Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Benzina fara plumb in R21 cu carburator - merge - ?

cmandrei
post 31 Mar 2005, 16:04
Post #1


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




De mers merge precis dar e bine ?

Ce rau real se poate intampla ? din cate stiu eu e mai "uscata" decat cea cu plumb.

E bine sa bagi asa ceva in ea ?


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sgn
post 4 Apr 2005, 02:03
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 16 November 04
From: buftea




eu bag in dacia berlina/carburatie si nu am probleme. Am peste 20000km cu benzina fara plumb.


--------------------
Sunt biet posesor de dacia...asa ca voi tace muult pana sa pot avea ceva de spus pe aici
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 4 Apr 2005, 08:37
Post #3


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Parerile sunt foarte impartite si de-asta intreb. Unii spun ca se depune ceva pe supape si ca se duc ... altii spun ca e prea uscata si se duc unele componente din carburator si asa mai departe.

Mersi de post.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreib
post 5 Apr 2005, 09:36
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 16 November 04
From: Iasi




Ce stiu eu este ca in vest cand s-a scos de pe piata benzina cu Pb a iesit galagie mare din partea colectionarilor de masini vechi care spuneau ca benzina fara Pb le distruge motoarele.
Totusi din cate stiu eu si la noi a inceput sa fie scoasa benzina cu pb, la petrom in Iasi am intrebat si mi s-a spus ca nu mai exista benzina cu Pb ci doar cu un aditiv special care sa protejeze motoarele concepute pentru astfel de benzina. dry.gif


--------------------
Reno Kangoo 1.2 16v GPL 2005
Reno Kangoo 1.2 16v GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 5 Apr 2005, 09:40
Post #5


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Asta este adevarat ... daca incearca cineva la Shell la Otopeni rezultatul este identic ... nu mai au benzina cu plumb ... si la intrebarea de ce ? raspuns: nu mai avem voie sa vindem :-)


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 15 Apr 2005, 19:43
Post #6


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.918
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




depinde de anul masinii. daca este dupa 1987 merge fara probleme, a mea este din 1989 si inainte de transformare in diesel bagam nimai BFP in ea, din ratiuni economice si mergea. Plus ca am facut multa Germanie si Austrie cu ea si acolo toata benzina este fp cam de prin 1990. Nici o problema. Daca insa masina este inainte de 1987, deci chiar din prima generatie, este posbil sa nu ii placa, din cauza ca supapele erau facute la vremea aia din alta compozitie de otel.


--------------------
Renault 21 - B 06 FCN 1.9dT, 1989
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 10 May 2005, 10:52
Post #7


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Masina este din 1986 ... astfel ca ce s-ar putea intampla rau ? acum merge cu 10-20% benzina fara plumb si restul normala si merge bine (adica nu se observa nici un fel de modificari aiurea la mersul motorului).


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 10 May 2005, 12:09
Post #8


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Nu se intampla nimic. Acum benzina fara plumb e mult mai buna ca pe vremuri. Baga linistit ca nu se intampla nimic. Vara, cand e foarte cald, sau cand se incinge motorul mai tare, sa fii atent sa fie reglat avansul astfel incat sa nu detoneze la sarcini mari (sa nu tzacane, cum zic unii).
Nu e nici mai uscata si nici nu arde supapele. Singura diferenta e cifra octanica, cu efect asupra tendintei de detonatie. Arderea detonanta are efecte negative, nu altceva. Iar parerea mea e ca benzina cu plumb comunista de 95 de pe vremuri nu era mai buna decat benzina fara plumb socialista de azi de 93, din punct de vedere al rezistentei la detonatie.
Pana anul asta am mai avut o dacie break din 95 cu care nu prea mai mergea nimeni. Era doar pe post de masina de rezerva sau de carat lucruri mai voluminoase. Cred ca din 2000 n-am mai pus benzina cu plumb in ea. E adevarat ca, in timpul asta, n-a facut mai mult de 20.000 km.

OFFTOPIC: Imi pare rau c-am dat-o. Dacia adica. Am luat 1200 de Euro pe ea (ca atat am cerut), am dat-o pe okazii.ro in 2 zile si actualul proprietar mi-a dat 3 mailuri pana acum sa-mi zica ce multumit e de masina. Si acu', cand ma trimite nevasta dupa cartofi sau trebuie sa ma duc prin zone cu noroaie, mi se innoada lacrimile in barba. Mi s-a dat ordin de 2 saptamani sa fac sa dispara vechea masina de spalat si nu ma indur s-o bag in megan. sad.gif END OFFTOPIC. Sorry, dar trebuia sa plang si eu undeva si baia era ocupata.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
127.0.0.1
post 10 May 2005, 12:38
Post #9


no saint


Group: Members
Posts: 155
Joined: 24 November 04
From: Bucuresti




cipman are dreptate: singura problema ce poate aparea este datorata cifrei octanice diferite. Plumbul se punea in benzina tocmai pentru a ridica aceasta cifra octanica si a scade riscul de aprindere a combustibilului inainte de scanteie. Cum benzina fara plumb din zilele noastre ajunge lejer la cifre octanice 95+, riscul de detonatie s-a redus.

