Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Dacia va lansa model-ul cu peste 100 CP, cu motorizarea de 1.6 16V

musicall
post 7 Feb 2006, 02:46
Post #1


musicall


Group: Members
Posts: 547
Joined: 6 February 05
From: Braila




Dacia Logan merge mai departe, noi versiuni urmand sa fie lansate in fiecare an, pentru a fi acoperita toata gama de autovehicule cerute de piata romaneasca, dar si de clientii din alte tari. Dupa lansarea versiunii diesel, o serie de informatii controversate legate de alte echipari sau caroserii si-au gasit locul atat in presa de la noi, cat si in cea europeana. Unele date au fost ulterior dezmintite de reprezentantii uzinelor de la Colibasi, astfel ca o confirmare oficiala a evolutiei modelului ce a facut valva in industria auto mondiala era absolut necesara.

Agitatia impresionanta dinaintea momentului lansarii modelului de baza a fost suficient de sugestiva pentru a demonstra gradul ridicat de interes pe care acest automobil l-a starnit in toate mediile legate de industria auto.

Incepand cu opiniile scepticilor, care refuzau sa accepte posibilitatea construirii acestui vehicul ieftin, spatios si fiabil, si terminand cu numeroasele tentative de destabilizare a imaginii sale (a se citi "testul elanului"), comentatorii au trecut de la faza de neincredere la cea de contabilizare a numarului mare de masini vandute, si asta in doar doi-trei ani de la primul anunt facut de cei de la Renault. Era evident faptul ca numai un alt model produs sub sigla Dacia ar mai fi putut starni in timp atentia pietei, insa iminenta versiune wagon (sau "break" daca isi va pastra denumirea traditionala) a pus din nou in miscare ziaristii auto. Supozitiile despre cum va arata (de altfel, un exercitiu destul de simplu pentru o astfel de caroserie) s-au intetit in momentul in care s-a vehiculat ideea transformarii berlinei intr-un MPV.

Fara a sta pe ganduri, jurnalistii au preluat informatia nedigerata, neluånd in calcul faptul ca transformarea unei masini cu patru usi (oricat de spatioasa ar fi ea) intr-un minivan este mult mai costisitoare decat si-ar putea imagina. Totul pornise de fapt de la zvonul ca break-ul ar putea avea o echipare cu 7 locuri, iar deductia 7 locuri = MPV le-a stat multora la indemana.

Pana la urma, break-ul s-a dovedit un clasic „station wagon“, sau „estate“ cum se numeste pe unele meleaguri, caroseria fiind realizata pur si simplu prin extensia portbagajului pana la nivelul plafonului. Chiar daca inca nu au fost difuzate fotografii oficiale cu viitorul model, presa a continuat sa faca speculatii, recentele fotografii cu prototipul Logan Break, acoperit cu o prelata, fiind cele mai credibile imagini. A aparut si de aceasta data o fotografie trucata pe calculator, cu pretentii de imagine reala, dar care se apropie, cu siguranta, de felul in care va arata Dacia Logan Break. Pana in acest moment, singurele informatii certe, confirmate de purtatorul de cuvant al uzinelor Dacia, Silviu Sepciu, sunt doar cele legate de data lansarii versiunii combi: octombrie 2006.

Asta inseamna ca prezentarea modelului va avea loc cu o luna-doua inainte de lansare, dar nu este exclusa varianta expunerii sale la unul dintre saloanele auto de anul acesta, cel mai posibil Geneva. In ceea ce priveste motorizarile „wagon“-ului, este de asteptat ca, pe langa actualul diesel prezent pe berlina, sa fie asortate noi propulsoare, mai puternice, capabile sa faca fata „suplimentului“ de greutate ce apare in cazul unei astfel de caroserii.

107 cai-putere intr-o singura Dacie

Cealalta noutate a anului, mult mai importanta din punctul de vedere al cerintelor pietei si al orgoliului romanilor, va fi motorizarea de 1,6 litri 16V, o premiera pentru producatorul de la Colibasi. Chiar daca motorul ce va fi folosit este unul conceput cu multi ani in urma (in linii mari va fi acelasi propulsor de pe Mégane 1), el va reprezenta primul motor din istoria Dacia cu o putere mai mare de 100 de cai. Mai exact, informatiile oficiale arata ca puterea nominala a motorului va fi de 107 cai, la 5.800 de rotatii pe minut, asta insemnand printre altele un cuplu motor de circa 150 Nm, la 3.700-3.800 de rotatii pe minut, si o acceleratie de aproximativ 10 secunde, de la 0 la 100 km/h, daca tinem cont de faptul ca masele celor doua modele (Logan, respectiv Mégane 1) sunt apropiate.

