Pedala frana tare in stationare(motor oprit), Nici macar o pedala disponibila pt franare
![]() ![]() ![]() |
Pedala frana tare in stationare(motor oprit), Nici macar o pedala disponibila pt franare
papa_mulo |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.771 Joined: 25 November 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane Estate
2018 dci90 Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018 Clio 1.2 16v - 2014 --------- Foste: R11 Spring 1.6D - 1987 Trafic dci115 - 2008 |
|||
gutui |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 320 Joined: 6 May 08 ![]() |
ma bag si eu in discutie: inteleg ca la pornire calci doar ambreiaj?...daca apesi si frana, pedala nu se duce deloc in jos pedala de frana?...nici in sec 2 dupa pornire nu se inmoaie pedala de frana?...se poate intampla fara sa-ti dai seama si sa apesi frana dupa ce opresti motorul..si aia sa fie "o pedala de frana"...?..motiv pt care tu o gasesti "beton"la urcare...
daca bat campii, imi cer scuze si puteti sterge. |
--------------------
M II -11.2002
VW Jetta, diesel 1.6
-01.2013
- VN 11 LUK
|
|
papa_mulo |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.771 Joined: 25 November 07 From: Bucuresti ![]() |
1. bag cartela
2. oarecum in acelasi timp fac urmatoarele operatii: calc ambreiaj, scot din viteza, calc frana si apas butonul start Faza e ca frana e beton de la prima apasare si nu franeaza...iar masina in cele cateva secunde(3-5 sau habarnam cate) pana porneste masina si se amorseaza servo este practic fara frana si ma duc la vale daca nu folosesc frana de mana. Ce zici tu cu apasatul franei la oprire nu sta in picioare, in general servo iti da voie sa faci asta iar la pornire sa ai din nou macar o pedala. La Trafic nu patesc asta, la Clio nevestei nu patesc, la alte masini cu care ma mai dau ocazional nu patesc, deci exclud varianta in care sunt eu de vina. Deci, dupa ce porneste motorul, in urmatoarea secunda se amorseaza servo, se inmoaie pedala si functioneaza...nu am probleme cu frana in mers. In afara de discuri uzate si sunetele de rigoare si normale pe care le aud la franare din cauza uzurii lor, nu am probleme de franare. This post has been edited by papa_mulo: 10 Jul 2017, 10:32 |
--------------------
Renault
Megane Estate
2018 dci90 Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018 Clio 1.2 16v - 2014 --------- Foste: R11 Spring 1.6D - 1987 Trafic dci115 - 2008 |
|
soare_body |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 468 Joined: 10 July 10 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am aceeasi problema, de vreo 2-3 ani de cand am sesizat prima oara. Tot cam in perioada aia a umblat la aeroterma un service care isi face veacul si pe aici pe forum iar mie mi-a cauzat numai probleme, desi multa lume vad ca ii da recenzii bune.
De aici presupun o posibila legatura. In rest, nu am urmarit problema deoarece eu stau mereu cu frana de mana trasa, iar pornirea o fac cu ambreiajul calcat. Ocazional o mai pornesc si fara ambreiaj, calcand foarte tare pedala de frana pana se duce cativa milimetri in jos. Imediat ce porneste motorul intra servo si pedala de frana functioneaza in parametri normali - probabil 2 secunde cum spune si gutui. La oprirea masinii evident tin piciorul pe frana pana trag frana de mana si apoi eliberez pedala. This post has been edited by soare_body: 10 Jul 2017, 12:00 |
--------------------
Renault
Megane 2
2007 Authentique
|
|
meg2s |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.145 Joined: 5 November 15 From: Bucuresti ![]() |
Exact acelasi fenomen si la mine.
Eu pornesc intotdeauna numai cu ambreiaj calcat si fara sa calc frana. Am patit odata - de doua ori sa se miste putin masina inainte sa-si termine UCH-ul testele si sa porneasca motorul si m-am trezit calcand frana ca dau peste "bolovanul" de care vorbesti, fara sa franeze deloc. De atunci am reflexul neconditionat de a fi pregatit sa trag frana de mana. Asta pentru ca nu las frana trasa cand masina e parcata (cu putine exceptii, cand terenul o impune). obs: Am avut amplificatorul de franare schimbat pe garantie, cand masina se apropia de varsta de 2 ani. Nu-mi amintesc daca inainte de acea interventie s-a comportat diferit... |
--------------------
CUPRA
Formentor
(2023) e-Hybrid++ 204CP (Ex) Megane Sedan Privilege (2008) 1.5 dCi 78kW && Megane 4 GT (2018) 1.6 dCi 163CP EDC
(Ex) Skoda Octavia 4 Style++ (2022) 2.0 TDI 150 DSG |
|
Alin2225 |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 153 Joined: 17 November 16 From: Timisoara ![]() |
Cred ca la toate face la fel. Pe mine nu ma deranjat niciodata chestia asta.