Ca o nota separata, trei mecanici diferiti (din service-uri si orase diferite) mi-au spus ca pot inlocui cu succes benzina premium (cu plumb) cu benzina fara plumb cu cifra octanica de 95.

Mai multe informatii despre aditivii folositi pentru cresterea cifrei octanice si efectele negative ale lor se pot gasi si aici: http://auto.howstuffworks.com/gasoline4.htm.


--------------------
Renault Megane e-Tech 2023, EV60 Techno+
Megane e-Tech EV60
C-HR 2.0 Hybrid
Ex: Kadjar, Captur, Kuga, Pathfinder, Focus, Clio Symbol
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreib
post 11 May 2005, 09:42
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 16 November 04
From: Iasi




Motorul de renault 21 de 1721 cmc este dpdv mecanic la fal pe masinile pe injectie si pe cele pe carbauratie(dupa manualul haynes de reparatii). Difera numai sistemul de admisie si alimentare deci nu ar trebui sa ai nici un fel de probleme(al meu r21 are euro 1, cu catalizator). smile.gif


--------------------
Reno Kangoo 1.2 16v GPL 2005
Reno Kangoo 1.2 16v GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 11 May 2005, 18:56
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




Salut
Poate e putin offtopic, dar ma adresez lui andreib: nu ai cumva si detalii despre motorul de 1,4 44kw la R11, tip C1J/J715. Ma intereseaza si pe mine daca este ceva diferenta intre ce pe injectie si aceasta pe carburatie deoarece si eu ma gandesc la benzina Fp dar n-am curajul sa merg mult cu Fp deoarece nu stiu daca are nevoie motorul aceasta de protectia oferita de tetraetilul de Pb sau de inlocuitor.
Pana nu gasesc ceva scris alb pe negru, un comunicat sau ceva nu am curaj deplin sa schimb la Fp.
Multumesc.

This post has been edited by cmandrei: 15 Mar 2006, 14:15


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreib
post 15 May 2005, 18:10
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 16 November 04
From: Iasi




Nu stiu cum sta problema la motorul de 1.4 dar cred ca este aceeasi problema. Oricum nu mai exista benzina cu Pb deci aditivul respectiv nu e cine stie ce... Am un prieten cu R11, o sa-l intreb ce pune in rezervor.


--------------------
Reno Kangoo 1.2 16v GPL 2005
Reno Kangoo 1.2 16v GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 17 May 2005, 14:51
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




Astept cu nerabdare, am scris si la Reno dar n-am primit raspuns (inca).


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 17 May 2005, 15:14
Post #14


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Ai scris in Romania sau in Franta ? ... eu le-am scris in Franta cu intrebari despre R5 si nu am primit nici macar eroare sad.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 17 May 2005, 16:15
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




Am scris in Franta. Sa incerc si in Romania?


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 17 May 2005, 16:21
Post #16


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Nu am nici cea mai mica ideea dar clar ca ai putea incerca ca nu te costa nimic ... da la toate reprezentantele e-mail cu intrebarea ta ... nu e mare lucru ... cel mult se enerveaza vreunul wink.gif dar macar ai mai multe sanse sa primesti un raspuns.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 17 May 2005, 20:37
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




Asa voi face, pana primesc raspuns. tongue.gif


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 18 May 2005, 16:37
Post #18


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Pana una alta uite ce scrie pe site-ul Petrom:
> In vederea imbunatatirii performantelor, benzina cu inlocuitor de plumb, contine alt aditiv ce asigura protectia scaunului supapelor.
> Se comercializeaza in tara sub denumirea ECO PREMIUM
> Benzina ECO PREMIUM este utilizata drept carburant pentru vehicule echipate sa functioneze cu benzina cu plumb.
> Se interzice utilizarea acestui carburant la autovehiculele prevazute cu convector catalitic.

http://www.petrom.ro/romana/petroliere.htm#BENZINA%20ECO

Si mai vezi acolo cum era cea cu plumb, compari si tragi concluziile singurel.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 18 May 2005, 21:13
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




Ieri seara am trimis intrebarea catre Renault Romania, si azi dupa masa pe la 15:30 m-au sunat de la Vocea Clientului si foarte amabili mi-au dat numerele de telefon de la Service Renault din CLuj. Cica acolo gasesc "specialisti" tongue.gif care imi vor putea raspunde cu exactitate la intrebare. Oare?
In legatura cu comparatul detaliilor de pe site-ul Petrom cifrele celea nu prea imi spun nimica, dar mai incerc daca gasesc ceva important.


