Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme electrice ciudate

adriandev2025
post 25 May 2025, 20:25
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 25 May 25




Salut!
Dețin un Megane 3 1.9dci din 2009 care a început să facă niște probleme pe partea electrică, destul de greu de înțeles, cel puțin pentru mine.

Primesc tot felul de avertizări de genul engine hazard, check injection, check pollution system, check electrical brake, etc. Sunt erori random, deoarece mașina merge perfect. Uneori nu dorește să pornească până nu îi scot borna de pe minus.

Până a merge la service, am decis să schimb bateria văzând ca are o tensiune de doar 12.3V, asta după un drum de peste 300km, iar tensiunea în timpul încărcării la relanti, doar 13.3V (lucru suspect din ce știu), in scădere spre 13.2V la aprinderea farurilor. Am verificat consumatorii scoțând borna de minus, mostly 0A consum, lucru care m-a făcut să iau altă baterie, dată fiind tensiunea și vârsta.

După instalare, am verificat din nou tensiunea de încărcare cu motorul pornit și la fel, 13.3V. La un moment dat, nu mai pornea motorul, se auzea doar clank clank de la electromotor încontinuu. Am verificat tensiune, all good, asa ca am scos borna de minus. Mașina a pornit ulterior perfect.

Între carcasa alternatorului și minusul bateriei căderea de tensiune e 0. E posibil să fie totuși un ground oxidat sau ceva? Și pentru cei ce dețin Megane 3 1.9dci, vouă cat vă încarcă alternatorul? Am mai auzit variante cum ca e comandat de ECU și ca ar fi normal, cât și păreri cum ca nu ar fi. Am fost la service undeva și băieții nu au știut să îmi spună.

Dată fiind situația, orice sugestie e bine venită și vă mulțumesc mult pentru sfaturi și recomandări.

This post has been edited by adriandev2025: 25 May 2025, 20:29


--------------------
Renault Megane 3 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 25 May 2025, 23:23
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




problema la tine este alternatorul tensiunea cu motorul pornit 14V-14,4V


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Albasete
post 26 May 2025, 11:53
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 9 August 17




Alternator sau releul de incaracare.


--------------------
Renault Megane 2 Renault Megane 2 2006, 1.6, 16 V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_g
post 28 May 2025, 14:20
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 213
Joined: 23 December 10
From: Iasi




In vreo 3 ani cat am avut Megane 3 n-am vazut sa incarce peste 14 V decat in primele minute dupa o oprire mai lunga, in rest cam 13,4.


--------------------
Renault Megane 3 2011 1.5 dCi 110 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adriandev2025
post 29 May 2025, 01:21
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 25 May 25




QUOTE(dan_g @ 28 May 2025, 14:20)
In vreo 3 ani cat am avut Megane 3 n-am vazut sa incarce peste 14 V decat in primele minute dupa o oprire mai lunga, in rest cam 13,4.
*



Cred ca e o problema de ground. Unde se afla cele 2 ground-uri principale?
Există o rezistență undeva. Pe tester (elm327) ECU încarcă cu 13.4, dar la borne cu 13.1V testat cu 2 multimetre.

Mulțumesc mult pentru răspuns


--------------------
Renault Megane 3 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 29 May 2025, 09:52
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.094
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




Daca "pierdeți" 0.3Vdc pe traseu este simplu,
Prima data puneti testerele pe borna bateriei si pe cablu care ajunge la bornă, vedeti dacă aveți cadere, se intimpla și acolo să fie...
Daca la borne e bine, tester pe borna bateriei + si borna + a alternatorului, acolo posibil sa fie si sigurană.
E ok, borna- si masa masinii, la fel masa alternatorului si masa mașinii, vedeti unde apare căderea de tensiune.

Ușor de spus, in unele cazuri greu de ajuns...
Succes!

P.S. prima data măsurați direct la bornele alternatorului si la baterie să vă convingeți ca nu totuși acei 13.4Vdc chiar sint atit.


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 29 May 2025, 10:02
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ar trebui urmarita tensiunea acum depinde de tipul de baterie , la mine sta la 13,3 in mod normal dar banuiesc cind incarcarea este activa se duce la 14,9-15 masina fiind cea din semnatura captur full hibrid si banuiesc ca are ceva de tipul AGM
Dar totusi si aia 13,4 care ii citeste mi se pare putin, daca este o baterie normala

This post has been edited by bygy007: 29 May 2025, 10:13


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th July 2025 - 10:58
Dacia