Megane IV 1.6 dci - Siguranta baterie arsa
![]() ![]() ![]() |
Megane IV 1.6 dci - Siguranta baterie arsa
Damian1 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 18 January 24 ![]() |
Attached thumbnail(s) abc1.jpg ( Size: 824.32k ) Number of downloads: 166 abc2.jpg ( Size: 606.71k ) Number of downloads: 119 abc3.jpg ( Size: 173.12k ) Number of downloads: 124 abc4.jpg ( Size: 37.42k ) Number of downloads: 115 |
||
--------------------
Renault
Megane 4 - 1.6 dci
2015
|
|||
MPO |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 11 May 20 ![]() |
Din pacate nu sunt familiarizat cu instalatia electrica la Megane, dar scuza-ma, sunt foarte multe nereguli in povestea ta.
- de ce ai ai umblat la sigurante din moment ce ai avut martori aprinsi in bord? Logica mea spune ca nu era necesar - cand ai dat curent de la alta masina sper ca ai respectat instructiunile din manual. Poti praji usor diverse daca nu esti atent - de ce ai facut chestia cu cablul? Asta chiar nu o inteleg. Era mai simplu sa cumperi cel mai ieftin multimetru si sa masori tensiuni si rezistente. Si apropo, un conductor de 50mmp tine putin peste 200A! - eu nu as risca sa incerc sa pornesc cu masina impinsa. Inca nu stiu cum e la Renault, dar la Opel Astra scria foarte clar in manual sa nu faci asta. Daca totusi incerci, data viitoare sa incerci cu treptele mari de viteza, nu cu a 2-a - nu pune alte sigurante de valori mai mari decat a celor existente, decat daca vrei sa iei foc! In concluzie eu zic sa te opresti, consider ca nu ai cunostintele necesare sa faci o reparatie in parcare. Apeleaza la un specialist pana nu patesti ceva mai rau. Ai o masina plina de calculatoare si de componente sensibile pe care le poti praji usor. |
--------------------
Renault
Megane Estate Intens 1,33 TCe 159 EDC
2020
|
|
Damian1 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 18 January 24 ![]() |
O sa iti raspund la intrebarile tale pe rand:
- de ce ai ai umblat la sigurante din moment ce ai avut martori aprinsi in bord? Logica mea spune ca nu era necesar Dupa ce am schimbat bateria am verificat vizual si am vazut ca siguranta de pe borna plus e arsa, nu e logic ca trebuie schimbata daca e arsa sau cel putin sa ma gandesc de ce a ars , senzorii normal ca se aprind aiurea toti daca nu primesc curent, dupa ce am facut punte cu siguranta noua chiar si de 300 A fiind ea au disparut erorile si totul este in regula, deci nu am gresit cu nimic pana aici - cand ai dat curent de la alta masina sper ca ai respectat instructiunile din manual. Poti praji usor diverse daca nu esti atent nu stiu ce fel de instructiuni iti trebuie sa dai curent cu cabluri de la o alta masina , in fine , nu e prima masina la care ii dau curent - de ce ai facut chestia cu cablul? Asta chiar nu o inteleg. Era mai simplu sa cumperi cel mai ieftin multimetru si sa masori tensiuni si rezistente. Si apropo, un conductor de 50mmp tine putin peste 200A! Un conductor de 50mm2 de cupru in functie de lungimea lui pentru ca se aplica legile/regula caderii de tensiune tine mult mai mult de 200A in functie de lungimea lui , ca si exemplu sa intelegi cablul rosu de la borna plus nu este de 50mm2 este cred ca de 35mm2 asa privit la ochi. Am multimetru dar cum poti masura o rezistenta arsa/intrerupta la cat este facuta sa tina ? - eu nu as risca sa incerc sa pornesc cu masina impinsa. Inca nu stiu cum e la Renault, dar la Opel Astra scria foarte clar in manual sa nu faci asta. Daca totusi incerci, data viitoare sa incerci cu treptele mari de viteza, nu cu a 2-a Da , multa lume spune ca nu e bine sa o porneste impinsa ca sare distributia de la punct, sunt pe divers forumuri pro si contra impins deci nu vreau sa deschid discutia aici , am zis totusi sa incerc si