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 18 May 2005, 21:38
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




Am comparat datele furnizate pe site-ul petrom si am avut o surpriza mare:
Benzina Eco-premium si benzina Euro-premium sunt APROAPE IDENTICE: singura diferenta fiind continutul de MANGAN, care la Euro-Premium nici nu apare.
Referitor la Premium fara Plumb difera in mai multe rubrici mai ales ca cateva date sunt aici exprimate prin procentaj iar la Eco si Euro Premium in mg.
O fi oare MANGANUL un metal capabil sa protejeze prin ardere supapele presupuse sa arda?
Cee si mai interesant ca benzina FARA plumb poate sa contina PLUMB dupa datele luate de pe site-ul Petrom. Ce parere aveti?
O fi oare Eco-Premiumul asta o alta smecherie de a lua mai multi bani de la oameni? si de fapt nu este nici o diferenta. Mai ales ca cu cate stiu eu Euro-Premium se spune sa fie mai buna decat Premium fara plumb.

Eco-Premium: http://www.petrom.ro/romana/petroliere.htm#BENZINA%20ECO
Premium Fara Plumb: http://www.petrom.ro/romana/petroliere.htm...%20FARA%20PLUMB
Euro Premium: http://www.petrom.ro/romana/petroliere.htm...%20EURO-PREMIUM

Va rog comparati si voi si sa reflectati la ce concluzie ajungeti.


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 19 May 2005, 09:26
Post #21


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Ma mai uit si eu dar asa am auzit ca benzina fara plumb nu e cu 0% plumb ci cu mult mai putin decat benzina clasica care era numita benzina cu plumb.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eddie33
post 19 May 2005, 13:23
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 25 April 05
From: Bucuresti




Ce rost ai atatea discutii ,benzina fara plumb se poate folosi FARA NICI UN FEL DE PROBLEME la un motor care merge cu benzina normala !


--------------------
Renault Clio Extreme 2004-DCI 80C.P.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volhov
post 22 May 2005, 07:37
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 15 May 05
From: Sf.Gheorghe




Am folosit timp de 5 ani benzina fara plumb normala la un R11 din 86 cu motor
de 1721cmc, cu carburator, fara nici o problema. As folosi si astazi daca as mai avea masina javascript:emoticon(':)')
smilie


--------------------
Renault Clio Symbol 2005
Clio Symbol dCi/65
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 22 May 2005, 15:35
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




Asta suna a raspuns destul de concret. Singura chestie ce ma pune inca la gand, ca al meu e din 85 si motor de 1397. Dar datele citite pe site-ul Petrom ma face ca chiar sa fiu sigur ca nu poate fi nici o problema.


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volhov
post 23 May 2005, 19:59
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 15 May 05
From: Sf.Gheorghe




Parerea mea este ca ar trebui sa incerci. Daca=ti place cum merge cu benzina
fara plumb, eo ok, continua, daca nu, revii la benzina cu plumb.
Inainte de a avea R11 am avut o dacie 1300 din 1980. Am incercat sa-i pun
benzina fara plumb, insa nu i-a placut. Nu am inteles de ce si nici nu am perseverat.
La R11 a fost ok din prima.


--------------------
Renault Clio Symbol 2005
Clio Symbol dCi/65
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 23 May 2005, 22:21
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




In legatura, cu Dacia poate gasesti raspunsuri pe daciaclub.ro, daca mai esti interesat. In R11 am incercat benzina Fp si mi-a placut cum mergea motorul, era si mai silentios, asa mi s-o parut. Insa nu sunt sigur ca nu dauneaza.


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 24 May 2005, 08:44
Post #27


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Cum ti se pare tie ca nu i-a placut ? mergea greoi, "suna avansul" ... ?


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volhov
post 24 May 2005, 13:14
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 15 May 05
From: Sf.Gheorghe




E o parere subiectiva. Mergea mai greu motorul si cu un
zgomot mai "sec" , asta probabil si ca urmare a ceea ce
auzisem , cum ca benzina fara plumb ar fi mai 'uscata'.
Se poate insa sa fi fost si o benzina mai proasta.

This post has been edited by cmandrei: 15 Mar 2006, 14:16


--------------------
Renault Clio Symbol 2005
Clio Symbol dCi/65
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 24 May 2005, 13:16
Post #29


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Ai incercat o singura data si nu ti-a placut si deci nu ai mai pus ?


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volhov
post 24 May 2005, 19:39
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 15 May 05
From: Sf.Gheorghe




Este vorba despre Dacie. Dupa ce i-am pus fara plumb motorul a mers o perioada destul de lunga mai prost fata de cum mergea de obicei, chiar si dupa ce am revenit la benzina cu plumb, asa ca nu am repetat experienta. Insa la R11 a mers perfect asa cum am scris si mai sus.


--------------------
Renault Clio Symbol 2005
Clio Symbol dCi/65
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th August 2025 - 03:34
Dacia