Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

martor presiune ulei aprins

boriss007
post 3 Jan 2017, 16:38
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 208
Joined: 7 September 08
From: Iasi




Salutare si la multi ani!

Am fost in concediu si s-a aprins martorul de presiune ulei.
In franceza e ceca de genul panne pressio huille ... Cred
Se aprinde pentru cateva secunde si apoi se stinge.
Am remarcat ca tot timpul se intampla la viraj dreapta.
In rest, masina trage bine. Nivel ulei nu a scazut. Nici o alta problema
Am facut asa 1400 km. Nici un efect secundar.
Totusi n-as vrea sa apara vre-unul.
Am citit alt topic unde se spunea sa se ignore ...insa nu l-as ignora. Nu e normal sa se aprinda.

Tin sa precizez ca inainte sa plec am spalatmasina. Nu stiu daca are relevanta dar asta e singurul aspect ...

Ma poate ajuta cineva?

Multumesc mult!


--------------------
Renault Koleos 2 2019 2.0
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dancrisan72
post 22 Jan 2017, 17:52
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 6 October 16
From: PORTUGALIA-LISABONA




Am sa ancerc sa-ti raspund in ordinea expunerii pe care ai facuto
1) martor presiune ulei aprins
-cauze:senzor de presiune ulei defect (vezi poza) , filtru de ulei + ulei de motor care care au juns la limita exploatarii peste 10mil km si treb schimbate. circuit electric cu defecte fire dezizolate special in zona senzorului sau apa in fisa de legatura a senzorului (curata fisa cu un spray de contacte electrice)
2)aprinderea martorului presiune ulei in viraje
-cauze :nivel minim,subnivel de ulei+p1
3) (am inteles ca nu ai consum de ulei ,dar nivelul este intre valori??' min.1/2. max. nu ai dat lamuriri ,ai facut cumva schimbul de ulei recent?
4) (am inteles de asemenea ca ai spalat masina ,sper ca nu ai spalato si in compartimentul motor
5)Stiu ca costa bani orice piesa cumparata .,.,schimba senzorul


Attached File(s)
Attached File  Scan0001.pdf ( 417.46k ) Number of downloads: 758


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 1.6 16V 03-2002 break expression - 26-61-TE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefandinescu70
post 23 Jan 2017, 04:52
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 815
Joined: 4 September 16




QUOTE(boriss007 @ 3 Jan 2017, 16:38)
Salutare si la multi ani!

Am fost in concediu si s-a aprins martorul de presiune ulei.
Se aprinde pentru cateva secunde si apoi se stinge.
Am remarcat ca tot timpul se intampla la viraj dreapta.
Ma poate ajuta cineva?

Multumesc mult!
*



Raspunsurile la intrebarea ta :
1. Daca masina are muti KM si folosesti ulei motor prea fluid ( 0W40 sau 5W40, pentru motoare uzate si 10w40 poate fi prea fluid ) = problema grava , este reala o lipsa de presiune de ulei datorata uzurii = lagare ( cuzineti ) biela / vilbrochen uzati = reparatie motor
2. Daca tii nivelul de ulei la minim si ai mers sprotiv , s-a urcat uleiul pe peretii baii de ulei ( in virajele cu multe G-uri radmasa.gif ) si ai pierderi temporare de presiune de ulei = distrugere de motor in curand daca mai mergi mult asa si nu rezolvi nivelul de ulei . La un mers sprotiv este recomdat sa tii nivelul de ulei la MAX in funtionare motor , adica pornesti motorul si apoi verifici nivelul imediat dupa oprire motor ( nu a doua zi dimineata si il mai tii si la minim )
3. Senzorul de presiune de ulei defect sau cu defect temporar , da la masa in termeni electrici cand si cand si iti aprinde becul ( cel mai simplu de rezolvat , prin inlocuire cu unul NOU , nu vechituri statute si blocate/colmatate de pe motoare din parcuri/cimitire auto )
4.Pompa de ulei are probleme mecanice si nu mai face presiunea normala in funtionare sau relanti / supapa de suprapresiune blocata pe deschis = grav = distrugere motor in curand daca nu se remediaza prin inlocuire/ reparare
5. Nu vreau sa intreb de filtrul de ulei cand este schimbat ultima data , presupun ca totul este tinut sub control si nu sari de max 15 mii km fara schimbare de filtru de ulei motor

Rezolvare si raspuns la tot ce intrebi tu = MANOMETRU mecanic cu furtun conectat in sistemul de ungere al motorului ( in general in locul sondei ) si afli exact cum stai cu presiunea de ulei la motor . Sa stii ca daca becul in bord sta stins , NU inseamna ca si ai preiune de ulei NORMALA In motor . Sonda de minim presiune aprinde becul in general ( daca nu este defecta ) cand este prea tarziu ( adica ai max presiune de ulei 0.5 bar , + , - ,la unele chiar 0.35bar ) care nu este suficienta sa nu se strice lagarele motorului .
URGENT rezolva si afla cum stai real cu presiunea( cu manometru ) , daca nu vrei sa cauti un ALT MOTOR .

This post has been edited by stefandinescu70: 23 Jan 2017, 09:21


--------------------
Talisman . 2016
1.6dCI160 EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 23 Jan 2017, 08:09
Post #4


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Problema este de la spalat motor....o sa dispara in timp!


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 20:08
Dacia