This post has been edited by Alin2225: 10 Jul 2017, 13:46 |
--------------------
Renault
Megane 2 1.5 dci 86 cp
2007 Sper ca dupa ce mor nevastamea sa nu-mi vanda sculele la pretul care i-am zis eu ca le-am cumparat
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
ionitagelu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 4 March 05 From: Breaza ![]() |
Problema este la "tulumba" de servo frana, care pierde vacuumul la oprirea motorului. Posibil sa fie membrana ciupita, sau mai sunt niste garnituri de etansare. Eventual poti verifica racordul de la pompa de vacuum la tulumba (este un furtun de plastic-cauciuc care face legatura intre cele 2 componente). Am avut si eu aceasta problema si am schimbat tulumba cu una SH si s-a rezolvat. Mare atentie ca sunt 2 sisteme de franare pe megane: Bosch si TRW si nu sunt compatibile intre ele.
10 Jul 2017, 13:41: QUOTE(Alin2225 @ 10 Jul 2017, 13:34) Servodirectia este electrica, aici vorbim de servo-frana. This post has been edited by ionitagelu: 10 Jul 2017, 13:41 |
--------------------
Renault
Koleos 2 Intens 2.0 dCi 4WD
2018
- PH27AUS Megane 4 1.6 dCI 130CP Bose - 2017
Megane 2 1.5 dCI 106CP - 2007 |
|
Alin2225 |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 153 Joined: 17 November 16 From: Timisoara ![]() |
Scuze. Am observat
|
--------------------
Renault
Megane 2 1.5 dci 86 cp
2007 Sper ca dupa ce mor nevastamea sa nu-mi vanda sculele la pretul care i-am zis eu ca le-am cumparat
|
|
papa_mulo |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.771 Joined: 25 November 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cj98czh @ 10 Jul 2017, 14:39) Mai da voi nu tregeti fran de mana? Ca la mine este gest reflex ... ma rog ... la Vagon se trage ea singurica de cate ori opresc ... Nu, doar o bag in viteza. Frana de mana o trag in completare doar cand e panta grava. E reminiscenta de pe vremuri cand erai invatat ca iarna poate ingheta frana de mana...prima oara mi-a inghetat iarna asta dar nu era trasa, a inghetat pe pozitia netras si nu puteam sa o trag(deci undeva pe la cablu). Cumulat cu problema mai sus amintita a fost simpatic de cateva ori...o data mi-am pus si o piatra la roata la pornirea intr-o panta mai pronuntata. @ionitagelu: multumim pt solutie. Are sens ce zici. This post has been edited by papa_mulo: 10 Jul 2017, 14:11 |
--------------------
Renault
Megane Estate
2018 dci90 Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018 Clio 1.2 16v - 2014 --------- Foste: R11 Spring 1.6D - 1987 Trafic dci115 - 2008 |
|
skorpio_bog |
![]()
Post
#11
|
![]() Sports cars are difficult to justify, but easy to love Group: Members Posts: 4.368 Joined: 6 September 06 From: UK/RO ![]() |
Si mie mi se intampla uneori asta si nu numai la Reno. Se intampla in special cand e parcata masina in panta sau e lasata parcata pt mult timp. Se pierde vacuumul din tulumba si de aceea se intareste pedala. Se intampla la fel daca opresti motorul si dai 2 pedale la frana, la a treia pedala se intareste. Nu cred ca e nici un motiv de ingrijorare intrucat pedala isi revine imediat ce se porneste motorul.
|
--------------------
Renault
Megane 4 RS Trophy 300 EDC
2019 VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012 Renault Megane 2 1.5dci 2007 |
|
papa_mulo |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.771 Joined: 25 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Ce zici tu e normal, daca dai 2-3 pedale cu motorul oprit sa se intareasca. La mine nu dau nici una. Si daca ma dau jos la benzinarie, pun motorina si cand ma sui e deja "tun". Nu e vorba de zile intregi nepornita...pierde vacuumul respectiv probabil ca in cateva minute.
