Consum mare de ulei Megane 3 1.6 16v, 0,5 l ulei la 2000 km
![]() ![]() ![]() |
Consum mare de ulei Megane 3 1.6 16v, 0,5 l ulei la 2000 km
Eldo |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 27 October 09 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 3
12.2008, Dynamique
|
|||
#Dino |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.189 Joined: 10 November 07 From: Loading... ![]() |
Unui amic la Clio 3 1.2 aspirat ii consuma ulei si de la reprezentanta i-au zis ca un consum de 1 litru la 1000 km e normal.
Ce-i drept, tipul pleca de pe loc schimband direct la 5500 si cand il apuca numai asa mergea, schimband la 5500-6000. |
--------------------
'22 Duster 1.0 Eco-G
/ Megane 3 1.6 16v 2013
/ Logan 1.4 MPI 2007
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Nu prea cred, a mea la 126000 de km nu papa gram de ulei (cel mult se duc 1-2 casute pe nivel in bord in 15000 de km), desi vede limitarea destul de des.
Fa-i un test de compresie si vezi apoi. Consumul de ulei e cumva mai mare la mers mult in urban cu motorul rece fata de a face 1000 de km in week-end? Daca da, poti avea o problema cu segmentii gripati pe canale ce nu mai etanseaza corect sau au ajuns in linie (posibil de la un mers subturat al proprietarului anterior), insa asta se rezolva doar cu o segmentare. |
--------------------
.
.
.
|
|
lupukel |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 17 December 17 From: Iasi ![]() |
Capacul colbutori are epuratorul/decantorul de vapori de ulei incorporat si in mod normal tre sa lase sa treaca doar gazele de carter.
O parte din vaporii de ulei ies din bloc colbutori in zona din spatele motorului pe la supapa de la capac colbutori (vezi poza - sunt 2 fante) Restul de vapori de ulei se duc in turbina odata cu gazele de carter pe furtunul clipsat pe capac si care duce la admisia de aer a turbinei. De acolo pleaca in tub intercooler si asa mai departe. Cel mai probabil trebuie sa schimbi capacul cu totul, eu l-am schimbat azi, exact aceeasi problema. Cod oe renault 8200629199 pt modelul meu. O sa revin cu impresii ![]() This post has been edited by lupukel: 6 Nov 2020, 01:35 Attached thumbnail(s) IMG_20201102_WA0001.jpg ( Size: 130.2k ) Number of downloads: 514 |
--------------------
Renault
Megane 3
2012 1.5 dci 110 CP K9K836
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
1.6 16V nu are turbina, e benzinar clasic aspirat.
|
--------------------
.
.
.
|
|
lupukel |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 17 December 17 From: Iasi ![]() |
Mda, n-am fost atent la model, am citit somptomele si m-am apucat de scris. Oricum, poate o sa ii foloseasca cuiva ce am scria acolo.
|
--------------------
Renault
Megane 3
2012 1.5 dci 110 CP K9K836
|
|
Eldo |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 27 October 09 ![]() |
Prima data multumesc tuturor pentru comentarii. Nu a mea e 1.6 16v benzina. Merg cam 8000 km pe an .Pana la servici am 13 km dus si 13 km apoi intors . In oras destul de outin o folosesc. Schimb viteza in jur de 2700 -3000 rpm. Era o idee dar din pacate nu o pot pune in practica.Sotia mea are un Scenic 2, 1.6 16v si completez cu ulei 0.5l la 10000 km si masina are deja 190.000 km. Si folosim amandoi acelasi ulei. ELF 5w30. Mie imi papa 0.5 l la 2000 km si masina are 145.000 km. Adica ce e mult e mult. Daca ar intra ulei in camera de ardere atunci ar scoate fum, dar totul e ok. Pur si simplu nu stiu ce sa ii mai fac....
