate 1.9dci
Clio 1.5Dci


--------------------
MEGANE 2 1,9dCi --ESTATE --octombrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 12 Apr 2005, 08:10
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Eu dimpotriva, am impresia ca jurnalistii sint obsedati de diesel. In orice test drive ne spun ca le-a placut mai mult varianta diesel decit benzina, sau alteori mai vezi cite un comentariu de genul "pacat ca nu ofera si diesel pentru acest model".


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eddie33
post 3 May 2005, 10:25
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 25 April 05
From: Bucuresti




Pana in 2015 mai schimb cateva masini,nu imi fac probleme.Atunci si motorul de pe Mazda RX 8 va fi unul vechi,nu ?


--------------------
Renault Clio Extreme 2004-DCI 80C.P.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Race
post 3 May 2005, 11:11
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 8 April 05
From: Bucuresti




Si eu sunt de acord cu Vlad,jurnalistii sunt obsedati de diesel.Peste tot vezi articole cu dieseluri super-cultivate si silentioase,mult peste versiunile pe benzina (silentioase din interior dupa 17 straturi de antifonare,ca daca trec pe langa tine pe strada zici ca sunt tractoare).Ca sa nu mai vorbim de TDI-uri de 140 CP care fac din masini de familie adevarate bestii supersportive mad.gif
Nu contest avantajele dieselului,adica economicitatea,usurita in exploatare pentru cei care nu stiu(sau nu vor) sa conduca...insa campania asta pro-diesel e exagerata si nu-si prea are sensul.


--------------------
Renault Clio 1.4 16v Extreme 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganusedanu
post 4 May 2005, 10:48
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 8 April 05




la aparitia normelor Euro 7, in anul 2016 , or sa dispara toate masinile si toti aceea care nu se spala pe dinti.... biggrin.gif


--------------------
renault megane 2 sedan 2003
megane sedan 82hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 14:05
Dacia