Singurul element care ar mai lipsi din ecuatie este tipul cutiei de viteze ce va fi folosita, acest detaliu putand modifica destul de mult dinamica masinii. Aceasta lansare este, de asemenea, o certitudine, dar nu si momentul ei. Reprezentantii Dacia ne-au precizat ca motorizarea 1.6 16V va fi prezenta pe Logan inainte de lansarea versiunii break, perioada estimata fiind primavara lui 2006. Daca lucrurile vor merge conform planului, peste doua-trei luni romanii amatori de performante (sa nu uitam ca foarte multi posesori de Dacii fac modificari la sistemele de injectie pentru a obtine o putere sporita a motoarelor cu 8 supape) isi vor putea etala muschii Loganului pe picior de egalitate cu alte modele produse in tarile occidentale.

Hatchback-ul se va produce, dar nu in Romania

Celelalte proiecte ale Dacia se indeparteaza de anul 2006 si vizeaza in special caroserii noi, derivate din cea standard. O versiune interesanta va fi hatchback-ul, un Logan in 5 usi, care se va produce in Brazilia. Am primit informatii certe despre dezvoltarea acestui proiect pentru uzinele Renault din America de Sud, insa data finalizarii nu este inca anuntata. La fel de nesigura este prezenta unui eventual hatchback Logan in Romania, cei de la Renault fiind sceptici in legatura cu un eventual succes al sau in Romania, tara berlinelor, opinie pe care nu o impartasesc, totusi, cei care urmaresc evolutia pietei autohtone. In schimb, se va bucura cu siguranta de o cerere serioasa viitorul pick-up, prevazut a fi lansat undeva in 2007, la inceputul anului.

Aparitia unei utilitare ieftine va atrage atentia indeosebi micilor comercianti, dar si companiilor cu parcuri auto destinate transportului de marfa. Pana atunci insa, este foarte probabil sa asistam si la introducerea de noi motoare in gama, in special diesel, care sa poata oferi un plus de putere si cuplu in situatiile de sarcina sporita. Un eventual face-lift s-ar putea realiza abia dupa ce vor fi lansate toate versiunile programate, dar nu mai devreme de 2008.

Dotari noi

In acest moment, Dacia a imbunatatit oferta pentru modelul Logan prin adaugarea echipamentului ABS si pe versiunile 1.4 MPI Laureate Plus si pe 1.5 dCi Ambition. Sistemul ABS folosit este de tip Bosch 8.0, montat si pe cele mai noi modele Renault, si este insotit de EBV, distribuitorul electronic al fortei de franare pe toate cele patru roti. In total, sunt oferite 11 versiuni de echipare, dintre care 7 sunt dotate cu motoare pe benzina (1.4 si 1.6 MPI) si 4 diesel (1.5 dCi). Cea mai scumpa versiune costa 9.570 de euro, comparabil cu alte modele vandute pe piata romaneasca de unii importatori.

... Saptamana Financiara, 07 Februarie 2006


--------------------
Fiat Punto Classic | Blogu personal - delfinul.com
Va salut dintr-o clinica de dezintoxicare pentru dependentii de webdesign!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 7 Feb 2006, 09:41
Post #2


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




De cand asteptam motorizarea asta de 1.6 16v 110 CP de pe Megane. Sunt curios care vor fi preturile. Sper ca varianta full sa nu depaseasca 9500 de euro. Eu nu inteleg de ce nu ma lasa sa imi configurez masina. Eu de exemplu nu as vrea de ex linie audio (ma ocup eu de asta) si nici geamuri electrice. Sper ca pana in vara sa apara, nu chiar in primavara cum sustine articolul prezentat pe acest topic.
Dau la pariu ca atinge 200 in linie dreapta dupa ce se merge usor cu masina in timpul asa-zisului rodaj.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horiajam
post 7 Feb 2006, 09:51
Post #3