![]() ![]() De aceea nici nu vreau sa schimb masina (o am de vreo 4 ani) ca nu am chef de probleme cu Turbo, EGR, Filtru particule, depuneri oe clapetele de aer s.a.m.d. 1.6 16 v la Renault e motor vechi cu tehnica simpla. trebuie sa-i dau de capat.... poate ar trebui sa schimb uleiul cu 10w40...ce parere aveti? Multumesc.Numai bine 7 Nov 2020, 18:58: .... a si daca stau un pic si calculez ca mananca 0,5 l ulei/2000 km atunci inseamna ca completez cu aproape 4l/15.000 km.adica uleiul se schimba aproape singur... o vai... ![]() This post has been edited by Eldo: 7 Nov 2020, 18:58 |
--------------------
Renault
Megane 3
12.2008, Dynamique
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.336 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
il arde ..
de ce 5w30 pe benzinare? This post has been edited by cj98czh: 7 Nov 2020, 19:55 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
xmisterx |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.662 Joined: 12 October 17 From: Brasov ![]() |
Eldo, 0.5l consumati in 2000 de km este cantitate mica pt a genera fum pe esapament pt ca nu este consumat tot odata, uleiul ajunge in capul pistonului in cantitate mica si este ars, ca sa gasesti problema trebuie investigat mai in amanunt. In primul rand demonteaza bujiile si vezi daca arata toate la fel ca si culoare, ele trebuie sa fie albicioase si fara depuneri de gudron pe electrozi.
This post has been edited by xmisterx: 7 Nov 2020, 20:44 |
--------------------
Renault
Laguna 2
2003 Privilege 1.9 dci 120 hp Clio life evo 2019 0.9 75 HP
|
|
Eldo |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 27 October 09 ![]() |
Da mersi. O sa incerc sa verific bujiile sa vedem cum arata.Atasez si o poza.Duminica placuta.
8 Nov 2020, 16:52: Azi am scos bujiile si le-am verificat. Nr. 4 era plin de ulei pe filet si in jurul inelului de etansare si mai sus pe varful bobinei. deci ca am nevoie de bujii noi e clar, dar cu nr.4 ce e de facut? Multumesc.20201108_150503_1_.jpg ( Size: 6.54mb ) Number of downloads: 465 This post has been edited by Eldo: 8 Nov 2020, 16:52 |
--------------------
Renault
Megane 3
12.2008, Dynamique
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.336 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
1 si 3 arata acceptabil, 2 rau si 4 dezastru ..
suspectez o problema la supape ... mai pe scurt scaune de supapa pline de calamina sau oringuri duse .. This post has been edited by cj98czh: 8 Nov 2020, 17:00 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Eldo |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 27 October 09 ![]() |
da asa e . la 4 ma gandesc sa nu se fi prellins uleiul de sus de cand era defecta garnitura de sub galeria de admisie aia mica rotunda. garnitura bobinei e orea larga si probabil nici bujia nu era transa cat trebuie... normal bujiile se schimba o data la 30.000 km . eu nu le-am schimbat pana acum deoarece aratau bine. dar masina tot consuma ulei la fel de mult.
This post has been edited by Eldo: 8 Nov 2020, 17:05 Attached thumbnail(s) 20201108_150552_1_.jpg ( Size: 5.17mb ) Number of downloads: 423 |
--------------------
Renault
Megane 3
12.2008, Dynamique
|
|
xmisterx |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.662 Joined: 12 October 17 From: Brasov ![]() |
Si eu zic ca sunt duse semeringurile de la supape in special cele de pe evacuare.
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2003 Privilege 1.9 dci 120 hp Clio life evo 2019 0.9 75 HP
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Eu cred că s-au strâns segmentii in canalele lor de pe pistoane, nu cred că scapi fara demontare motor și inocuire set motor...
|
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.336 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
nu au cum sa se stranga segmentii ... aia se pot doar uza ... de strans cam greu ..
as incepe cu un test de compresie .. This post has been edited by cj98czh: 9 Nov 2020, 08:12 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Daca pe segmentul raclor exista depuneri , el ramane blocat lipit de piston si apare fenomenul de pompaj, adica presiunea din baia de ulei ridica uleiul motor pe langa segmenti si ajunge in camera de ardere.
