Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Laguna 3 2.0dci 150cp fum la capacul de ulei., Problema fum la capacul de la ulei

Gabriell57
post 14 May 2025, 01:42
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 14 May 25




Salut! Detin un Laguna 3 2.0Dci m9r 150cp 2011
De cam doua zile am observat un fum foarte subtire venind din zona de la far, am ridicat capota sa vad care ar fi problema, si am observat in zona capacului de la ulei ca iese un fum foarte subtire aproape insesizabil.Si am mai observat ca a inceput sa manance putin ulei.Urmeaza sa fac schimbul de ulei zilele urmatoare.

Problema este in felul urmator, este de vina valva pcv? Sau este alta problema? In bord nu am
nici-o eroare sau vreun martor aprins.

Daca da, ma puteti ajuta cu un cod pentru valva pcv sau respectiva piesa?

Si a doua intrebare, ce ulei imi recomandati daca am trecut de 300.000km, 5w30 sau 5w40?
La marca ma gandesc sa raman la ELF.Multumesc!


--------------------
Renault Laguna 3 2011 - GL02CMD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdyMND
post 24 May 2025, 05:42
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 24 May 07
From: Timisoara




Salutare. Ma confrunt si eu cu problema asta. Am inceput sa observ miros de gaze in interior, ulterior vazand ca e de la gazele de carter. Initial am crezut si eu ca este de la PCV si l-am schimbat. Nu a rezolvat problema complet, mirosul si fumul nu a disparut.
La tine probabil ca ar trebui schimbata (cauta pe youtbe valva PCV laguna 3 si gasesti un video in romana). Preferabil doar membrana, ca piesa gasesti doar capacul intreg si costa aprox 400 lei. Capacul in sine nu face nimic si nu vad cum se poate strica.

Eu am observat ca imi arunca ulei prin zona turbinei prin conducta metalica de la intercooler (probabil garnitura) si baga ceva ulei si in admisie. Aici m-am blocat. Ulei pe conducta de intercooler cam gasesti, mai ales la 300k km, dar nu imi dau seama daca e relativ ok. Nu stiu daca e doar ulei din PCV sau scapa turbina pe admisie. Asa ca eu am ulei in turbina din 2 surse.

In final o solutie de carpeala e un Oil catch can instalat intre valva PCV si admisie, dar asta nu rezolva total sursa problemei.

This post has been edited by bogdyMND: 24 May 2025, 06:03

Attached thumbnail(s)
IMG_20250410_191137.jpg ( Size: 4.36mb ) Number of downloads: 58


--------------------
Renault Laguna 3 2.0 dci - 150 - 4Control
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
grig1960
post 24 May 2025, 15:13
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 896
Joined: 2 April 17
From: Onesti, Bacau




Nu te imbata cu apa chioara cu schimbat membrana PCV si cu acel Oil catch can, la tine problema este clara, turbina scapa ulei la greu, trebuie schimbata sau reparata. Atentie mare, daca se acumuleaza ulei mult in intercooler, acesta va fi aspirat in admisie si motorul "o ia pe ulei", o sa se accelereze singur pana la maxim si daca nu ai prezenta de spirit sa stii cum sa-l opresti se va opri singur dupa ce se face praf. Nu e de gluma!


--------------------
Renault Koleos 2010, 2.0dci, 4x4, 173 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 26 May 2025, 09:05
Post #4


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.374
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(grig1960 @ 24 May 2025, 16:13)
Nu te imbata cu apa chioara  ... la tine problema este clara, turbina scapa ulei la greu, trebuie schimbata sau reparata.
*




up.gif up.gif up.gif up.gif up.gif si trebuie remediata rapid ca este pe "ultimele rotiri" inainte sa faca damage ..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd July 2025 - 06:17
Dacia