Viitor fost posesor de Dacie


Group: Members
Posts: 190
Joined: 16 January 05
From: Iasi




Interesante toate variantele acestea de Logan( motorizari 1.4, 1.6, 1.5, caroserii berlina, hachback, break.. s.a.m.d) .. Dar oare cand va scoate Dacia 2 masini ( diferite) in acelasi timp?
Cu vechea dacie s-au intins atata timp, au modelat-o in toate felurile. Apoi nova, SRN, SLZ.. modificari au fost, dar DOAR modificari.
Acum au oprit SLZ, scot Loganu pe care il modeleaza in fel si chip. Nu zic ca e rau, dar parca e monoton.
Nu compar Dacia cu alte firme ( care scot cel putin 3-4 masini) dar macar 2 cred ca s-ar putea...

Parerea mea. tongue.gif


--------------------
Dacia SuperNova Fosta Europa - 3 - IS - 4817
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Altis
post 7 Feb 2006, 10:09
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 754
Joined: 24 December 04
From: Bucuresti




Pai nova si berlina nu erau scoase in paralel?


--------------------
Tucson JM 2007 - .
Luati saitu' de cultura si bagati-l in duba sa-i acordam "primul ajutor"!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan3l
post 7 Feb 2006, 10:19
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 257
Joined: 4 August 04
From: Bucuresti




"Dau la pariu ca atinge 200 in linie dreapta dupa ce se merge usor cu masina in timpul asa-zisului rodaj"

Asta cu tot cu eroarea vitezometrului smile.gif


--------------------
Renault Megane 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Electronistu'
post 7 Feb 2006, 10:20
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 8 May 05
From: Bacau




QUOTE(bogdan3l @ 7 Feb 2006, 10:19)
Asta cu tot cu eroarea vitezometrului smile.gif
*


..si la vale...cu vant din spate...


--------------------
Dacia 1300 - BC-xx-DAN

[I][B]SHAREWARE[/B][/I]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raduboy
post 7 Feb 2006, 13:46
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 161
Joined: 22 July 05
From: Cluj-Napoca




200 km/h cu o Dacie? Suna bine,acum 10 ani de auzeam asa ceva radeam vreo 10 minute.Dar,problema cea mai mare e motorul,in linii mari motorul de pe Megane 1???Cam depasit motorul ala,dar,la romani e bine si asa.


--------------------
Fiat Stilo - 1.8 16V Dynamic - CJ07APZ,
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan3l
post 7 Feb 2006, 14:04
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 257
Joined: 4 August 04
From: Bucuresti




Renault Megane Classic
1.6 16V Expression
Sedan 4 usi

Putere maxima 110 Cp
Tip transmisie 5 viteze manuala
Viteza maxima 198 km/h

Si nu stiu de ce , dar cred ca meganul are aerodinamica mai buna .


--------------------
Renault Megane 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fan3
post 7 Feb 2006, 14:56
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 619
Joined: 1 January 05




si de unde stii ca nu prinde logan 200?
sunt atat de multi parametri ce se pot schimba...
poate mototrul vine cu alta axa cu came, poate ii maresc cuplu, poate ii dau alta cutie....
tu crezi ca un motor se face asa de usor...
poate oamenii chiar aduc imbunatatiri si poate chiar scot ceva bun wink.gif


--------------------
* * * - *
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horiajam
post 7 Feb 2006, 15:12
Post #10


Viitor fost posesor de Dacie


Group: Members
Posts: 190
Joined: 16 January 05
From: Iasi




QUOTE(altisone @ 7 Feb 2006, 10:09)
Pai nova si berlina nu erau scoase in paralel?
*



Corect !!
Dar berlina era de mult depasita moral...
Ma refeream la ideea de a scoate 2 modele competitive cu alte firme.
Si cele 2 sa nu fie aparute, una cu 20 ani si alta cu 2 ani in urma.
La asta ma refeream. Macar 2 masini, la care sa gasim versiuni diferite. Nu o masina 10 ani, apoi alta 10 ani .. si tot asa.

ph34r.gif


--------------------
Dacia SuperNova Fosta Europa - 3 - IS - 4817
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stoianco
post 7 Feb 2006, 15:53
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 5 November 04




ok, ok o groaza de vorbarie dar nimic concret sau nou...cred ca toti cei care frecventeaza acest forum stiau toate astea...