|
--------------------
Renault
Megane Estate
2018 dci90 Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018 Clio 1.2 16v - 2014 --------- Foste: R11 Spring 1.6D - 1987 Trafic dci115 - 2008 |
|
skorpio_bog |
![]()
Post
#13
|
![]() Sports cars are difficult to justify, but easy to love Group: Members Posts: 4.368 Joined: 6 September 06 From: UK/RO ![]() |
In cazul asta e problema de la tulumba, iti pierde vacuum. Iti fasaie cumva pedala in mers? de regula se aude un fasait care dispare imediat ce apesi frana.
|
--------------------
Renault
Megane 4 RS Trophy 300 EDC
2019 VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012 Renault Megane 2 1.5dci 2007 |
|
rtBK |
![]()
Post
#14
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
supremeon |
![]()
Post
#15
|
![]() cam rareori membru... Group: Members Posts: 503 Joined: 28 July 07 From: din inima țării... ![]() |
Cand era masina noua, dupa ce opream, aveam frana... puteam calca de 5-6-7 ori si constatam ca, de fiecare data cand repetam calcarea, pedala de frana devenea tot mai tare.
In prezent, opresc motorul pentru doar cateva minute (benzinarie) si daca calc pe pedala, observ ca e tare. Daca vreau sa pornesc si este drumul inclinat, trebuie sa trag frana de mana, sau sa calc extrem de tare pe pedala; mult-mult mai tare decat calcam la Dacia 1300 cand eram tanar.. Din cate am inteles, voi ati spus ca ar fi de vina un furtun. VA ROG FRUMOS, DETALIATI UN PIC.. poate cineva sa pune o poza, sau un cod de piesa? sa vedem unde este amplasat, si sa vedem daca il putem inlocui? Megane 2 facelift, 78 kw, 2007. Va multumesc din suflet, anticipat ! |
--------------------
Iubesc mersul domol
pe o sosea fara gropi si alte masini,
primavara cu verde crud si albastru
- pur pretutindeni!
|
|
espacern |
![]()
Post
#16
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(supremeon @ 23 Dec 2017, 00:54) Din cate am inteles, voi ati spus ca ar fi de vina un furtun. VA ROG FRUMOS, DETALIATI UN PIC.. poate cineva sa pune o poza, sau un cod de piesa? Doar informativ (codul corect depinde de VIN) furtunul are cod 8200557536.....si un capat al furtunului intra in servofrana! This post has been edited by espacern: 23 Dec 2017, 12:26 |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
stefandinescu70 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 815 Joined: 4 September 16 ![]() |
QUOTE(supremeon @ 23 Dec 2017, 00:54) Cand era masina noua, dupa ce opream, aveam frana... puteam calca de 5-6-7 ori si constatam ca, de fiecare data cand repetam calcarea, pedala de frana devenea tot mai tare. ........................................................... Va multumesc din suflet, anticipat ! Vezi aici discutiile ..... http://www.reno.ro/index.php?showtopic=298...dpost&p=4690935 Poate fi .. Furtunul / supapa de sens pe vacum de la intrare in servofrana .. sau mai sigur este etansarea servofranei pe axul de actionare al pompei hidraulice ( aceea se uzeaza in timp / calitatea spune totul ) .. in acel caz nu scapi decat cu inlocuirea totala a servofranei ... Trebuie verificat amplu , asta ca sa nu cumperi piese degeaba . Scoti furtunul din servofrana si montezi un vacumetru cu o pompa de vid ( din cele folosite pentru service la instalatiile de AC ) si actionezi servofrana ( pe loc masina bineinteles) separat de acel furtun conectat la motor . Daca problema persista , adica vacumul se pierde cand servofrana nu mai are nici o legatura cu supapa de sens si furtun , clar , alta servofrana trebuie . Etansari mai greu sa le faci sa fie ca si noi pe un ax vechi ( ca si joaca sigur radial in lagarul de teflon ) . This post has been edited by stefandinescu70: 23 Dec 2017, 14:55 |
--------------------
Talisman
.
2016 1.6dCI160 EDC
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#18
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Daca este sa piarda vaccum pe la servofrana atunci motorul ar trebui sa functioneze iregulat ca trage aer necontorizat de debimetru si totodata pe la servofrana sa se auda un suierat la apasarea pedalei de frana, cel mai pronuntat se aude in habitaclu.
In furtunul care intra in servofrana este o supapa de sens, aia trebuie verificata prima data. Exact aceeiasi problema am avut-o la un Mitsubishi, trebuia sa turez motorul sa deschida supapa de sens. Am scos supapa din furtun, am curatat-o dupa care nu am mai avut problema. This post has been edited by RazvanF: 23 Dec 2017, 16:33 |
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 21:41 |