varianta impins ca m-am saturat sa ma uit la ea de 2 saptamani tot asteptand la sigurante si cabluri si etc. , este distributie pe lant deci nu cred ca sare ca si cea pe curea - nu pune alte sigurante de valori mai mari decat a celor existente, decat daca vrei sa iei foc! Prima siguranta testat a fost una de 50 A ca nu aveam habar de cat era cea arsa, a pocnit imediat , nu ia foc ca e sigilata, daca il pun pe direct cu cablul cumparat atunci da risc sa sa ia foc ceva care cedeaza mai repede dar cu o siguranta subdimensionata nu poti sa dai foc ca doar de aia e siguranta sa arda ea prima |
--------------------
Renault
Megane 4 - 1.6 dci
2015
|
|
Damian1 |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 18 January 24 ![]() |
Buna ziua revin si cu rezolvarea problemei poate totusi intereseaza pe cineva
Am gasit si am cumparat toata schema electrica a masinii, am pus sigurante separate pe borna plus adica siguranta aceea centrala am separat-o si am pus siguranta pe fiecare cablu si am dat iar la contact sa vad care se arde , si intradevar sa ardea aceea de pe cablul care alimenteaza electromotorul si pe acelasi cablu alternatorul da curent la baterie cand motorul este pornit, cum siguranta se ardea de cat atunci cand incerca sa dea curent la electromotor , bobina lui se auzea cum cupleaza ea fiind alimentata pe alt traseu care vine dintr-un releu de sub volan. In fine am dedus ca electromotorul ar avea un scurt undeva si l-am schimbat , am cumparat nou pe Original Bosch (Renault/Nissan) cu 145 Euro , l-am montat in garaj dupa un foarte mare chin fara sa demontam raditaorul sau sa scotem vreun furtun de apa, demontatul a durat cam 4-5 ore si montatul 4 ore fix, foarte complicat accesul fara sa se dea din furtunele de apa jos. Acum masina nu are nici o eroare porneste la sfert de cheie momentan merge pe o siguranta de 400 cu care am facut punte la aceea arsa din cutia de sigurante , am aflat ca totusi originala este de 300A si nu 400 deci rmane sa o pun de 300A ca si originala , cutia nu vreau sa o schimb, costa cam 150 eur noua si 600 RON in dezmembrari (au innebunit oamenii astia cu preturile astea). Deci in total m-a costat 150 Euro electromotorul, inca vreo 80 Euro toate sigurantele care le-am ars, fir de cupru si papuc electric ca sa facem puntea aceea dar cam atat , sa zicem 200 EURO in total. In Service Renault poate vorbim de cam 300 - 350 Euro electromotorul plus ca. 200 Euro cutia de sigurante ca ei nu se incurca sa faca doar o punte acolo, plus diagnosa plus manopera minim 150-200 Euro daca nu mai mult... deci vorbim de un minim de 700 Euro si poate un maxim de 1000 Euro Am ramas totusi cu curiozitatea ce este cu forum din Franta unde toti spun ca in service le-a bagat povestea cu apa in capul pistonului cand e frig afara si ca asta arde siguranta si etc etc dar toti spuneau ca la service le-a schimbat totusi electromotorul si le-a ''aspirat'' apa Electromotorul vechi l-am desfacut nu par spire intrerupte , carbunii nu par tociti rau dar destul de mult praf de carbune pe peretii carcasei si ma gandesc ca totusi ar putea condesa ceva apa si sa faca un scurt circuit praful ala de carbune umezit ..... tot ce conteaza este ca am rezolvat problema |
--------------------
Renault
Megane 4 - 1.6 dci
2015
|
|
Nilo |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 30 September 18 ![]() |
Salut , o intrebare ... La toata patania asta , ai avut parte de porniri mai grele ? sa nu o ia la sfert de cheie ?? Ma refer inainte sa schimbi bateria si electromotorul ?
Le. De obicei dezactivezi start stop ? This post has been edited by Nilo: 5 Feb 2024, 08:15 |
--------------------
Reno
Megane IV Intense
2018 1,33 6M
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 21:51 |