Mahle’s Innovative Magnet-Free EV Motor
![]() ![]() ![]() |
Mahle’s Innovative Magnet-Free EV Motor
DFA |
![]()
Post
#1
|
||
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.557 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
|
||
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|||
einstein1984 |
![]()
Post
#2
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.350 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
uhm, motoare cu rotor bobinat foloseste si renault de ceva vreme (nu ca ar fi si alea vreo inventie recenta), fara magneti permanenti.... E drept, inovatia lui mahle e ca au scapat de carbuni, dar turatia maxima a motorului tot limitata este ca se desprind infasurarile de pe rotor. La un zoe e 9700 rot/min din ce tin minte. Ceea ce e suficient pentru 140km/h, daca vroia mai mult se complica treaba. Turatii mari au nevoie alde taycan si tesla.
P.S. Motorul ala e AC, DC au stivuitoarele nu masinile de strada. This post has been edited by einstein1984: 10 Jun 2021, 07:36 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#3
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Normal, Renault este miezul!!!
De ce sa fie nevoie de turatie ridicata, nu ai zis tu ca cuplul e de la zero si nu este nevoie de cutie de viteze? This post has been edited by IRONICK: 9 Jun 2021, 16:12 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Agrig |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.053 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Aveti aici un manual luat la intimplare de la un generator trifazic brushless:
https://www.stamford-avk.com/sites/stamford...ual-English.pdf Principiul este asemanator cu al motorului Mahle, excitatia rotorului este obtinuta printr-un alt stator (4) si rotor (19) de unde este redresata de catre puntea (20). Cam asa arata si motorul acela doar au acel colector cuplat inductiv. Asta este masina electrica! https://www.auto-bild.ro/stiri/toyota-mirai...mie-195560.html This post has been edited by Agrig: 9 Jun 2021, 18:11 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
psychoo |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 4 Jun 2021, 10:47) e mai buna, dar nu e neaparat necesara. Turatiile motorului electric nu conteaza pentru absolut nimic. QUOTE(einstein1984 @ 9 Jun 2021, 17:05) uhm, motoare cu rotor bobinat foloseste si renault de ceva vreme (nu ca ar fi si alea vreo inventie recenta), fara magneti permanenti.... E drept, au scapat de carbuni, dar turatia maxima a motorului tot limitata este ca se desprind infasurarile de pe rotor. Ne hotărâm? |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#6
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
E nevoie de turatie mare ca sa ai viteza maxima mare fara cutie de viteze cu mai multe rapoarte.
Motoarele DC au o turatie mai scazuta decat motoarele AC (Tesla) si asta se vede la vmax. |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
psychoo |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Turatia mai mare implica si uzuri mai mari in lagare/rulmenti
|
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#8
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Tu cum ai vedea solutia tehnica, sa limitezi turatia si sa introduci o cutie de viteze?
Taycan are asa ceva, cu 2 viteze, dar nu o vad o solutie buna pentru masinile de volum. Oricum turatia mare e doar la viteza mare, cu care nu mergi mereu. Nu sunt probleme cu motoarele electrice, temerile de fiabilitate apar din comparatia cu motoarele termice (si nu prea e cazul) |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
Agrig |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.053 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Fiindca sint familiarizat cel putin in mod profan cu motoare/generatoare electrice comentez si eu un pic, turatia la motoarele DC clasice este limitata de colector, rulmenii n`au treaba cu turatiile ridicate daca pentru asta sint proiectati, la fel si rotorul, nu se umfla la turatii ridicate daca pentru asta este facut.
Interesant este insa acel motor dezvoltat de Mahle, am pus schema unui generator care are o redresare pentru excitatie, este perfect modul de functionare randamentul la fel, este solutie clasica industriala. Atunci de ce gaia au simulat ei acel colector cu inductie???? La momentul acesta singura mea explicatie ar fi un motor multiraport. Asta se rezolva destul de simplu la masinile clasice cu rotor in scurt, ex motorul Dahlander, se schimba numarul de poli si in acest fel se reduce turatia dar creste cuplul. Avantajul ar fi enorm, nu mai trebuie cutie de viteza! A schimba numarul de poli in stator este usor, totusi acelasi lucru trebuie facut si in rotor, asta este mult mai greu. Inclin sa cred ca Mahle a rezolvat treaba asta prin acel "colector" cu inductie fiind in stare sa alimenteze cu polaritati diferite infasurarile din rotor ajungind sa aiba motor cu 2,4,8 poli spre ex. lucru care duce fix la modificarea cuplului in relatie inversa cu turatiei, urmarea, nu mai e nevoie de CV! P.S. Nu luati in seama divagatia, ar fi utila insa pe foto aceea vad si niste diode deci este fix inversul generatorului Stamford fara alte complicatii. In fapt este motor monoraport...inelul de PCB de pe rotor este fix redresorul. This post has been edited by Agrig: 9 Jun 2021, 20:41 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 15:28 |