--------------------
Dacia Logan PRESTIGE 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vlad Georgescu
post 7 Feb 2006, 16:59
Post #12


/----\ <--- Logan


Group: Members
Posts: 342
Joined: 24 July 03
From: Bucuresti




Asa este, Dacia tot anunta, vorbareste, dar nu mai scoate o data pe piata produsele!

De punerea pe Logan a motorului 16V, din cite tin eu minte, se vorbea inca dinainte de aparitia Logan-ului.

E si asta o strategie pentru a fi in atentia presei: mai anunti ca scoti un break, ba nu, ca nu va arata ca un break ci ca o mica furgoneta.. pe urma lansezi zvonul ca va fi cu 7 locuri, pe urma spui in press release ca asta cu 7 locuri va fi doar o optiune.. ai grija in tot timpul asta sa "leak" diferite imagini, ca sa creezi discutii in presa si controverse pe forumuri...

Parca as vrea o firma care tace si face, anunta de la inceput ce va face, respecta datele anuntate, etc.

Prin 2005 se spunea prin presa ca motorul 16V va aparea pe Logan la sfirsitul lui 2005.

O firma civilizata ar trebui sa publice pe site un roadmap cu ce vor face, la ce date, detaliat, si sa-l respecte, iar daca nu il pot respecta, sa anunte din timp si sa spuna noua data la care va iesi pe piata varianta X.

Probabil ca cer prea mult si dupa acest mesaj vor aparea inca 20, cu exemple de firme auto din vest care se comporta cu Dacia.


Lasind la o parte strategia Dacia, sper sa nu vedem pe strazile patriei o gramada de pustani care se dau mari mergind cu Logan-ul cu 200 Km/h. Sa vezi atunci accidente cu victime. Nici daca as avea masina cu siguranta de 5 stele n-as face asa - sau poate as face foarte, foarte rar.

Ma intreb cit va consuma motorul asta 1.6L 16V. Cel de pe Megane II consuma sensibil mai putin decit cel de 1.4 de pe Solenza!

This post has been edited by Vlad Georgescu: 7 Feb 2006, 17:03


--------------------
Volțvagăn Glonț 2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8 - -
Athos, Porcos si Bairamis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 7 Feb 2006, 18:07
Post #13


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Dacia, pe drumul cel bun, din pacate plin de gropi 243.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MAS
post 7 Feb 2006, 20:04
Post #14


Le Bubulateur


Group: Members
Posts: 205
Joined: 23 August 03
From: Bucuresti




Aoleuu!!! Stai sa fezi acu' muschiulosi cu teste de 220 pe ora in Logan... Si sa fezi si accidente....


--------------------
scandura cu rulmenti noua, din 2000 - B-02/36-MAS B222BIP
Daaati si mie minus la reputatie. 'dea D-zeu sanatate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AND
post 7 Feb 2006, 20:43
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.225
Joined: 19 January 05
From: Bucuresti




Pai tocmai , ca la 198km/h reali ..pe ceas o sa-i arate 220! radmasa.gif


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate - B - xx - xxx
Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gonty
post 8 Feb 2006, 17:53
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 298
Joined: 23 March 03
From: Iasi




Sigur va depasi 10000 euro. Si asta pentru ca pe langa motorul ala vor trebui sa modifice suspensiile, probabil discuri de frana pe spate,samd


--------------------
Citroen C4 2.0 HDI 2007, SX Pack - IS96DEA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 8 Feb 2006, 18:05
Post #17


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(gonty @ 8 Feb 2006, 17:53)
probabil discuri de frana pe spate
*
Hai ca esti culmea. Pe care auzi, discuri de frana pe spate. Specialistii ....


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aproapeom
post 10 Feb 2006, 10:02
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 76
Joined: 25 November 05




pai daca omul vrea sa faca raliu cu ea :woot:


--------------------
dacia logan 1.4 - b xx wor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Solenza
post 19 Feb 2006, 00:58
Post #19


Solenza... prima iubire!


Group: Members
Posts: 912
Joined: 4 July 04
From: Buc (Ap. Patriei)




QUOTE(gonty @ 8 Feb 2006, 17:53)
Sigur va depasi 10000 euro. Si asta pentru ca pe langa motorul ala vor trebui sa modifice suspensiile, probabil discuri de frana pe spate,samd
*



Ford Focus are motorizari de 140cai si are tamburi pe spate! Noul Astra cu motor de 110cai are tamburi! Octavia Tour are tamburi! Astea erau masini cu pretentii!

