Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Clio II - Probleme cu turbina, inlocuirea turbinei (+ alte piese?)

hdan20
post 28 Feb 2016, 13:29
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 28 February 16




Salut!

Am avut o problema cu turbina, mai exact a luat-o pe ulei (Clio 2, 1.5 dci). Din fericire, motorul nu a patit nimic pentru ca am reusit sa-l opresc in timp util. Am inlocuit turbina, iar dupa cativa km uleiul din sistem a fost ars iar acum fumul la evacuare e ok (aproape inexistent as putea spune). Ceea ce ma intereseaza e daca ar trebui sa inlocuiesc si alte piese. Cineva a spus ca ar trebui sa curat catalizatorul. E nevoie de asa ceva? Daca da, care este procedura?

O chestie secundara: cum as putea sa repar vechea turbina? Am pastrat carcasa, axul si paletii iar restul am inlocuit (bucse, segmenti). Cu toate astea, fumul la evacuare este foarte negru. Am fost cu ea la un specialist si a verificat presiunea. El spune ca turbina e in regula, chiar si geometria e buna. Faptul ca nu lucreaza cum trebuie e evident... Eu cred ca e o problema legata de geometrie. Se poate sa o reglez fara sa am acces la echipamente specializate?

Multumesc anticipat.


--------------------
Renault Clio 2 Renault Clio 2 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 28 Feb 2016, 14:41
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Vezi sa nu ai probleme cu EGR-ul. Fumul negru apare atunci cand arderea combustibilului este incompleta. E posibil ca supapa egr sa nu fie inchisa complet. Gazele arse patrund in cilindri inrautatind arderea. Turbina se poate regla dar ai nevoie de echipament specializat.

This post has been edited by CipTal: 28 Feb 2016, 14:42


--------------------
Renault Clio Symbol - xxx 2007/1.5 dci 85 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 28 Feb 2016, 15:19
Post #3


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(hdan20 @ 28 Feb 2016, 13:29)
Am avut o problema cu turbina, mai exact a luat-o pe ulei (Clio 2, 1.5 dci). Din fericire, motorul nu a patit nimic pentru ca am reusit sa-l opresc in timp util.

Timpul util a fost de 1-2 secunde.....sau cat mai exact?
Ca functionarea motorului in regim de ardere necontrolata chiar si un timp redus distruge iremediabil piese din interior.....pistoane/segmenti/cuzineti/bloc/arbore/etc.


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hdan20
post 28 Feb 2016, 20:51
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 28 February 16




QUOTE(CipTal @ 28 Feb 2016, 14:41)
Vezi sa nu ai probleme cu EGR-ul. Fumul negru apare atunci cand arderea combustibilului este incompleta. E posibil ca supapa egr sa nu fie inchisa complet. Gazele arse patrund in cilindri inrautatind arderea. Turbina se poate regla dar ai nevoie de echipament specializat.
*


Nu cred ca sunt probleme cu EGR-ul. Cu noua turbina, masina nu scoate fum negru...

28 Feb 2016, 20:58:
QUOTE(espacern @ 28 Feb 2016, 15:19)
Timpul util a fost de 1-2 secunde.....sau cat mai exact?
Ca functionarea motorului in regim de ardere necontrolata chiar si un timp redus distruge iremediabil piese din interior.....pistoane/segmenti/cuzineti/bloc/arbore/etc.
*


Imediat cum mi-am dat seama ca se tureaza singura si am vazut fum negru in oglinda. Nu pot sa spun exact cat, dar cred ca suficient de repede. Cum am spus, cu noua turbina totul este ok. smile.gif

28 Feb 2016, 21:05:
Totusi ar fi necesara curatarea catalizatorului? S-ar putea "infunda" din cauza fumului rezultat in urma arderii uleiului?

This post has been edited by hdan20: 28 Feb 2016, 21:05


--------------------
Renault Clio 2 Renault Clio 2 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aerro10
post 28 Feb 2016, 21:51
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 15 January 13




QUOTE(hdan20 @ 28 Feb 2016, 21:51)
Nu cred ca sunt probleme cu EGR-ul. Cu noua turbina, masina nu scoate fum negru...

<span class='edit'>28 Feb 2016, 20:58:</span>

Imediat cum mi-am dat seama ca se tureaza singura si am vazut fum negru in oglinda. Nu pot sa spun exact cat, dar cred ca suficient de repede. Cum am spus, cu noua turbina totul este ok. smile.gif

<span class='edit'>28 Feb 2016, 21:05:</span>
Totusi ar fi necesara curatarea catalizatorului? S-ar putea "infunda" din cauza fumului rezultat in urma arderii uleiului?
*


Pai daca nu mai scoate fum negru si motorul merge normal, atunci nu cred ca mai este necesara curatarea catalizatorului.


--------------------
Renault Symbol 1,5 dci Authentique 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 28 Feb 2016, 23:59
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Daca totul este in regula ce rost mai are aceasta discutie? Turbina veche o poti repara daca nu este lovita, sparta, rupta etc...dupa reparatie se centreaza si se regleaza. Cam asta e tot. Catalizatorul se va curata treptat dupa cateva accelerari mai puternice.

This post has been edited by CipTal: 29 Feb 2016, 00:11


--------------------
Renault Clio Symbol - xxx 2007/1.5 dci 85 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 00:05
Dacia