La testul de compresie nu cred ca vor fi probleme, de cele mai multe ori segmentul de foc nu are nimic si mai are si pelicula de ulei in jur care il ajuta la obtinerea unei presiuni f bune! |
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
Eldo |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 27 October 09 ![]() |
Ar merita sa incerc cu vreun aditiv in ulei? Nu sunt fan de asa ceva dar poate
Ajuta fara sa desfac motorul. Atunci test de compresie si eventul verificat Supape cu camera endoscop....nu? |
--------------------
Renault
Megane 3
12.2008, Dynamique
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Uleiul si reziduurile ce rezultă din ardere fac un fel de pasta, că bitumul.dupa ce se rigidizează, nici mama aditivului nu mai are ce să îi facă...pune mâna și desfa motorul!
|
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
xmisterx |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.662 Joined: 12 October 17 From: Brasov ![]() |
Meganus-bicorpus, teoria ta e buna insa nu cred ca se aplica si in cazul de fata, motorul consuma totusi o cantitate mica de ulei, 0.5l in 2000 de km daca ar ajunge ulei din baie in capul pistonului din cauza presiunii din baie care si ea se diminueaza prin sistemul de epurare, uleiul s-ar consuma mult mai repede. eu zic ca e mai plauzibila cea cu semeringurile la supape.
Eldo in cazul tau nu prea ai ce face cu camera in motor, in afara de mizerie nu ai ce vedea. This post has been edited by xmisterx: 10 Nov 2020, 17:56 |
--------------------
Renault
Laguna 2
2003 Privilege 1.9 dci 120 hp Clio life evo 2019 0.9 75 HP
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Când aveam Megane 2-ul 1,5 dci am pățit la fel, consum de ulei 0 până pe la 240000 km apoi a crescut în următorii 15000 km până la 1l/1000 km.am dus mașină la reprezentanta și acolo mi-au spus din start chestia asta și nici eu nu prea am crezut, dar având în vedere că am acolo un prieten f bun in care am încredere am mers pe mana lor...și așa a fost!
Segmentii de jos nu mai aveau nicio mobilitate, pur și simplu erau blocați în canalele lor, lipiți cu aceasta pasta formata din cenușă și ulei.nu cred că există vreun aditiv de ulei sau decarbonizare a motorului care sa poată să dezlipească segmentii ajunși în acest stadiu... Am cumpărat pistoane cu segmenți, set de cuzineți de biela, toate garniturie și mașina a mers impecabil până când am vândut-o....și merge și acum la fel de bine! |
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
xmisterx |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.662 Joined: 12 October 17 From: Brasov ![]() |
Corect insa aici avem un benzinar care este complet diferit fata de diessel si care produce reziduri interne mult mai putine. Recent am segmentat un motor de passat benzinar 1.6 care avea 340 000 km, segmentii erau subtiati si cu foarte putine depuneri in spatele segmentului( intre segment si piston), alezajul cilindrilor era impecabil fara ovalitate, i-am pus tot segmenti STD, chilasa refacuta complet cu supape de evacuare noi, cele de pe admisie erau bune, motorul merge foarte frumos acum. Eu pana acum nu am intalnit benzinar cu segmentul raclor ramas strans pe piston, am gasit blocat doar segmentul de ungere pt ca este ceva mai moale.
This post has been edited by xmisterx: 11 Nov 2020, 19:32 |
--------------------
Renault
Laguna 2
2003 Privilege 1.9 dci 120 hp Clio life evo 2019 0.9 75 HP
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Oricum, daca tot da chiulasa jos, mai bine face o treaba completa si o si segmenteaza, la K4M se poate lucra fara sa dai motorul jos. Degeaba schimbi semeringurile si apoi descoperi ca problema era in alta parte.
Nu de alta, dar sunt masini bune, fiabile si cu costuri mici de intretinere, fara s/s, turbine si alte balarii, asa ca merita pastrate. |
--------------------
.
.
.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 07:15 |