Sa ziceti sarumana daca baga macar discuri duble pe fata! blink.gif


--------------------
Citroen C3 1.4Hdi 2011 - Inca numere rosii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 19 Feb 2006, 11:45
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




QUOTE(Adrian_Solenza @ 19 Feb 2006, 00:58)
Sa ziceti sarumana daca baga macar discuri duble pe fata!  blink.gif
*


Ca doar n-o fi diesel de 65 CP ca sa-i bage discuri ventilate pe fata. radmasa.gif


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dic
post 19 Feb 2006, 16:14
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 185
Joined: 4 January 04
From: Bucuresti




Discuri ventilate fata trebuie la 107CP pentru ca daca masina ajunge la 190 km/h ar cam trebui sa se si opreasca de la viteza aia. De asemenea nu ar fi rau cu ABS si discuri pe spate. Nu sunt obligatorii, dar este bine sa fie.


--------------------
Dacia DSN Rapsodie x 2 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AND
post 19 Feb 2006, 16:27
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.225
Joined: 19 January 05
From: Bucuresti




Bai mai lasat-o pe asta cu tamburii pe spate! S-a trezit Colin McRae-ul din voi? Daca Ford au decis sa o lase asa (pe variantele respective de echipare) , si totusi Focus-ul ramane CEA mai placuta masina de condus din clasa ei , cea mai manevrabila etc si lumea o cumpara in prostie .. nu stiu de unde va treziti tocmai voi sa spuneti "ahh nu nene , tamburi pe spate , inacceptabil!"

Sunteti culmea fratilor.. wacko.gif

Dic , nu zic ca n-ar fi mai bine cu discuri pe spate , dar viteza de 190 la ora o prinzi (cica) si intr-un Logan 1.6 ..deci hai din momentul asta toti posesorii de 1.6 MPi sa faca spume la gura ca n-au discuri pe spate!



--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate - B - xx - xxx
Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brunner
post 19 Feb 2006, 17:18
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 220
Joined: 25 January 04
From: ...




Cred ca voi faceti o miica confuzie: Ventilarea n-are nici o legatura cu puterea de franare, ci cu mentinerea respectivei puteri in cazul folosirilor repetate.
O frana de la 190-0 nu e suficienta sa-ti omoare franele, cat de neventilate or fi ele. Eh, daca vrei sa cobori un munte in viteza si franezi in 15 in 15 metri in curbe, probabil nu ajungi jos cu franele intregi, daca-s neventilate:)


--------------------
M M 1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius
post 20 Feb 2006, 15:19
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 13 October 03
From: Bucuresti




QUOTE(brunner @ 19 Feb 2006, 17:18)
O frana de la 190-0 nu e suficienta sa-ti omoare franele, cat de neventilate or fi ele.

Ce vorbesti?
Ai franat vreodata de la +160 km/h? Nu ma refer la incercarea de a reduce viteza ci la incercarea de a opri masina cat mai repede. Sa-ti spun eu... pana pe la 80-90 ajungi... dupa aia... worship.gif ...E nasoala rau senzatia sa apesi ca disperatu' pe pedala si sa vezi ca nu vrea sa se opreasca. Fading se numeste.


--------------------
ex Dacia ex Solenza ex 2003 Clima - ex 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fan3
post 22 Feb 2006, 17:35
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 619
Joined: 1 January 05




oricum...are cineva date reale despre noua masina...sau si aici e abureala bine cunoscuta : loganisti vs alte marci...
plsss moderatori....la stiri se dicuta despre modul de gandire in legatura cu discurile pe spate sad.gif
eu intru la stiri ca sa vad noutati.....si cand colo imi explica AND care-i faza cu tamburii pe spate.....


--------------------
* * * - *
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ake
post 22 Feb 2006, 22:18
Post #26


Morderator


Group: Moderatori
Posts: 1.040
Joined: 6 July 04
From: Bucuresti




mda... corect!
Dar nu prea-mi vine sa inchid topicul, oricand pot aparea informatii noi si cu adevarat interesante, asa ca apelez la bunul vostru simt:- INCETATI CU OFF-TOPICUL! altfel ma vad nevoit sa iau masuri!


--------------------
(si) Dacia Logan Laur.1.4
"Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 05:32
Dacia